LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terrazzo-keukenblad

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
grote blaauwe
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2007 14:57

terrazzo-keukenblad

Ongelezen bericht door grote blaauwe »

Wie heeft ervaring met een terrazzo keukenblad?
Wij willen een blad van 2.40m. bij 1.00m.Nu is het de bedoeling om 40cm. te laten overhangen,zodat er krukken onder kunnen staan.
Is dit mogelijk?
Alle info is welkom!

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: terrazzo-keukenblad

Ongelezen bericht door kzin »

Terrazzo is erg star en dus breukgevoelig. Ik zou huiverig zijn voor zo'n overstek zonder ondersteuning (met graniet trouwens ook) Wellicht kan het versterkt worden d.m.v. een betonwapening? Vraag eens na bij een Terazzo firma lijkt me.

wilco2005
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jan 2005 16:31

Re: terrazzo-keukenblad

Ongelezen bericht door wilco2005 »

Versterken middels betonwapening is gebruikelijk tpv de uitsparing voor spoelgedeelte en kookgedeelte.
Maar ik ben bang dat 40cm overstek niet gaat werken. Je belast het namelijk ook nog extra als je eraan zit te eten etc.
Het materiaal zal scheurtjes gaan vertonen.
Het is wel verstandig om even te overleggen met de leverancier. Wellicht zijn er oplossingen voor, waar ik geen weet van heb.

Succes!

mezorro
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 okt 2007 23:58

Re: terrazzo-keukenblad

Ongelezen bericht door mezorro »

40 cm overstek zonder oplegging zal een probleem worden, wellicht dat je het blad op een bv rvs constructie kunt opleggen, nadeel is dan wel dat er op de hoeken een poot zal moeten komen.

of je moet het frame vrijdragend kunnen verwerken in je onderkast, zal wel lastig worden.

als het een paar centen mag kosten zal er altijd een oplossing zijn, ik denk dat je het in de rvs industrie moet gaan zoeken bij een klein flexibel/creatief bedrijfje waar men maatwerk uitvoerd.

ik ben benieuwd hoe je het gaat oplossen, laat je het hier wel even weten ?

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: terrazzo-keukenblad

Ongelezen bericht door rayke »

vrij simpel op te lossen met speciale. vrijwel onzichtbare steunen.
ligt wel aan hoe je terrazzo leverancier het blad maakt.

vorig jaar nog een stenen blad van 210cm lang, 80 cm breed, in elyps vorm gemontereerd ZONDER poten. Kost wel wat maar is ook heel mooi.

grote blaauwe
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2007 14:57

Re: terrazzo-keukenblad

Ongelezen bericht door grote blaauwe »

Volgens de keukenzaak kan het wel,er moet dan een stevig muurtje onder.
Als we weten wat we doen dan laat ik het horen hoe het opgelost is.

Gesloten