LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Pfffff

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 16 mar 2008 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Henrico van Spronsen
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2008 00:14

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Henrico van Spronsen »

leuke discussie :D

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door 16again »

Alle CBW-leden voeren de garantieregeling met betrekking tot de aanbetaling uit. Daarmee houden alle leden gezamenlijk het imago van de keuken branche hoog.
Dat is de theorie, dit was de praktijk:
(gekopieerd van CBW site, 1 maart 2004)
Branche-imago: Aanbetalingregeling

Bij de uitvoering van de aanbetalinggarantie in het faillissement Horn Keuken en Bad II BV hebben zich consumenten bij de CBW én bij de media gemeld met klachten over de uitvoering van deze regeling.

Klachten
De ontevreden consumenten beklagen zich dat de korting die zij ontvangen op een nieuwe overeenkomst een, wij citeren, ‘sigaar uit eigen doos’ is. Weliswaar wordt 25 (of soms zelfs meer) procent korting op de verkoopprijs gegeven, maar dit geschiedt normaliter ook. Een goed voorbeeld is een consument die ons vertelde dat zij zich in een filiaalbedrijf bekendmaakte als gedupeerde en bij het andere niet. Deze consument bleek in beide gevallen hetzelfde bedrag kwijt te zijn voor dezelfde keuken. Met andere woorden: de consument was zijn aanbetaling kwijt.

De consument van tegenwoordig weet zeer goed op welke wijze hij z’n recht moet halen. Deze consument weet eveneens zeer goed op welke wijze de media bewerkt moet worden om aandacht te krijgen.

U zult begrijpen dat deze gang van zaken het imago van de branche geen goed doet, de consument verliest het vertrouwen in de branche.

Doelstelling Aanbetalingregeling
De aanbetalingregeling is ontstaan omdat vele van onze leden een aanbetaling vragen, bijvoorbeeld als voorfinanciering óf als zekerheid dat de consument de order niet annuleert. De consument stemt hierin slechts in, als hiertegenover een garantie staat. Een individuele ondernemer kan dit uiteraard garanderen, maar het is de vraag of de consument hier vertrouwen in heeft. Bovendien lijdt het imago van een branche sowieso schade door een faillissement.

De leden van de CBW hebben besloten de aanbetaling gezamenlijk in onderlinge solidariteit te garanderen met als doel: het vertrouwen van de consument in de wonenbranche hoog houden. Dat dit voor alle CBW-leden goed is, behoeft geen uitleg.

De aanbetalingregeling moet daarom goed worden uitgevoerd en te allen tijde positief in de pers komen. Als dit niet het geval is dan straalt dit af op de branche én op u. Dit mag niet gebeuren, temeer daar het een bijna ondoenlijke zaak is om een slecht imago te veranderen.

Hoe zit de regeling in elkaar?
Gedupeerde consumenten sluiten bij een ander CBW-lid een vervangende koop, waarbij het aanbetaalde bedrag tot een maximum van 25% wordt verrekend. De verrekening geschiedt voor eigen rekening van het bedrijf waar de vervangende koop wordt gesloten.
Voor de detaillering van de regeling verwijzen we u kortheidshalve naar de rubriek Garanties.

Voordeel
Het voordeel van deze regeling is ook dat gedupeerden een vervangende koop binnen de branche bij collega’s sluiten, zodat de koop niet verloren gaat. Bij een verzekering of een fonds, waarbij geld wordt uitgekeerd is dit niet zeker.
Inmiddels zijn de CBW voorwaarden veranderd, echter ik geloof nog steeds niet in correcte uitvoering. Uit de door GWTE gekopieerde tekst afkomstig van CBW leden informatie:
De consument wordt in de brief uitdrukkelijk verzocht de ondernemer voor het sluiten van de koop op de hoogte te brengen dat hij bij hem graag aanspraak wil maken op de aanbetalinggarantie
Voor het sluiten van de koop, dus voordat over korting onderhandelt wordt....

Tevens kan de CBW ondernemer niet verplicht worden om aanbetalingsgarantie uit te voeren indien de vervangende aankoop een reeds afgeprijsd product betreft:
Uit nieuwe CBW voorwaarden, art 17.3
"Binnen zes maanden nadien kan de consument met de ondernemer van zijn keuze uit diens normale collectie en op diens normale leveringsvoorwaarden......"
Probeert de consument de aanbetalingsgarantie te gebruiken bij aanschaf van een reeds afgeprijsd product, dan kan de ondernemer aanvoeren dat hij hierbij niet mee hoeft te werken, omdat de aanbieding niet tot de normale collectie behoort.......

