LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met de Quooker Comi

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Oké Maxx, daar heb je wel gelijk in. Ik zal het opnemen met de aannemer. Thanks!

moikke
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2007 21:45

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door moikke »

Wij laten ook de qoocker combi instaleren in onze nieuwe keuken. Ondanks dat de warmwaterleiding opnieuw gelegd diende te worden, maar deze niet gebruikt gaat worden (icm de qoocker), hebben we er toch voor gekozen (op aanraden van ene Maxx) om de warmwaterleiding toch in de nieuwe keuken aan te leggen.
Nu lom je nog overal mooi en makkelijk bij, later als je keuken staat niet meer.

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Hoi Moikke,
Zeker een aandachtspunt. Bedankt!
Groetjes,
Lizzz

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste Lizzylizzz,

Ik volg deze discussie nu al enkele dagen maar ik begrijp sommige reacties zelfs na meerdere nachtjes slapen nog steeds niet, sorry. Dus onze Lizzylizzz zit er aan te denken om een Combi-Quooker te nemen zodat ze geen ingewikkeld frees werk hoeft uit te voeren wat ook nog veel stof veroorzaakt. Daarvoor zou je de Combi-Quooker kunnen toepassen dan heb je twee vliegen in een klap altijd ca. 20 liter warm water op voorraad en ook nog de functie van de Quooker namelijk direct kokend water voor de thee, soep of groente je weet wel.

Dat scheelt een hoop werk en centjes voor iets wat je toch niet meer ziet, deze warmwater leiding valt immers weg in de muur en achter de kasten. Wat je er voor terug kunt kopen (tenminste gedeeltelijk) is die prachtige Combi-Quooker die iedereen wel zou willen hebben. Maar nee, het advies in deze luid door sommige (Maxx) om toch maar die extra centjes uit te geven voor die warmwaterleiding want je weet maar nooit. Terwijl ik juist dacht (maar wie ben ik) dat de vraag van Lizzylizzz juist advies betrof over deze Combi-Quooker om deze warmwaterleiding nou net niet te hoeven aanleggen.

Met het advies van Maxx op zak kun je ook wel twee verschillende aansluitingen laten aanleggen voor het koken, een gaskraan voor de gaskookplaat en eventueel nog een perilex aansluiting voor elektrisch koken. Verder zou ik ondanks de Itho HR unit toch maar een gat naar buiten boren, je weet maar nooit en later is dat veel moeilijker. Verder zou ik alvast het kleine resten bakje bestellen. Ik weet dat u nu een enkele spoelbak heeft….maar je weet maar nooit. En Natuurlijk toch ook een bovenkast boven de kookplaat want als de wandschouw niet bevalt, kunt u altijd nog een vlakscherm ophangen, je weet maar nooit enz…

Ik met mijn verkoopteam geef echter wel advies op maat aan onze klanten. Mijn advies luid dan ook aan u……gewoon voor de Combi-Quooker gaan! U zult er geen spijt van krijgen, dat beloof ik u…

GWTE :wink:

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Hoi GWTE,

Dat klinkt ook wederom erg logisch. Maar jij denkt dat de Quooker Combi wel genoeg warm water levert voor normaal huishoudelijk gebruik? persoonlijk denk ik niet dat ik ooit spijt ga krijgen van die Quooker, lijkt me een geeldig ding. Wat zou er nou niet aan kunnen bevallen? Dat je een keer heel veel warm water nodig hebt en dat het dan iets langer duurt voordat je weer warm water hebt? Zal zelden gebeuren denk ik. En i zou zowiezo voor de zwaarste uitvoering gaan van 3000 w.
Groetjes,
Lizzie :D

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door GWTE »

Wel even sparen dan....... :)

GWTE (ik ben Maxx zijn geweten).

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door maxx »

Geweten? Eerder een reden om Sperti te kopen :lol:


Beste Lizzylizzz,

Voor een aannemer is freeswerk in een muur niet moeilijk. Meestal zien klanten, door onwetendheid, spoken die er niet zijn. Je zult zien dat de aannemer zijn hand er niet voor omdraait. Ook als zou de wand van beton zijn.

