LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
redcap
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2008 12:29

Advies gevraagd

Ongelezen bericht door redcap »

Beste mensen,

we hebben een offerte voor een keuken en twijfelen erg over de prijs. We begonnen met een Poggenpohl kloon en kwamen op € 13.500 excl. montage. In het tweede gesprek hebben we daar met enkele aanpassingen in voornamelijk apparatuur € 11.500 van kunnen maken, maar nog steeds zonder montage. Zelf hadden we het liefst maximaal € 10.000 uitgegeven.

De offerte is van Vison keukendesign uit Groningen. Vrienden van ons hadden daar goede ervaringen en ook weer veel mensen die zij weer kennen. Ze lijken echter wel wat duurder te zijn, maar dat weet ik niet zeker. Zijn hier nog mensen die ervaring hebben met Vison?

Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen, want vergelijken gaat moeilijk, omdat we een Visomat keuken hebben uitgezocht en dat verkopen ze nergens anders (eigen merk).

Keukendelen 5667
Koelvriezer ATAG 599
Gaskookplaat ETNA 399
Oven+magnetron Bauknecht 899 (set in de aanbieding)
Kuppersbusch afzuigkap 499
Vaatwasser AEG 599
Quooker 775
Kraan 145
Zeepdispenser 50
Bodemverlichting 350
M-plex blad+spoelunit 1405

Totaal incl MDF achterwand 11500
Montage 1100 (is dit veel?)

Hier is de opstelling (in de tekening zit nog een schouw dat is nu een afzuigkap):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand misschien nog opmerkingen over het ontwerp? Ik weet het een hoop vragen, maar het gaat ook om een hoop geld en ik wil graag zeker weten dat ik het goed uitgeef.

Hartelijke groet,
Dennis

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door siemens »

1è ractie een vreemde opstelling een oven onder de kraan,zou je verwachten ondere de kookplaat( neem 2x lade's van 1 mtr en een kast van 60 .Montage valt mee meubels van dit merk kan ik niet over oordelen , is de magnerton in de muur gezaagt? voor deze prijs?

zie ook dit :
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=62796

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door pufje »

Zei de ene leek tegen de andere leek :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door kweenie »

Is die 95 cm 'loopruimte' tussen de twee keukendelen niet wat klein? Ik al leek zou denken, maak het eiland eventueel 60/65 en ga dan eventueel nog een beetje verder naar links, tegen de muur daar, met de ondiepe kasten. Maar dan heb je natuurlijk wel weer een ondiep blad bij je eiland.

Mij lijkt de plek van de koelkast ook niet heel handig. Je loopt in de praktijk waarschijnlijk relatief vaak van de kamer naar de koelkast, om iets te drinken te halen of zo, en dan is het wat onhandig dat je daarvoor helemaal om het eiland moet lopen en dat de koelkast dan in de uiterste hoek staat. Klinkt misschien een beetje overdreven, maar ik denk dat dat toch jammer is.

redcap
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2008 12:29

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door redcap »

@Siemens:
De oven niet onder de kookplaat vind ik niet zo vreemd en lijkt me zelfs wel handig. Nu is het met ons gasfornuis tijdens het koken wel eens erg warm als we de grill aanhebben. De magnetron zit inderdaad in de muur, maar daar achter zit een inloopkast (onder de trap niet bereikbaar vanuit de keuken) en is daardoor vrij makkelijk te realiseren. Of het bij de prijs inzit weet ik even niet meer, ik dacht het wel.

@Kweenie:
We hebben nu 110 cm loopruimte en wij dachten ook dat 95 cm weinig is, maar we hebben het nagebootst met een tafel en het lijkt toch wel te doen. Ik zal het thuis ook nog eens proberen na te bootsen. Wat bedoel je precies met verder naar links tegen de muur? Aan de ene kant van dat uitstekende muurtje zit een deur en aan de andere kant nog een klein stukje muur en dan openslaande tuindeuren. De plek van de koelkast is wel een goede tip, daar hadden we nog niet aan gedacht. Nadeel is wel dat hij op 'de goed plek', helemaal rechts, deels voor het raam staat. Hebben we nu ook, dus kan wel maar mooier van niet.

Wat vinden jullie dan van de prijs? Zijn er nog andere bedrijven in Groningen aan te raden?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat ik bedoel is dat je nu een eiland hebt van 95, waarbij je aan de 'keukenkant' waarschijnlijk 60 cm hebt en aan de 'kamerkant' waarschijnlijk 35. Als je die ondiepe kasten nu niet tegen de diepe kasten aan doet, maar ze tegen de muur zet die je op de tekening aan de linker kant hebt staan, dan kun je de diepe kasten een klein stukje meer de kamer in zetten. Dan komen de deurtjes van de ondiepe kasten in het verlengde daarvan naar links. Dan krijgen de ondiepe kasten dus iets meer het idee van een dressoir.

Over Vison heb ik ook goede verhalen gehoord, maar toen ik er zelf eens ging kijken, kreeg ik het idee dat ze me niet serieus namen. Met veel moeite wilden ze me wel wat vertellen en vragen beantwoorden, maar het ging niet van harte. Terwijl het niet zo was dat ze geen tijd hadden of zo, want het was niet druk. Maar zoals gezegd, van anderen goede verhalen.

