LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welles nietes

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.

Bij greeploos het blad dieper dan 585MM

Peiling eindigde op 11 jun 2007 14:55

585MM diep werkblad
6
33%
Minimaal 635MM diep werkblad
12
67%
 
Totaal aantal stemmen: 18

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Welles nietes

Ongelezen bericht door WARNING! »

Laat maar komen :twisted:

Umwoning
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 aug 2006 20:12

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door Umwoning »

en wat is hier het nut precies van op een forum voor consumenten ?

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door WARNING! »

Ho, ho we moesten een eigen topic beginnen...van Kuchegirl. We zijn niet voor niets verhuisd vanaf met of zonder handgrepen naar welles nietes. Voor mensen die eventuel greeploos willen is dit toch wel nuttig.

kuchina
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 mei 2007 20:50

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door kuchina »

uhm,.. ik kan niet kiezen 8)

mag ik me eerst even orienteren :D:D:D:D

maar ik kies voor 635, zuiver uit optische overwegingen

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door GWTE »

Greeploos is praktisch met openen, minder praktisch door het ruimteverlies tov normale kasten.
Maxx nu snap ik deze opmerking ook beter, met een 560MM diepe korpus en ook nog het extra verlies aan ruimte venwege de keellijst (greeplijst) blijft er inderdaad minder kast ruimte over. Toch maar eens buiten je eigen showroom kijken naar merken die dit beter oplossen.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door Kulta »

585MM zou ik niet direct doen (ivm met de eerder genoemde, mogelijke, problematiek. E.e.a natuurlijk afhankelijk van de situatie)
Maar als het moet, dan moet het.

Minimaal 635 krijg mijn stem, maar ik ben wel van mening dat hier minimaal 600mm had mogen staan. (waarom greeploos met een ondieper blad aanbieden dan een keuken met greep)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door maxx »

(waarom greeploos met een ondieper blad aanbieden dan een keuken met greep)
Beste Kulta,

Het werkblad wordt alleen aan de voorzijde ingekort om de greeplijst beter bereikbaar te maken. Aan de achterzijde verandert helemaal niets en blijven alle maten gehandhaafd.

Geen greeplijsten tegen kookplaten, verzaagde kasten en verzin er nog maar een paar. Als een klant wel een verdiept werkblad wil maar de C-maat wil handhaven die normaal gebruikt wordt kan dat dan blijkbaar ook niet bij de kenners.


Net weer 1tje verkocht aan een tevreden klant. Gefeliciteerd met de aankoop beste Prospect!

MVG


O ja, mijn voorkeur....... mag de keuze van mijn klant niet beinvloeden. Als deze iets wil, en het is mogelijk, dan krijgt de klant wat hij/zij wil.

Pfffff

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 14 nov 2007 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Scara

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door Scara »

Het werkblad wordt alleen aan de voorzijde ingekort om de greeplijst beter bereikbaar te maken. Aan de achterzijde verandert helemaal niets en blijven alle maten gehandhaafd.

Geen greeplijsten tegen kookplaten, verzaagde kasten en verzin er nog maar een paar. Als een klant wel een verdiept werkblad wil maar de C-maat wil handhaven die normaal gebruikt wordt kan dat dan blijkbaar ook niet bij de kenners.
Ik snap er weinig meer van maxx ???

Feli met de keuken Prospect en Maxx, wij deze week ook weer 3 ;-))

Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door Prospect »

Prospect neemt afscheid van zijn naam! Prospect is klant geworden.

Na maanden van orientatie, wat ik overigens met veel plezier heb gedaan zijn wij geslaagd bij Maxx. :lol:

Kwaliteit van Format nagevraagd en afgelopen maanden bij meerdere zaken bekeken. Ben terecht gekomen in Heemskerk nadat ik door mijn collega's ben getipt over blum en format! (kwaliteit van installatie en hang en sluitwerk is opgevallen. Tevens werd mij geadviseerd toch ook te gaan voor BLUM! Dit alles samen; de mooie Format keuken,prachtige Siemens apperatuur, persoonlijk en kundige advies, meedenkwerk en de leuke prijs was voor ons de doorslag.
Wij kijken uit naar de installatie, waar wij overigens alle vertrouwen in hebben.

Hebben de merken Siematic, Eggersmann, Next125 en Pronorm en Comprex allemaal goed bekeken. ( laatste 2 vielen overigens snel af door beperkingen in kleur ( sorry sr) en buikgevoel over onbekende italiaanse merk). Mijn aanbeveling over Format, BLum en Maxx zal ik ook zeker niet achterwege laten bij onze toekomstige nieuwbouwburen! en andere geintresseerden.

Denk dat ik hier een aardige voorzet heb gedaan. Mochten mensen meer willen weten benader mij gerust.

Tevens heb ik op deze site ook inhoudelijk mijn bevestiging gekregen over de kennis van de keukenspeciaalzaak in Heemskerk terwijl ik dit op voorhand niet wist ( ook deze site was nuttige tip en moest zelfs even puzzelen).

Jullie kunnen zeuren wat jullie willen maar verstand en passie van en voor het keukenvak en INSTALLATIE is in Heemskerk geheel aanwezig.

Succes allen en ik laat jullie weten hoe de installatie is verlopen zodat ik nog wat veren kan uitdelen :lol:

Tevens nog even zeggen dat ik nicks als "zelfstandige" "pfff" """sr" kuchegirl allemaal nauwlettend heb gevolgd.
Dank u allen voor uw input en uw betrokkenheid ! Zal dit platform missen! en hoop dat u menig prospect van inhoud voorziet.

