LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ferry100nl
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:09

garantie

Ongelezen bericht door ferry100nl »

Zijn deze garantie voorwaarde gemiddeld of slecht

Betreffende de Garantie op de Keuken 5 jaar,
Deuren 2 jaar 100% 3e 50% 4e 30% 5e 20% indien het een productie fout is geld 5 jaar 100%
En op hang en sluitwerk 20 jaar garantie

zijn er merken die betere garantie voorwaarde hebben,
Het is toch ook zo dat op een miele koelkast 2 jaar garantie standard zit ?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: garantie

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Het is toch ook zo dat op een miele koelkast 2 jaar garantie standard zit ?
Ja, en bij de fabrikant van deze kasten; Liebherr krijg je 7 jaar garantie

keukenvirus
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:01

Re: garantie

Ongelezen bericht door keukenvirus »

Zijn deze garantie voorwaarde gemiddeld of slecht
Wat zijn de keukenfabrikanten en leveranciers van apparaten toch coulant vinden jullie ook niet? En dat voor bedragen van gemiddeld € 7500,= tot € 15000,= Dat lukt je niet bij een automaker of dealer terwijl je daar toch minimaal € 35000,= neerlegt. Dus mensen niet zo tekeer gaan tegen alle verkopers van keukenzaken.

330
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 feb 2008 12:20

Re: garantie

Ongelezen bericht door 330 »

eh.. een auto slijt veel sneller dan een keuken. Dus vind ik helemaal niet vreemd dat de garanties op de autos veel korter zijn.

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: garantie

Ongelezen bericht door siemens »

wat is dan de gebruikelijke fabrieks garantie voor een keuken zoals bv hacker. :?:

cyruse
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jan 2008 13:00

Re: garantie

Ongelezen bericht door cyruse »

en bij de fabrikant van deze kasten; Liebherr krijg je 7 jaar garantie
Het is alleen een beetje jammer dat de service van de organisatie achter Liebherr (Buram Electro bv) zo vreslijk slecht is. 2 weken geleden werd mijn splinternieuwe diepvriezer afgeleverd. Gelijk na aanzetten blijkt het apparaat een probleem te hebben, dit ook gelijk gemeld door mijn keukenleverancier aan Buram.

Buram laat volgende dagen niets van zich horen dus we bellen zelf maar. Bij Buram is is niets bekend(!). Afspraak gemaakt voor afgelopen vrijdag (kon niet eerder), vrije dag voor opgenomen en natuurlijk, geen monteur komt opdagen. Wederom bellen naar Buram: bij hun is niets bekend. En maar weer een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag.

Intussen heb ik dus al drie weken een probleem met mijn nagelnieuwe diepvriezer en nog niemand van Liebherr gezien. Wat een ramporganisatie. Zelfs whirlpool heeft een betere service.

Voor mij nooit meer een Liebherr!

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: garantie

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Garantie is in veel gevallen altijd aflopend of je nu 3, 5 of 20 jaar garantie hebt. Elk jaar kunnen de procenten van het totaalbedrag terug lopen, zodat je bij 5 jaar garantie, het 5e jaar nog maar recht hebt op 20% vergoeding van de aanschafprijs. hier dient u rekening mee te houden.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: garantie

Ongelezen bericht door rayke »

een auto slijt veel sneller dan een keuken
Van een auto mag je ook verwachten dat die wel wat langer mee gaat... daar hoef je na een jaar echt niet om garantie te komen.
Dus 5 jaar op een keuken is zo gek nog niet :-)

ferry100nl
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:09

Re: garantie

Ongelezen bericht door ferry100nl »

Heb trouwens 5 jaar op de gehele keuken ( incl.blad) en siemens apparatuur, maar op de miele koelkast 1 jaar en 2 jaar op de atag kookplaat.Ben ik tevreden mee , via miele kan ik tot 10 jaar bij kopen en de atag krijg je 2 jaar fabriek garantie

Gesloten