LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Apparatuur

Ongelezen bericht door kweenie »

Hallo allemaal,

Het klinkt misschien stom, maar ik kan bij de keukenapparatuuur door de bomen het bos niet meer zien. Wat is nou goed (of redelijk) en wat is slecht?

Bij koken zoek ik naar een inductie kookplaat met een beetje krachtige wokbrander (evt. gas), maar die ook nog enigszins betaalbaar is... Ik heb wel van atag zo'n combinatie gezien, maar die was meteen weer iets van 2000 euro... Is er een betaalbaarder optie? Ik zit zelf ook een beetje te denken aan een combinatie van een gewone budget-inductieplaat (zijn die er van een redelijk merk?) met een domino-5 kw wokbrander, maar dat neemt weer wat veel ruimte in... Of zijn er ook betaalbare gewone inductieplaten met een krachtige (wok)pit?

Dan afzuigkappen. Niet te veel lawaai en wel een goede afzuiging, lijkt me toch vrij eenvoudig. Ik heb wel een aantal gezien die wel goed stil zijn, maar die zijn meteen ook weer extreem duur. Hoe kom ik nu aan een betaalbare afzuiger die zeg maar minder dan 45 dB heeft en meer dan 400 afzuigcapaciteit? Het hoeft geen designtype te zijn, liever niet, want ik denk dat ik liever inbouw heb.

En blijkbaar ben ik ook de enige die graag een combi-magnetron wil met een normale oveninhoud. Want wat ik vind is veel ovens met een normale capaciteit, en veel (combi-)magnetrons met een kleine inhoud. Ik heb geen zin in (en plaats voor) twee oven-achtige apparaten, dus ik wil graag een combi apparaat met oven-inhoud. Maar dat zal dan ook wel weer veel kosten...

Dan heb ik natuurlijk ook een koelkast nodig, maar dat zal wel lukken. Maar ik heb eigenlijk ook daarvan geen idee wat goede merken zijn.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door nico_s »

Wees reëel! Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten kan niet.
Bij koken zoek ik naar een inductie kookplaat met een beetje krachtige wokbrander (evt. gas), maar die ook nog enigszins betaalbaar is... Ik heb wel van atag zo'n combinatie gezien, maar die was meteen weer iets van 2000 euro... Is er een betaalbaarder optie? Ik zit zelf ook een beetje te denken aan een combinatie van een gewone budget-inductieplaat (zijn die er van een redelijk merk?) met een domino-5 kw wokbrander, maar dat neemt weer wat veel ruimte in... Of zijn er ook betaalbare gewone inductieplaten met een krachtige (wok)pit?
Je wilt een inductieplaat? Tje, die zijn niet heel goedkoop. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.inbouw.nl voor een overzicht van verschillende apparatuur en bijbehorende prijzen. Een betaalbaardere optie is gas ipv inductie.
Dan afzuigkappen. Niet te veel lawaai en wel een goede afzuiging, lijkt me toch vrij eenvoudig. Ik heb wel een aantal gezien die wel goed stil zijn, maar die zijn meteen ook weer extreem duur. Hoe kom ik nu aan een betaalbare afzuiger die zeg maar minder dan 45 dB heeft en meer dan 400 afzuigcapaciteit? Het hoeft geen designtype te zijn, liever niet, want ik denk dat ik liever inbouw heb.
Een goede afzuigkap die stil is met een hoge capaciteit is nu eenmaal wat duurder. Je moet een keuze maken: of wat meer lawaai, of wat meer geld uitgeven.
Als je toch een stille afzuigkap wil: de afzuigkappen van Itho zijn stil en goed.
Dan heb ik natuurlijk ook een koelkast nodig, maar dat zal wel lukken. Maar ik heb eigenlijk ook daarvan geen idee wat goede merken zijn.
Liebherr is bijvoorbeeld een goed merk.

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door pyotr »

Het klinkt misschien stom, maar ik kan bij de keukenapparatuuur door de bomen het bos niet meer zien. Wat is nou goed (of redelijk) en wat is slecht?
Top: Gaggenau en Miele. Bovenkant markt: Siemens, Bosch, Neff, Liebherr. Onderkant markt: Ariston, Indesit, Whirlpool, M-System (Smeg?). Atag kookplaten en wasemkappen heb ik ook goede dingen over gelezen.

