LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken kopen in Duitsland..............

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Raven001
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:24

Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door Raven001 »

Kom laten we vooral de keukens,auto's,meubelen,slaapkamers,vloeren
en niet te vergeten onze boodschappen kopen in Duitsland.

Wat zullen er een hoop mensen straks zonder baan zitten en leven van een uitkering.

En maar klagen dat het slecht gaat en alles duurder wordt............

En weet je wat...........als er straks problemen zijn dan kan een Nederlandse keukenleverancier die het betreffende merk verkoopt de problemen gaan oplossen tegen NUL kosten omdat er nog garantie op de keuken zit.

Sterker nog .....klant word boos als je zegt ga maar terug naar Duitsland voor de service daar heb je hem toch ook gekocht!!!

Probleem.........mensen willen veeeeeel te veeel en het mag niets kosten.

Mvg
Laatst gewijzigd door Raven001 op 28 mei 2008 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.

cassiekai
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:45

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door cassiekai »

Helemaal mee eens en typisch Nederlands! Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Niet zo miepen.
Eén grote EU met vrij verkeer van goederen, prima! Dat de Nederlanders vaak niet onder de voor de consument aantrekkelijke Duitse prijzen kunnen/willen zitten is niet de schuld van de consument/keukenkoper maar zijn o.a. de BTW danwel MwSt debet aan.
Aankloppen bij de regering dus.

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door Polly Parker »

mijn eerste reactie: een gefrustreed ondernemertje ........

mijn tweede reactie: ik ben als consument vrij om te bepalen waar ik mijn aankopen doe. Ik woon practisch op de grens, ben sneller in Duitsland als in Nederland.

mijn derde reactie: tis mijn geld, ik kan het maar 1x uitgeven. Leg me maar uit waarom ik in Kleve rond de 80 cent betaal voor 1½ liter cola ..... ein in Nederland ruim €1.20? En dan heb ik het niet over de benzine, de auto's de grond en ga nog maar even door.
Waarom ik an de andere kant van de grens met respect behandeld wordt, er beleefd gedag gezegd wordt, en in Nederland alleen bot gereageerd kan worden?
Ik als consument bepaal waar ik mijn geld uitgeef. En als u als ondernemenr zo zou gaan mekkeren in mijn bijzijn, dan draai ik me om.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Erikkie
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2006 13:56

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door Erikkie »

Prima service en nazorg bij keukenleveranciers uit Duitsland.
Niets anders dan lof.

Raven001
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:24

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door Raven001 »

Prima service en nazorg bij keukenleveranciers uit Duitsland.
Niets anders dan lof.
Hoeveel keukens heb jij er dan wel niet gekocht aangezien jij in meervoud praat.

Ben benieuwd wat ze zeggen als je over een jaar komt met een probleem en ze moeten ff bij je langskomen........


Mvg,

Raven001
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:24

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door Raven001 »

mijn eerste reactie: een gefrustreerd ondernemertje ........

Nee........absoluut geen gefrustreerd ondernemertje maar een hardwerkend ondernemertje.

Snap niet dat je niet in Duitsland gaat wonen aan jou hebben we hier in Nederland niets geen toegevoegde waarde voor onze economie.
Laat me raden..........je Duits is zo slecht dat je daar geen baan kan vinden.

Mvg,

keukenkast
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 aug 2006 10:35

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door keukenkast »


Geplaatst op 28 Mei 2008 15:56 door Polly Parker
mijn eerste reactie: een gefrustreed ondernemertje ........

mijn tweede reactie: ik ben als consument vrij om te bepalen waar ik mijn aankopen doe. Ik woon practisch op de grens, ben sneller in Duitsland als in Nederland.

mijn derde reactie: tis mijn geld, ik kan het maar 1x uitgeven. Leg me maar uit waarom ik in Kleve rond de 80 cent betaal voor 1½ liter cola ..... ein in Nederland ruim €1.20? En dan heb ik het niet over de benzine, de auto's de grond en ga nog maar even door.
Waarom ik an de andere kant van de grens met respect behandeld wordt, er beleefd gedag gezegd wordt, en in Nederland alleen bot gereageerd kan worden?
Ik als consument bepaal waar ik mijn geld uitgeef. En als u als ondernemenr zo zou gaan mekkeren in mijn bijzijn, dan draai ik me om.
Waarom woont u er nog niet?, voor ons ook beter.... :roll:

Houwi
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mei 2008 19:55

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door Houwi »

Helemaal eens met CocaCola :)

Allemaal gezeik. Wil je niet dat wij consumenten alternatieven zoeken, omdat hier de prijzen gewoon soms absurd zijn?
Steek dan de hand in eigen boezem.
Zorg voor concurrerende en VOORAL transparante prijzen.

