LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Keukenadviseuse
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2007 19:10

Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door Keukenadviseuse »

Lieve lezers,

Af en toe zit ik met kromme tenen deze site te lezen. Lees dan namen zoals Maxx, Pffff en Eek maar ook veel anderen die reakties plaatsen hebben verschillende gedaantes. De ene keer doen ze zich voor als "arme konsumenten", de andere keer hebben ze de rol van "oprechte meelevende adviseur", de keer daarop zijn ze op eens "keukenverkoper' geworden. En het wordt echt lachen als je hun namen en reakties eens volgt, want ze liegen en bedriegen alles aan elkaar. Alles doen ze om hun konkurrent kapot te maken, maar hebben niet de kapaciteiten om met eerlijke argumenten te overtuigen. Voor konsumenten, die deze rubriek proberen te raadplegen om een eerlijk advies te krijgen, is dit gang van zaken heel erg frustrerend. Kom daarom eens uit "de kelder" en vertel nu eens wie je echt bent.

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door marpet »

Ik heb echt wel bepaalde ideeën op dit forum mee laten wegen bij de aanschaf van mijn keuken. En je laten bedriegen, daar ben je zelf bij. Bij sommige personen denk ik: "Ben jij nou zo stom of ben ik nou zo slim." Ik denk het eerste. Mensen staren zich te veel blind op kortingen. Ik ben erachter dat je beter iets meer kan betalen, dat haal je er met de service er weer uit. En bepaalde keukenverkopers, zoals Maxx, die hebben echt wel kennis van zaken en ik vind dat er goed advies wordt gegeven.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door maxx »

Boemtsjie Bouwouw KeukenAdviseuse,

I'm not worthy, een hele topic aan mijn persoo... pseudoniempje gericht.

Ieder mag een mening hebben, zelfs jij. Ik, Pffff, Eeek en zo zijn er nog wel en rijtje op te noemen verdedigen onze standpunten met argumenten. Het afschieten van losse flodders kennen we zo onderhand wel. Jammer dat je het woord keuken in je naam gebruikt. Lekker voor de branche! :shock:

Kijk, C(!!!)onsumenten prikken er wel doorheen. Die hebben genoeg verstandelijke C(!!!)apaciteiten om te zien wie C(!!!)onC(!!!)urrent is en en wie niet. Wij hebben geen concurrenten maar collega's, daardoor kunnen we meningen van anderen ook respecteren, ook als die mening haaks op die van ons staat.

Even tip voor die kromme tenen. Probeer die maat 42 niet in een maat 38 te proppen :lol:

MVG

Keukenadviseuse
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2007 19:10

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door Keukenadviseuse »

Tja Maxx, nu snap ik waarom je Format zo ophemelt. Je leeft er van en ja dan is dat toch wat anders. Trouwens om even op jouw grap (C) te reageren, veel woorden kun je in een C of een K schrijven. Ik heb geen probleem met een eerlijke mening van "keukenverkopers' maar doe je dan niet telkens als "iemand anders" voor. Als je vakkennis hebt dan weet je heel goed dat je een produkt (pardon product) als Format niet mag vergelijken met fabrikanten als o.a. Häcker-Systemat of Schüller-Next. In vergelijk met dergelijke produkten zit er met Format gewoon een groot verschil. Niet alleen in dokumentatie (pardon documentatie) en kwaliteit maar ook in zekerheid voor de konsument (pardon consument). Lijkt me best wel lullig voor je dat je niet weet of jouw kleine fabriekje "Format" over een jaartje nog wel bestaat, maar ja dan zal er nog een plaatsje voor je zijn bij een "grote landelijke aanbieder". Hoe doe je dan tegen al die konsumenten (pardon consumenten) die dan nog iets van "Format" willen nabestellen? Ga dan eerst even naar de kerk en tegen onze lieve heer zeggen dat je vanaf dan een eerlijk keukenadviseur wilt zijn.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door maxx »

Beste KeukenAdvieseuse,

Kom eerst eens met gegronde redenen waarom een Format niet naast Systemat en Schuller past. Heb je dan over de organisatie of het product? Gezien het feit dat 95% van de verkopers het verschil tussen een spijker en een schroef moeilijk kunnen zien zullen jouw bezwaren niet over het product gaan.

Vooral Format en Next zijn 2 handen op 1 buik wat product betreft. Systemat ken ik minder goed en vergelijk ik dan ook niet.

