LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door nico_s »

Wij zagen via de website van KvK dat Keukenstudio Noordwolde B.V. failliet is.
Weet iemand hoe wij op korte termijn als nog een Format-keuken elders kunnen bestellen?
Wij hebben een aanbetaling gedaan van 15% van de keuken. De firma was CBW-erkend. Hoe krijgen we die 15% retour?

Inmiddels heeft de eigenaar aangegeven een doorstart te maken en dat hij binnekort het bestelde gaat leveren.
Laatst gewijzigd door nico_s op 21 jun 2008 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door rayke »

Hoe krijgen we die 15% retour?
Niet.

Klinkt hard, maar de cbw garantie houdt in dat een andere dealer de levering overneemt en de aanbetaling van de prijs aftrekt. Alleen gebeurt dat van de brutoprijs. Dus je schiet er weinig mee op.

Neem contact op met de curator.
Misschien staat je keuken er per ongeluk al, dan kun je een zaak doen samen.
Betaal niet voordat je weet dat je alles krijgt.

Succes.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Nico_s,


Neem contact op met Euronorm www.euronorm.com dit is de Nederlandse agent van Format. Als de keuken al is besteld staat deze misschien al in het magazijn bij Format. Zij zijn er ook bij gebaat om de keuken te leveren.

Stuur anders je gegevens via het envelopje naast mijn naam en ik kijk wat ik morgen voor je kan doen. Hoelang is de bestelling al onderweg en wat voor soort keuken/front heb je besteld?

Je kunt daarnaast ook Rayke's advies volgen en de curator bellen.

MVG

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Echt waar!!!!!? :shock: Jeetje ze hebben pas nog een ondernemersprijs gewonnen en er liepen plannen voor een 2e filiaal..........
Ga even op onderzoek uit, want één van de eigenaren is een oud collega van mij.

Voor Format moet je bij maxx zijn..... zwerft ook veel op dit forum; ah zie dat ik wat langzaam getypt heb, hij heeft al gereageerd.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door loesjes »

Kan het me heel goed voorstellen dat ze kapot zijn...... de arrogantie die die eigenaar had, kan nooit goedkomen.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door nico_s »

De eigenaar van Kitchenencook heeft gereageerd op een mailtje van mij en gaf aan een doorstart te maken. Begin volgende week krijg ik meer informatie over de (mogelijke!?) levering van de keuken, die was namelijk al wel besteld.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door Eek »

Zag ze vandaag nog lachend in het vakblad wonen van de CBW staan met de successtory van een ondernemer...mmmm...dus niet....

keukenvirus
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:01

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door keukenvirus »

vandaag nog lachend
Maar die foto is minimaal 14 dagen oud?

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door Eek »

Oh ongetwijfeld dat die foto al een paar weken oud is. Blijft het alleen vreemd dat je in het vakblad van de zichzelf branche voorbeeld noemende vereniging staat en bewierookt word terwijl je op dat moment eigenlijk al zo goed als failliet was.....

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenvirus
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:01

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door keukenvirus »

Beste keukenklepper,

Ik dacht ik hou mezelf even in,maar dat de CBW probeert een vriendje op deze manier nog te helpen daar zakt ook mijn broek vanaf. Ze moeten dit geweten hebben want dat komt niet op als poep. Bahhhhh CBW en wij maar betalen voor deze **** met al hun feestjes. Ga eens minder uitbundige dingen doen en zorg dat een klant wanneer echt aantoonbaar recht heeft op teruggave van aanbetaling dat jullie daar een potje voor hebben. Zet dat in een goed daglicht,komt het positieve vanzelf voor CBW en hun werkelijk erkende keukenzaken. Want elke *** kan lid van hun worden. Zo dat is er voor het weekend weer uit.

princedirk
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2006 14:22

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door princedirk »

Jammer van al dat moddergooien en vooroordelen van mensen die er niets van weten,
de keuken van Nico word gewoon geleverd
Dat keukenstudio Noordwolde stuk is ( is nog het gevolg van het verleden)
maar kitchen en cook gaat gewoon door zonder dat er ook maar 1 klant gedupeerd is of word

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door Eek »

Dames en heren,

Hier is hij, the man himself:

Kan iedereen al zijn vragen aan hem direkt stellen, scheelt ook weer :lol:
Laatst gewijzigd door Eek op 27 okt 2010 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Sterke partner dat Format keukens...sterk merk denk ik? Of zou het aan de ondernemer liggen......

GWTE

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door OmeBen »

Dat keukenstudio Noordwolde stuk is ( is nog het gevolg van het verleden)
Met een eigen vermogen van rond de 5000 euro volgens de laatste jaarrekening lijkt me dit wat onwaarschijnlijk.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@ eek, is dat nu nodig? meteen de naam er bij zetten?

@ keukenvirus, geheel suggestief dat het CBW dit geweten zou hebben.....
Lijkt mij trouwens sterk, CBW heeft zichzelf ook aan mij proberen te verkopen, maar na een paar vragen over mogelijke problemen gesteld te hebben en niet meer antwoord als eeeeuuhh...... te ontvangen zijn ze onverrichte zaken de deur uit gegaan; vreemde club!?

@ GWTE, kan je de ban van dit forum niet zelf verlengen? je bent vervelend..........

@ princedirk, succes al die negativiteit kunnen we niet gebruiken, lekker verder koken. Neem snel even contact met je op..

@ nico_s, Ik durf voor princedirk zijn woorden garant te staan. Durf zelfs te zeggen: "mocht het e.e.a. toch spaak lopen zal ik u helpen" erewoord! (en da's zeker meer waard als het CBW!)

@ Ome ben, mijn eigen vermogen staat een minnetje voor maar heb toch goed draaiende bedrijven, so........what's the point??

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door maxx »

Sterke partner dat Format keukens...sterk merk denk ik? Of zou het aan de ondernemer liggen......
Gerrie,

Je klonk slimmer toen je zweeg.....

Aangezien je al moeite hebt om je eigen naam goed te spellen is het niet zo slim om weer een ban uit te lokken met oftopic geneuzel.


Ontopic:

Ieder faillisement is een klap voor zowel ondernemer, branche als klant. Een goedwillende ondernemer zal er alles aan doen om een faillisement te voorkomen. Ik hoop dat Nico_s krijgt wat Princedirk beloofd.

MVG

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Keukenstudio Noordwolde BV failliet/doorstart

Ongelezen bericht door OmeBen »

Ome ben, mijn eigen vermogen staat een minnetje voor maar heb toch goed draaiende bedrijven, so........what's the point??
Beetje vet kan geen kwaat lijkt me, toch!

Overigens zie je niet vaak dat een bedrijf failliet zie ik niet vaak een bedrijf ten onder gaan met een dik eigen vermogen.

Ik ben met het gedeeltelijk met je eens, maar het is wel verdompt makkelijk tegenwoordig om met veel vreemd vermogen en schulden aan je leveranciers bijvoorbeeld een eigen keukenzaak te starten.

Gesloten