LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukens duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Zijn net begonnen om prijzen te vergelijken tussen nederlandse en duitse keukenstudio's. Hebben bij de tweede duitse offerte al een voordeel van Euro 5000. Dus zelfde merk keuken en zelfde specificaties. Had ik niet verwacht. Eigenlijk een teleurstelling, had liever van een Nederlands bedrijf uit mijn buurt een keuken afgenomen. :( (maar een dergelijk verschil zijn toch geen peanuts!!!) Waarom zouden Nederlandse bedrijven niet concurrerend kunnen zijn? Willen ze niet of kunnen ze niet?

forrelletje
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:54

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door forrelletje »

Ik snap niet dat je het een teleurstelling vind.
Als je liever een keuken had gekocht uit je buurt moet je geen moeite doen aan de andere kant van de grens.

Ook wij hebben een keuken gekocht in duitsland,hele goede prijs goede service en het belangrijkste pas betalen als de hele keuken 100% geinstalleerd is dus ook geen aanbetalen.
Lees je geld niet kwijt bij een gesloten deur.Gebeurd nogwel eens in nederland .

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Ben de grens over gegaan om te zien of de verhalen klopten. Heb echt precies dezelfde offerte gevraagd, met zelfde bestelnrs. Als er een verschil is van Euro 5000, dan worden we bij onze landgenoten toch niet erg serieus genomen!! Ondanks het verschil van 5000 euro vind ik de keuken nog vreselijk duur. 2400 euro per meter (in Duitsland) is toch niet niks (in Nederland zou dat 3350 euro zijn geweest). Daarvoor krijg je veel (gebakken) lucht met wat apparatuur en een stuk graniet geleverd en geplaatst.
Forelletje waar hebben jullie hem trouwens gehaald? Welk merk was het?

forrelletje
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:54

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door forrelletje »

Wij hebben de keuken Rational gekocht .
In Gronou bij kuchenprofi Gerwens.
Hier hadden al 4 vrienden een keuken gekocht dus wisten we hoe de werkwijzen was van dit bedrijf.
Mijn dochter heeft daar een sie matic keuken gekocht 2 jaar geleden en als er iets is ze reageren gel;ijk en de service is top

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Zal daar ook eens informeren. Klinkt allemaal erg positief. bedankt voor je snelle reactie.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je in Nederland wellicht een offerte laten maken bij een bedrijf dat met 'opgeklopte' prijzen werkt en waar je dan zogenaamd korting vanaf moet onderhandelen? Ook schijnt er bij graniet nogal een kwaliteitsverschil te kunnen zijn.

Ik neem aan dat je bij beide bedrijven een gedetaileerde offerte hebt gekregen, zodat je kunt zien waar het prijsverschil hem in zit (anders heb je volgens mij sowieso de verkeerde keukenzaak te pakken...). Zou je kunnen aangeven waarin het prijsverschil hem vooral zit? In de kasten zelf of in de apparatuur, of het blad?

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door siemens »

welk merk keuken zoek je en in welke buurt woon je?

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Over opgeklopte prijzen gesproken, dat zal inderdaad het geval geweest zijn. In Nederland was de zogenaamde brutoprijs 42.000 euro (hoe verzin je zo'n prijs?) en zou hem uiteindelijk bij hun (Voortman) voor 17.000 euro kunnen krijgen. dat is ca. 60% korting. In Duitsland kreeg ik nu een prijs van 14.000. Dit lijkt me veel geloofwaardiger. Hoef daar niets aan te betalen. Het gaat om een Next line keuken.

jema
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jul 2007 00:25

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door jema »

Pennypenny Bij welke zaken ben jij geweest in duitsland en voor welk merk apparatuur heb je gekozen. Kreeg je ook een gespecificeerde offerte mee. Wil zelf graag een Eggersmann maar de zaken waar ik tot nu toe geweest ben in het noorden van nl. gaven alleen een totaal bedrag op de offerte.

leonard58
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 jan 2004 10:04

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door leonard58 »

Dit enorme prijsverschil verbaast me....
Ik heb 2 jaar terug in mijn nieuwe huis ook een vrij luze Siematic keuken laten installeren door een Nederlandse leverancier (Imabo Nieuwegein). Was bij het vooronderzoek ook naar 2 adressen geweest in Duitsland (bij Enschede de grens over).
Uiteindelijk bleek onze Nederlandse leverancier op een keuken van E 25.000 (zelfde specificaties/materialen/apparatuur) ongeveer E 400,- duurder uit te komen..... Voor een dergelijk verschil koop ik dus niet in Duitsland.....