Dat distilleer ik tenminste uit de verschillende fora, ik hou me aanbevolen voor verbetering of aanvulling door de verkopers op dit forum! Hoe zit het bijv. met AEG, Bauknecht en Zanussi?
Bij koken zoek ik naar een inductie kookplaat met een beetje krachtige wokbrander (evt. gas), maar die ook nog enigszins betaalbaar is...
Er zijn verrekte weinig kookplaten met een wokbrander van 5,5KW. En je wilt geen wokbrander in het midden van de plaat want dan kun je de andere branders niet meer gebruiken als de wok er op staat. Zelf ga ik voor twee domino elementen: een (gas) wokbrander en eentje met twee "pitten" (gas of inductie). In totaal drie pitten, is voor mij genoeg; netto kost dat ongeveer 1000 - 1300 euro, inductie is duurder.
Ik heb geen zin in (en plaats voor) twee oven-achtige apparaten, dus ik wil graag een combi apparaat met oven-inhoud. Maar dat zal dan ook wel weer veel kosten...
Siemens HB870570 is een grote oven (60cm hoog) met een magnetron functie. Brutoprijs is 2400 euro (en veel leveranciers geven 40% korting op Siemens, dus reken maar uit :wink: ). Let wel op de aansluitwaarde van dit ding, 5,2KW past niet op één groep!

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door hark »

Koken met Smeg is een prima optie.
Voor spoelen en koelen zou ik iets anders nemen

Pfffff

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door GWTE »

AEG tegen redelijk aan
Bauknecht neigt naar bagger
Kuppersbusch redelijk
Je neigt naar bagger......sukkel. :wink:

Pfffff

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door scheuj »

Pffff..... DOM
keukenKn.... DOMMER
GWTE..... DOMST

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door GWTE »

Die film heb ik gezien.....geweldig :D

Pfffff

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door kweenie »

Jongens, jullie lijken wel een stel pubers... Maar weer terug naar het onderwerp?

Wat merken betreft ben ik niet zo merkvast. Het hoeft niet allemaal van een merk te zijn. Het gaat er mij vooral om dat het een beetje kwaliteit is. Ik hoef geen speciaal merk voor de naam, of een paar vage extra functies die je nooit gebruikt, maar liefst wel een beetje waar voor je geld. En dat hoeft dus niet het goedkoopste van het goedkoopste te zijn, maar ik hoef er ook niet mee te pronken.

Voor de afzuigkap zat ik ook aan Itho te denken, maar ik weet niet of er misschien meer merken zijn die een goede afzuiging combineren met niet al te veel lawaai (en enigszins met betaalbaarheid...)

Voor het koken twijfel ik of een combinatie van twee domino's, met samen drie pitten, voldoende zou zijn. Maar het is een goede optie. Anders moet ik dan toch mijn wok-wensen iets bijstellen en voor gewoon 1 inductieplaat met 4 'pitten'. Weet iemand anders misschien of er fabrikanten zijn met een redelijk sterke inductie-pit? Zal natuurlijk geen 5 kw zijn, maar misschien wel meer dan 3,5 kw? Ik heb al wel zo hier en daar gezocht, maar ik kan nergens een plek vinden waar je kunt zoeken op de maximale capaciteit van een pit. En om nu bij elke fabrikant alle types te moeten bekijken is ook een wat langdurige zaak...

Ik heb trouwens ook gelezen dat sommige inductiepitten geluid maken. Klopt dat? Of is dat alleen bij de goedkope types zo? En Atag is dus wel een goed merk bij kookplaten. Geldt dat vooral voor gas of ook voor inductie?

En is Atag ook goed met ovens? Ik heb van iemand gehoord dat er Atag combi's zijn met wel grote inhoud, waar ik dus ook naar zoek. Hoe verhoudt dat zich tot Siemens? Ik neem aan dat ze allemaal wel warm zullen worden, maar zijn er ook merken die bv duidelijk sneller voorverwarmen, of die veel stiller zijn dan andere combi's? (Want ovens kunnen soms ook flink herrie maken.)

En bij koelkasten is Liebherr een goed merk? Daar zou ik zelf nooit aan hebben gedacht. Maar die zal ik dus in mijn achterhoofd houden, bedankt!

Misschien dat ik zo langzaam maar zeker wat minder onzeker word over mijn toekomstige nieuwe keuken...

RCD123
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2007 20:38

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door RCD123 »

Ik heb het maar simpel gehouden en zo gedacht: Pelgrim ken ik niet, dus doe ik niet. Atag, pelgrim, etna rolt allemaal uit dezelfde fabriek schijnt dus simpele redenatie: 1 pot nat (kort de bocht he). Whirlpool ken ik wel, is goed spul. Siemens ken ik ook, maakt mooie spullen. Ik heb op de Siemens site gekeken en er zaten mooie dingen tussen, dus dan maar allemaal Siemens.

