LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Superkeukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
RendeV
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 sep 2007 16:52

Superkeukens

Ongelezen bericht door RendeV »

Graag zou ik info willen hebben over de firma superkeukens.
Zaken als prijs/kwaliteit
Service
Is het ook een afdingwinkel....... of krijg je daar ook zgn. megakortingen, of is de prijs de prijs?

Johan48
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2007 10:13

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Johan48 »

hallo,

ik heb nu een offerte lopen bij superkeukens. Kwaliteit leek mij prima, ik ben inmiddels op meerdere plekken geweest, maar tot nu toe ziet het eruit dat ik ga slagen bij superkeukens. Ik werd ook prima geholpen. Ik was er bang voor dat mijn opstelling stukken duurder zou worden dan de opstelling die net anders is in de winkel doordat ik toch wat andere dingen wilde, maar het verschil viel me heel erg mee. Over kortingen waren ze heel duidelijk: die geven ze niet. Je veranderd iets in je offerte en de prijs veranderd mee.
In de winkel hebben ze veel merken als constructa en bally, maar ik heb liever iets dat ik ken, en dat was geen probleem.
In de offerte heb ik nu allemaal siemens apparaten en ik ben bij 3 andere zaken geweest nu (Keukenconcurrent: HELP!!!, Basiskeukens (aardige man, maar ik had de indruk dat ik net zoveel van keukens weet... en bij lokale winkelier (stuk duurder!)). Waren allemaal stuk(je) duurder en gaven me minder vertrouwen. Vandaag wil ik nog bij twee zaken (Kvik en lokale winkelier) langsgaan en dan willen we beslissen.
We zijn er nog niet uit of we hem laten plaatsen, of dat ik dat zelf ga doen (heb twee rechterhanden, maar ben geen timmerman). Volgens sommigen is het plaatsen van de keuken best te doen, volgens anderen blijkt het toch vrij ingewikkeld. Advies??

Al met al heb ik er een goede indruk van, maar ook ik ben benieuwd naar nare ervaringen...?!?! (ik kom ze op internet een stuk minder vaak tegen dan bijvoorbeeld concurrent en brugman.)

Grounds
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006 15:24

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Grounds »

Mag ik u vragen waar u bent geweest,welke superkeukens en basiskeuken ??

Zelf zijn wij op advies van familie ( hadden zelf daar ook 1 weg ) bij Basiskeuken Westergeest geslaagd, en was het advies wat de verkoper gaf zeer proffesioneel ( carrousel en hoogte combi etc. )

Prima keuken en prima service ( deurtje was beschadigt )..

Zoon heeft keuken bij Superkeukens vandaan en was 1 groot drama.

Misschien heeft u er iets aan..

Groetjes tevreden Basiskeuken Klant.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Doorzichtig verhaaltje Grounds, geen klant maar Medewerker basis keukens. Foei foei ga je mondje spoelen.

RendeV
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 sep 2007 16:52

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door RendeV »

ok.... dus op dit forum heb je dus ook al last van opdringende keukenverkopers..... wordt moeilijk om kaf en koren te scheiden..... dank je wel kuchegirl!!!!

tot nu toe 1 reaktie (van Johan48) over superkeukens die dus serieus genomen kan worden alleen is dit over de offerte en dat zullen ze overal wel goed doen.

Ben in afwachting van meer reakties!

Johan48
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2007 10:13

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Johan48 »

Hai RendeV,

In welke plaats ben jij eigenlijk geweest? Ik ben in Den Bosch geweest, en zoals gezegd dat beviel prima wat Superkeukens betreft. Ben gisteren bij de eerder genoemde zaken geweest en we hebben besloten dat we bij superkeukens gaan kopen. We hebben voor morgenmiddag een afspraak gemaakt (gaan nog proberen toch korting eruit te slepen) en denken wel te gaan kopen. Ik dacht eigenlijk bij kvik in een budgetwinkel te komen, maar uiteindelijk bleek het een van de duurste offertes te zijn. Ik hou je op de hoogte wat betreft het verloop!

RendeV
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 sep 2007 16:52

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door RendeV »

Ik ben bij superkeukens in Utrecht geweest.....

Maakte een heel prettige indruk.
Kwam een verkoper langs die vroeg of ie ons kon helpen, we hebben gemeld dat we aan het rondkijken waren en we mochten onze gang gaan.

Nadat we een leuke keuken gezien hadden en daar wat vragen overgesteld hebben, kregen we van hem het adres van de website mee van de fabriek zodat we daar ook eens rustig konden rondneuzen..... en we konden na ons dank je wel zo weer weglopen! :lol:

Op de website staat dat ze dit jaar "het keurmerk kwaliteit keukenbranche" hebben gekregen..... weet iemand waar en welke organistei hier achter zit?

passtuk
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 okt 2007 11:09

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door passtuk »

Keurmerk Kwaliteit Keukenbranche

De Vereniging Comfortabel Wonen heeft het Keurmerk Kwaliteit Keukenbranche in het leven geroepen.
Aan dit keurmerk kan de consument een keukenzaak herkennen waar je met een gerust hart een keuken kunt kopen.
Jaarlijks worden, via een representatieve steekproef vastgesteld aantal, klanten van aangesloten keukenzaken door een onafhankelijke stichting (Stichting Kwaliteitsbevordering Keukenbranche) geïnterviewd naar hun ervaringen bij de betreffende keukenzaak. Daarbij komen alle aspecten van het kiezen en kopen, maar ook van de montage en het nakomen van eventuele service aan de orde.
Alleen keukenzaken die op nagenoeg alle punten van de uitgebreide vragenlijst ruim voldoende scoren, krijgen voor dat jaar het keurmerk.
De lat wordt daarbij bewust heel hoog gelegd. Een keuken koop je immers niet elke dag. En als consument wilt u terecht weten met wie u daarvoor in zee gaat.
Klik hier voor de adressen van de keukenzaken die voor hun klantvriendelijkheids- en betrouwbaarheidsdiploma zijn geslaagd (een diploma overigens, waarvoor ze elk jaar weer opnieuw examen moeten doen).

