LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gesprongen glas whirlpool combimagnetron

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
mirjer
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2008 17:29

gesprongen glas whirlpool combimagnetron

Ongelezen bericht door mirjer »

Tijdens onze afwezigheid is het voorste glas van onze magnetron oven gesprongen. Volgens de monteur van Whirlpool is dat nog nooit gebeurd en moeten we het dus zelf betalen, het is tenslotte onze eigen schuld?!

Na wat speurwerk op internet kwamen we erachter dat dit probleem al vaker is geconstateerd,
Hoezo nog nooit gebeurd?
Monteur staat dus keihard te liegen!

Wij moeten nu dus 300 euro betalen omdat dit volgens whirlpool niet onder de garantie valt.

Moeten wij hiermee accoord gaan?

Keukenprinsesje
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 nov 2005 12:53

Re: gesprongen glas whirlpool combimagnetron

Ongelezen bericht door Keukenprinsesje »

Welk type nummer praten we over? Hoe oud is de combi magnetron?
Glas kan springen als er in het verleden een keer es hard tegen aan gestoten is. Als de combi hagel nieuwe kan een haarscheurtje de oorzaak zijn.

mirjer
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2008 17:29

Re: gesprongen glas whirlpool combimagnetron

Ongelezen bericht door mirjer »

De keuken staat nu 14 maanden. Hij is dus ook zo oud.
Het is een whirlpool AMW 524.
En echt nog hagelnieuw.
Er is echt niks mee gebeurd.........
Maar hoe bewijs ik dit..................

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: gesprongen glas whirlpool combimagnetron

Ongelezen bericht door kzin »

Volgens mij hoef je niks te bewijzen, garantie houd in dat de bewijslast bij de leverancier ligt. Hij moet bewijzen dat je niet onkundig of lomp met de combi bent omgegaan. Als hij dat niet kan, mag je je beroepen op het feit dat het product ondeugdelijk is. Volgens mij dan he :lol:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: gesprongen glas whirlpool combimagnetron

Ongelezen bericht door puma73 »

even een quote over garantie op kassa van de vara
Als een artikel direct na aanschaf of bij normaal gebruik binnen 6 maanden kapot gaat, heeft de consument dan standaard recht op een ander, nieuw product of geld terug?

De consument heeft altijd recht op herstel of vervanging als dat mogelijk is. Het ligt aan de aard van het defect of herstel redelijk en mogelijk is op korte termijn). Als dat niet kan, dan kan de koop ontbonden worden en het geld worden teruggevorderd.
Als er de eerste 6 maanden iets stuk gaat, dan hoeft de consument niet te bewijzen dat het artikel normaal gebruikt is.
De wet zegt niet dat de vervanging nieuw moet zijn, wel dat het redelijk moet zijn, conform en deugdelijk en het moet aan de verwachtingen voldoen.
Het verhaal ligt dus iets meer genuanceerd dan kzin u wil doen geloven.

Pfffff

Re: gesprongen glas whirlpool combimagnetron

Ongelezen bericht door Pfffff »

Gewoon pech gehad, volgende keer een beter produkt uitzoeken.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: gesprongen glas whirlpool combimagnetron

Ongelezen bericht door GWTE »

Tijdens onze afwezigheid is het voorste glas van onze magnetron oven gesprongen.
Bedoel je dat er niemand thuis was......het ding was niet in gebruik.......ra ra ra ...... :shock: zeker de kaboutertjes!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: gesprongen glas whirlpool combimagnetron

Ongelezen bericht door rayke »

garantie wordt gegeven op fabrikcagefouten en das met een ruitje niet zo eenvoudig te bewijzen... ik denk pech centjes weg.

Keukenprinsesje
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 nov 2005 12:53

Re: gesprongen glas whirlpool combimagnetron

Ongelezen bericht door Keukenprinsesje »

Lijkt me verstandig even terug te gaan de winkel/internetverkopers die u de combi verkocht heeft. Wellicht kan deze u helpen met uw klacht.

Gesloten