Dus verras ons eens met argumenten. Ik ben nog steeds niet overtuigd.

MVG

ihvj
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:00

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door ihvj »

Dit merk wordt verkocht door onze adviseuse



http://landseinde.web-log.nl:80/landsei ... hier_.html

VvW
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 mei 2007 18:49

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door VvW »

maxx
Geplaatst op: 02 Jul 2007 20:20 Onderwerp:

Gezien het feit dat 95% van de verkopers het verschil tussen een spijker en een schroef moeilijk kunnen zien zullen jouw bezwaren niet over het product gaan.
PARDON??????

Nu begrijp ik ineens alles, ik heb het licht gezien :o :o :o :o :o :lol:

Keukenadviseuse
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2007 19:10

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door Keukenadviseuse »

Ik ben niet hier om een Systemat of Next te verdedigen. Maar jouw mening dat Format en Next 2 handen op 1 buik zijn, doet mij denken aan de race tussen 2 auto's die alletwee hard kunnen rijden. Alleen de ene vliegt de bocht uit en de ander niet.
Kijk naar verschillen als maatvastheid, specifieke rasternaten, lakkwaliteiten maar ook de verschillen in kasttypes, orderafwikkeling en uitlevering. Of kijk eens naar het verschil in dokumentatie (pardon documentatie) en verkoopboeken van Systemat of Next in vergelijk met Format. Is helemaal niet erg als je Format verkoopt. Ik wil de fabriek ook geen onrecht aan doen. Ik weet nu tenminte dat je keukens aan konsumenten (pardon consumenten) verkoopt. Via deze site probeer je gewoon klanten in jouw winkel te krijgen en dat snap ik wel als je Format verkoopt. Doe alle konsumenten (pardon consumenten) een plezier en vertel alleen gewoon de waaarheid. De rest aan leugens en verschillende personages is toch niet nodig, want je kunt dan alleen nog maar verliezen en ontmaskerd worden.

Keukenadviseuse
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2007 19:10

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door Keukenadviseuse »

ihjv ... hier kan ik echt om lachen. Maar ik moet je teleurstellen dat ik hier niets mee van doen heb. Wel leuk geprobeerd trouwens om op die manier iemand "in de pan te hakken". Is wel een beetje goedkoop trouwens en je weet denk ik dat goedkoop meestal geen kwaliteit is. Ook jouw bijdrage mist die kwaliteit.

VvW
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 mei 2007 18:49

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door VvW »

Goedkoop? Alles met 50% korting :D

ihvj
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:00

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door ihvj »

Ik heb het over de adviseuse van onze eigen firma en ja wij verkopen heel veel Format-keukens per jaar 8)

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Met enige verbazing las ik deze topic.
Komt een beetje hysterisch over terwijl ik erg benieuwd nu ben naar de feiten.

Dat format kleiner is dan... was en is voor mij niet onbekend als klant. Dit staat los van de kwaliteit (wellicht zelfs een plus). Dat Maxx en andere staan voor hun produkt/ voorkeur is ook niet verkeerd.

Zover ik weet heeft hij geen gespleten persoonlijkheid en doet zich niet als iemand anders voor. Wanneer je goed oplet is hij zelfs te traceren dus kan je er achter komen wie hij echt is.


Tenslotte ben ik wel gevallen op één opmerking van deze "dame" namelijk":
maar hebben niet de kapaciteiten om met eerlijke argumenten te overtuigen.


Ik kijk met belangstelling uit of deze dame met eerlijke argumenten haar stelling verder kan onderbouwen. (gericht op kwaliteit)

Wat betreft deze opmerking:
maar ook in zekerheid voor de konsument (pardon consument). Lijkt me best wel lullig voor je dat je niet weet of jouw kleine fabriekje "Format" over een jaartje nog wel bestaat,
.

Tsja als ik als consument bovenstaande als hoofduitgangspunt moet gaan beschouwen dan houdt het met alles snel op. Vertrouwen en kennis en kunde geeft de doorslag van de consument:
En bepaalde keukenverkopers, zoals Maxx, die hebben echt wel kennis van zaken en ik vind dat er goed advies wordt gegeven.


Sluit mij bij bovenstaande aan.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door maxx »

Kijk naar verschillen als maatvastheid, specifieke rasternaten, lakkwaliteiten maar ook de verschillen in kasttypes, orderafwikkeling en uitlevering. Of kijk eens naar het verschil in dokumentatie (pardon documentatie) en verkoopboeken van Systemat of Next in vergelijk met Format
Maatvastheid is fantastisch, rastermaten tussen merken zijn onvergelijkbaar en iedere kast is bij Format aan te passen. Als de gewenste kast dus niet in het verkoopboek voorkomt ontwerp je hem en ze maken de kast zonder morren.