Pfffff

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 16 mar 2008 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 16 mar 2008 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

laliek
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2008 20:10

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door laliek »

wij hebben al vanaf 28-02-08 niets meer vernomen van keukenknaller spijkenisse.
ook wij zitten nu met een gesloopte keuken en de firma is met de noorderzon vertrokken...
gelukkig hadden wij geen aanbetaling gedaan,maar hebben wij wel papieren ondertekent om de keuken te bestellen.
mij werd gister door de politie verteld dat ik een aangetekende brief moest sturen met ontbinding van contract?
dit omdat ik dan wat sterker in mijn schoenen zou staan.
nu moeten we op snel op zoek naar een nieuwe keuken met de hoop dat we niet teveel problemen kunnen krijgen met dat zogenaamde keukenknallercontract.
:?

laliek
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2008 20:10

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door laliek »

de heren fabrie en de koning zijn al vaker over de kop gegaan,gister gelezen op een of andere site.
leuk een b.v laten klappen,maar de mensen zitten ermee.
nog geen belletje kan er vanaf...mooi voor de concurent want wij moeten morgen een nieuwe keuken gaan zoeken(en die moet ook nog eens met spoed geleverd gaan worden) :twisted:

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door rayke »

pleit al jaren voor een depot waar je je aanbetaling in stort
er zijn zaken die dit zelf op poten zetten, soort derdenrekening.

Helaas kukelen d'r wel vaker zaken om, maar ja... als je je al keukenknaller noemt of op je site al begint te roepen "dat je de goedkoopste bent" stop dan maar bij voorbaat met daar kopen.

ella zoomer
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2008 09:50

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door ella zoomer »

[krachten bundelen]

Wij zitten ook met een half afgebroken keuken omdat de nieuwe in week 11 of 12 geplaatst zou worden.

Faillisement is nog niet aangevraagd of uitgesproken. Kan dus maanden duren. Misschien kunnen we er druk achter zetten.

Wie zit in hetzelfde schuitje?

Ikbenlief
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mar 2008 17:41

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Ikbenlief »

Is er verder niemand meer die gedupeerd is door dit stelletje klootzakken?

Is er misschien iemand die ons kan vertellen wat we kunnen doen? ze lijken van de aardbodem verdwenen en zijn nog altijd niet failliet verklaard!!

Ondertussen zijn ze ook bij ons de koopovereenkomst niet nagekomen want het is de week dat er geleverd zou worden en dat is dus niet gebeurd.

Wie kan ons helpen met waar we staan en wat onze rechten zijn? We lopen namelijk overal tegen een dichte deur aan....

HEEELPPPP!!!!

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door 16again »

Indien een vermoedelijke levertijd is afgesproken, dan heeft de winkel nog een maand om alsnog te leveren.

Een CBW winkel kan niet zo maar verdwijnen! Indien ze dit proberen, kun je naar geschillencommissie. Daar zal je gelijk krijgen (overeenkomst ontbonden, aanbetaling terug). Indien de winkel aanbetaling dan niet terug stort, dan krijg je dat bedrag van de geschillencommisie, die het dan moet gaan verhalen op de winkel.

Leuk stukje zelfcensuur weer van pffff.....

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

De winkel is echt ten einde... http://www.hnvi.nl/products/spoedverkop ... -keukens/4 kijkdag 11 april....

En 16again, tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een lange weg!

Misschien hebben gedupeerden iets aan dit bericht..... http://www.fan.tv/forum/forum_posts.asp?TID=19149

Pfffff

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Pfffff »

Leuk stukje zelfcensuur weer van pffff.....
Is op verzoek :lol:

Ikbenlief
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mar 2008 17:41

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Ikbenlief »

Up!

Zijn er toevallig nog meer gedupeerden??

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

klik op m'n link een paar postings terug, daar is ook een gedupeerde.

Ikbenlief
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mar 2008 17:41

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Ikbenlief »

Helaas wordt deze site door de server op mijn werk geblokkeerd en kan ik de link niet lezen...

laliek
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2008 20:10

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door laliek »

wat kunnen we nog doen?
ik ben me geld niet kwijt omdat ik (gelukkig)geen aanbetaling had gedaan.
maar ik wil jullie zeker proberen te helpen...alleen hoe?
groetjes

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Zeer tot mijn verbazing heb ik gemerkt dat Karaat Keukens in Capelle ad IJssel failliet is, terwijl ik pas nog een offerte heb laten maken.
En wat ik zo erg vind, dat ik geen bericht van ze kreeg, maar de zaak gesloten is.
Het schijn dat de Knaller Keukens uit Spijkenisse ook van hun, ook failliet is.
Mijn probleem was dat ik geen voorschot had betaald, maar de keuken eind mei 08, moest hebben in mijn nieuwbouw en gelukkig ben ik door iemand gewezen op een zaak in Capelle, Profit Keukens, die op zijn site vermeld dat hij alle klanten overneemt en een Nolte keuken levert voor dezelfde prijs.
Ik ben gelukkig geholpen, maar er zullen tientallen zijn, die al betaald hebben.
Beste ikbenlief,

Bovenstaande is hetgeen er gedeponeerd is op het forum achter de link....

Hopende u hiermede geholpen te hebben......

Ikbenlief
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mar 2008 17:41

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door Ikbenlief »

Super, dank je wel!

Groeten!

ikmoetwel
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mar 2008 10:31

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Ongelezen bericht door ikmoetwel »

Beste ikbenlief
Echt heel erg voor jullie en ik hoop dat jullie je geld terug krijgen, of een andere oplossing.
Is het nu niet beter om een keuken te kopen bij een verkoper met verschillende vestegingen zoiets als Grando zodat als er een Failliet gaat neemt de andere het toch gewoon over.

Gesloten