Wat Moikke al zei, nu gaat het gemakkelijk, straks een stuk minder. Daarnaast zou ik zelf niet de 3000watt uitvoering van de Combi nemen omdat de 2200watt meer dan genoeg capaciteit heeft voor normaal gebruik. Die besparing kun je voor de aannemer reserveren :wink:

Vooruitzien is regeren. Wij bespreken voor het leidingwerk met de klant wat in de toekomst eventueel kan gaan spelen. Nu geen Quooker maar misschien in de toekomst wel? Dan maken wij alvast de muurplaat zodat de installatie een fluitje van een cent is.

De reactie van GWTE is natuurlijk weer alles behalve steekhoudend. Een perilex aansluiting is en de meeste gevallen eenvoudig te realiseren waar dat met een warmwaterleiding andere koek is. En tja, als iemand bij mij een gasaansluiting heeft maar inductie wil gaan koken zorgen we in ieder geval dat het alternatief altijd aanwezig blijft. Een restenbakje in de spoelbak is eenvoudig na te bestellen mocht het nodig zijn.Itho HR tegen een gat naat buiten is ook geen moeilijke keuze.

Maatadvies van GWTE is leuk maar weinig doordacht. Bespreek liever met je aannemer of het freeswerk nu echt zo moeilijk is. In bijna iedere keuken moeten we wandcontactdozen etc omzetten/nieuw aanleggen dus vaak is de freesmachine toch al nodig. Met een goed gereedschap en stofzuiger valt het stof reuze mee en als de aannemer het helemaal goed wil doen plaatst ie voor de werkzaamheden een stofschot/afscheiding.

Mocht je ooit spijt krijgen, dan kun je altijd GWTE met zijn verkoopteam bellen. Die zal je dan vriendelijk uitleggen dat een advies een advies is en dat uzelf voor deze oplossing heeft gekozen. Eigen schuld dikke bult...


MVG

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

ow, wat maken jullie hetme moeilijk maxx. Ook jij geeft steekhoudende argumenten...

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door GWTE »

Dat valt best mee Lizzylizzz, dan kom ik toch graag terug op mijn eerder advies namelijk om de keuken maar bij Maxx te kopen.
:wink:
Maxx is namelijk de enige die keukens tegen bodem marges aanbied van zo rond de 23 % en dan bovendien nog na het monteren de monteurs alle bende mee nemen. Karton kan door zijn monteurs gratis worden weggebracht. Piepschuim en ander restmateriaal verdwijnen in zijn 9 kubus container bij de werkplaats. Wat ook erg handig is, ze lenen hun klanten, indien gewenst, bijvoorbeeld ook verhuisdozen om de bestaande keuken leeg te ruimen. Maxx komt dan ook zelf helpen. Het zijn de kleine dingen die het doen zegt hij. Kleine investering met groot rendement, aldus Maxx.

Nu hebben ze bij Maxx de luxe van een werkplaats en kunnen ze alle rommel makkelijk kwijt, zelfs als er ook wat uit de schuur bijkomt. Dat zal niet voor iedere keukenwinkel opgaan. Nou daar heb je ook wel hellemaal gelijk in Maxx. Maar ik kan je zeggen dat wij met 160 M² behoorlijk wat ruimte hebben maar dat het echt nooit maar dan ook nooit in mijn botte verstand zal opkomen om de troep van de klant bij mij op de zaak te stallen. Maargoed de aannemer van Maxx zegt dat hij het freesklusje graag wil doen, en dat zal via Maxx ook wel weer twee keer niks kosten want mochten jullie het nog niet weten?
Sinterklaas is permanent in het land.. te Heemskerk………joepie…allemaal naar Heemskerk!

GWTE :D

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door maxx »

Maar ik kan je zeggen dat wij met 160 M² behoorlijk wat ruimte hebben maar dat het echt nooit maar dan ook nooit in mijn botte verstand zal opkomen om de troep van de klant bij mij op de zaak te stallen
Hahaha,

Wederom krijg je lezen een onvoldoende. Blijkbaar kun je toch te oud zijn om te leren.