Voor eventuele vragen over het Keurmerk Kwaliteit Keukenbranche kunt u een mailtje sturen naar: [email protected]

Pfffff

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

passtuk
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 okt 2007 11:09

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door passtuk »

Dat kan dan wel een wassen neus zijn , maar ze verkopen er meer keukens door , het is zoals ze het noemen een verkoop argument.
En de naams bekentheid is niet van toepassing als de verkoper het maar goed verkoopt. :idea:

Pfffff

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door kzin »

Die passtuk is inderdaad maar druk met het knippen en plakken van hoogdravende pr en reclame teksten van leveranciers en belangenclubjes.
Er word hier gevraagd om meningen Passtuk, niet om stukken tekst die de klant zelf ook kan opzoeken op internet.

maar effe on topic: Superkeukens HOEFT niet slecht te zijn als je niet het budget hebt om bij pfff te kopen. Contructa of Ballay (koelers) is ook geen gek spul, met name Constructa ovens en vaatwassers zijn gewoon "yesterday siemens" spul. Ballay vaatwasser raad ik wel af, die zijn echt te simpel. Verder ook nooit Indesit/Ariston/Scholtes nemen bij deze clubs.
Er zijn echter meer zaken in dat segment die geen DMG zijn, de eerder genoemde Basiskeukens of Keukenspectrum bijvoorbeeld.

Pfffff

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

passtuk
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 okt 2007 11:09

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door passtuk »

Dat kan jij wel vinden , hoe kom jij aan jou antwoorden.
Jou mening word gevormd door wat je in het vere vere verlede heb geleerd.
Of was je vader of je opa zo slim.
Je kan beter een goed antwoord geven die gegrond en onderbouwd is.
Ik zit nu pas 26 jaar in het vak( vakken vullen bij AH) dit was gelijk mijn laaste bericht.
Groetjes. :lol:

Pfffff

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Johan48
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2007 10:13

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Johan48 »

Hej Allemaal,

al met al, ben ik vooral blij dat er dus blijkbaar niemand is die echt negatieve gevoelens heeft bij Superkeukens, want anders was de hel hier vast wel losgebroken zoals dat elders op dit forum met andere winkels gaat..

Ik heb inmiddels mijn keuken besteld bij Superkeukens Den Bosch en okee ik moet afwachten hoe het geleverd wordt maar tot op dit moment ben ik in ieder geval zeer tevreden.

En dat je op een forum als dit weinig positieve reacties terugvindt over superkeukens is op zich een goed teken: een tevreden klant die zojuist zijn keuken heeft laten plaatsen heeft geen reden om op dit forum rond te hangen, toch?? Mocht ik na levering mijn mening die ik nu heb nog bijstellen, dan laat ik dat zeker horen! Maar als je na 8 november(over vijf weken!) (ook al zon'n verschil met andere winkels, die hadden het allemaal over levertijden van 8 tot 12 weken) niets van mij verneemt, dan zal de levering wel goed zijn gegaan... We wachten af!

gr Johan

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Superkeukens is niet het hoogste segment, maar is geen kleine jongen op de spelersmarkt.
Meer dan 30 zaken in 7 jaar, dan moet je iets goed doen.
Dat er veel mensen in zogenaamde papa en mama zaken hier de neus voor ophalen, daar hebben zij rijkelijk van gegeten.
Meeste adviseurs zijn rare snuiters met een eigen blik op de wereld, net als 90% van het wagenpark uit mercedes bestaat?? Zie toch heel veel kleine autotjes rijden, zal dat iets zeggen waar de massa uit bestaat?
Ha ja veel voor weinig dus.

Grounds
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2006 15:24

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Grounds »

Heb even wat reactie's van jou bekeken Kuchegirl ( weinig boeiends trouwens )..

maar mag een tevreden klant nu hier zijn zegje al niet meer doen of moeten we allemaal liggen te zeuren over slecht geleverde keukens.

ben prima geholpen in dit filiaal en heb nu nog goede contacten met de eigenaaar van Basiskeuken dus een tip geven aan andere klanten om daar een keuken te kopen lijkt mij geen slecht iets.

Johan48 veel succes met je keuken en hoop dat je er evenveel plezier van hebt als wij.

Groetjes..

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door ronan »

volgens mij bedoelde kuchegirl het juist positief hoor

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Dat jij vind dat ik niet wezelijk bijdraag aan het niveau van dit forum kan zijn Grounds. Maar om dan a passe een andere leverancier in de grond te trappen, getuigd niet van echt goede smaak.
Of vind jij dat wel een wezenlijke bijdrage?

Gesloten