LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 15.000

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kimw
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2007 13:55

15.000

Ongelezen bericht door kimw »

Ik ben al een tijdje op zoek naar een greeploze lak keuken in magnolia/off white, L-vorm (2.70 x =/- 3.00 m) alles laag en alleen twee halfhoge kasten (+/- 1.60) met de koelkast aparte vriezer en magnetron en oven erin.
Met een budget van 15.000 euro, welke merken raden jullie mij dan aan, en is een lak keuken dan reeel....



Ik hoor graag jullie mening.

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: 15.000

Ongelezen bericht door marpet »

Ik heb mijn Alno-keuken (die morgen wordt geplaatst) in deze prijsklasse gekocht. Wel moet je dan nog montagekosten er bijtellen en eventuele kosten voor het verleggen van leidingen. Het is een lakkeuken, maar wel met grepen.

Pfffff

Re: 15.000

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 14 sep 2007 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

kimw
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2007 13:55

Re: 15.000

Ongelezen bericht door kimw »

Nou Pfff,

Ik merk het al, tact is niet je beste kant ;)

Ik zou graag een composiete blad willen en apparatuur van Atag; inductieplaat 80 cm, aparte oven en magnetron, vaatwasser en motorloze afzuigkap, koelkast en aparte vriezer. (tot nu toe kostenplaatje 7400 euro cons adviesprijs)

kimw
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2007 13:55

Re: 15.000

Ongelezen bericht door kimw »

Wellicht dat je nu wel je professionele mening kan geven?

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: 15.000

Ongelezen bericht door Chief »

Dat gaat je best lukken hoor maar zeg geen prijs, en ga niet naar de grote keuken zaken maar pak een kleintje in de buurt.
Zelf heb ik een rotpunkt keuken besteld greeploos hoogglans, 3.60 lang
dan nog een stuk van 1.80 lang en 1.20 hoog.
En boven het stuk van 3.60, 3 kasten van 60 breed met glas.
Als inbouw Vriezer , Koelkast oven, vaatwasser, afzuigkap alles van siemens, best een dure wasbak vraag me niet naar het merk maar was rond de 1000 euro, verzonken in het granieten blad. Atag inductieplaat met wokbrander waar de prijs 1700 euro van is, eindprijs rond de 12.500 zonder plaatsten. Voor het plaatsen kwam er 1500 euro bij maar aangezien er nog een gat geboord moet worden voor de afzuigkap zal het wel iets meer worden.
En ook ik zal wel commentaar krijgen op het merk keuken maar daar trek ik mij niets van aan, ik heb ook heel veel goede dingen gelezen over de rotpunkt.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: 15.000

Ongelezen bericht door Kulta »

Dat gaat je best lukken hoor maar zeg geen prijs
Waarom geen prijs noemen? Op het moment dat je vertrouwen hebt in de keukenzaak waar, en de verkoper waarmee je in gesprek bent, kun je rustig aangeven wat je budget is.

Heb je een zaak waar niet wordt geschermd met mega kortingen en waar direct een eerlijke prijs op tafel komt,

(vaak de zaken waar een duidelijk en informatief gesprek vooraf gaat aan een tweede / derde gesprek waar een definitief ontwerp en een offerte worden besproken en niet de zaken waar even getekend mag worden voor die speciale aanbiedigng die vandaag geldt.)

dan kun je naar mij mening rustig een budget noemen.
Niet haalbare zaken zullen dan direct besproken worden en zo wordt teleurstelling voorkomen en aan de andere kant zal de verkoper er voor zorgen om een zo goed mogelijk product voor het beschikbare budget aan te bieden.

Budget onduidelijk: mooie keuken; alles erop en eraan: Pelgrim apparaten : prijs € 13.000-

Budget € 15000 : mooie keuken; alles erop en eraan: Siemens apparaten : prijs € 14.000,-

Op het moment dat er een auto wordt gekocht (en die hoeft echt geen 20 jaar mee en daarin wordt niet zoveel tijd doorgebracht als in de keuken( uitzonderingen daargelaten), dan is het noemen van het budget geen probleem. Moet er een naar eigen wens ontworpen keuken worden gepland, dan is het noemen van een budget plotseling een taboe? Blijf het vreemd vinden.

€ 15.000 voor een greeploze gelakte magnolia hoogglans keuken met granieten werkblad in een opstelling zoals gevraagd is zonder meer mogelijk.
Laatst gewijzigd door Kulta op 07 jun 2007 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: 15.000

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Kulta,

Je hebt helemaal gelijk. Veel klanten zijn bang dat wanneer ze het budget noemen dat dit volledig wordt opgevult. Pffff, plaatste die opmerking niet voor niets, die kent het klappen van de zweep.