Onze werkplaats, en uitvalsbasis van onze monteurs, bevindt zich niet bij de keukenwinkel. Door alvast te sorteren bij de klant is het een kleine moeite om het karton en piepschuim te verwerken.

Hoe kom je trouwens in hemelsnaam bij die 23%? Is dat een natte droom want je blijft er maar over door gaan. Is het weer rustig in Brabant? Misschien toch betere adviezen geven aan je klanten, dan komen ze vaker terug. Dat betekent dan wel dat er geluisterd moet worden naar de klant, dat schijnt te helpen.

En zo'n verhuisdoos kost trouwen niet veel en gaat heeeeeeel lang mee. Kan een bruikbare tip zijn. Als je dan toch weer een werkblad gaat schoonmaken kun je de lege doosjes weer retour nemen.

Misschien moet je een filiaal overwegen in de Randstad. Al weet ik niet of ze daar op een extra Wellmann dealer zitten te wachten :lol:

MVG

p.s. hou het een klein beetje netjes en ga niet met plaatsnamen gooien. Of wil je juist dat ik O. ga noemen hier. Ben je zo wanhopig? Lizzylizzz zoekt in de buurt van Utrecht een goed adres. Je voldoet aan geen van beide criteria.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Ko_lere wat een geouwehoe_r .. verhuisdozen meenemen, keukens in en uitruimen, dakkapellen plaatsen en daarna ook nog de fietsschuur opruimen, tuin netjes aanharken, trap en de vloer schoonboenen en stofzuigen.
Ik moet even melden dat ik het SUPER triest vind dat jullie niet heeeel even de moeite nemen om ook nog even boodschappen te doen voor je klant en gelijk hun zegeltjes in het boekje plakken.

Even ontopic..: gewoon die Quookercombi nemen en niet zo moeilijk doen over die ene keer in het jaar dat je eens een keertje een halve badkuip warmwater nodig hebt ipv 2-3 teiltjes..

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door WARNING! »

Ik denk dat we beide heren ook niet al te serieus moeten nemen, want of je prijst jezelf met al deze extra service uit de markt of de heren verdienen het zout niet in de pap. Ik kan me voorstellen dat er bedrijven zijn die deze service inderdaad bieden maar dan hangt er ook een passend prijskaartje aan anders zou het commercieel gesproken in ieder geval niet slim zijn. Dan adviseer ik beiden heren zowel Maxx als rayke om op zondag middag in de show Business Class van Harry mens te adverteren.

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Hoi Max,

Voor een goed en betrouwbaar adres ben ik best bereid wat verder te reizen hoor. Heeft Format ook kaderfrontjes? Hou wel van landelijk maar niet te. Kaderfrontjes met een Boretti en een side-by-side koelkast...Zucht...

Groetjes,
LizzyLizzz

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door GWTE »

Hoe kom je trouwens in hemelsnaam bij die 23%? Is dat een natte droom want je blijft er maar over door gaan. Is het weer rustig in Brabant? Misschien toch betere adviezen geven aan je klanten, dan komen ze vaker terug. Dat betekent dan wel dat er geluisterd moet worden naar de klant, dat schijnt te helpen.
Nou kijk Maxx, zoals iedereen hoor ik wel eens wat…. en soms lees ik wat. Ik ben daarnaast geabonneerd op diverse vakbladen. Ik let meestal goed op als vertegenwoordigers of collega’s iets nieuws melden en zaken die onduidelijk zijn zoek ik zelf uit of als ik ergens meer informatie over wil hebben zoek ik het op.

In dit geval kan ik het me nog herinneren dat jij het zelf zei, naar aanleiding van een opmerking van Pfffff. Hij heeft zijn reactie helaas gewist maar jij niet. Gelukkig bevestigde je zijn opmerking volmondig.

Geplaatst op 13 Okt 2007 22:51 door Pfffff





--------------------------------------------------------------------------------




Laatst aangepast door Pfffff op 06 Nov 2007 00:39, in totaal 1 keer bewerkt








Geplaatst op 13 Okt 2007 23:33 door maxx





--------------------------------------------------------------------------------


Beste Pffff,

Jij hebt het begrepen met die 23-30%. Die aftersales valt reuze mee. Eigen tijd vreet geen brood zullen we maar zeggen.


