LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gespoten/gelakte deurtjes

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
zelfstandigste

Re: Gespoten/gelakte deurtjes

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

tussen folie en hoogglans lak/gespoten (beiden politour)

zit (verschillend per merk) zo ongeveer tussen de 30 en 50% verschil in de meubelprijs.

Dilay

Ongelezen bericht door Dilay »

Zelfstandigste, bedankt voor je antwoord.

Heb alleen nog een vraagje,

Hanteert Brugman Keukens dezelfde type nummers/code's als wat op de website van www.systemat.de staat? Ik wil namelijk als de orderbevestiging binnen is, deze op juistheid controleren. Dat kan ik alleen zelf doen als ze dezelfde type nummers hanteren.

Alvast bedankt

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik denk van niet. Tja...zeker weten doe ik het ook niet :oops: ik weet niet veel van systemat en nog minder van Brugman.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de adviseur van de keukenwinkel je heeft gezegd dat die foliedeurtjes even duur zijn als de eerder bekeken lakdeurtjes, dan moet je hem maar aan zijn woord houden en hem de deurtjes zonder meerkosten laten omwisselen. Als hij dat niet wil, dan kun je hem confronteren met zijn eigen beweringen, dat het in prijs niet uitmaakt.

(G)e(W)e(TE)n

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Er is dus wel een verschil of begrijp ik het verkeerd?
en
Is trouwens het verschil qua prijs erg groot tussen gelakt en folie?
Ik dacht het aardig te hebben uitgelegd...maargoed. Het betreft waarschijnlijk een lakdeur (gespoten front) op een mdf deur met grondfolie of lakdraagfolie. Als deze deur gespoten is en scherpe hoeken heeft aan de binnenzijde dan is het wel een lakdeur maar dan is de deur van mdf met een lakdraagfolie. Het voordeel is dat er dan minder lagen lak kunnen worden aangebracht op het mdf, het is dus wel een lakdeur. Er is geen prijsverschil.

Als de deur scherpe hoeken vertoond aan de binnenzijde kan het echter ook om een normale folie deur gaan (geen lak dus). Hacker heeft geen lak deuren met lakdraagfolie mdf. Als je dus scherpe hoeken aan de binnenzijde van de deuren hebt en het merk keuken is Hacker dan is het een folie deur (kunststof dus) geen lak. In dat geval is er wel prijsverschil en ben je dus belazerd of had je beter op moeten letten en een order moeten meenemen met specificatie.

Ps. Een keuken kopen zonder gespecificeerde order is niet zo slim. Dan vraag je om misverstanden!

@ Zelfstandigste: gelukkig heb je meer verstand van……verzekeren?

GWTE (At Your Service)

Dilay

Geweten,

Nogmaals bedankt voor de uitleg. Ons is verteld dat we alles opgestuurd krijgen, dus een orderbevestiging. Hierin staat alle details en tekeningen in. Vandaar dat we dat niet hebben meegekregen. Opzich konden we een kopie vragen, maar we hadden er de vertrouwen in.

Alsnog geen probleem, de keuken moet pas eind van het jaar besteld worden, dus we hebben alle tijd om dingen aan te laten passen. We zijn tevreden over de opstelling etc. alleen gaat het net om dat deurtje waar we niet zeker van zijn. Ook al hadden we de order gekregen, als je er geen verstand van hebt, kan je het ook moeilijk controleren. Maar nu zijn we gelukkig door jullie wijzer geworden :)

Dilay

@Kweenie,

Dat heeft hij precies zo gezegd! Mijn man was erbij en zelfs de manager was er bij..

Dilay

Geweten,

Ik kon het niet laten en heb naar een andere Brugman Keukens gebeld. Die meneer wilde mij niet direct zeggen dat ze keukens van Hacker verkopen, maar dat ik het exact kon vergelijken. Ze verkopen alleen Systemat keukens, dus nu ben ik er bijna zeker van dat die verkoper ons folie deurtjes heeft verkocht. Ze gebruiken dezelfde nummers voor de frontjes, dus ik kan dat straks goed controleren.

Gesloten