LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen bij fout in offerte?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door gozik »

Advies; ga naar een andere, en vermoedelijk kan het zelfs hetzelfde voor minder als €40.000,-
Vraag aan deze firma 10% dus €4.000,- schade vergoeding, of je het krijgt betwijfel ik, maar als ik een huis koop is hetzelfde percentage gebruikelijk.

Gewoon geen zaken doen, want als ze niet eens kunnen rekenen?
Hoe zullen ze dan plaatsen, gewoon verder zoeken en zij ontbinden hiermee de overeenkomst, want zomaar prijzen verhogen mag niet.

Succes.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste AnneG,

Een leidingwerktekening wil ik zelfs nog voor u maken (kostenloos) maar laat u niet in de hoek drijven door de verkoper.....

Nogmaals.............zij hebben de fout gemaakt

Pfffff

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Scara

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 28 aug 2007 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

AnneG
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 aug 2007 17:16

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door AnneG »

Pfffff heel erg bedankt voor je reactie en inderdaad onze apparatuur is allemaal van Gaggenau, dat maakt een keuken al snel een in de hogere prijsklase. Thanx!
Vandaag worden we teruggebeld ik laat het juliie weten wat er uit komt. Maar door al jullie goede raad en reacties houd ik nu mijn poot stijf.

Uit offerte is namelijk ook niet prijs per meter van het blad vermeld alleen de afmetingen en verder alle andere onderdelen van de keuken met onderaan de totaal keukenprijs, dus je kunt nergens uit opmaken waar zij die prijs vandaan halen. Het is gewoon een gesloten deal.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door joost28 »

AnneG, dat moet je ook doen, je poot stijfhouden. En zoals ik aangaf, rechtsbijstand inschakelen als je die hebt.

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Hey Pffffff...
laag, midden of hoog segment, ik heb het allemaal gezien.
Goed, Gaggenau is kostbaar, maar 115.000 euro voor een keuken?
gaat helemaal nergens over!! :?
wat zit hier op aan en in dan? kasten van 22mm multiplex ofzo? handvervaardigd en met bladgoud bkleed? ga toch weg joh.
ben benieuwd wat die dan inkoop kostte!
mensen laten zich gewoon teveel rippen en voor de gek houden.
ik ben blij dat mevr. Anne G zich even hier heeft gemeld om meer afzetteij te voorkomen. ben nog steeds wel benieuwd welke keukenzaak dit betreft! :?:

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door Lexus »

maar 115.000 euro voor een keuken?
gaat helemaal nergens over!!
Waarom is dit zo gek?? Ik heb laatst nog een order afgesloten met een klant van +/- Euro 300.000,00
Dit waren 2 keukens en 3 badkamers..... Het is net in welk segment je zit of wat voor klanten je hebt.... Als een klant dit wilt spenderen ga je toch niet zeggen van, sorry maar zoveel geld voor een keuken, waar bent u mee bezig.
Sommige klanten willen gewoon veel luxe en als ze het geld hebben waarom niet.

En topic starter, gewoon poot stijf houden, ik heb me ook wel eens verrekend en dat is bedrijfsrisico. Andesom wordt ook niets gezegd als ze in hun voordeel een rekenfout zouden heben gemaakt.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door Eek »

Inderdaad rug recht houden en ze aan het contract houden !

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door rayke »

Ach, als het om bedragen gaat.... wel eens een vloertje voor de hal geleverd van 350.000 euro, badkamerinrichting 150.000 en keukenvloer 90.000 euro... bij een en dezelfde klant, keuken + apparatuur was circa 100.000 euro's.
Gelukkig bestaan die extremen.

Enne , over duur gesproken.... een collega verkocht vloeren, badkamers en keukens (in 1 woning) waarbij 4 tegelzetters en 2 interieurbouwers ruim 6 maanden met de montage bezig waren (en dan niet omdat ze zo traag waren). Kostte aleen al zo'n dikke 1.000 per nacht! aan overnachtingen.

Pfffff

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Keukens.

Goh, en ik maar denken dat ik een duur 2-persoonsdwarsslapertje had gekocht bij C*** D**** voor m'n 450,- gld toendertijd

Grootvader

Pfffff

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

AnneG
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 aug 2007 17:16

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door AnneG »

Hallo allemaal,

Zit in moeilijk pakket. De keukenzaak wil ons niet meer tegemoet komen dan een extra 10% op de totale keuken (incl. normale prijs blad) wat komt op 45000 euro, wat 5000 Euro extra voor ons is.

Vandaag toch ook nog even bij Siematic in Rotterdam langs gegaan en blad kost inderdaad wel de genoemde prijs per meter (= ~6000 per meter, 8cm dik, met de benodigde uitsparingen).

Verder bieden ze extra apparatuur voor inkoop aan, maar ja dat kost ons ook weer extra geld als we dat zouden willen.

Moeilijk want we zijn gewoon verliefd op die keuken en alternatief van ander blad is voor ons gewoon geen optie, want dat blad maakt die keuken uniek.

Verder heb ik eerlijk gezegd ook geen zin in een hele rechszaak aangezien ik hoogzwanger ben en al die stress echt niet trek.

Het laat me echter niet los.

We hebben nog niks besloten hoe nu verder...wat een gedoe!

Pfffff

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door 16again »

De keukenzaak wil ons niet meer tegemoet komen dan een extra 10%
Er valt niets meer "tegemoet te komen" omdat de koop al gesloten is.

Als de winkel bij het CBW is aangesloten kun je naar de geschillencommissie, mogelijk minder lastig dan gewone rechtsgang.

AnneG
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 aug 2007 17:16

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door AnneG »

goeie tip en was inderdaad van plan offerte vandaag bij andere Siematic dealers neer te leggen.

Wat zijn goede Siematic dealers die Gaggenau leveren? suggesties?

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door joost28 »

Sorry dat ik het zeg, maar er zijn inmiddels al zoveel suggesties gekomen waar de topic-starter blijkbaar niets mee doet. Ik vind het een vreemde zaak, en betwijfel in welke mate topic-starter er eigenlijk iets mee wil doen.

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door elianne »

Dat idee krijg ik toch niet. Als de winkel je niet wil gaan leveren voor de overeengekomen prijs kun je wel je poot stijf houden maar je komt geen stap verder. Ik neem ook aan dat TO een deel van de communicatie met de winkel heeft weggelaten, zou een te lang verhaal worden.

Vraag offertes, dat is de snelste methode om tot een evt. oplossing te komen. Laat natuurlijk wel de prijs weg! Je kunt dan of de eerste winkel tonen dat zij zich ook best aan de eerste prijs kunnen houden of overstapen naar een andere zaak en schadevergoeding vragen aan de eerste zaak. Heb je al aangegeven ze te willen houden aan de overeenkomst?

AnneG
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 aug 2007 17:16

Re: Wat te doen bij fout in offerte?

Ongelezen bericht door AnneG »

Hallo,
Nee ik heb nog niet gereageerd op het aanbod van de eerste winkel waar we het geschil mee hebben. Ik leg nu de offerte neer bij 3 of 4 andere Siematic dealers en zal dan inderdaad de eerste winkel daarmee confronteren of niet (en gewoon verder gaan met andere winkel). Ik moet dan wel zorgen dat de eerste wel het contract kosteloos ontbindt.

Gesloten