Orderafwikkeling en uitlevering zijn ook geen probleem hoor, als je de orders goed weet uit te schrijven maak je het wat makkelijker voor iedereen.

Echt een wereldargument om de verkoopboeken te vergelijken! Lekker relevant. Een verkoopboek is niets meer dan een leidraad voor een adviseur. Klant vindt het erg belangrijk dat jij het ene boek wel kan lezen en het andere niet. En wees gerust, het Nederlandse boek komt eraan.

Ja, wij verkopen keukens aan consumenten, dat noem je marktwerking. Vraag en aanbod. Ik kan je nog steeds niet betrappen op enige relevante inhoud die jouw mening ondersteunt. Dus slaap lekker, morgen kun je weer korting verkopen, keukens zijn echt te hoog gegrepen voor je.

Wel frapant, adviseuse, auto's en uit de bocht vliegen.....

MVG

kimw
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2007 13:55

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door kimw »

Keukenadviseuse, als consument (ja toch echt alleen maar met een c dus) en ook o.a. tekstschrijver als beroep (het is geen voorkeurspelling meer maar FOUT :lol: ), vind ik pas dat jij echt uit je nek zwamt!
Ik heb de meningen van o.a. Maxx, Pfff etc als waardevol beschouwd in het vormen van mijn mening bij wie en waar een keuken te kopen.

Ik vind de start van dit topic eerder getuigen van afgunst, jammer.

Undercast
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2007 17:24

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door Undercast »

Geachte mevrouw Keukenadviseuze,

Na het lezen van bovenstaande vraag ik mij af of U geen baantje voor mij heeft. Ik heb LTS-zwakstroom, ben dislectisch, zie niet het verschil tussen fictie en werkelijkheid, werk zeker niet foutloos, ik lieg, kan ook prijzen opwaarderen, geef anderen altijd de schuld, administratief ben ik zeer chaotisch en zal altijd na ca. 9 maanden altijd op zoek gaan naar een andere werkgever.

Ik dacht: ik kan zo de keukenverkoop in!

R.s.v.p.

Undercast.

Scara

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door Scara »

Lees dan namen zoals Maxx, Pffff en Eek maar ook veel anderen die reakties plaatsen
Ieder zijn eigen visie toch ? maxx prijst graag alleen het eigen merk aan, pffff stookt en schopt tegen alles onder Aerdenhout en Eek waarschuwt weer voor misstanden.
Je kunt het lezen zoals je wilt en doen wat je er mee wilt, maar om dit nu liegen en bedriegen te noemen ? neuh, vind ik niet.
Als maxx belooft nooit meer rubber slangen te verkopen, maar gewoon rvs te nemen ( kom op, die paar centen) ga ik zelf hem geloofwaardig vinden.

( dacht deze week nog , ERG rustig hier ;-)))

kuchina
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 mei 2007 20:50

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door kuchina »

Porkeria.. niet meer en niet minder

xray
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2007 13:23

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door xray »

Als iemand die dit forum (en een flink aantal andere) regelmatig leest ben ik van mening dat mevrouw de keukenadviseuse een scheve schats rijdt. Ik heb tot nu toe meer aan Maxx op dit forum gehad dan dit absurde genuezel van mevrouw de keukenadviseuse.

Voor de rest, laat de consument maar zijn zegje doen...

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door mausje »

Hier een consument,

Ik mag hopen dat dit forum over keukens, een keer gesloten zal worden! Verkoper 1 kraakt verkoper 2 af, etc. etc.
Het niveau hier is laag, de informatie die een consument kan krijgen is ook niet juist, toegevoegde waarde 0.

Jammer dat het op deze manier moet... Hopelijk wordt hier een keer iets mee gedaan.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Maxx en andere verkopers liegen en bedriegen

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Gelukkig is het programma RADAR zelf betrouwbaarder dan het merendeel van de adviezen die op het forum gegeven worden. Want Mausje heeft helemaal gelijk: het is nu een ordinaire moddergooi-partij aan het worden waar consumenten helemaal niet op zitten te wachten.

Wat een dieptrieste, kinderachtige bedoening! :roll:

Gesloten