LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijsverschil met duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
dreamlover
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2007 21:40

prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door dreamlover »

Ik lees al een tijdje met stijgende verbazing dit forum over keukens omdat we een nieuwe nodig hebben en heb heel weinig vertrouwen in nederlandse keukenverkopers gekregen ben nog even bij DMG zaken geweest maar werd hier niet goed van de gladde jongens.

We zijn maar naar een klein zelfstandig Nederlands keuken centrum geweest met ons eigen ontwerp dat weinig afwijkt van onze huidige opstelling waar niks mis mee is .

We hebben gekozen voor een degelijk Duits merk zonder apparaten men kwam met een offerte van 20000 bruto!! euro voor de meubels en het granieten blad dit werd dan netto 130000 euro .

Ik heb toen gezegd dat we ergens anders voor exact de zelfde keuken een prijs zouden vragen en er geen koehandel van wilde maken maar wel een prijs wilden die voor hen reeel is het werd toen 11000 euro.


We zijn vervolgens naar een klein Duits keukencentrum gereden met het zelfde verhaal twee dagen later terug gegaan voor een tweede gesprek keurig nette gespecificeerde offerte en voila!! 2000 euro goedkoper op de meubels ,snel verdiend dus.

Een granietenblad is er ook nog 500 euro goedkoper maar dat is natuurlijk moeilijker te vergelijken.

Niet eerst komen met bruto\netto \korting ed .

Nu zullen er wel weer een stel azijn drinkende Nederlandse dealers hier op reageren maar dit zijn wel feiten!

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door kzin »

Heeeee, daar is weer zo'n "onafhankelijk" succesverhaal uit duitsland. Je zou bijna denken dat het Zwitsers waren, met de regelmaat van de klok verschijn er weer zo'n jubelverhaal. :wink:

Mischien kan ie zijn nickname beter veranderen in Loverboy.


Met de groeten van een azijnpisser 8)

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door marpet »

Dreamlover, is je keuken al geplaatst? Ben bang van niet, want dan klinkt je niet meer zo enthousiast. Als er iets aan mankeert, zie dan maar dat het op korte termijn wordt opgelost. De Duitse vrienden weten dat je dan toch niet zo snel bij hun op de stoep staat, dus dan lopen ze niet meer zo snel.

Pfffff

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door KlantAdam »

En als het een beetje tegenzit kan je de aansluitingen op de apperatuur en evenuteel omleggen enz. allemaal weer uitbesteden waarvoor je ook weer moet betalen.

Wellicht handig geweest om gewoon eens goed aan tafel te gaan zitten in NL en dit allemaal goed te bespreken.
Zou het verschil gering of helemaal niet meer bestaan.
Geloof het verder wel maar wanneer ik geld besteed in het buitenland is het voornamelijk met de vakantie :D
Laatst gewijzigd door KlantAdam op 13 aug 2007 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

dreamlover
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2007 21:40

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door dreamlover »

Nou ik moet toch maar even reageren.

Het Duitse keuken centrum is 1,5 km van hier ,dus ik kan er met de fiets naar toe als er iets is.

Men heeft een eigen montage dienst en bv geen ZZP ers die even ingehuurd worden en de volgende dag weer voor een ander monteren.

De hele buurt heeft er hier een keuken van en zijn tevreden klanten evt problemen worden altijd correct opgelost.

Ik ben na de prijs van de meubels en blad gekregen te hebben maar eens over evt Siemens inbouwapparatuur begonnen die we zelf uitgezocht hebben .

Deze kan geleverd worden voor een zeer lage prijs, door hun grote omzet kunnen ze heel goed koop inkopen.

Als ik deze op het internet bij alle NL dozenschuivers bij elkaar zou sprokkelen ben ik nog steeds duurder uit .

groetjes

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door marpet »

De mensen die ik ken wonen een paar uur rijden met de auto van het Duitse keukencentrum af. Die hebben twee maanden na plaatsing pas hun definitieve kookplaat gekregen. En dan nog alle "kleine" dingen die tussendoor opgelost moesten worden. Ik ben blij dat ik bij een klein keukencentrum, 10 minuten rijden met de auto, heb gekocht. Perfecte service en probleemloze plaatsing.

Keukencriticus
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:08

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door Keukencriticus »