Ik ben ook bezig met een keuken. Maar die hele zoektocht begint mij te irriteren door sommige verkopers.

Bij de 1 kostte hetzelfde keukenblad 5 ruggen en bij de ander 2 (zelfde prijsklasse). Ja, ja!

Of 'opeens' zakken in prijs met 3000 euro. Goh, lekker betrouwbaar...

Nee, tis geen prettige branche voor een consument.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Maar die hele zoektocht begint mij te irriteren door sommige verkopers.
Bij de 1 kostte hetzelfde keukenblad 5 ruggen en bij de ander 2 (zelfde prijsklasse). Ja, ja!
Of 'opeens' zakken in prijs met 3000 euro. Goh, lekker betrouwbaar...
en dan uit een recente, andere topic..............

ik heb een keuken bij keuken concurent besteld, 3.65 m bij 2.20 m in een hoek opstelling, met de beste apparatuur van whirpool met 5 jaar garantie op alle apparatuur totaal 5 stuks: grote blokschouw, 5 pitter, beste vaatwasser, koelkast groot met 3 vries lades, en een hele goede combi magnetron.
ook voor half geld, eerst was de berekening heel duur 14000 euro werd na de korting 9990 nog steeds duur voor half geld, na lang gepraat heb ik het voor 5500 euro incl. plaatsen, zonder dat er dingen geschrapt werden!! mijn ervaring met keukenconcurrent was super, echt goed personeel.

De keuken moet nog geplaatst, ik laat wel weten op dit goed is gegaan!

Tot nu toe ben ik heel tevreden over keukenconcurrent.
VOOR MIJ ZIJN ZE TOT NU TOE SUPER!!!!!!!!

Verschillende keukenzaken, verschillende consumenten & verschillende meningen............gelukkig kan DAT wel in Nederland :D

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door rvkeuken »

ohoh, wat een gezeur weer van keukenverkopers die met trots aan de klant echte duitse kwaliteitskeukens presenteren met topapparatuur uit duitsland, misschien de hand in eigen boezem steken?

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door Polly Parker »

Jammer. Ik dacht dat hier een gezonde discusie gevoerd kon worden
In plaats daarvan reacties als waarom ga je daar niet wonen, dat zou beter zijn etc .

Volgens mij heeft een dergelijke reactie totaal niets met het onderwerp te maken.

Het maakt de sfeer op dit forum er niet beter op, wat ik jammer vind.

De grenzen zijn open, de consument mag zijn inkopen daar doen waar hij/zij dat wil. Misschien moet de Nederlandse ondernemer die niet wil dat zijn potentiele klant naar Duitsland of Belgie vertrekt, zich even de oren krabben en zich afvragen waarom dat gebeurd. En accepteren dat de grenzen open zijn. Het werkt namelijk ook de andere kant op: Duitsers die in Nederland inkopen.

Ik ben blij dat mijn keuken me bevalt (één jaar gelden aangeschaft bij een Nederlandse super-ondernemer!!)en goede service verleent, ook als hij daar de grens voor over moet ( :) )

Ik wens iedereen een fijn weekend en goede zaken.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Melodee
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2008 22:39

Re: Keuken kopen in Duitsland..............

Ongelezen bericht door Melodee »

ik woon in de grensstreek van Noord-Limburg, ik heb de luxe van het beste/ goedkoopste van allebei landen (Nederland & Duitsland) te kunnen "genieten". Wat is er nu zo vreemd aan? Is niet iedereen altijd maar op zijn eigen voordeel uit?

Gesloten