LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rotpunkt Champ of Systemat Edition?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Iirene
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2008 07:57

Rotpunkt Champ of Systemat Edition?

Ongelezen bericht door Iirene »

Wij hebben een offerte liggen voor een hoekkeuken in greeploos wit hoogglans met een 6cm dik werkblad en verschillende inbouwapparatuur. Een paar bovenkastjes hebben we niet in hoogglans wit, maar in dezelfde keur als het werkblad (hout).

Het bedrijf waar we de offerte hebben laten maken, kan dezelfde keuken leveren van zowel Rotpunt (de Champ) als van Systemat (de Edition). Er zit een prijsverschil in van 745 euro, veroorzaakt door duurdere kastjes (595 euro) en een dieper werkblad door de Systemat kastjes dieper zijn (150 euro).

De verkoper adviseert ons de Rotpunkt keuken. Zij vindt dat er voor die 745 euro extra te weinig verschil zit tussen beide keukens. Kwaliteit van de deuren is volgens haar hetzelfde (omdat het geen lak- of foliedeuren zijn, waren het dit wel dan zou ze wel Systemat adviseren). In beide keukens zit een dempingssysteem: bij Rotpunkt in het scharnier en bij Systemat ernaast, waardoor je bij Systemat niet het hele scharnier hoeft te vervangen mocht het dempingssysteem stuk gaan. Ander verschil is de afwerking van de deuren. Bij Rotpunkt zit hier bij de witte deurtjes een pvc randje aan.

Wij twijfelen nu of we op het advies van de verkoper zullen afgaan, of toch voor de 'betere naam' van de Systemat keuken zullen gaan...

Iemand advies??

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rotpunkt Champ of Systemat Edition?

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoe zit het met de afwerking van de deuren nok Systemat? Je schrijft "Bij Rotpunkt zit hier bij de witte deurtjes een pvc randje aan", wat voor rand heeft de Systemat? Als die een randje van het zelfde materiaal heeft als de voorkant (of als er dus geen apart randje zit), dan zou ik zelf voor die Systemat gaan, omdat ik het minder mooi vind als het randje een ander materiaal heeft. (Twee verschillende materialen verkleuren volgens mij ook verschillend.)

En het hangt ook van de prijs van de totale keuken af of het het waard is. Als het een keuken van 3000 euro is, dan is het een groot prijsverschil, als het een keuken van 30.000 is, is het niet zo'n groot verschil...

Iirene
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2008 07:57

Re: Rotpunkt Champ of Systemat Edition?

Ongelezen bericht door Iirene »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe het zit met de afwerking van de deuren van Systemat. De verkoper heeft het wel laten zien hoor, bij de Rotpunkt zag je het randje duidelijk zitten, bij de Systemat niet. Maar ja, of dat nou zo storend is als de keuken geplaatst is, vraag ik me af. Maar het zou, naast het eventuele kwaliteitsverschil dat er volgens de verkoper nauwelijks is, wel de belangrijkste reden zijn om te kiezen voor de systemat.

Qua prijs zitten we inclusief 5 apparaten en montage rond de 9000 euro voor de Systemat en dus zo'n 750 euro minder voor de Rotpunkt.

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Rotpunkt Champ of Systemat Edition?

Ongelezen bericht door h999 »

Als je een pvc randje ziet,zit je in laminaat uitvoering,en bij wit valt het redelijk op,bij hout of donkere kleuren valt het minder op.
ik ga mij ook een greeploze kopen in hoogglans,maar ga toch opteren voor een gelakte,omdat je fronten een beetje afgerond zijn i.p.v bij laminaat zijn ze echt recht,en in een greeploze vind ik het niet zo mooi,bij een niet greeploze stoort de pvc rand totaal niet.

Iirene
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2008 07:57

Re: Rotpunkt Champ of Systemat Edition?

Ongelezen bericht door Iirene »

Tja, de verkoper adviseert wel duidelijk dit type deuren, omdat de kwaliteit hiervan heel goed is. Ze zijn 'keihard' zoals zij zegt en omdat het greeploos is, vindt zij dit de beste keuze en daar gaan we in mee...

Is er iemand met ervaring met ofwel de Systemat Edition, ofwel de Rotpunkt Champ en die iets kan zegen over de kwaliteit ervan?

Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Re: Rotpunkt Champ of Systemat Edition?

Ongelezen bericht door Mini7 »

Hoi Iirene,

Leg de deuren (lak en acryl) in de winkel eens naast elkaar. De lak-deuren hebben een diepere glans en zijn aan de randen afgerond. Ik vind de lakdeuren mooier, maar acryl schijnt echt sterker te zijn. Lak is aanzienlijk duurder.

Hartelijke groet,
Mini7 :)

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Rotpunkt Champ of Systemat Edition?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Zal ik het dan maar doen..?

Rothpunk'd is echt een ander segment dan Systemat.
Rothpunk'd is een leuke laagsegment keuken voor in je starterswoning terwijl Systemat een van de betere middenklasser is.

Mijn mening is oa. gebaseerd op eigen (gebruiks)ervaring.

Als de Systemat in je offerte 'slechts' 1000 eurie duurder is dan je Rpunk'd dan probeerd de verkoper je een oor aan te naaien met die R.punk'd.. die heeft hij dan VEEEELS te duur berekend..

Vandaar dat hij je waarschijnlijk ook die R.Punk'd tracht te verkopen.. dan is z'n marge weer lekker hoog.

Wil je een keuken waar je op de langere termijn kwaliteit van verwacht, kies dan aub voor de Systemat.
Ga je binnenkort toch weer verhuizen dan is de Rpunk'd een verstandige keuze.

Ik wil de boel ook wel een keer onderbouwen als je wilt, maar nu is het lekker weer buiten.....dus ik ben PLEITE !!!

Iirene
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2008 07:57

Re: Rotpunkt Champ of Systemat Edition?

Ongelezen bericht door Iirene »

Hoi Keukenklepper,

Bedankt voor je reactie...

Heeft jouw ervaring ook specifiek betrekking op dat type deuren? Dus niet de folie of de lakdeuren? Want de verkoper geeft dus aan dat de folie en lakdueren van Rotpunkt wel van mindere kwaliteit zijn, maar deze niet...

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Rotpunkt Champ of Systemat Edition?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Rotpunkt heeft nieuwe (betere) frontenleverancier; baalden zelf ook van de vele servicegevallen. En zijn daarom een flink aantal procenten in prijs gestegen.....vandaar kleiner verschil.

Doch blijft Systemat nog steeds kwalitatief beter.
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 06 mei 2008 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Rotpunkt Champ of Systemat Edition?

Ongelezen bericht door GWTE »

Doe mij die maar.....ik bedoel Systemat natuurlijk. Afbeelding

Keuken-man
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 aug 2007 15:48

Re: Rotpunkt Champ of Systemat Edition?

Ongelezen bericht door Keuken-man »

net als keukenklepper ook al zegt is de rotpunkt erg opgewaardeerd en verdient hij daar het meest aan. normaal zit er tussen die merken meer verschil qua prijs. ik sou sowieso geen rotpunkt nemen, maar voor de systemat gaan.

je hebt dan raster, en vooral betere deuren. ( leg ze van beide merken maar eens naast elkaar )

Dennis de Boer
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mei 2008 20:32

Re: Rotpunkt Champ of Systemat Edition?

Ongelezen bericht door Dennis de Boer »

In het verleden een Rotpunkt gehad, was geen topkeuken maar ook niet dat je zegt `een slechte keuken`

Dennis de Boer

Gesloten