LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keller of Rotpunkt

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Ricco1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2007 13:18

Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door Ricco1978 »

Beste allemaal,

Ik heb een vraag wat is beter een gelakt front van Rotpunkt of een HPL front van Keller.
Of is bruiynzeel nog een optie?
Kent iemand een grote next winkel in de randstad.

Alvast dank

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door weegschaal »

gebruik de zoekfunctie..is heel veel geschreven over deze merken de afgelopen tijd.

Voor een next dealer kun je terecht op www.schueller.nl Onder contact zie je een telefoonnummer staan en daar kun je een lijst opvragen met dealers..

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door hark »

Altijd een gelakt front nemen.
Rotpunkt is prima kwaliteit ondanks dat alle keukenverkopers hier op het forum roepen dat het rommel is.

succes !

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Ja man, Rotpunkt is super. Luister alsjeblieft naar Hark en niet naar alle vakidioten hier op dit forum.

Hark heeft per slot van rekening net zelf een Rotpunkt gekocht, deze is waarschijnlijk nog niet geplaatst, en Hark heeft daarom een goed idee over hoe de kwaliteit zich over een aantal jaren houdt.

Voor degene die dit serieus nemen.. IK bedoel dit vreselijk sarcastisch..
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 21 nov 2007 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Nog ff @ weegschaal.. Bent u al in Hoofddorp geweest of is dit pas volgende week?

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door weegschaal »

Grappenmaker..

Ik wist niet dat Schueller ook dealers had in Hoofddorp ;)
Nee hoor absoluut geen plannen richting die kant op (zou ook niet weten waar aangezien m'n Schueller PDF "Hoofddorp?, niet op de kaart") aangeeft zeg maar.
Ik ben je zeker nog niet vergeten maar ik ben tijdens de "keukenklepper-speurtocht" in een ander "dorp" terecht gekomen. Die keukenzaak dacht eerst dat ik een geintje maakte toen ik m'n verhaal vertelde want ik dacht dat ik jou aan de telefoon had..
Die man nog serieus rond gevraagd aan z'n collega's :roll:
"Nee hoor, geen keukenklepper hierzo"

huisklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 nov 2007 09:54

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door huisklusser »

Ja man, Rotpunkt is super. Luister alsjeblieft naar Hark en niet naar alle vakidioten hier op dit forum.
Keukenklepper voert een hetze tegen Rotpunkt en iedereen die er niet negatief over is........... :twisted:

Keuken-man
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 aug 2007 15:48

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door Keuken-man »

Huisklusser

je vraag aan ons als keukenkenners de mening van rotpunkt. als wij onze mening geven ( hetgeen over het algemeen overeen komt ) dan ben jij degene die niet met onze mening eens bent. wie heeft er nou meer verstand van??? schaf aub een rotpunkt aan, dan spreken we elkaar na 5 jaar wel weer. want problemen met rotpunkt komen altijd net na garantie termijn.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door GWTE »

Ik heb een vraag wat is beter een gelakt front van of een HPL front
Hallo Ricco,

Voor degene die zeggen dat een lakdeur beter is dan een kunststof deur heb ik een belangrijke mededeling, dat is namelijk onzin. Een lakdeur is niet per definitie beter dan een hpl of melamine afwerking. Bij veel project keukens en bedrijfskeukens worden vaak juist melamine deuren of hpl deuren met sterke ABS kanten gebruikt omdat deze deuren zeer sterk zijn en dus tegen een stootje kunnen. Bovendien zijn ze makkelijk schoon te maken. Veel mensen vinden de naadjes echter niet zo mooi. Maar de kwaliteit is verder prima.

De reden dat veel keuken fabrieken gelakte deuren in het assortiment hebben heeft veeleer te maken met de ruimere kleuren keuze en luxere uitstraling van de deuren. Doordoor zijn de gelakte deuren ook duurder dan kunststof deuren. Natuurlijk kan kuststof loslaten maar dat kan lak ook, tenslotte worden de lakdeuren ook gemaakt van Mdf en als de deur in aanraking komt met te veel vocht gaat de deur uitzetten en gaat de lak ook kapot net als bij kunststof. Dit is natuurlijk bij massief hout gelakt veel minder het geval (maar dan heb je een nerf). Daarbij is lak vaak iets kwetsbaarder dan kunststof deuren. De gemiddelde keukens (bijna alle merken uit het rijtje “de beste keuken van Nederland”) hebben slechts 1 a 2 dunne laagjes lak en niet de zeven of acht laklagen waar veel verkopers prat op gaan, helaas.

Dus resumerend:
Lak deuren zijn goed, mooi, luxe uitstraling, veel keuze in kleur, veel mogelijkheden bij klassieken keukens (alles in kleur) en vanwege dit alles iets duurder.

Kunststof, ook goed (wellicht sterker), iets minder mooi wellicht, minder luxe uitstraling, minder keuze in kleur en vanwege dit alles iets voordeliger.

GWTE

huisklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 nov 2007 09:54

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door huisklusser »

dan ben jij degene die niet met onze mening eens bent
Ik heb zeker interesse naar jullie mening maar ik heb het idee dat jij wat doorslaat. En of ik een Rotpunkt koop is nog niet zeker.
Wat mij opval is dat je als een gebeten hond reageer als ik iets schrijf maar jij mag wel op jouw beurt Hark afzeiken?????? :?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Kunststof fronten worden geheel "mechanisch" vervaardigd en is derhalve voordeliger als het "arbeidsintensievere" lakdeurtje. In de "Grondstoffen" zit nauwelijks financieël verschil (massief hout uitgezonderd!)

Kunststof HPL is in de regel (uitzonderingen bevestigen die) harder als lak, door de aanpassingen in de randafwerkingen is kunststof vaak minder vocht- en hitte-bestendig.

Kunststof totaal ca 200 kleuren / lak zo'n 1200 kleuren mogelijk.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door GWTE »

"mechanisch" vervaardigd
Hallo Zelfstandischste,

Mechanisch, fonetisch, organisch, botanisch, biologisch…….maar ik denk machinaal vervaardigd (machinaal produceren). :)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

GWTE

"confessioneel" kind...........

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste Zelfstandigste,

Ik heb op dit forum op heel veel onderwerpen al heel wat reacties gegeven en standpunten verdedigd zoals bij jou zeker bekend zal zijn beste zelfstandige. Het doet mij dan ook groot genoegen dat ondanks de complexe aard van het fenomeen keuken en de vele meningen, jij slechts dit kleine foutje steeds opnieuw moet aanvoeren omdat er weinig anders is aan te merken kennelijk. En het berust allemaal op een typfoutje van “conventionele” wat door de spellingscontrole (door mij niet opgemerkt) is omgezet naar confessionele. Mede door het hoge tempo en korte tijd waarmee ik meestal de reacties op dit forum tussen neus en lippen door even snel plaatst en snel checkt zal dit dus vaker gebeuren. Ik ben altijd blij als collega’s mijn berichten lezen en nog blijer als ze de berichten zeer zorgvuldig doorlezen. Wellicht dat je snel weer een nieuwe misstap van me kan aanvoeren. Goed lezen dus. Hopelijk blijf je dat doen en wellicht is het leuk voor de forumgangers om binnenkort weer eens pittig in discussie te gaan over een leuk keukenonderwerp. Want daar genieten we allemaal van natuurlijk.

Groetjes GWTE (spreek uit: geweten) :wink:

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door weegschaal »

met "op heel veel onderwerpen al heel wat reacties gegeven" ...bedoel je, om even in jouw sfeer te blijven..:
Om even in jou sfeer te blijven. Het is kiezen tussen een kilo kipfilet en een kilo gehakt……geef mij maar Ossenhaas
Ik probeer nog steeds de "diepere betekenis" van deze reactie te achterhalen maar ik snap 'm nog niet helemaal...ik weet zeker dat je intentie goed is alleen weet ik niet hoe ik je reactie moet interpreteren ;)

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door GWTE »

