LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Superkeukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door rayke »

Stel dat er een superkeukenfiliaal is met een niet passende prijs, loont het dan om naar een ander superkeukenfiliaal te gaan.
Ik denk het niet, de verschillend zullen misschien een paar tientjes zijn.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door legoleek »

de verschillend zullen misschien een paar tientjes zijn
haal daar van af: tijd, parkeergeld, broodjes en koffie bij dat leuke cafeetje op de hoek, en je bent net zo duur (of duurder)

emiel79
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2005 20:33

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door emiel79 »

Ik lees hier wisselende ervaringen met Superkeukens. Vooral het personeel in de betreffende zaken blijkt nogal verschillend te zijn...
Maar goed. Ik ben gistermiddag bij Superkeukens geweest (wolvega). Netjes geholpen. En een goede offerte meegekregen.
Ook bij een andere keukenzaak geweest (vorige week al) hier ook een offerte laten maken.

Wat bleek achteraf: exact dezelfde keuken, zelfde merk, typenummers, codenummers, kleur, handgrepen, apparatuur....

...en bij Superkeukens € 2600,- goedkoper!!! :shock: :shock:

Ik ga de keuken sowieso zelf plaatsen, dus geen last van "beunhazen"...

Ik ben benieuwd met de levering!

butch
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 sep 2008 17:11

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door butch »

Emiel,

Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, maar een bedrijf wat 2600 euro duurder is? Lijkt me sterk...je kan de arrogantie niet meer hebben om je offerte te duur mee te geven, een verschil van een paar honderd euro kan, maar dit is erg veel....maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Succes met je nieuwe keuken

emiel79
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2005 20:33

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door emiel79 »

Butch.
om even realistisch te zijn. De eerder geofferteerde keuken kwam op een prijs uit van 7700 euro. (NA 25% extra voorjaarskorting!!!!). Zonder de korting kwam deze keuken op RUIM 10.000 eurootjes.

Bij Superkeukens exact dezelfde keuken. 1 kleine afwijking qua apparatuur. (koelkast van een ander merk, was een aanbieding!) Offerte voor 5100 euro.

Op alleen het keukenblok zat in de netto-prijs (dus zonder de kortingen) al 1600 euro verschil! Op exact dezelfde keuken! Ik snap dat je sceptisch bent. Maar dit is toch echt wat ik hier voor me op papier heb staan...

Succes met de keukens allemaal!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door rayke »

de netto-prijs
dat is wat Superkeukens doet, geen gezeur over de prijs of de prijs verhogen.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door legoleek »

@ butch.

ja zo'n verschil kan toch.
Heb vroeger veel (wellmann) blokjes geduwd en als je daar creatief mee om kunt gaan, en de concurent heeft geen blokafspraken én in combinatie met een (koelkast-) aktie is zo'n gat snel geslagen.

nobeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2009 10:30

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door nobeltje »

ook wij hebben gisteren een keuken gekocht bij Superkeuken Arkel. bijna dezelfde keuken bij keukenconcurrent was maar liefst 150% duurder, weliswaar zat daar een ander merk apparatuur in maar dat kan het verschil niet verklaren.
toch raar aangezien keukenconcurrent altijd beweert de goedkoopste te zijn. uiteindelijk wilde KC wel 2.000 zakken maar dan nog kwamen ze er bij lange na niet. We zijn dus terug gegaan naar superkeukens en daar uitermate netjes geholpen.
alle vooroordelen over agressieve verkoop kan ik met een gerust hart zeggen niet gezien te hebben. We kregen prima advies en uitermate vriendelijk.

misschien dat de financiele crisis ervoor zorgt dat de keuken verkopers wat minder pushen maar uiteindelijk denk ik dat een klantvriendelijke aanpak een stuk meer resultaat zal behalen dan 'een mes op je keel' techniek waar je wel eens over hoort.

enfin, zodra de keuken van Superkeukens geplaatst is zal ik weer schrijven wat onze ervaring is. Tot nu toe zijn we prima geholpen en tevreden :D

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Bailey »

Wij hebben dus ook onze keuken van Superkeukens in Arkel. In augustus staat ie een jaar en heb nog geen problemen gehad. Ik ben dus nog steeds tevreden.

