LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] twijfel na aankoop keuken.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
wimmetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:34

twijfel na aankoop keuken.

Ongelezen bericht door wimmetje »

Wie o wie kan ons helpen?
Vorige week hebben wij een greeploze sytemat keuken gekocht.(denken we!!)
Eenmaal thuis namen we de papieren nog eens goed door, en waren er toch een paar onduidelijkheden met hetgeen wat ik op diverse forums lees en wat er op de offerte staat. nl;

Haecker Systemat Edition SM4030-GL hoogglans gelakt rondom soft afgerond. Nu lees ik dat systemat en edition twee verschillende types van Haecker zijn, of is de edition de greeploze uitvoering van sytemat?

En klopt het dat de onderkastjes van systemat 72 cm. hoog zijn?

Verder zie ik ook vreemde codes van de artikelomschrijvingen die ik nergens terug kan vinden.enkele voorbeelden; FW7261(zijwandpaneel) GL6021542(Hoge ombouwkast) U907262(onderkast)

Jullie begrijpen wel dat wij nu een beetje bang ben dat ze ons een goedkopere uitvoering aangesmeerd hebben i.p.v. een systemat!

Wie kan ons uitsluitsel geven?

Alvast bedankt voor de moeite,

Wim

jaap10
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 okt 2007 23:32

Re: twijfel na aankoop keuken.

Ongelezen bericht door jaap10 »

Systemat noemt het greeploze programma Edition. Je hebt dus een Systemat keuken gekocht. Greeploze keukens van Systemat zijn altijd uitgevoerd met fluisterprofiel, glazen korfzijstukken etc.

Gewoon lekker gaan slapen en wachten op je keuken.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: twijfel na aankoop keuken.

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Die codes zijn volgens mij niet vreemd: de U voor unterschrank en GL is grifflos. Komt het in ieder geval uit Duitsland. ;)

Het enige waar je mee de mist in zou kúnnen gaan, gezien je toon, is of je daadwerkelijk een 4030 krijgt en geen minder type front.

In ieder geval gefeliciteerd met de keuken, waar gekocht?

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: twijfel na aankoop keuken.

Ongelezen bericht door WARNING! »

wimmetje?

Hoe oud ben je, twaalf? De verkoper vragen was geen optie zeker, wel de keuken kopen maar geen vertrouwen, goed gedaan. :shock:

wimmetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:34

Re: twijfel na aankoop keuken.

Ongelezen bericht door wimmetje »

Inderdaad, als ik verschillende verhalen lees op diverse forums moet je niet zomaar iedere keukenboer vertrouwen!

Maar ik zal het even uitleggen, want zo vreemd is het niet;

Wij hebben deze keuken gekocht na dat we hem gezien hebben in de showroom(mooie degelijke keuken)

Pas na dat we hem gekocht hadden begon ik te twijfelen omdat er volgens mij verschillende types bij stonden.(systemat en edition)

En de code nummers waren ook verschillend van wat ik op diverse forums lees.

Uiteraard vertrouw ik een verkoper wel dat hij niet zomaar een andere keuken aflevert, maar ik las later zoveel spookverhalen op het internet en dan in combinatie met bovenstaande dan ga je twijfelen.

Dus zoek ik het eerst liever even uit zodat ik met een goed verhaal terug kan gaan als dat nodig is.


groetjes

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: twijfel na aankoop keuken.

Ongelezen bericht door WARNING! »

Jullie boeren klanten moeten ook niet zomaar alles geloven op dit forum en beter lezen. Moeilijk he Internet in combinatie met goed lezen? :oops:

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: twijfel na aankoop keuken.

Ongelezen bericht door marpet »

Als je naar een normale zaak was gegaan, dan had je een offerte meegekregen zonder je handtekening te hoeven zetten.
Daarna maak je een of meerdere vervolgafspraken. Als alles helemaal duidelijk is qua ontwerp en prijs en je weet 100% zeker dat het jouw keuken is, dan pas ondertekenen.

sproet1974
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2007 14:01

Re: twijfel na aankoop keuken.

Ongelezen bericht door sproet1974 »

warning, kan het ook wat minder?

Gesloten