LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
martijnjongen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2008 13:04

Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door martijnjongen »

Hallo,

wij staan voor de keuze tussen een aantal opties:

* Rotpunkt Hoogglans Lak B&K, ca € 11.000
* Systemat Hoogglans Lak k-max, ca € 13.500, luxe kastjes (met glas wandjes en stofstrips)
* Systemat Hoogglans Lak k-max, ca € 11.750

Apparatuur (oven, magnetron, vaatwasser, afzuigkap) was bij beide gelijk muv kookplaat (Bauknecht B&K, ATAG Keukenmaxxx), daar zal wel ca. € 200 verschil in zitten. Verder opstelling gelijk (hoek ca 360 * 330 met apothekerskast en le mans uittrek)

Nu hoor ik mensen zeggen dat Systemat kwalitatief veel beter is (en zelfs hetzelfde als Siematic zou zijn :?:). Dat is één, nu de keuze tussen lak en folie. Volgens de verkoper is folie zelfs sterker dan lak. Uiterlijk zag ik eerlijk gezegd weinig verschil, zelfs niet als ze naast elkaar stonden. Nu heeft die lak versie van Systemat wel weer luxe kastjes met glas etc.

Owja, ons budget is 10.000 :!:

HELP wat moeten we doen? Budgetmatig valt eigenlijk de lak van Systemat al af, feitelijke keuze is dus tussen lak rotpunkt of folie systemat.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Systemat, alhoewel een bijzonder goed merk, is niet gelijk aan een siematic, dat is zo'n standaard DMG verkooppraatje.
Het verschil tussen lak en kunststof is nog steeds onderwerp van debat. Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar lak, maar ik ben dan ook niet zo'n fan van folie...
De uitgeklede versie (active) heeft ook lakfronten.

Succes

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door Kulta »

HELP wat moeten we doen? Budgetmatig valt eigenlijk de lak van Systemat al af, feitelijke keuze is dus tussen lak rotpunkt of folie systemat.
Systemat heeft in het programma geen hoogglans folie.

Het Active programma is, zoals Sjoerd15 al aangeeft, een goed alternatief. Uiterlijk gelijk aan systemat, maar qua prijs net iets gunstiger

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Systemat heeft in het programma geen hoogglans folie.
overigens wel hoogglans kunststof...

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door GWTE »

Als u het budget heeft voor een lakkeuken zou ik daarbij blijven, folie KAN in de toekeomst problemen geven!

GWTE
Laatst gewijzigd door GWTE op 20 feb 2008 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door Kulta »

Verrek ja, even vergeten.

Bij iedere vraag die je stelt even het allerlaatste antwoord van GWTE afwachten. Die heeft namelijk altijd gelijk.

Zou je de alwetende kennis die jij hebt o grote leermeester, ook met ons nederige leerlingen willen delen?

Welk front heeft systemat dan in hoogglans folie?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Kulta,

Je weet toch dat Gerrie thuis bij klanten vaak dingen poetst. Als je maar lang genoeg poetst op een zijdeglans front gaat het vanzelf glimmen. GWTE maakt ze dus gewoon zelf, what a guy!!
het allerlaatste antwoord van GWTE

Ja , dat zou mooi zijn :lol: :lol:

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door GWTE »

Wat ik zeg. Als u het budget heeft voor een lakkeuken zou ik daarbij blijven, folie KAN in de toekeomst problemen geven!

GWTE
Laatst gewijzigd door GWTE op 20 feb 2008 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

God, GWTE wat ben je toch een klein kind soms. Huilie.

:P

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door WARNING! »

Storm in een glas water, Systemat heeft gewoon kunststof glanzend in vier kleuren (SM 2020) prijsgroep 2. HPL bekleed en nauwelijks te onderscheiden van folie, je ziet het aan de twee vormkantjes onder en boven van de deur. Ik zou dan toch voor de Hacker classic gaan in de folie uitvoering. Net iets mooier wat deur betreft, wel iets minder luxe laden. Wat een opgefokte standjes zeg, het gaat om een keukendeurtje wel of niet. :oops:

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

God, GWTE wat ben je toch een klein kind soms. Huilie.
WHAAHAAAHAAA :D

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door GWTE »

Ik zou verder kunnen opmerken dat de Systemat € 2.500, - duurder is dan de Rotpunkt maar dat zou een zeer domme opmerking zijn!

Dat ziet natuurlijk iedereen zelf ook wel, inclusief de topic starter. Ben toch wel benieuwd wie er zo' n soort opmerking nu toch zou maken?

GWTE
Laatst gewijzigd door GWTE op 20 feb 2008 07:56, 3 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wederom een topicvraag om zeep geholpen door GWTE.
Bezoekers zullen elkaar en anderen respecteren.
Bezoekers onder de achttien jaar dienen toestemming van hun ouders te hebben verkregen, alvorens zij aan het forum deelnemen.
Het is niet toegestaan te chatten op het forum.
Bijdragen of topics die naar interpretatie van de redactie niets met een consumentenkwestie te maken hebben, kunnen worden verwijderd.
Beste GWTE, dit zijn gedragsregels voor het forum, lees ze eens....


On topic:

De luxe systemat heeft glaszijwanden in de korflades, dat heeft Rotpunkt standaard!
De systemat is kwalitatief beter maar is dat een verschil van € 2500,-- waard? Die keuze zal u zelf moeten maken want het is een hoop geld.
Als u het budget heeft voor een lakkeuken zou ik daarbij blijven, folie KAN in de toekeomst problemen geven!

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door GWTE »

De systemat is kwalitatief beter maar is dat een verschil van € 2500,-- waard?
Nee he,.....Zeer scherp opgemerkt Zelstandigste. Maar zoals je zelf al foutloos schrijft: folie KAN in de toekeomst problemen geven! :D

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Systemat of Rotpunkt? Folie of Lak?

Ongelezen bericht door hark »

wat de verkopers hier ook op dit forum zeggen: gewoon gaan voor een Hoogglans gelakte keuken van Rotpunkt.

succes

Gesloten