LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken inmeten niet nodig????

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door OmeBen »

Wij zijn van plan alleen de keukenkasten af te nemen bij de keukenwinkel. Zij geven aan dat inmeten niet nodig is, omdat inmeten voornamelijk is vanwege het blad. En het blad gaan we via een granietbedrijf bestellen.

Afhankelijk van de opstelling. Werk je bijvoorbeeld met een brede passtrook dan is de maat van de kasten variabel en is inmeten van de kasten soms overbodig.
Een werkblad tussen 2 muren moet altijd worden ingemeten.

Verder natuurlijk afhankelijk van afspraken met de keukenleverancier. Volgens mij is Van Kempen uit Alphen ad rijn een degelijk bedrijf en meet standaard in.

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

@ Mini: Bedankt voor je verhaal, geeft me weer een beetje hoop. Zou fijn zijn als ik kon realiseren wat ik in mijn hoofd heb. Ik ga eerst maar eens naar de Keukenmaxx en is ook van DMG, die zit wat dichterbij. Ik kan altijd nog naar Kaatsheuvel.

@ Ome Ben: Als ik alleen de kasten bij Van Kempen koop kost dat € 7500 zonder bezorgen (€ 500) en inmeten (€ 300). Heb het idee dat ze het zo minder aantrekkelijk willen maken dat ik alleen de kasten koop. Want als ik alles afneem zit het wel bij de prijs in. Blad bij van Kempen is 3 cm dik, en via de graniethandel 4 cm dik. Pris is ongeveer hetzelfde. Alleen de granieten 1½spoelbak bij de graniethandel kost €750, en is dus duurder dan de rvs bij van kempen. Je kan gewoon merken dat van Kempen het liefst een keuken compleet verkoopt. En dat snap ik ook wel. Maar dan komen we niet uit.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door kweenie »

Kunnen ze bij van kempen dan niet ook een werkblad met een granieten spoelbak leveren? Lijkt mij toch voor een goede keukenwinkel een redelijk standaard situatie.

En is het blad zelf 3 of 4 cm dik, of alleen de rand? Vaak lijkt het blad dik, maar is alleen de rand dik. Dan is de rest van het blad van een dunnere laag graniet (wat op zih niet heel slecht hoeft te zijn). Het prijsverschil tussen een blad dat 3cm of 4cm dik lijkt (of dat 6 cm dik lijkt) hoeft dan niet heel groot te zijn.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door maxx »

Dit is een Format keuken, is dit gelakt of folie?
Want dit vind ik ook een mooie keuken.

Ligt Format qua prijs gelijk aan Systemat?

Beste Lizzylizzz,


Dat deurtje is leverbaar in Massief hout, MDF/lak en MDF/folie (nieuw dus komt er nog aan) Wat lak betreft kun je kiezen tussen structuur en gladlak in 1950 NCS-kleuren. 2 verschillende uitvoeringen: de Amrum (binnenkader met 45o afschuining/facet) en de Borkum (binnenkader met ronde afwerking (als een kraalschroot)).


Ik ken de prijsstelling van Systemat niet goed dus weet ik ook niet of Format boven of onder zit.


Sorry voor de late reply, druk druk druk. Hou je er rekening mee dat zo'n mooie granieten bak alles behalve makkelijk in onderhoud is? Vooral anderhalf, nog meer haakse hoeken waarin het vuil blijft liggen. Weet waar je aan begint....

MVG

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Net bij Keukenmaxx geweest, overigens keurig geholpen, geen opdringerigheid. Alleen kwamen we er qua prijs niet uit.

Ben van mening dat Van Kempen tot nu toe het scherpst is, dat zei de adviseur ook al. Maar ja, eerst zien dan geloven he...

Ik had ook alleen akkoord gegaan, maar die man van me doet zo moeilijk... :cry: Wat is nou 1000 euro op zo'n bedrag (dan heb ik het nog niet eens over het totale verbouwingsbudget), en je doet er zo lang mee. Maar goed, maar eens mijn vrouwelijke charmes in de strijd werpen. (hebben jullie al medelijden met hem, hihi)

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Gelukt... :D

jaap10
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 okt 2007 23:32

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door jaap10 »

sjonge dat wil ik ook wel?

Inmeten is met wat kletsen mee mxomaal 1 uurtje werk. Doe d'r eens wat reistijd bij, nog een uurtje = 2 uurtjes a 45,- = 90,-
Bezorgen keuken, uurtje laden, uurtje lossen, uurtje rijden, uurtje ouwehoeren = 4 uurtjes a 65,- (auto meetellen) = 260,-
Rayke, is dit een open sollicitatie?

Ons keukencentrum levert de keuken met 2 man. Dus 4 uurtjes a 65,- = 260,- + 4 uurtjes a 45,- = 440,- en afhankelijk van de afstand!

500 euro is dus nog helemaal niet zo verkeerd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keuken inmeten niet nodig????

Ongelezen bericht door rayke »

een open sollicitatie
Nee hoor, laat mij maar af en toe een keuken verkopen :-)

Wij bezorgen ook met twee man en kan makkelijk uit.

Gesloten