LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat zal ik doen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
cassiekai
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:45

wat zal ik doen

Ongelezen bericht door cassiekai »

Hallo,

Ik heb 2 weken geleden een keuken besteld met inbouwapparatuur. Ik heb 5 apparaten van whirlpool genomen. Ik heb hier zo eens door het forum gelezen en meestal wordt er zeer negatief gesproken over Whirlpool. Ik ben nu ernstig aan het twijfelen of ik mijn keus nog ga veranderen. Ik heb ook geen idee wat in die prijsklasse beter zou moeten zijn, misschien dat jullie een tip hebben? Het mag ook nog wel iets meer kosten gezien ik dan liever wat meer uitgeef voor beter spul.

Ik hoop op een snelle reactie want da ga ik het weekend er nog achteraan.

Groet Hans

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: wat zal ik doen

Ongelezen bericht door kzin »

Een (ook financieel) klein stapje omhoog is Pelgrim, al zal niet iedereen het daar mee eens zijn. Ik vind iig de service organistie beter. Anders Constructa als ze dat hebben of AEG, let alleen op bij de vaatwassers, hebben ze een deel "made in Germany" en een deel "made in Italy" Maar dat geld ook voor Pelgrim.

cassiekai
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:45

Re: wat zal ik doen

Ongelezen bericht door cassiekai »

Oke bedankt, Ik dacht dat pelgrim net onder whirlpool zat. Ik heb in Duitsland gekeken naar contructa maar vind dit er niet uit zien. Het kan natuurlijk zijn dat ik niet alles heb gezien. Als er nog meer mensen met tips zijn, graag :D

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: wat zal ik doen

Ongelezen bericht door kzin »

Gaskookplaten zien er van constructa niet uit, maar de ovens, combi's en vw zijn gewoon siemens, ook qua looks.Overweeg anders 3x aeg voor bv vw,koeler,oven (verlengde garantie) aangevuld met een mooie pelgrim kookpl en schouw (altijd 2+3 jaar garantie)

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: wat zal ik doen

Ongelezen bericht door Eek »

AEG is wel een heel stapje hoger en is op Siemens/Atag niveau.

Pelgrim en Zanussi zijn gelijkwaardiger.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: wat zal ik doen

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

cassiekai
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:45

Re: wat zal ik doen

Ongelezen bericht door cassiekai »

Ik heb de duurste vaatwasser genomen (6 sense), verder heb ik de duurste afzuigkap, een turbo hetelucht oven, een 75cm keramische plaat en een 181ltr koelkast.

Ik neem eigenlijk ook wel aan dat een keukenbedrijf niet rotzooi gaat verkopen gezien hun naam er toch aan verbonden is. Je kunt natuurlijk als bedrijf je dit niet perimenteren. Ik heb ook begrepen, dat als je wat hebt je dit via het keukencentrum het beste kunt regelen, zij nemen dan contact op.

Had ik trouwens mijn keuken maar een week later gekocht! ik had dan een lcd tv erbij gekregen :x
Ik moet verder zeggen dat ik super ben geholpen en een heel fijn gevoel heb bij de verkoper. Dit was trouwens de filiaalmanager. Het is een keuken in U vorm totaal 9 meter waarvan 2 meter om aan te eten. Dus 7 meter effectieve keuken.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: wat zal ik doen

Ongelezen bericht door kzin »

Had ik trouwens mijn keuken maar een week later gekocht! ik had dan een lcd tv erbij gekregen
Nee hoor, dan was de keuken 500 euro duurder geweest.

Als je van Whirlpool de duurste series heb genomen, had ik qwa prijs toch een ander merk gekozen. Duurder betekend veelal meer knopjes, maar niet meteen beter. Beter een sobere Siemens dan een luxe whirlpool.

Proef ik hier trouwens een DMG klant ? :wink:

cassiekai
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:45

Re: wat zal ik doen

Ongelezen bericht door cassiekai »

Ik laat zoals het is maar wel bedankt voor jullie advies. Ik heb toch geen budget meer om bij te leggen. Ik ga wat meer geld in een vloer steken.

Ik heb idd bij de DMG groep een keuken gekocht. Ik weet dat er veel negatief wordt gesproken over hen. Ik heb echt een goed gevoel gehad bij het filiaal waar ik geweest ben. Ik denk ook dat ik voor een goede prijs een best ruime goede keuken heb gekocht. Het is natuurlijk afwachten hoe het verder loopt met het vervolg, plaatsen en kwaliteit.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: wat zal ik doen

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Welk merk keuken?

cassiekai
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:45

Re: wat zal ik doen

Ongelezen bericht door cassiekai »

Ik durf het bijna niet te zeggen gezien het gene wat ik zo links en rechts hier gelezen heb.

Het is een Steinhaus in een glans uitvoering.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: wat zal ik doen

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Heb je een Serie nummer op je koopovereenkomst? Daar kan je het échte merk van je keuken herleiden. Zelf ben ik ook een tevreden Keukenkampioen klant. :)

Welke prijs heb je gekregen en met welke opstelling? Wellicht dat er hier nog wat tips over te krijgen zijn bijv.

cassiekai
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:45

Re: wat zal ik doen

Ongelezen bericht door cassiekai »

He kijk een tevreden keuken kampioen klant. Na wat ik alles hier heb gelezen schrok ik eigenlijk wel. Ik heb nu zoiets, ik ga het wel ondervinden.

Ik heb mijn koopovereenkomst niet voorhanden. Het gaat in totaal om 9 meter keuken waarvan 2 meter eetgedeelte. Het is een U opstelling met een gedeelte van 4 mtr, 2.8 mtr en dan 2 meter eetgedeelte die de keuken in komt.

Zo even uit mijn hoofd 3 kasten van +/- 150 hoog met, onder lades en boven, oven + vaatwasser erin. De vaatwasser en oven op hoogte gebracht ivm mijn rug. Ik heb verder 2 ladenkasten van 120cm en in de hoek een caroussel. Verder heb ik 2 X 90cm brede kastjes hangen met klep.
Verder +/- 6 mtr blad van watervast verlijmd multiplex zonder waterkering. Onder het eetgedeelte 2 rvs zuilen, mooie halogeen spotjes onder de kastjes. voor op het blad van die kleine rvs stopcontact zuiltjes en een mooie kraan. De aparaten heb ik volgens mij reeds eerder vermeld.

Ik betaal 9000€ voor deze keuken inclusief plaatsen buiten NL.

Gesloten