LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door twijfel »

Wij hebben in e offerte staan een barongaspoelbak (anderhalf) dit omdat ik dit strakke model erg mooi vind, maar ik hoor nu toch wel dat dit erg lastig schoon te houden is en dat er altijd water in blijft staan met als gevolg kalkvlekken. Klopt dit en kan ik idd beter kiezen voor een bak met een radius of valt het allemaal wel mee??

Pfffff

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 sep 2007 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Tianne
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 sep 2006 23:03

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door Tianne »

Hoi,
Wij hebben de Bingara; dat is bijna dezelfde bak maar dan met afgeronde hoeken. Daar blijft geen water in staan en deze is goed schoon te maken. Wij hebben een behoorlijk grote bak, ik dacht 55 cm breed....en daarbij blijkt onze kraan super handig ! Wij hebben een Damixa kraan die je alle kanten op kunt laten spuiten; echt een geweldig ding in combinatie met zo'n spoelbak.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door mar53 »

Baronga spoelbak, geweldig mooi.
In de showroom.

Bij normaal gebruik gaan de hoeken en naden vanzelf wel bewegen.
Kan leuk zijn , maaar ik hoef geen leven in mijn spoelbak.

Geef mij maar afgeronde hoeken.

Mar53

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Noodzakelijk? nee, maar wel een stuk makkelijker en hygienischer.
het feit dat er nu juist die Bingara's en KBX'en uit zijn gekomen komt juist door de vele (veelal negatieve) reacties omtrent het gebuik van de Baronga. Ziet er in de showroom geweldig uit, maar daar worden de bakken niet gebruikt. tevens lopen de baken niet of slecht af. ook een detail waarover niet wordt gesproken bij de verkoop. Natuurlijk zijn de haakse hoeken inde Baronga bakken moeilijker te reinigen dan ronde.
de keuze lijkt mij heel makkelijk....
succes.

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door twijfel »

Bedankt allemaal! :D Ben eruit, neem de Bingara, maar dan wel één grote ipv anderhalf. Is bij nader inzien toch handiger met grote schalen e.d. Het prijsverschil tussen de anderhalve bakken van Barongo en Bingara is trouwens ook wel errug groot.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Twijfel,

Vergis je niet in de vlakke bodem van de Bingara. Deze laat het water slecht weglopen waardoor je bij bijna iedere handeling de spoelbak kunt naspoelen. Aardappels afgieten, bietjes, restjes koffie of thee alles laat vlekken achter als je niet direct naspoelt.

Ik heb zelf de Blanco Zerox en heb spijt als haar op mijn hoofd. Je blijft naspoelen en poetsen.

Mooie bakken genoeg als alternatief.

MVG

Oudje40
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2007 21:50

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door Oudje40 »

Beste Twijfel

Inmiddels zijn er al meerdere mogelijkheden voor spoelbakken met afgeronde hoeken, Reginox heeft een hele serie (Ohio) gelanceerd waarin ook een tweetal anderhalve modellen.
Wellicht ook een goede mogelijkheid

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door hark »

ach, wat is noodzakelijk......
Iemand die minder "poetserig " is kan m.i. beter een spoelbak nemen met afgeronde hoeken. :D

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Zijn er meer geluiden/klachten over "dansende naden en bewegende bodems" bij Baronga? Het schoonmaken is geen echt punt zoals hark al post, ikzelf bijv. spoel iedere gootsteen na na bijv. afgieten.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door GWTE »

Wij hebben in e offerte staan een barongaspoelbak (anderhalf) dit omdat ik dit strakke model erg mooi vind, maar ik hoor nu toch wel dat dit erg lastig schoon te houden is
Een vrouw op hoge hakken is ook niet praktische………. maar wel mooi!

Pfffff

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 12 sep 2007 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door scheuj »

:lol:

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door miraltje »


Geplaatst op 03 Sep 2007 20:40 door Tianne


....en daarbij blijkt onze kraan super handig ! Wij hebben een Damixa kraan die je alle kanten op kunt laten spuiten; echt een geweldig ding in combinatie met zo'n spoelbak
ik hoop voor je dat je van je keuken leverancier het boekje van de kraan hebt ontvangen.

hierin staan nm de onderdeel nummers in van de revisie setjes.

zonder deze nummers kun je in toekomst geen onderdelen bestellen.

damixa blinkt nou niet bepaalt uit in servicevriendelijkheid.geen onderdeelnummers geen onderdelen is hun motto.

Tianne
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 sep 2006 23:03

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door Tianne »

Hoi Miraltje,
Nee, dat boekje heb ik nog niet. Ik ga het direct opvragen bij mijn keukenleverancier. Bedankt voor de tip ! :D Mogelijk bespaart het me in de toekomst een hoop gezeur.
groet,
Tianne

Tianne
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 sep 2006 23:03

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door Tianne »

Tja.....en toen waren we ruim drie jaar verder en lekt onze prachtige kraan enorm. Dit hebben we inmiddels 3 keer doorgegeven aan onze keukenleverancier en zij zeggen steeds dit aan de leverancier van de kraan door te geven. Vervolgens gebeurt er helemaal niets. Ben een beetje bang dat de schrijver hierboven gelijk krijgt over de service van Damixa :(
Een goede kraan hoort toch wel langer mee te gaan dan 3 jaar? Wie weet wat we nog aan service kunnen eisen; en vooral; hoe doen we dat?

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door pfffff »

tja, Damixa is gestopt met Siemens, heeft het nu neergelegd bij een Duits bedrijfje.Zitten in de overgangsfase zeg maar, na de saneringen
Policy is simpel, 2 jaar garantie, en daarna voorrijkosten van 60 euro, onderdelen gratis tot 5 jaar.

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Wij hebben ook een Damixa kraan (type Venus) die al na een paar jaar begon te lekken en na een nieuw setje onderdelen er in nu wéér lekt.

Damixa een paar keer gemaild maar we krijgen geen antwoord.

Overigens als je even googelt op 'damixa lek' dan krijg je nogal wat meldingen en hier op het forum staan er nog een paar.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door pfffff »

Google dan ook even op Grohe lek , Venlo lek , Gessi lek, Dornbracht lek.

Een kraan is vaak een sluitpost , word in verhouding niet zo veel voor uitgegeven, terwijl het toch een belangrijk issue is in de keuken.
Damixa bv, is snel teruggekomen op hun volledige 5 jaar garantie, daar een kraan uit de goedkopere regionen deze leeftijd domweg niet haalt.
( troep uit Azie )

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Afgeronde hoeken spoelbak noodzakelijk?

Ongelezen bericht door *.* »

Ieder merk heeft wel wat.
Ik verkoop al zo'n 15 jaar vrijwel alleen Damixa kranen.
Nooit problemen met de service.

Misschien dat je keukenleverancier niet de moeite geeft het door te geven.

Misschien dat je kan bellen : Tel : 0546 - 549 344 of stuur een email naar: [email protected]

Gesloten