Nukeman
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:17

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Nukeman »

Vandaag is gestart met het plaatsen van onze keuken. Het is een U-vormige keuken. Het werkblad van het kookeiland is besteld op 1,71 mtr. Specifiek opgenomen dat dit niet korter mag, omdat de onderliggende kasten over een stuk onbetegelde vloer vallen dat stopt bij 1,67 mtr.

Probleem, geleverde blad is 1,65. Dus komt er stuk onbetegelde vloer onderuit. Superkeukens probeert zich er onderuit te praten, "dat heeft de computer zo berekend" of ook leuk: "dan zaagt u toch gewoon een tegel onder een niet zichtbaar stuk, om dat gat op te vullen". Ook zijn mondeling overeengekomen afspraken niet nagekomen en worden gewoonweg ontkent. Om alles netjes af te werken zou 1 kastje moeten worden vervangen door een breder en het werkblad zou moeten worden vervangen door een lang genoeg exemplaar.

Probleem 2 is de Siemens koffiezetter. Deze moet over rails uitschuiven om in die positie zowel boven als rechts van het apparaat onderhoud te kunnen plegen. Wij onwetenden zijn niet juist ingelicht door de verkoper, het apparaat is in de rechtse hoek van de keuken geplaatst, tegen een muur die voorbij de keuken steekt....... Je kunt er vanaf rechts niet bij! Ook is op tekening geen rekening gehouden met de ruimte die nodig is voor de draai van de koelkastdeur en de slede van voornoemde koffiezetter, deze loopt langs de muur en schraapt deze. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat worden opgelost.

Wordt vervolgt....

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door legoleek »

probleem 2 wordt lachen.
we hebben deze vraag al eens bij BSHG/ WillemvanRijn neer gelegd toen deze nieuwe series op de markt kwamen. Omdat de inbouw beperking niet in de boeken staat (dat je hem dus niet van rechts in een hoek mag zetten) Er is is met dit apparaat geen oplossing voor dit probleem.
Hij mag simpel weg niet daar geplaatst worden.

Nukeman
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:17

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Nukeman »

Vanmorgen om 6:30 uur in de woning aangekomen. Probleem 3 is ook gekomen.

Monteur heeft vergeten de stopkraantjes onder het blad dicht te draaien. Blijkbaar was de kraan niet helemaal dicht, vanmorgen stond er water op de vloer (Sifon moest nog worden aangesloten) en erger, in het kastje. Dit is nu helemaal opgezet en krom. Wat me nog het meest dwars zit is dat dit weer zo'n welles/nietes spelletje kan worden....

Heeft iemand ervaring met het oplossen van dit soort problemen door Superkeukens? Of moet ik nu al rechtsbijstand inschakelen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door maxx »

Wat een toestand.

Allereerst moet de monteur wel een erg dom varken zijn als hij wel de kraan aansluit en niet het sifon/afvoer. Dit hoort 1 handeling te zijn om lekkage te voorkomen.

Het kastje kun je wel weggooien. Het nieuwe kastje kan er niet in zonder zaagwerk aan de kast als het werkblad op de keuken blijft liggen. Blijft vaak niet veel van over.

Natuurlijk kan voortijdig informeren bij de rechtsbijstand nooit kwaad.

MVG

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door rayke »

Monteur heeft vergeten de stopkraantjes onder het blad dicht te draaien. Blijkbaar was de kraan niet helemaal dicht, vanmorgen stond er water op de vloer (Sifon moest nog worden aangesloten) en erger, in het kastje. Dit is nu helemaal opgezet en krom. Wat me nog het meest dwars zit is dat dit weer zo'n welles/nietes spelletje kan worden....
Hier is maar 1 oplossing voor : nieuwe onderkast bestellen en vervangen. Monteur is aansprakelijk.
Specifiek opgenomen
en
Ook zijn mondeling overeengekomen afspraken
Is het vastgelegd deze maatvoering? In dat geval is de leverancier in gebreke. Anders kan dit een vervelend welles/nietes spelletje worden.
Siemens koffiezetter
Hier had de verkoper u op moeten wijzen. Om dit nu op te lossen vraagt om een inventieve oplossing. De geleiders van de koffiezetter laten vervallen en geleiders onder het apparaat monteren. Een stalenplaat eronder op een draaiplateau (let op, ronde hoeken maken) en je kunt hte apparaat uittreken en draaien. Geen makkelijke en goedkope oplossing maar zo hebben wij dit ooit eens gemaakt op speciaal verzoek van klant (met een atag). Ik heb geen maten van de Siemens bij de hand om te kijken of dit ook kan. Maar nogmaals, is geen goedkope oplossing.