(En is Visomat wellicht Systemat met een ander labeltje, of zouden ze juist willen dat mensen dat denken?)

wilco2005
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jan 2005 16:31

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door wilco2005 »

Hmmm, apparaten van verschillende merken. Ben ik geen voorstander van.
Zeker niet met RVS, geeft kleurverschil per leverancier.
Daarnaast komt het gewoon rommelig over.
Neem toch gewoon alles van Atag.
Geeft je ook nog eens recht op 5 jr garantie.
Of van een ander merk, maar in ieder geval geeft het je een verlenging op de garantie.
Als ik een keuken zie met drie of vier verschillende merken erin, vraag ik me al snel af wie dat b edacht heeft.
Meestal moet het dan zo goedkoop mogelijk. In jou geval gaat het om een redelijk bedrag voor het geheel, en zou ik dus kiezen voor één merk. Kost misschien maar een paar honderd euro meer.

Verder is het ontwerp een kwestie van smaak, jou smaak.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

wilco2005
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jan 2005 16:31

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door wilco2005 »

Ik neem aan dat die opmerking over stuurlui niet op mij slaat.....
Je hebt gelijk voor wat betreft de verschillen per productgroep.
Qua aanzien van een keuken is het naar mijn mening toch mooier om de apparaten die direct zichtbaar zijn van één merk te hebben.
En nogmaals, een bijkomend voordeel kan zijn dat je garantie naar vijf jaar verlengd word.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Redcap,

Is dit gewoon een schets zonder gekeken te hebben naar de echte situatie? Ik zie gevaarijk weinig passtukken naar laden en hoge kasten. Hou dit goed in de gaten want dit soort dingen kunnen veel ellende veroorzaken.

Je laat nu blijkbaar een aantal lade- en bovenkasten op 85cm maken met meerkosten. Gebruik dan standaardkasten van 80cm en gebruik die 2 x 5cm als passtukken. Scheelt geld en ellende.

Voorbeeld:

Die koelkast heeft volgens de meeste fabrikanten een ruimte naast de kast nodig van 8cm om niets te raken bij het openen. Dat kan wel kleiner maar dan krijg je de groentelade er niet zo makkelijk uit. Vooral bij die mooie Vitafresh koelers een probleem lijkt me. Als die mooie ingebouwde magnetron een uitstekende greep heeft komt dat het openen van de deur ook niet ten goede.

MVG

redcap
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2008 12:29

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door redcap »

@kweenie:
Waar ben jij uiteindelijk geslaagd dan?

@keukenklepper:
Jij schrijft dat de opstelling in orde is. Dus 95 cm is wel voldoende en de opstelling van de koelkast ook geen probleem? Verschillende merken lijkt mij ook niet zo'n probleem, maar naar die garantie moet ik nog wel vragen.

@maxx:
Of wij meer betalen voor 85 cm weet ik niet. Prijs van de keukendelen is als 1 bedrag gepresenteerd. Enig idee hoeveel het nemen van standaarmaten zou kunnen schelen? De magnetron zou een kleine uitstekende greep kunnen hebben. Goede tip om daar op te letten.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:31, 2 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Redcap,

De besparing met 2 kasten van 80cm ligt aan het merk wat wordt aangeboden. Ze pakken 2 kasten van 90cm breed die naar 85cm breed worden aangepast en aanpassen kost nu eenmaal geld.

Vraag om een gespecificeerde offerte. Als het dan toch zo'n gerenomeerd bedrijf is hebben ze niets te verbergen, toch?

Vandaag in de winkel weer een mooi staaltje tobben van een Hxxtsma-verkoper onder ogen gehad..... een Lemanssyteem-kast met een 35cm deur. Maar wel gewoon die handtekening durven vragen.....prutser.

MVG

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Lekker handig, het mooiste systeem voor een hoekkast en zelfs ik weet dat die pas vanaf 45cm frontbreedte mogelijk zijn. En ik heb er niet eens eentje gekocht. :oops:

Ontopic, dat stompe muurtje rechts van het kookeiland; kan daar niet iets mee gedaan worden? Muurtje iets doortrekken, ombouw eromheen en daar de magnetron in, het spoelen haaks daar op. Houd je gelijk je vrije doorloop naar je koelkast voor dat koude biertje 's avonds.

redcap
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2008 12:29

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door redcap »

@CocaCola81:
Het muurtje kunnen we denk ik niet veel mee. Vroeger was het een dichte keuken en nu rust daar een balk op. Aan de ene kant meteen een deur en aan de andere kant na 25cm al onze tuindeuren. Of denk je dan nog steeds dat het kan?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Lijkt me van niet dan Redcap, maar zoiets als onderstaands had ik in gedachten. Echter ik ben geen keukenadviseur/-verkoper. Misschien kan je er iets mee. :D

Afbeelding

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door pufje »

Het ontstijgt in ieder geval je eigen niveau :lol:
Die CocaCola begint er lol in te krijgen, nu alleen nog een tic er in ?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten