LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenofferte prijzig?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kokkerel
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2007 21:06

keukenofferte prijzig?

Ongelezen bericht door kokkerel »

Hallo,
Wij willen een nieuwe keuken aanschaffen en hebben nu een offerte gekregen van een keukenspeciaalzaak. Het ziet er als volgt uit
keuken is een recht stuk van 3.80 cm. hoogglans wit van alno Bestaande uit:

2 hoge kasten naast elkaar van 60cm met daarin een koffiezetter en daarnaast een combioven met pyrolyse functie. Onder de koffiezetter een vaatwasser

4 hoge bovenkasten van 40cm per kast

Onderkasten bestaan alleen uit laden 3x3 diepe laden van 80 cm
rvs Afzuigkap van 90 cmen kookplaat vlakinbouw van 80cm
onderbouw spoelbak van barronga met damixa designkraan

Granieten werkblad van 75cm diep met een stuk graniet aan de zijkant en stukje voorkant. tegen de wand ook graniet 45 cm hoog
Alle apparatuur van siemens
Kosten zijn 17.000 euro incl montage. Zelf vind ik het best prijzig en wil nog verder kijken. Wat vinden jullie? Graag serieuze reacties

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: keukenofferte prijzig?

Ongelezen bericht door GWTE »

Als het zo makkelijk zou zijn he.......er ontbreekt nog zeer veel informatie........ongeveer 80%....... :shock:

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: keukenofferte prijzig?

Ongelezen bericht door fj »

Volgens mij veel te duur.

Is die keuken van goud?

zeker bij een mandemakers geweest. ( dan moet je nog handelen. )

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: keukenofferte prijzig?

Ongelezen bericht door marpet »

Wij hebben onze Alno-keuken bij Rob Woud in Haarlem vandaan. Wij hebben ook ongeveer die prijs betaald. Ik vind dat ik niets te veel heb betaald, want het is een behoorlijke kwaliteitskeuken. Het voordeel van deze keukenleverancier is, dat je een duidelijke offerte krijgt. Je weet precies wat elke kast kost. Misschien had ik deze keuken ergens anders voordeliger gekregen, maar wij hebben gekozen voor service en duidelijk gespecificeerde prijzen.
De keuken is goed en netjes geplaatst en zonder problemen. En nog een voordeel: geen aanbetaling. Na plaatsing krijg je de rekening. En dat kom je bijna nergens meer tegen.

kokkerel
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2007 21:06

Re: keukenofferte prijzig?

Ongelezen bericht door kokkerel »

GWTE
Wat voor informatie ontbreekt er dan nog?

FJ: We hebben de offerte bij een kleine keukenboer, niet bij mandemaker. We hebben gehandeld en er is ongeveer 26% al vanaf.

Marptet: dat is goed om te horen. Ik vind wel dat ik weinig keuken krijg voor dat geld (1 recht stuk) daarentegen hebben we wel allerlei dingen zoals graniet, diepte lades, inbouw, vlakinbouw etc wat we willen. Wij moeten als we de keuken nemen alles vooruit betalen. Dat doen we dus absoluut niet. Een klein deel betalen daar willen we niet moeilijk over doen.

Ik ga donderdag nog naar Edmonkeukens. Kijken of het heel veel scheelt.

nog andere mensen reacties?

Pfffff

Re: keukenofferte prijzig?

Ongelezen bericht door Pfffff »

keuken is een recht stuk van 3.80 cm
60 + 60 + 80 + 80 + 80 = 360 ?
4 hoge bovenkasten van 40cm per kast
Waarom geen 80 ?
Wasemkap 90 ? Lekker symetrisch ?
Lade onder de spoelbak zal je weinig aan hebben.
Vrijstaande koelkast ?

kokkerel
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2007 21:06

Re: keukenofferte prijzig?

Ongelezen bericht door kokkerel »

Hallo pfff:
-klopt, we houden 10 cm aan elke kant over. wordt afgedekt met plinten

-die 4 boven kasten van 40 zijn eigenlijk 2 kasten van 80 cm met elk 2 deurtjes. Het was wat onduidelijk opgeschreven

-de ladekast onder de spoelbak is meestal dicht

-de koelkast staat aan de andere kant van de muur en is een amerikaanse koelkast

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: keukenofferte prijzig?

Ongelezen bericht door marpet »

Ik wist al een beetje wat ik qua prijs kon verwachten van mijn keuken, omdat ook in de showroom de prijzen gespecificeerd waren. Ja, het is veel geld. Maar je moet je niet gek laten maken door de knalaanbiedingen van die grote ketens. Kwaliteit kent zijn prijs.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: keukenofferte prijzig?

Ongelezen bericht door ice1982 »

De prijs die jij noemt klinkt niet onredelijk.

Je hebt een granieten blad. De meterprijs van een goedkope graniet soort begint bij +- 450 euro per strekkende meter, bij een breedte van 60 cm. Jij hebt een afwijkende bladmaat gekozen. Tel daarbij het achterwandje, de randafwerking, uitsparing kookplaat en spoelbak op, en je bent al aardig wat geld armer.

De inbouw apparatuur die jij noemt (combi met pyrolyse functie, en de koffiezetter) zijn de prijsmakers onder de apparaten. De adviesprijs van de fabrikant voor een koffiezetter (dat is dus excl. de normaal te verkijgen korting) is 1999 euro (neff en siemens).

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: keukenofferte prijzig?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

mwah, 450 euro's voor en PG1 graniet is wel heel erg veel hoor... ik ben bekender met 300 p/m...
maar idd, dure apparaten erin...

Gesloten