LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mandemakers agressieve verkoop

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
sibby
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2008 22:25

mandemakers agressieve verkoop

Ongelezen bericht door sibby »

drie weken terug gingen we naar mandemakers om ons te orienteren, net voor sluitingestijd heeft de gluiperige manager ons zover weten te halen de offerte te laten tekenen voor 13,000 euro zonder details van de keuken, in de eerste instantie was de keuken 23000 euro maar wij konden hem voor 13.000 krijgen omdat wij de laatste klant van het jaar waren. Nu zitten we goed naar de koopovereenkomst te kijken en heel veel dingen kloppen gewoon niet, gelijk de dag erna hebben we geprobeerd de koop te annuleren maar helaas, wel als we opdraaien voor 30% van de annuleringskosten. Nu ben ik zo boos op Mandemakers dat ik de koop wil annuleren, wat mij 3.900 gaat kosten. Na wat onderzoek kom ik erachter dat eenzelfde keuken in duitsland mij 10.000 euro kost. flink genaaid dus, ik baal als een stekker, annuleren of niet?? en nee we hebben geen geld teveel maar door die gluiperd wil ik die hele keuken niet meer

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: mandemakers agressieve verkoop

Ongelezen bericht door kzin »

Vrij recent was er ook iemand die vroeg of ie van de koop afkon omdat het elders toch goedkoper bleek.

Sorry, maar het lijkt mij dat je je gewoon hebt laten verleiden door de vette "korting". :roll:

Alles afschuiven op de gluiperige verkoper is dan ook niet helemaal terecht, je was er zelf bij. Als je echt alleen maar wilde orienteren had je geen krabbel gezet, tenzij je volledig ontoerekeningsvatbaar bent.
Volgens de wet is het nu slikken of stikken. (of 30% dokken natuurlijk)

16again
Berichten: 16079
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: mandemakers agressieve verkoop

Ongelezen bericht door 16again »

de wet is het nu slikken of stikken
Volgens de wet dient voor het sluiten van de koop de verkoopvoorwaarden ter hand gesteld te zijn. Heb je daar apart voor getekend?
13,000 euro zonder details van de keuken
Volgens de wet dient een overeenkomst voldoende bepaald te zijn.
Volgens cbw voorwaarden dient de overeenkomst "een volledige omschrijving van de te leveren zaken en te verrichten werkzaamheden...." te omschrijven.
Is de overeenkomst onvoldoende bepaald, dan kan je de inhoud betwisten. In keukenland waren geheel blanco contracten niet ongebruikelijk, in tros opgelicht heeft een jurist verkondigd dat dergelijke contracten zelfs nietig zijn, mogelijk staat de voorbeeldbrief nog op de opgelicht site

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: mandemakers agressieve verkoop

Ongelezen bericht door patje68 »

Vraag me toch af of je niet een soort wettelijke bedenktijd hebt net zoals bij de aankoop van een huis. Dit om de consument te beschermen tegel impulsieve aankopen.
Kan me vergissen, maar volgens mij heb je bij grote aankopen een 72 uur bezinningsperiode :wink:
Beroep je daarop bij onze Mandemaker vrienden zou ik zeggen :mrgreen:

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: mandemakers agressieve verkoop

Ongelezen bericht door Eek »

Nee,nee en nog eens nee, er is geen bezinnings/afkoelings periode of wat voor een periode dan ook.

Jij als volwassen persoon gaat uit eigen wil een winkel in, dat is een van de voornaamste argumenten, dat JIJ de winkel in gaat. Waarna JIJ je laat verleiden tot het tekenen van een intentie verklaring (vaak bij Mandemaker gerelateerde winkels). Dat is een klassiek geval van dikke pech.

Patje68, wat is een grote aankoop ? Dit is voor iedereen anders en is niet wettelijk geregeld.
16again reken maar dat die contractjes bij ome Ben dichtgetimmerd zijn, het meeste zit al op de achterzijde gedrukt.

Het enige wat wettelijk geregeld is is beurs verkopen en colportage, hier kom JIJ namelijk niet vrijwillig in contact met de verkoper en is er dus een bedenktijd van 8 dagen.