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pennypenny »

Ik was ook beslsit niet van plan om voor een paar honderd euro de grens over te gaan. Terwijl ik ca. 10km van de grens woon. Heb in eerste instantie dus in Ned. geinformeerd en toen vlak over de grens (deze zat toen ca. 10% onder Ned. prijs. bedacht toen laat ik eens iets verder Duitsland ingaan (ca. 60km van huis) en daar informeren en zonder dat ik veel hoop had op een nog betere prijs kwam dit eruit rollen. (Jema):Ik heb voor Siemens apparatuur gekozen. Bij de zaak waar ik geweest ben hadden ze alleen Schueller keukens, waar Next Line een model van is. De gespecificeerde offerte had ik in Ned. al en later in Dld ook een gespec. gekregen.

JBnl
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 apr 2006 12:27

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door JBnl »

ik had het zelfde.
In nederland een alno keuken met pelgrim app en houten blad.
In duitsland in Bochelt zelfde keuken(merk/type) met siemens app en granieten blad en 5 jaar nl garantie op siemens 5000 euro goedkoper dan in nederland. Wat ik in nederland voor de pelfrim app betaalde betaalde ik in duitsland voor siemens.
En het zelfde gelde voor het aanrechtblad, in NL houten in duitsland granieten bald.
En idd geen aanbetaling en de complete keuken pas betalen als ie 100 % in order is.

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door siemens »

Ik denk dat er iets niet gerekent is of ergens anders te veel niet het zelfde materiaal denk ik , ander merk keuken, b.v.een alno kloon alno maakt ook meerdere merken, siemens ipv atag kan ik me voorsttellen maar ook nog 5000 euro verschil geloof ik niet.

JBnl
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 apr 2006 12:27

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door JBnl »

toch is het echt zo !! en de keuken staat inmiddels al.
En alles klopte precies en heb beide offerte's nog naast elkaar gelegd en alles was berekend.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door kweenie »

Als in je Nederlandse offerte de prijs van de werkbladen en apparatuur zo hoog lagen, dan had je vermoedelijk te maken met opgeklopte prijzen waar je dan nog een groot deel (de helft of zo) als zogenaamde korting vanaf zou moeten 'onderhandelen'. Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk ook met de keuken zelf zo zijn. Je vergelijkt dan dus de bruto opgeklopte prijs voor onderhandelen met de netto prijs die ze in Duitsland geven. En die ze ook in Nederland bij goede winkels geven.

JBnl
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 apr 2006 12:27

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door JBnl »

nee want die nederlandse prijs was niet meer te onderhandelen want daar ben ik ook nog mee bezig geweest.
Het staat voor mij gewoon vast dat ik hier in nl gewoon veels te duur uit was, dus geloof het of niet, het verschil was gewoon 5000 euro.

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door pufje »

Tuurlijk

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door appeltaart »

Keukens in Duitsland zijn gewoon stukken goedkoper dan in Nederland, ik snap wel dat sommigen op dit forum dat niet leuk vinden, maar het is wel zo...

ferry100nl
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:09

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door ferry100nl »

Ik heb zelf ook onderzoek gedaan maar kwam niet verder dan een verschil van 500 euro en siemens ipv pelgrim apparatuur op een keuken van 12.000 euro, het verschil vond ik het niet waard om 2 uur te rijden.En hier sluiten ze echt alles aan en de duitse monteurs mogen verzekering technich niets aansluiten.Als er een verschil is van 5000 euro dan zijn er andere voorwaarde b.v. wellman (zie hier.http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... a3d4a713bc) keuken komt ook bij bij de alno groep vandaan maar een stuk goedkoper. .In neder land zijn er zat zaken die wel een eerlijke berekening maken.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten