LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] max. vermogen inductie kookplaat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door rayke »

Nou, als ik die laatste foto bekijk.... heb je d'r al eens een wok opgezet of past dat niet met de achterwand.
Of durf je geen diepere bladen te verkopen :-)

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Wel eens gehoord van een duimstok?
Jawel, ben alleen niet de man van de details!
Merk dat alles en iedereen scherp is! :twisted:

Godver een duimstok had ik toch moeten weten balen balen balen.
Maar er niet verder over mokken lekker wokke!

p.s. als je dan toch van de details bent wel die stekker erin doen :wink:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Waar ging dit ook alweer over? :shock:

En even tussen de regels door; AEG en Boretti hebben ook zo'n "uri Geller" kookzone (van 3200 Watt) , dus hou het even proffessioneel en noem niet alleen Kuppersbusch!

oh ja....
Dag allen, een vraagje. Gaggenau/Siemens hebben een inductiekooplaat met een unit van max. 4400 W en dat is veel meer dat bij andere merken. Wat is het voordeel? Kun je hier goed mee wokken? Of is dit juist te veel van he goede?
4400 watt is veel om mee te wokken uiteraard kan het hiermee maar indien er meerdere zones op de kookplaat zijn zullen deze er onder lijden en gaat de inductie "pendelen" of kan de zone niet op vol vermogen gebruikt worden. Je kan tenslotte niet meer watts tevoorschijn toveren uit de aansluiting!?
Dus kan je je beter afvragen; gebruik ik die 4400 Watt wel afdoende om deze "solo" aan te sluiten of heb ik aan een gecombineerde zone van 3200 Watt voldoende?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de aansluitwaarde 10,8 kw is, dan houd je nog 6,4 kw over voor de andere zones. Dan kun je volgens mij nog 3 andere zones op maximaal vermogen gebruiken. Ik denk niet dat je vaak tegelijk die grote 4400 W wilt gebruiken en drie anderen op vol vermogen.

Dat je 'eigenlijk' niet op inductie moet wokken maar op gas is natuurlijk bekend (en dat je dan eigenlijk ook nog niet eens op die 5½ kw zoals bij de Atag, moe twokken, maar nog een paar keer meer vermogen moet hebben). Maar het is ook een afweging van uiterlijk en kook-eigenschappen. Als je een mooie vlakke inductieplaat in je werkblad hebt, dan vind ik het jammer als daar een gasbrander voor de wok 'uit zou steken'. Maar ik zou het ook jammer vinden als er zo'n inductie-kuil in zou zitten.

Nu ik het toch over uiterlijk heb, zijn er eigenlijk ook helemaal vlak inbouwbare inductieplaten met zo'n hoog vermogen of met een sterke gas-wokbrander? Die Siemens en Atag hebben volgens mij een randje ('facet design'), terwijl ik een helemaal vlakke plaat mooier zou vinden. En die is er bij Siemens volgens mij alleen met max. 3300 W boost. Hoe zit dat bij andere merken? Zijn er ook helemaal vlakke platen met meer boost en/of met zo'n 5½ kw brander zoals die Atag?

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door GWTE »

heb je d'r al eens een wok opgezet of past dat niet met de achterwand.
Of durf je geen diepere bladen te verkopen
Beste Rayke,

Ondiepe bladen verkopen is meer iets voor Maxx (585 mm diep bij greeploos). Het blad op de foto heeft gewoon een 600 mm diep werkblad. Eerlijk gezegd verkoop ik liever 650 mm diep zeker in combinatie met een dergelijke wok en achterwanden van steen 20 mm dik. Maar zoals je op de volgende foto kunt zien gaat het prima…


Zo zie je maar, u vraagt wij draaien.

GWTE (At Your Service)
Laatst gewijzigd door GWTE op 05 apr 2008 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door rayke »

Chapeau!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Triest :cry: het forum is besmet met een nieuw spam virus het is een worm die tot diep in de database doordringt met nutteloze foto´s.
Het begon in het westelijk deel van Noord-Brabant. Installeer de firewalls en upgrade uw spamfilters tegen het GWTE-virus!.
(let op: vanwege dyslectie wordt u gewaarschuwd met "at your service" bedoeld wordt "at your servers")

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door GWTE »

4400 watt is veel om mee te wokken
Het vermelde vermogen (Watt) is niet altijd het verbruik. Gaat het namelijk om het afgegeven vermogen of het opgenomen vermogen in Watt? Er is heel duidelijk een verschil want het opgenomen vermogen kan afwijken van het afgegeven vermogen.
Het opgenomen vermogen is het actuele werkvermogen van een apparaat wanneer het apparaat draait. Het opgenomen vermogen is het ECHTE VERBRUIK in Watt van een toestel. Het afgegeven vermogen is het aantal Watt dat een toestel presteert, het geeft aan hoe krachtig een toestel is. Het geeft NIET altijd AAN hoeveel een toestel verbruikt.

GWTE (At Your Service)

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door pyotr »


Pyotr, zal vragen of gaggenau een simpelere handleiding voor jou kan maken. Om 'm als wokbrander te gebruiken pak je je wok (dus die met bolle bodem) en de opzetring. Zonder de opzetring is het inderdaad verdomd lastig met een bolle bodem, maar dan gebruik je 'm als gewone kookzone.
Met z'n opzetring staat je wok wel lekker stevig, maar het helpt niet om het vermogen over te dragen.

Ik heb net even geprobeerd bij mijn inductie plaat (geen gaggenau maar ik betwijfel of het uitmaakt) en als je een pan meer dan 2cm boven de kookplaat houdt dan wordt'ie niet warm. Het is dus de vraag hoe groot het gedeelte van zo'n bolle wok in dat gebied van 2cm hoogte zit, want alleen dat gedeelte wordt rechtstreeks verhit. De opzetring wordt natuurlijk ook verhit maar ik betwijfel of deze energie goed wordt overgedragen op de wok (de opzetringen die ik ken zijn vrij dun).

Ik gebruik zelf een gietijzeren wadjang met een platte onderkant op inductie (de binnenkant is wel hol) en wat je ziet is dat alleen de middelste 15cm echt heet wordt. Dat is precies het platte gedeelte dat direct contact maakt met de kookplaat.

In mijn nieuwe keuken komen twee domino elementen, een inductie plaat en een wokbrander op gas. Best of both worlds :P

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door GWTE »

p.s. forum-logboek? Dat is nieuw voor mij. Waar kunnen we dat vinden?
Dat zit onder deze knop...Afbeelding

GWTE

Gesloten