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: mandemakers agressieve verkoop

Ongelezen bericht door patje68 »

Eek heeft jammer genoeg gelijk zie quote CBW :roll:
2. Kan een consument de overeenkomst binnen een aantal dagen na de koop kosteloos annuleren?
Nee, koop is koop. Kosteloos annuleren kan slechts bij colportage (= koop aan de deur), aankoop van een woning of koop op afstand (bijvoorbeeld via internet); hier heeft men een bedenktijd van 8 dagen, respectievelijk 3 of 7 dagen.
Maarrrr.... :shock:
Als er echt sprake is van agressieve verkoop zoals de topic naam aangeeft is er sprake van een strafbaar feit !
Wederom quote CBW
Sinds december 2007 gelden strenge Europese regels waaraan reclame moet voldoen. In de 27 EU-landen gelden voortaan dezelfde wettelijke regels voor de promotie, verkoop en levering van producten of diensten. Duidelijk is omschreven welke verkooppraktijken misleidend en agressief zijn, en dus strafbaar. Dat moet het voor consumenten gemakkelijker maken om met gerust hart in eigen land of over de grens aankopen te doen. De grootste verkooptaboes staan op een zwarte lijst. Wanneer is een handelspraktijk agressief of misleidend?
Een verkoper is misleidend als hij valse informatie verstrekt, of als de informatie weliswaar strikt genomen juist is, maar door een gemiddelde consument eenvoudig verkeerd kan worden begrepen. Belangrijke informatie moet duidelijk worden vermeld, om te voorkomen dat een klant een product koopt waaraan hij niet alle nadelen of beperkingen kent. Agressief is een verkooppraktijk als een consument, hoe dan ook, onder druk wordt gezet om een product te kopen.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: mandemakers agressieve verkoop

Ongelezen bericht door Eek »

@patje68

Dat is zo goed als niet te bewijzen, ze zullen aangeven dat jij gekozen hebt voor de actie van dat moment en jij dus verleid bent en niet onder druk bent gezet.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: mandemakers agressieve verkoop

Ongelezen bericht door hark »

Hoe vaak moet ik het nu nog zeggen mensen ????????

Blijf toch weg bij mandemakers en zijn andere winkels.........

STOM STOM STOM

16again
Berichten: 16079
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: mandemakers agressieve verkoop

Ongelezen bericht door 16again »

....tot het tekenen van een intentie verklaring
mogelijk voldoet een intentie verklaring niet aan regels, waaraan een overeenkomst volgens de CBW voorwaarden dient te voldoen, nl een volledige omschrijving van alle te leveren zaken.

Ik heb wel eens een dergelijke dmg koopovereenkomst gezien, en dan stond er niet veel meer in dan wat vinkjes om aan te kruisen of de klant wel of geen behoefte heeft aan koelkast oven etc, Merk & type van aangekruiste apparaten waren volledig ongespecificeerd,

Dat lijkt mij een onbepaalde overeenkomst.
Als klant zou je ook kunnen proberen aanspraak te maken op het duurste merk&model...

stamhof
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2008 22:58

Re: mandemakers agressieve verkoop

Ongelezen bericht door stamhof »

Let goed op.

Mandemakers handeld ook onder andere namen.
Vaak zitten er meerdere keuken zaken naast elkaar en zijn dan allemaal van onze BEN.
Dus goed na denken want het gebeurd ook dat ze een offerte maken en als je dan weg gaat bellen ze na een half uur dat ze als nog een vette korting willen geven. Niet in trappen. Bij elke keuken zaak kun je korting krijgen als je er om vraagt berekenen ze dat er al bij.
Vraag altijd naar een gespecificeerde offerte waar de prijzen van keuken en apparatuur apart vermeld staan.
Dus type en prijs kun je altijd prijzen vergelijken op kieskeurig.nl
succes en eerst denken en later pas doen.

Pfffff

Re: mandemakers agressieve verkoop

Ongelezen bericht door Pfffff »

Let goed op.

Mandemakers handeld ook onder andere namen

MEEN JE NIET !!!!!!!!!!!

Gesloten