LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afzuigkap

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
snelle koper
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 sep 2007 22:11

afzuigkap

Ongelezen bericht door snelle koper »

Ik heb een kookplaat van 80 cm op het oog. De siemens met een warmhoudplaat. Daarbij een 90 cm brede afzuigkap van miele.
Ik heb niet van de keukenadviseur begrepen dat dit niet goed is.
Wat vinden jullie?? :roll:

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door Pruim »

Ik heb niet van de keukenadviseur begrepen dat dit niet goed is.
:?:

Nou, niets aan de hand dan toch? Of had je graag van de adviseur willen horen dat het niet goed is?

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door hark »

Als de kookplaat midden boven een lade komt, zou ik de afzuigkap breedte gelijk nemen aan de maat van de lade.
Ziet er erg gelikt uit !

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Leuk dat je er weer bent Hark.. Maar uiteraard slaat je geven argument weer helemaal nergens op..

Ik doe echt zoooo m'n best m'n kanis te houden en dit een consumenten forum te laten, maare.. dat lukt op deze manier natuurlijk niet he..?!

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 16 feb 2010 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door nico_s »

Een 90cm afzuigkap boven een 80cm kookplaat: dan is er slechts 5cm overhang aan elke zijde. Elders op het internet staat als advies een 15cm overhang per zijde aan te houden.

Ik heb deze maand een keuken besteld, met daarbij een 80cm kookplaat van Atag met daarboven een 120cm brede afzuigkap van Itho.
Over smaak valt te twisten, maar met meer overhang zul je minder kookluchtjes in je keuken overhouden. Kooklucht gaat namelijk niet recht omhoog, maar waait enigzins uit. Vandaar is enige overhang wenselijk.

Janver
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2007 21:15

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door Janver »

Even een vraagje dan;

Ik heb net een keuken besteld met een Smeg fornuis tezamen met achterwand en afzuigkap. Deze zijn alle op elkaar afgestemd en 90 cm breed.

Dus waarom 15 cm breder als de fabrikant dit aangeeft als beste oplossing?

Pfffff

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Is een motorloze kap ook echt enkel verschillend van een normale kap door het ontbreken van de motor?

Ik zoek nl. een 120cm motorloze kap, ivm centrale ventilatie maar in bijv. Siemens is er geen aanbod. Enige oplossing is het verwijderen van de motor uit een normale kap, vandaar mijn vraag. :)

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door kzin »

120cm motorloos zal idd smal aanbod zijn, heeft ATAG niks? Anders naar een RVS speciaalzaak. Weet dat bv Ornell uit Staphorst Gutman achtige kappen zelf maakt. Kunnen ook vast wel 120 motorloos maken. Weet natuurlijk niet of het dan nog betaalbaar is :wink:

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Thnx, daarom. :) ATAG viel al af met helaas prijzige CentralLogic kappen, ITHO idem dito met hele mooie kappen. Dus vandaar benieuwd of een goedkope motorloze kap dus echt enkel een sierschouw is bwv. Want dan is een 120cm Siemens (rest is ook Siemens nl.) nog aanvaardbaar om te ontdoen van z'n motor. :)

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door hark »

@ snelle koper.

Ik moet van vriend (...) keukenklepper mijn mond houden, maar ik waag het het toch nog maar een keertje op.......

Het oog wil natuurlijk ook wat ( he Keukenklepper??)
Komt de combinatie kookplaat/ afzuigkap boven kastjes te zitten van bijv. 60 cm breed of boven een paar lade's? Zo ja, hoe breed?
Opties ziet het er beter uit als de breedte van een lade gelijk is aan de breedte van de afzuigkap en evt de achterwand.

Laat het effe weten.....

Vinden keukenverkopers dit niet belangrijk?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Kijk Hark,

Wanneer je net 3 maanden aan het neuzen bent in keukenland en een beetje op internet hebt gesurft.. Dan snap ik dat je pretendeert te weten wat een keukenontwerp allemaal omvat. Maar je zit er naast.

Nogmaals: iets vinden of niet vinden is en blijft een mening.
Wat JIJ mooi vind, hoef ik nog niet mooi te vinden. Sterker nog.. Die VIND ik er niet uit zien.
Die 2de handse oplossing van je is echt ontwerp van het niveau kijk-mama-ik-heb-net-m'n-eerste-keukenontwerp-cursusje-gehad.

Bemoei je niet met estetische- of keukentechnische vraagstukken Hark..Daar heb je echt geen kaas van gegeten. Focus jij je nou maar op je Anti-DMG-Quest, das veel leuker om te lezen.


Klepper.

Het is trouwens: OPTISCH..

Pfffff

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door WARNING! »

Ik snap het probleem van de Klepper ook niet hoor Hark! Kun je dat nog eens uitleggen K. Klepper.

stins
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2007 12:36

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door stins »

Is de tendens op dit Forum dat de ene "keukenverkoper" het beter weet dan de ander? :shock: Of kan ik hier eerlijk advies vinden voor ik overga tot de aanschaf van een keuken?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Tuurlijk.

Het is geen probleem.
Ik VIND dat Hark het leuk bedoelt. Maar zich voordoet als iemand die na 2 weken zich georienteerd te hebben in keukenland, nu het licht heeft gezien.
Hij meent zelfs nu ineens verstand te hebben van de verschillende merken apparatuur. Hij heeft volgens mij geen idee dat er maar een beperkt aantal FABRIKANTEN zijn terwijl er wel zoveel-TIG-merken op de markt zijn. (bijv. Siemens, Atag, Bosch,etc. produceren zelf echt geen combimagnetrons ofzo..)

Ook stoor ik me aan zijn adviezen betreffende de 'mooiste' indeling. Opzich niet erg.. Maar dat ene dingetje wat de adviseur hem destijds heeft laten zien, herhaalt hij non-stop alszijde de estetisch meest verantwoorde keuze. Terwijl dit toch van meerdere factoren afhangt dan alleen de beknopte maatvoering die mensen hier posten.
Dat lijnenspel waar hij op doelt is alleen zichtbaar wanneer je RECHT achter je kookplaat staat.. Terwijl je volgens mij bijna altijd onder een bepaalde hoek naar een bepaald punt in je keuken kijkt. Dus dan gaat dat mooie verhaaltje van hem al niet eens op.

"Laat dit lekker aan de keukenmensen in de betreffende winkel over.." Zou ik zeggen.

Klepper.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door hark »

Wat moet ik hier nog aan toe voegen.....

De keukenverkoper heeft er meer zicht op blijkbaar.....

Keukenklepper : Je hebt helemaal gelijk.
Wat de consument mooi vind doet er niet toe; Jullie hebben meer verstand van mooie keukens...( zal misschien ook iets meer winst opleveren denk ik dan maar...)

Ga zo door op dit consumentenfiorum !

PS > Is er geen keukenverkopersforum waar de "adviseurs" onder elkaar kunnen gaan stoeien.....?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Ik zeg niet dat ik er meer zich op heb.
Ik zeg alleen dat die standaard oplossing van je lang niet altijd de mooiste is.

En voor je laatst vraag: Probeer dat Kassa forum maar. Misschien dat je daar je beknopte keukenkennis op prospects kan botvieren...Wanabe..

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door hark »

Net gekeken..... tikkie saai forum.....

Gesloten