Oké, laat ik het dan anders formuleren. De deuren met aan twee kanten ABS kanten en die met aan vier kanten ABS zitten bij ons, bij één van onze keukenmerken, in dezelfde prijsgroep als de foliedeuren. De laatste keer dat wij een keuken heb verkocht met foliedeuren met aan twee zijden ABS kanten kan ik me niet herinneren. Deze deur is dus niet erg populair. Wellicht in andere segmenten maar niet bij ons.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

wellicht is het leuk voor de forumgangers om binnenkort weer eens pittig in discussie te gaan over een leuk keukenonderwerp.
lijkt me een goed idee, maar ik ga alleen een discussie aan met mensen die andere meningen en waarden respecteren en daar lering uit trekken.
Het is kiezen tussen een kilo kipfilet en een kilo gehakt……geef mij maar Ossenhaas.
Leveringsauto....Leveringsaccutsti.....Leveringsaccuratsisie.......Leveringsaccuratestikel......Pfffffff. Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale H ...
Moeten mannen met baarden zijn?
Vertel nog eens iets interessants over je verleden als monteur Zelfstandigstestikel........
MIAUWWWWWWWWW....
Joehoe................................................................is daar iemand? Poeoeoeoeoes...........poes poes poes.............................stink cad.
Net als bij jou Dikkebertha?....daar zijn de verhoudingen toch ook aangepast in de loop der jaren.
Je neigt naar bagger......sukkel.
Gezien een aantal reacties van u hierboven, zal u in mij geen discussiepartner vinden. Als u denkt dat u veel weet over keukens steek dan de energie liever in het voorlichten van leken op de keukenmarkt in plaats van naarstig zoeken naar fouten van collega's.
Verbeter de wereld; begin bij jezelf......
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 25 nov 2007 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Zelfstandigste,

Laat je niet meezuigen in de negatieve spiraal. Jij hebt 10 voorbeelden gevonden waar het er 100 hadden kunnen zijn.


MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door GWTE »

Het doet mij dan ook groot genoegen dat ondanks de complexe aard van het fenomeen keuken en de vele meningen, jij slechts dit kleine foutje steeds opnieuw moet aanvoeren omdat er weinig anders is aan te merken kennelijk.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer goede voorbeelden zelfstandigste....hi hi hi hi hi hi ha ha ha ha ha ha .......kan er nog steeds om lachen hi hi... :D Ik weet nu wat jij voor opleiding hebt genoten, je bent geen keuken monteur maar gewoon een notoire zuurpruim! :? Hi hi hi hi hi....... "Gezien een aantal reacties van u hierboven, zal u in mij geen discussiepartner vinden.".... hi hi hi hi hi heel netjes Zelfstandigste..."u"... hi hi hi hi netjes opgevoed zeker......boeh. Nou dan zal ik u maar een beetje ontzien de komende tijd...maar jij mag gewoon jij en je zeggen hoor. :D

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keller of Rotpunkt

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

jij slechts dit kleine foutje steeds opnieuw moet aanvoeren omdat er weinig anders is aan te merken kennelijk.
Neem alleen uw laatste reactie:
Brabant......keukenland! (keller, Almat, Bruynzeel, Mandemakers). Natuurlijk de belangerijkste provincie van Nederland.
-Belangerijkste = belangrijkste.
-Keller, Almat, Bruynzeel en Mandemakers.
-Tristar, Beda, Wave, en nog vele anderen zijn ook in Brabant gevestigd.....
-In deze context geeft u een reactie op het gebied Zuidschermer; waarbij u aangeeft dat Zuidschermer in Brabant ligt, dan ben ik blij dat ik nog EEN opleiding genoten heb.
-Voor keukens wordt de grootste omzet niet in Brabant gegenereerd....

maar ja kan wel bezig blijven, en in ben ook niet de enige die zich ergert aan het "haantjesgedrag", hier ook enkel de laatste reactie;
Geplaatst op 25 Nov 2007 11:43 door johnjones
--------------------------------------------------------------------------------
jouw overbodige reacties op dit forum zijn ook geen goed idee.
Praat er eens met iemand over, dat helpt...........

Gesloten