LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Voor een nieuwbouwhuis ben ik op korte termijn op zoek naar een degelijke keuken. Ik heb nog geen idee wat het budget is het zal ongeveer €5000 zijn.
Ik heb al een aantal topics gelezen over waar je op moet letten en dergelijke maar hoe word ik nou niet belazerd?
Welke bedrijven zijn wel eerlijk en waar moet ik uitkijken?
Hoelang duurt plaatsing eigenlijk?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Met 5k budget, nieuwbouwhuis (dus let's say 4 á 5m1 aan keuken) en een transparante prijsstelling als uitgangspunten moet je aan zaken als IKEA, Kvik denken.

Wellicht ook gelijk een goede keuze gezien je opmerking over korte termijn, de levertijd van een beetje keuken is minimaal, correct me if I'm wrong, 12-14 weken. Volgens mij kan IKEA rap uitleveren, als het al niet gelijk meenemen is. ;)

Of ergens een showroom(merk)keuken in goede staat op de kop tikken, dan zit je vaak een segment hoger dan IKEA maar betaal je niet de hoofdprijs.

Succes!

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door WARNING! »

het budget zal ongeveer €5000 zijn.
leg er maar 2,5 duizend bij dan begint het er een beetje op te lijken, en dan moet je nog niet te gek doen!
Hoelang duurt plaatsing eigenlijk?
Oké hij moet ook worden geplaatst, leg er dan maar 3,5 bij! Voor minder heb je alléén maar rommel, sorry!

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door zaankanter »

Ik heb al een aantal topics gelezen over waar je op moet letten en dergelijke maar hoe word ik nou niet belazerd?
Welke bedrijven zijn wel eerlijk en waar moet ik uitkijken?


Voor rond de 5000,- kan je een prima keuken kopen ( als je niet te veel eisen stelt ). Dus het zal geen Siemens of Bosch worden, maar kijk wat je mooi vindt en laat een offerte maken zoals jij de keuken wil (en kan betalen).

Ik zou niet direct bij Siematic naar binnen rennen, maar bij winkels als Ikea en Superkeukens, kan je prima terecht. Keukenconcurrent kan ook, maar dan moet je wel kunnen onderhandelen (of de offerte van een concurrent meenemen)

Heel simpel: Kijk en Vergelijk alleen op deze manier betaal je iniedergeval niet de hoofdprijs, en dan weet je ook wat je kan krijgen voor dat geld.

Veel plezier met je zoektocht.
Laatst gewijzigd door zaankanter op 11 mar 2008 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door kweenie »

In elk geval kun je bij Ikea een indruk krijgen hoeveel je ongeveer kwijt bent voor een keuken die enigszins aan je wensen voldoet, en je kunt een indruk krijgen van wat duurder is (apothekerskast, lades en korfen) en wat goedkoper (deurtjes). Zo kun je een redelijke idee van een prijs krijgen ter vergelijking met wat je elders geoffreerd krijgt. Dus ook als het je niet helemaal aanstaat, of als het niet goed past, dan nog kan het nuttig zijn om via bv. de Ikea planner al een eerste schetsje te maken.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door GWTE »

Voor rond de 5000,- kan je een prima keuken kopen
Kan zelfs voor een goede € 500,- kijk maar!

Afbeelding

GWTE 8)

Pfffff

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door Pfffff »

En zonder meerprijs kan de koelkast ook rechts !!!!

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door loesjes »

Wat toch een onzin.

Ook met een budget van 5000 euro kun je prima terecht bij een keuken-speciaalzaak ( tenminste bij ons wel hoor) je moet alleen zorgen dat je met je wensen ook binnen die 5000 euro zit.

het is helemaal niet zo dat je alleen maar bij Ikea of wat voor bouwmarkt dan ook maar terecht moet.
ga maar eens gewoon langs bij een keukenzaak.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik ben een beetje geschrokken van de topics over keukenkampioen enz en dat ze je onder druk zetten.

Ik hoef geen super de luxe keuken, als er maar een vaatwasser in zit.
misschien gaat het budget nog wel omhoog, eerst maar eens alles bekijken enz.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door kweenie »

Je bent in elk geval voorbereid op de DMG-praktijken en weet dus wat je kunt verwachten. Dat is al een heel stuk beter dan veel andere nietsvermoedende consumenten. Dus zaken als niet meteen tekenen, alleen een gespecificeerde offerte, bij DMG flinke korting bedingen, vergelijken en niet (alles) vooruit betalen zijn bij jou warschijnlijk al wel bekend. Als je met die dingen rekening houdt, dan kun je waarschijnlijk zelfs bij dmg wel slagen.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door GWTE »

Wat toch een onzin.

Ook met een budget van 5000 euro kun je prima terecht bij een keuken-speciaalzaak
Klopt....je kunt prima terecht, maar wat krijg je dan voor een keuken, een prima keuken? Waarschijnlijk niet, je krijgt dezelfde rommel als bij Ikea. Een goede keuken voor € 5000, - is een hele kleine keuken!

GWTE

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door loesjes »

voor 5000 euro heb je een prima hacker hoekkeuken met vaatwasser, kookplaat, combi-magnetron, schouw en koeler van BOSCH erin.
tenminste bij ons maar misschien dat jullie meer willen verdienen aan zo'n keuken, maar bij ons is het prima te doen .

Jammer dat jullie die minder hoge budgetten niet waarderen. belachelijk vind ik het echter dat jullie er gelijk zo denigrerend over moeten doen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Loesjes,

Je raakt de spijker op de kop!

Volgens mij zijn er diverse merken waarmee je prima uit de voeten kunt met zo'n bedrag.

Gerrie verkoopt Wellmann misschien met een onredelijke marge maar als hier normaal mee wordt omgegaan is dit merk een leuk alternatief. Wel zorgen dat je binnen de blokken blijft anders gaat de teller lopen!

Dus, shoppen en vergelijken, beste Suus!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door rayke »

Met 5000 euroos kan je uit de voeten met een Hacker (zie ook Loesjes) en tal van andere GOEDE merken.
Leicht, Nolte, Ballerina (whats in a name) Bribus, Keller en nog veel meer goede merken. Voor circa 4 meter lengte met 5 apparaten van Bosch of Neff en granieten werkblad, enkele spoelbak, inclusief verlichting en kraan.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Het budget gaat tussen de 5000 en 10 000 euro liggen.
We willen niet bezuinigen op een keuken. Het hoeft niet het luxte te zijn maar ook niet het goedkoopste.
Een middenweg dus :)

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Daarmee moet je zeker terecht kunnen.

Naast een vaatwasser andere wensen/eisen? Luxe oven, grote kookplaat, Quooker-kraan? Van de apparatuur een kostenplaatje maken, daarnaast krijg je een kostenplaatje voor je kastwerk, je werkblad en eventuele montage/aansluiting. En als je daar een goed gevoel bij hebt, een nette offerte hebt met een behulpzame verkoper dan heb je een goede deal. Zonder dat je belazerd bent. :)

armevent
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2008 18:19

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door armevent »

als je voor een nieuwe keuken gaat kijken gaat er voor de verkoper een hoop tijd in zitten,dus ze proberen je altijd aan het eind te laten tekenen hetzij zelfs met een smoes,DOE DAT DUS NOOIT,KIJK OOK OP CONSUWIJZER.NL
heb het ook gedaan en nu zit ik er aan vast aan een keuken die ik eigenlijk niet wil.
je wordt goed geholpen door v.d.bos keukens in vlaardingen(energieweg)
let vooral op of de deurtjes gespoten zijn of gefineerd.
gr. en succes

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Hoe koop ik een keuken en word ik niet belazerd?

Ongelezen bericht door GWTE »

Uhh, CocaCola81 wanneer wordt je droomkeuken nu eindelijk geplaatst....in je order staat hij op afroep!

GWTE

Gesloten