Beste GWTE,

Volgens jou draaitkont iedereen en kan niemand anders gelijk hebben. Maar jij geeft in jouw bericht meteen aan waarom jij meer geld nodig hebt voor de levering van dezelfde keuken als wij.

Wij, ik met compagnon, hebben geen personeel rondlopen tussen de keukens. Wel wederhelften met dezelfde gezonde mentaliteit die weten dat ondernemen betekent dat er tijd geinvesteerd moet worden.
touchdown......joehoeeee......... 8)

GWTE
Laatst gewijzigd door GWTE op 25 feb 2008 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Jongens jongens toch! Nergens voor nodig, de één weet wat meer van het één de ander meer van het ander. Iedere ondernemer onderneemt om te verdienen nietwaar en voor de vrijheid die je hebt, en dat zal bij jullie niet anders in zijn. Maar goed, dst snappen wij consumenten best, maar we willen wel dat er een reëel bedrag verdient wordt en dat er goede service wordt verleend. En kennis van zaken is uiteraard een vereiste als het om deze bedragen gaat!

So... shake hands...

Groetjes,
Lizzzz

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door GWTE »

Sorry Lizzylizzz maar nu vergis je je. Ik weet echt meer dan Maxx......en ik onthoud het ook beter....

GWTE :D

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door maxx »

Jaja, Peter R de Vries? Eerder inspecteur Clouseau :D

De dag dat jij ook maar iets steekhoudends kunt zeggen over onze marges legt J. van der Sloot direct een volledige bekentenis af. Dat gaat dus niet gebeuren. Geen van de vertegenwoordigers die jij en ik eventueel samen zouden delen kunnen ook maar iets zeggen over de marges die wij aanhouden. Ook jouw selectief lezen (23 tot 30 is automatisch 23) verandert hier niets aan. Het bewuste bericht was een antwoord op een stelling van Pfffff die onze waarden enigzins benaderde.

Andersom is er trouwens veel info te horen. Met daarin vaak de term "gouden lepel". Ik dacht dat Uri alleen werkte met goedkoop eetgerei :lol:

@ Lizzylizzz,

Ja, Format heeft ook kaderfrontjes. Nee, verder reizen hoeft niet, er zitten diverse dealers in jouw regio want het netwerk van Format groeit gestaag. Neem contact op met www.euronorm.com voor mogelijk adressen.

MVG

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door rayke »

Dan adviseer ik beiden heren zowel Maxx als rayke om op zondag middag in de show Business Class van Harry mens te adverteren.
want of je prijst jezelf met al deze extra service uit de markt of de heren verdienen het zout niet in de pap
Misschien heb ik wel een andere doelgroep... maarja of zoiets in jouw hersenpan opkomt weet ik niet. Mijn klanten zijn veeleisend en ook bereid daarvoor in de buidel te tasten. En veel tijd kost het niet want in de tijd dat jullie met een klant ouwehoeren of ter nog 200 euro's van de prijs prijs af kan, kan ik makkelijk wat extra werk verrichten. En ja, soms vullen we ook de hele keuken inclusief het boodschappen doen.

Maar over de combi. Wij hebben er zelf goede ervaringen mee en gebruiken deze op kantoor dagelijks als fervente 'cup a sup' gebruikers. Wij zijn d'r zeer tevreden over.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door GWTE »

Misschien heb ik wel een andere doelgroep...
en
jouw hersenpan opkomt
en
met een klant ouwehoeren
en
als fervente 'cup a sup' gebruikers.
Misschien heb ik wel een andere doelgroep. De klanten die deze taal begrijpen hebben een complete keuken op het oog voor de prijs van een Combi-Quooker.... :)

GWTE
Laatst gewijzigd door GWTE op 26 feb 2008 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ervaringen met de Quooker Comi

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

en............


wat heeft dit met de combi-quooker te maken?

Gesloten