Wij gingen voor de derde keer in ons leven een keuken kopen. Je zou kunnen stellen dat we ervaren en goed voorbereide kopers waren. Door de uitstekende bijdragen van Scara in dit forum waren we geïnteresseerd geraakt in Sie Matic. Voordat we een offerte hadden waren twee weken verder. Eerst een afspraak toen een gesprek en een week later de offerte. Helaas was het een waanzinnige offerte. Vervolgens nog een aantal goede? keukenbedrijven bezocht die ons behandelde zoals voortdurend wordt beschreven in dit forum. Kort gezegd een halve dag zitten ,met uiteindelijk een voorstel wat veel te hoog was en na veel gezeur tot wel 40% korting. Moedeloos zijn uiteindelijk door de bijdragen van Tukkertje naar Duitsland gegaan (zonder Nederlandse offertes !!). We gingen zitten en na anderhalf uur was het plan, met deskundig advies, klaar en een uurtje later de offerte. Eindelijk een heldere en direct aanvaardbare offerte. Met deze zaak zijn we verder gegaan. Toen ons huis na anderhalf jaar werd opgeleverd waren onze wensen veranderd. Terug naar Duitsland met de gedachte dat nu de hoofdprijs gevraagd zou worden. Helemaal niet, gewoon offerte aangepast in dezelfde prijsstelling. De keuken is inmiddels geplaatst geheel conform de verwachting. Wij zijn heel erg tevreden over de Duitse keuken leverancier. Let wel! Wij hadden onze keuken ook liever in Nederland gekocht maar wij waren na vijf Nederlandse gesprekken volkomen de weg kwijt. Zoveel verkooptrucjes had ik nog nooit meegemaakt.
Na een aantal jaar dit forum gevolgd te hebben weet ik dat er veel Nederlandse keukenverkopers reacties geven om de Duitse concurrentie de grond in te boren. Probeer deze energie nu eens om te zetten naar een initiatief om een bepaald keurmerk te maken waardoor onkundige kopers kunnen herkennen dat ze te maken te hebben een bonafide Nederlands bedrijf dat realistische offertes maakt. Als dat keurmerk er geweest was weet ik zeker dat ik uitsluitend die zaken bezocht zou hebben en in Nederland had gekocht. Nu ben ik een vaste klant voor de Duitse keukenleverancier. O ja, volgens mij was ie ook niet duurder. :lol:

Pfffff

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door hark »

Inderdaad een gemiste kans voor de nederlandse keuken verkopers!
Misschien leren ze wel van dergelijke positieve Duitse en negatieve Nederlandse ervaringen van consumenten.

En klantAdam:
Geloof het verder wel maar wanneer ik geld besteed in het buitenland is het voornamelijk met de vakantie
Maar toch niet in de Bondsrepubliek he?
:lol:

GUEST123
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2007 18:45

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door GUEST123 »

Ik ben momenteel zelf op zoek naar een keuken voor een nieuwbouwhuis, en ben daarbij "verliefd" geworden op een bepaald type Siematic keuken (type SC 66 LM, mat gelakt mdf).

Ik heb drie offertes laten maken, voor exact dezelfde opstelling. Daarbij heb ik ook dezelfde apparatuur uitgezocht (met uitzondering van de ijskast), zelfde werkblad (nooit 100% te vergelijken, maar in ieder geval kunststof). 2x offertes uit Duitsland en 1 uit Nederland.

Prijs Duitsland 1: 21.500 euro, Duitsland 2: 24.000 euro, Nederland: 26.000 euro. Alle prijzen zijn de totaalprijzen incl. montage en de echte netto prijs. Bij de goedkoopste duitse aanbieder zat ook nog eens de mooiste ijskast (liebherr met biofrsh en softsluitsysteem).

Aangezien ik dicht bij de grens woon, en bij de duitse zaken uitstekend ben geholpen, wordt de keuze vrij simpel.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door hark »

Lijkt mij ook een duidelijke zaak: voor 4500Euro zou ik het risoco ook nemen op wat ellende......
De kans op ellende is echter in Duitsland niet groter als in nederland.
Kwestie van vooraf de boel goed dichttimmeren voordat je een handtekening zet.... :lol:

Scara

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door hark »

waarom niet Scara ?
Das in de Bondsrepubliek niet erg onaannemelijk weet ik uit ervaring....
Ook in Nederland krijg je die mee. Zelfs bij het zo door mij gehate Mandemakers kreeg ik hem mee ( met mooie handgetekende keukenopstelling; waar doen ze dat nu nog.... )
Dat ik bij Mandemakers niet heb gekocht heeft deels met de prijs te maken maar meer met andere dingen ( zie div. topics van de laatste maand.) :lol:
Ik had in totaal 6 gespecificeerde offerte's liggen tot in de diepste details ! zoals handdoek rek en afvalemmer aan toe.

Dus kom nou als je zegt dat dit onwaarschijnlijk is.

Scara

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door hark »

Ik wil je graag iets mailen Scara; zlefs Ome Ben schrijft de kastnummers erbij.
Probleem bij die keukenboeren is dat ze gewoon niet willen vertellen wie de producent van de keuken is; ja dan is het moeilijk vergelijken natuurlijk ! Wat dan wel gebeurt is dat de keuken verkopers gaan roepen : dat zijn appels en peren; dit is een veel betere kwaliteit....
Dus, vandaar 4500 Euro is zeker wle mogelijk en zeker bij Siematic

Scara

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door rayke »

6 gespecificeerde


moet je eens kijken wat dat gekost heeft :-)

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door hark »

Scara,

Ik kan het je best vertellen.
Overal minimaal 4 uur binnen gezeten.
De verkoper weet 1 ding zeker : ik ga een keuken kopen want anders spendeer ik daar geen 4 uur aan ! Lijkt me duidelijk.
Bij de zaak waar we uiteindelijk besteld hebben ( Middelkoop / Culemborg ) heb ik nog eens 3 sessies van een uur of 2 doorgebracht daar.
Voordeel voor mij : Ik weet inmiddels drommels goed waar ik over praat ! En heb een keuken en commerciele voorwaarden waar ik 100% achter sta.

GUEST123
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2007 18:45

Re: prijsverschil met duitsland

Ongelezen bericht door GUEST123 »

Scara, waarom zou een dergelijk prijsverschil niet kunnen? Kan toch zo zijn dat het ene bedrijf meer overhead heeft dan het andere? Een duurdere showroom en locatie? Of andere prijsafspraken met de leveranciers?

Ik heb hier toch ECHT appels met appels vergeleken.

Gesloten