Terug naar de topicvraag:

Beste Kimw,

Ik denk dat je voor die prijs niet echt een probleem zult hebben. Is een goede keuken met goede apparatuur en dito werkblad voor te leveren. Ik sluit me geheel aan bij Kulta (scheelt een hoop typewerk) :wink:

MVG

kimw
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2007 13:55

Re: 15.000

Ongelezen bericht door kimw »

Dat vind ik fijn om te horen, aan welke merken moet ik dan denken?

zoblijfje
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2007 21:31

Re: 15.000

Ongelezen bericht door zoblijfje »

das toch een heel mooi budget waar je een prachtige hoogglanskeuken van kunt aanschaffen.
Bedenk wel hoe groter en luxer de keukenzaak hoe hoger de prijs van je keuken zal worden.
Alles zal betaald moeten worden van jou keuken.
Waar je eigenlijk voor betaald bij een keuken zijn de fronten (deurtjes en lades enz.) de binnenwerken dus zeg maar de kasten op zich zijn vaak niet maar dan gelamineerd spaanplaat.
En dan de apparatuur kijk ook eens of apparaten verkrijgbaar zijn in de b klasse het hoeven echt niet allemaal topmerken te zijn, je eten gaat er echt niet anders van smaken.
natuurlijk wil het oog ook wat en de reacties van andere mensen is vaak ook belangrijk maar die is altijd maar eenmalig.
En uiteindelijk weten we allemaal dat een keuken smaakgebonden danwel tijdsgebonden is en dat er door een keuken vaak weinig overwaarde wordt gecreeerd.
Allemaal dingen die je toch eens mee moet nemen als je gaat voor een nieuwe keuken.
Pak inderdaad gewoon een wat kleinere keukenboer die doen toch vaak wat meer moete om een goed product neer te zetten want die hebben hun naam hoog te houden.
Je zult zien dat de prijs daardoor vaak verrassend interessant wordt.
Helemaal met een budget van 15000 euro.

Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: 15.000

Ongelezen bericht door Prospect »

Hoi,

Hebben ook gezocht naar greeploos en verschillende merken bekeken.Hebben gekeken naar HebaForm, Nextline, Pronorm, systemat. (en Eggersman waarbij ik niet durf te zeggen of dit binnen budget valt aangezien ik jouw maten en wensen niet ken).

De andere onderwerpen waar we naar gekeken hebben zijn, hang en sluitwerk waarbij de voorkeur uit ging naar Blum dat was bij Hebaform en Pronorm geen probleem bij Nextline een ander merk wel. Tevens gekeken naar flexibiliteit in kleur en toen viel pronorm af.

De rest bekeken en niet uit laten werken door geen goed gevoel bij keukenzaak, adviseur of niet willen luisteren naar onze wens.

Voortraject,( meedenken creatief enz) kennis van produkt en installatie en de omgangsvormen en manieren hebben bij ons de doorslag gegeven. Hebben door deze ervaring bewust gekozen voor kleinere zaak waarbij wij de angst hadden hier duurder uit te zijn maar absoluut niet zo is gebleken.
Geen toestanden dat de persoon ik kwestie even het "aparte kamertje in moest"voor een "speciale prijs" op een "aparte pc" van de salesmanager.

Inzake de installatie en aftersales/ service wil ik gewoon een goed gevoel hebben.( hadden dit niet bij grotere zaken).

Wij hebben gekozen voor Format in hoogglans en greeploos.
Dit had overigens ook zomaar een Eggerman kunnen zijn echter het gevoel van vertrouwen en verstand van zaken en de tekening en het meekrijgen van de offerte heeft bij ons de doorslag gegeven. Niks pushy maar lekker normaal en verstand van zaken.

Tevens is deze zaak door referenties als kundiges en proffesioneel bestempeld. Dit alles heeft meegespeeld bij ons besluit. ( Installatie en vakinhoudelijke kennis)Meer weten? mail mij gerust of zoek op mijn naam op dit forum.

Advies ?
1. begin eerst een bij een kleinere zaak.
2.neem er ruimschoots de tijd voor! Dus niet in een weekendje een keuken kopen maar meerdere zaken bekijken en gesprekken mee aangaan.( is de verkoper een ******** gesprek afronden anders kost het nog meer tijd, was onze ervaring bij grotere zaken)
3. Maakeen foto van wat je mooi vindt, of plaatje en kijk bij bovengenoemde merken wat er mogelijk is om dit te copieeren
3. niet geheel objectief :wink: siemens apparatuur!
Succes!

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: 15.000

Ongelezen bericht door GWTE »

De andere onderwerpen waar we naar gekeken hebben zijn, hang en sluitwerk waarbij de voorkeur uit ging naar Blum
Ikea heeft blum.....Siematic niet?

Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: 15.000

Ongelezen bericht door Prospect »

Als jij zegt dat Ikea blum heeft dan zou dat best kunnen zijn.

Ikea heeft bij ons niet op de lijst gestaan voor de aanschaf van een keuken.( ben bang dat ik een moertje overblijft).