Mocht de maag enigzins draaien na lezen van dit bericht ( pffff? :? ) dan kan deze geleegd worden in onze nieuwe prachtige spoelbak Franke Kubus KBX 210.45. U bent van harte welkom.
Laatst gewijzigd door Prospect op 04 jun 2007 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door maxx »

@ Scara,

Teller bleef steken op 4 deze week. Lange dagen maar de beloning is er.

Het is niet altijd noodzakelijk om de ruimte achter de kookplaat aan te passen. Het is ook mogelijk om de C-maat per geval te bekijken. Blijkbaar veroorzaakt jullie leverancier de noodzaak dat de kookplaat een groter C-maat nodig heeft. Wij hebben daar geen last van. Volgens mij is het bij Next125 en Tristar ook niet nodig. Jammer dat we hier geen praktijkvoorbeelden kunnen laten zien.

@ Pffff,

Welk verschil bedoel je? Een goede adviseur belicht alle kanten van een situatie en laat de klant hieruit een conclusie trekken. Het is tenslotte zijn/haar zuurverdiende geld. Begeleiden is goed, forceren is wat anders.

Wat jij praktisch vindt kan een klant niet mooi vinden. Is het ergonomisch als een klant door een groter C-maat verder van zijn/haar kookplaat, spoelbak en kraan komt te staan? Alles verhuisd naar achteren, ook de bovenkasten en wasemkap. Of hang je die dan evenredig lager?

Wat ik al heb gezegd, wij bekijken iedere situatie anders en adviseren de klant ook op die manier. Dieper werkblad waar mogelijk zo niet dan niet.

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste Maxx,

Volgens mij heb je dat 585MM diepe werkblad verticaal als een bord voor je kop hangen....

met vriendelijke groet,

je geweten.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door rayke »

hoop systemat verkopers hiero met die 635mm diepte.
Gebruik gewoon 65 of 70cm 8)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door maxx »

Beste GWTE,

Als jij weet wat ik weet had je beter geweten.

MVG

festo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2007 21:14

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door festo »

Vaak zit ik met verbazing het geheen en weer te lezen dit is goed dat niet blablabla. Waarom zo beperkt? Ik heb altijd geleerd : zoals je het maakt heb je het. Keukens zijn net Lego zoek de gewenste blokjes bij elkaar en voeg deze samen . Wat ik merk tijdens de montage is dat veel verkopers niet verder komen dan het plaatje op het doosje terwijl er zoveel meer kan. Als je alles goed uit denkt (kost tijd) kan er meer zeker als de monteur al in de ontwerp fase mee kan denken maar dit gebeurt niet vaak. Met de juiste blokjes op de juiste plaats een creatieve ontwerper en een vakkundig montage team maak je samen de mooiste keukens.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door GWTE »

Als jij weet wat ik weet had je beter geweten.
Bla bla bla.......... :shock:

Wat denk je van de stemming Maxx....volgens mij lig ik voor!

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door GWTE »

Oh en nog iets,

[/quote]Teller bleef steken op 4 deze week. Lange dagen maar de beloning is er.[quote]

Troost je Maxx, wij hebben weken dat we helemaal geen lade geleiders verkopen....dus 4 is helemaal niet zo slecht! 20 a 30 is natuurlijk een gemiddelde...niet?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door maxx »

Als je alles goed uit denkt (kost tijd) kan er meer zeker als de monteur al in de ontwerp fase mee kan denken maar dit gebeurt niet vaak
Heel lang geleden, bij een ex-werkgever, kregen we tijdens keukenmontage een keukenverkoper mee om een dag mee te lopen. Dan konden ze zien hoe alles in elkaar stak. Was wel grappig maar ik denk dat een maandje meelopen nuttiger was. W

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door GWTE »

kregen we tijdens keukenmontage een keukenverkoper mee om een dag mee te lopen.
Dit is het cliche van het moment...kennelijk heeft in die perioden (heel lang geleden) half Nederland een monteur meegekregen. Natuurlijk zet dit geen zode aan de dijk. Staat leuk op je CV wellicht. Een dag...een maand....wat maakt het uit...tenzij je monteur wil worden natuurlijk. Apparaten en keuken technieken veranderen voortdurend, soms twee keer per jaar en heermee ook de problemen. Als je als verkoper of order verwerker betrokken blijft en naar de locatie (klant) gaat als er problemen zijn en deze zelf samen met de monteur oplost leer je gericht wat de volgende keer anders moet. Zoals jullie weten is de keukenmarkt zeer dynamisch en constant aan het veranderen...ook voor jou Maxx..... (grapje).

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Welles nietes

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Donderwolk aan mijn heldere hemel,


Dus jij komt nooit lekker achter die monitor om lekker even bij te springen bij de montage. Lekker om 7 uur 's morgens de monteurs op weg helpen met laatste aanwijzingen bij de klant thuis. Even meehelpen met het stellen van de onderbouw of even de laatste Blum Aventoskast afstellen.

Gisteren nog even zelf een Quooker aangesloten omdat de aannemer er geen raad mee wist (sukkel). Stropdas over de schouder en hop, die spoelkast in.
Als je als verkoper of order verwerker betrokken blijft en naar de locatie (klant) gaat als er problemen zijn en deze zelf samen met de monteur oplost leer je gericht wat de volgende keer anders moet.


Kijk, daar is het maandje meelopen in de montage goed voor. Jij dempt de waterput als het kalf verzopen is. Wij gooien eerst de waterput dicht voordat we die natneus laten rondrennen.

Ik ben ondernemer, verkoper, monteur, technisch adviseur, inmeter, planner, administrateur, opzichter en oja koffiejuf. Ieder aspect heeft zijn eigen charme.....

MVG

Gesloten