LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] installatieschema voor aannemer

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
CeesZero
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2007 01:18

installatieschema voor aannemer

Ongelezen bericht door CeesZero »

Hallo allemaal,
Enige tijd terug heb ik een nieuwbouwappartement gekocht.
Dit appartement wordt eind 2009 opgeleverd.
De aannemer heeft op korte termijn een installatieschema nodig. Nou vinden wij het lastig om op deze korter termijn zo'n installatieschema door een toekomstige keukenleverancier te laten opstellen: we hebben nog tijd nodig om details vast te stellen, leverancier te selecteren, onderhandelen, etc.
We weten al wel wat de keukenopstelling moet worden en op basis hiervan zijn de installatiepunten redelijk makkelijk in te tekenen. Voor de aannemer heb ik een in mijn ogen duidelijk tekening gemaakt. De aannemer accepteert dat ding echter niet, omdat tie niet van een echte keukenleverancier komt.

Heeft iemand voor mij tips/suggesties/oplossingen?

Erg bedankt voor reacties.

Cees

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: installatieschema voor aannemer

Ongelezen bericht door kzin »

Dat wordt lastig. Kun je niet gewoon de leidingen op standaard plekken laten maken, en dan later (zelf) aanpassen als je weet hoe her gaat worden?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: installatieschema voor aannemer

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Lastige aannemer? Ik neem dat je zelf als koper je krabbel zet (en de verantwoording/gevolgen neemt). Ongeacht of je het op eigen inschatting tekent of dat een keukenboer dat nou doet..?

Misschien de tekening laten opstellen door een bureau? Of zelf semi-profi tekenen met de computer?

CeesZero
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2007 01:18

Re: installatieschema voor aannemer

Ongelezen bericht door CeesZero »

kzin en CocaCola81, dank voor de reactie.

Leidingen op standaard plaatsen is een beetje lastig. In de ruime zit ook vloerverwarming en ik wil dus niet meer in de vloer ploeteren na oplevering van het appartement.
Heb inderdaad zelf al een semi-profi tekening gemaakt die ik nog een beetje ga opleuken.

En ik ga de aannemer inderdaad maar eens overtuigen van de waarde van mijn krabbel.

Mochten andere lezers nog suggesties hebben: gaarne.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: installatieschema voor aannemer

Ongelezen bericht door kzin »

omdat tie niet van een echte keukenleverancier komt.
Het moet m.i. mogelijk zijn af te dwingen dat ie meewerkt, als je bouwt met GWI ? garantie moet de aannemer meewerken aan gewenste meerwerkzaken. Lees de voorwaarden maar eens door. Ik heb op die manier een onwillige aannemer zover gekregen mee te werken om een gasleiding te leggen voor een nog uit te zoeken gashaard.

En trouwens als je nu een keuken bij de Gamma of Ikea wenst te kopen in plaats van een "echte" keukenzaak. Dan krijg je toch ook geen schema, dus eh......

Umwoning
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 aug 2006 20:12

Re: installatieschema voor aannemer

Ongelezen bericht door Umwoning »

De indeling van de keuken is, in mijn geval, iets wat erg vaak wijzigt, voordat je uiteindelijk 'de indeling' krijgt. Tot eind 2009 is nog een heel lange tijd en tot die tijd gaat er in de keukenwereld waarschijnlijk nog een heleboel veranderen.

Zo kan het voorkomen dat je de indeling naar aanleiding van een nieuwe hele mooie design toch nog wilt wijzigen en dan kan je achteraf spijt krijgen van de installatiepunten die dan (waarschijnlijk tegen betaling) al liggen.

Ik zou er zelf nog mee wachten eerlijk gezegd en het standaard laten opleveren.

CeesZero
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2007 01:18

Re: installatieschema voor aannemer

Ongelezen bericht door CeesZero »

Beste mensen, allemaal bedankt voor jullie reactie. Met een creatieve tekening en een beschrijving van mijn kant is de aannemer accoord gegaan.

:)

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: installatieschema voor aannemer

Ongelezen bericht door nico_s »

CeesZero,

Fijn dat het je gelukt is om de installatie te laten plaatsen zoals door jou opgegeven. Mocht je toch nog later wijzigingen in je voorlopige keukenontwerp willen doorvoeren, dan kun je leidingen altijd nog laten verleggen. Dat je vloerverwarming krijgt is geen belemmering daarvoor. Gas, water en elektra-leidingen kunnen door de muur. De waterafvoer kun je achter de plint onder de keukenkasten eventueel laten verleggen.

Gesloten