Voor de keukenverkopers zullen andere merken wellicht bekender zijn, maar ik weet dat ik met Siemens geen rommel heb, dus vandaar Siemens.

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door Rema »

Wij hebben nu onze tweede Siemens koelkast, deze en de vorige bevallen prima. We hadden een Atagkookplaat, ook heel goed, zag er na 15 jaar nog zeer goed uit.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door hark »

Beste Kweenie,

Als je toch denkt aan een ITHO kap......vraag de leverancier van de keuken dan een kap van Novy te leveren.
Dit is de Belgische fabrikant vandeze kappen.
Itho plakt er slechts een sticker op.....
kijk op novy.be en zie dat zelfs de typenummers gelijk zijn....
Alleen de prijs is lager.

Als de keukenleveranciers hier op dit forum gaan roepen dat dit niet kan moet je dit niet geloven.... Waar een wil is, is een weg; dan doen ze maar eens iets extra's vind je niet?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door kweenie »

Novy of Itho maakt volgens mij in prijs niet echt uit. Voorbeeld: D614 van Novy vanaf 459, van Itho vanaf 444. D618: 534 resp. 510.

Het lijkt mij dus eerder te liggen aan welke naam bekender is. Maar dat is volgens mij bij meer apparatenmerken het geval. En het ligt waarschijnlijk ook aan het verschil tussen Nederlandse opgekopte 'adviesprijslijsten' en Belgische realistische prijslijsten...

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Ariston: TOP
Scholtes: TOP
Baumatic: TOP
Die Ikea from Whrilpool troep: TOP
Ignis dus ook TOP
Smegg TOP
ETNA ook helemaal TOP natuurlijk.
M-system.. geil ik bijna op, TOP!!

Enne, de rest.. zou ik laten staan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door kweenie »

Zeg klepper, je hóeft niet te schrijven als je geen serieuze berichten wilt schrijven. Of vind je het leuk om mensen voor de gek te houden?

MarcM
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 okt 2007 10:24

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door MarcM »

Is beroepsdeformatie van al die gasten hier die zich keukenadviseur noemen. Ze kunnen niet anders, hebben nu eenmaal niet vooraan gestaan bij het uitdelen van IQ.

O ja, gewoon de apparatuur aanschaffen via internet ... scheelt enorm veel geld. Inbouwen stelt niet veel voor, zorg wel vantevoren voor de aansluitingen op de juiste plaats.
En wat de kasten betreft, ook zelf in elkaar zetten en plaatsen, stelt ook niet zoveel voor. Blad kan een ander verhaal zijn, zeker als het zwaar is, bijvoorbeeld graniet en goed verlijmd moet zijn, is toch wel vakwerk. Vaak kan dit apart geplaatst worden, afzonderlijk van de rest.

Succes.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door GWTE »

Categorie: Keukens Geplaatst op: 15 Okt 2007 17:04 Onderwerp: wat vinden jullie van.....?
Het inbouwen leek meneer Bol ook een peulenschilletje. De uitsparing was immers hetzelfde en de oude kookplaat was ook elektrisch dus. Na een uurtje met zijn zoon te hebben zitten modderen om de stekker van de oude kookplaat over te zetten en heel veel geluk (ze bleken niet gemeten te hebben hoe de aansluiting zat) bleek een gedeelte van de kookplaat na montage niet te werken. Mevrouw Bol zat met haar handen in het haar. Die avond kon ze weer niet koken. Toen de heer bol informeerde bij de Internetleverancier van de kookplaat, bleken deze geen verstand te hebben van elektra en verwezen meneer Bol naar de firma Küppersbusch. (Lees verder in betreffende bericht).

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Apparatuur

Ongelezen bericht door scheuj »

bleken deze geen verstand te hebben van elektra
En ja hoor na een paar weken rustig te zijn geweest begint ie weer met z'n gezwets!!!!

MarcM heeft helemaal gelijk!!!Het inbouwen en aansluiten van een kookplaat, oven, koelkast stelt niets voor.

GWTE,

Nog bedankt voor de rondleiding in je winkeltje en dat je twee uurtjes met mij hebt willen doorleuteren. Hoger niveau was het niet want je probeert je aan te passen he. Probeer maar eens terug te denken aan afgelopen zaterdag. Klant uit Rotterdam, rijdend in een zwarte Volvo S80. Heeft een boot liggen in Dinteloord.

Gesloten