Aardige jongens daar in Arkel.

Nukeman
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:17

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Nukeman »

Gisteren bij Superkeukens geweest. Ze gaan alles oplossen, kastje, werkblad en afzuigkap gaan worden vervangen. Duurt alleen voor het werkblad 8 weken i.v.m. de vakanties. Wat betreft de koffiezetter..... Rayke kun je specifieker zijn wat betreft je oplossing? Wie kan dit maken en wat zijn de kosten? Ze willen namelijk de Siemens vervangen door een Pelgrim. Maar dit willen wij beslist niet! Kun je eventueel afbeeldingen naar me sturen ([email protected]) ik zou dit erg waarderen!

Nukeman
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:17

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door Nukeman »

Na veel zoekwerk een alternatief gevonden dat wel bruikbaar is voor montage in een rechter hoek. De "Miele CVA 5060" werkt met een linksdraaiende deur. Alternatief door Rayke aangedragen kost € 700,- extra. We wachten nog even de reactie van Superkeukens af, ben benieuwd met welke oplossing die komen.

patrickpain
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2010 00:15

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door patrickpain »

Dit is geen reclame en ik werk hier niet!!

Tja,.. even voor de duidelijkheid..

Auto's en keukens kopen is voor mijn gevoel een ramp, na verschillende keuken zaken bezocht te hebben zijn wij zeer aangenaam verrast door de firma superkeukens...... echt bijzonder!
Wij zijn strak en zeer netjes geholpen tegen een verassende prijs!
Meedenken en goede adviezen (zijn mijn ervaringen), ook de eigen smaak van het aanrechtblad van de verkoper is mij getoond (natuursteen en was ook de mooiste naar onze smaak) echt wij zijn er vol van... de keuken moet nog geleverd worden, maar tot zover is het echt bijzonder dat zo'n verkoper niet in je nek staat te hijgen en binnen één uur de keuken wil verkopen!

Wij hebben in het laatste half jaar al heel wat gladde verkopers gezien in bekende keuken zaken,. maar daar waren we zo weg!

en dan de prijs/kwaliteits verhouding,.. is naar mijn oordeel goed!

Mijn ontwerp is drastisch aangepast door de adviseur en hij voorzag alle problemen en loste het keurig op.

Ik vind het super!!

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door *.* »

Enne, welk van de filialen was het?

dramakeuken
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2010 21:56

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door dramakeuken »

Superkeukens, qua prijs de goedkoopste, maar wat service betreft een drama (vestiging Kolham).

Ik wacht al enige tijd op vervangende onderdelen omdat deze niet conform de order geleverd waren, maar heb inmiddels al met de derde verkoper te maken omdat de anderen er niet meer werken. En ze slagen er na bijna een half jaar nog steeds niet in om de juiste onderdelen te leveren....

Volgens mij is het erg van belang wie je verkoper is omdat een keuken behoorlijk wat punten heeft die in elkaar haken dus als het één mis gaat gaat er meer mis.

Trouwens, qua apparatuur kan ik de keukenloods aanbevelen, zij hebben de laagste prijs (Verreweg, zeker als je het hele spul er koopt en dan een lager bod doet: ik kwam bijna 1000 euro lager uit alleen voor de apparatuur)

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Superkeukens

Ongelezen bericht door *.* »

Moeten dan wel bijzondere onderdelen zijn dat je ze na een half jaar nog niet hebt :-)

Gesloten