Siematic hebben wij de ervaring dat het bij de één geen blum was en bij de ander wel ( echter hadden dit aangegeven in het gesprek dat dit onze voorkeur was). Echter wij vonden op één keuken na Siematic eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. ( voordat ik iedereen over mij heen krijg dit is een persoonlijke mening). Frontjes vonden we net als de laden wat minder, vormgeving en uitstraling was weer wel goed.

Dus Ikea of siematic zou best kunnen wellicht nog velen meer maar wij zijn dik tevreden met onze keus!

kimw
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2007 13:55

Re: 15.000

Ongelezen bericht door kimw »

@ maxx ik heb even gegoogled en zag toevallig jouw winkel voorbij komen, is Format te vergelijken met Hacker systemat, schuller nextline en keller?

Toevallig las ik in een ander topic dat propect hier ook goed is geholpen.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: 15.000

Ongelezen bericht door GWTE »

Alle opwinding rond de werkblad diepte van 585MM, legt Maxx geen wind eieren. De ene na de andere klant wil het hebben. Straks ga ik onze greeploze keukens ook nog op deze camping diepte leveren......hoeveel vrinden heb ingezet Maxx.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: 15.000

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Kimw,

Je kunt Format, wat product betreft, het best vergelijken met Schuller Nextline. Format heeft wat meer mogelijkheden en maakt geen gebruik van het dempingsprofiel op de kasten.
Ikea heeft blum.....Siematic niet?
Ikea heeft een Blumserie die speciaal werd gemaakt voor Ikea. Vandaar de 530mm lange ladesystemen die niet uitwisselbaar zijn en de scharnieren waar de demper niet opgeklikt kan worden.
Siematic gebruikt tegenwoordig wel Blum scharnieren maar niet de ladesystemen.

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: 15.000

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste Maxx,

Het is toch Blum, bovendien Blum maakt voor ieder die dat wenst (lees: iedere fabriekant van formaat, niet te verwarren met format) lade systemen op maat. De boxen en korven zijn op breedte en/of diepte maat te leveren. Is je nooit opgevallen dat de ene bestekbak van keukenmerk A niet past in keukenmerk B ondanks dat ze beiden Blum laden gebruiken?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: 15.000

Ongelezen bericht door maxx »

Blum levert ladesystemen tussen 200mm en 1500mm breed op iedere millimetermaat. De diepte van de ladesystemen is een ander verhaal: 270, 350, 400, 450 , 500, 550, 600 en 650mm diep.

In principe past het Orgalux-assortiment in alle Blum monterende fabrieken die op de Orgaluxwebsite worden genoemd. Is makkelijk te controleren.

Dat Ikea niet op de Blum-fabrikantenlijst voorkomt is een tekenaan de wand. De ladegeleider is ook geheel anders opgebouwd.


MVG
Laatst gewijzigd door maxx op 08 jun 2007 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: 15.000

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste GWTE is het je wel eens opgevallen dat keukenmerken verschillend materiaal voor hun kasten gebruiken? jaaah echt waar :shock: en dat de Blum lades vervaardigd worden op de binnenmaten van de kast. Logisch dat een besteklade van keukenmerk A met een korpusmateriaal van 16mm niet in keukenmerk B met een korpusmateriaal van 18mm past.

Daarbovenop kan je nog kiezen voor demping-/draagkracht-/ bevestiging- en materiaal- uitvoeringen bij BLUM :shock: 't is toch wat!!!! zijn allemaal verschillen!?

Maxx.....compleet correct kijk even op orgalux site en je weet genoeg.

Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: 15.000

Ongelezen bericht door Prospect »

Zag je vraag voorbij komen rondom het vergelijk met Format.
Mijn conclussie is dat ik Format absoluut in het rijtje van Hacker systemat en schuller nextline staat echter persoonlijk mijn voorkeur voor Blum hang en sluitwerk ( kijk even op dit platform rondom positieve berichten) maakt wel enig verschil.
Wat betreft keller ben ik minder enthausiast. Ben geen kenner echter zoek hierop op dit forum en je buikgevoel wordt bevestigd.

Is hang en sluitwerk zo belangrijk? Nou de tips van monteurs ect is dat zij allemaal Blum minded zijn.

Overigens de middenklassers verschillen zijn niet echt groot. Kijk naar de andere aspecten die ook belangrijk zijn. De keukenzaak, flexbiliteit, advies, offerte en advies traject en probeer zoveel mogelijk te achterhalen rondom installatie en after sales of dit goed is. Tevens moet je persoonlijk gevoel rondom alles ook goed zijn.

overigens zou ik de Siemens apparatuur aanbevelen. in iedergeval de magnetron/ovens en vaatwasser en wellicht inductie. Afzuig ( met pijn in mijn hard Itho en Franken 120 cm). De Atag inductie is mooi maar de Siemens 5 pits beter!

Tja maak er geen geheim van ben perfect geholpen door Maxx. Maar dat is up to you. Veel succes.
Laatst gewijzigd door Prospect op 08 jun 2007 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten