LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VENDOPLAN keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Hanneke5
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 sep 2008 16:12

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Hanneke5 »

Wij hebben net even gebeld met de curator.
Ze zijn idd erg hoopvol dat het bedrijf wordt overgenomen!
Ben erg benieuwd... Ik hoop het écht heel erg!

amanda2312
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:51

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door amanda2312 »

De secretaresse zei letterlijk tegen me dat de kans op een doorstart erg groot is. Dat zou mooi zijn, voor iedereen!
Ik heb ook gevraagd of we eventueel de apparaten geleverd konden krijgen en dan verder afzien van de vordering.
Maar ook al zijn de apparaten geleverd aan Vendoplan, dan nog is dit niet mogelijk aangezien er beslag is gelegd door de curator.
Mochten ze alsnog failliet verklaard worden, dan worden deze verkocht. Ondanks dat ik en vele met mij ze hebben betaald.
Als ze een doorstart maken, krijgen we alles geleverd.
Volgende week weten ze meer, ik hoop voor iedereen op een doorstart!

ilse30
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2008 20:04

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door ilse30 »

Ook wij hebben een aanbetaling gedaan, maar hebben ervoor gekozen om een vordering in te dienen waarbij we aangeven onder de overeenkomst uit te willen omdat voor ons een doorstart waarschijnlijk te lang gaat duren. Zijn er mensen die dit ook hebben gedaan en al een reactie gekregen hebben van de curator?

iedereen sterkte,

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Ilse30,

Je kunt beter wachten, anders ben je waarschijnlijk je aanbetaling kwijt.

Spencertje
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 sep 2008 23:36

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Spencertje »

Dat zou wel heel erg fijn zijn... een doorstart! Ik hoop het maar - da's voor bijna iedereen toch de beste oplossing :)

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Eek »

Ik zou mn adem er niet op inhouden en schat de kans in de huidige economische situatie zeer klein in......

nvdb
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2008 09:07

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door nvdb »

Wij hebben een verzoek tot ontbinding opgestuurd, we hadden nog geen aanbetaling gedaan gelukkig. We hebben nog niks terug gehoord. We hopen dat we de overeenkomst kunnen verscheuren want we vertrouwen er helemaal niks meer van. We blijven liever met de oude keuken zitten dan dat alles straks helemaal in de soep loopt met levering en dergelijke.

driekus
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2008 09:40

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door driekus »

Hallo,

Ook wij hebben een keuken gekocht bij het fijne bedrijf vendoplan :?
Deze keuken hebben we nu al bijna 2 jaar. Sinds 10 maanden loopt er een klacht mbt ons natuurstenen aanrechtblad. Vorig jaar oktober klaagden we over vlekken, waarna het bedrijf wat het blad heeft geleverd (onderaannemer) binnen een week op de stoep stond. Zij waren het er mee eens dat die vlekken er niet op hoorden te zitten. Ze zouden dan ook gaan uitzoeken hoe deze vlekken waren onstaan en of ze te verwijderen waren, ook omdat er nog meer klachten waren. Sindsdien heb ik NIETS meer vernomen van dit bedrijf waarvan ik de naam kwijt ben. In de info van vendoplan staan allerlei namen en telefoonnummers van onderaannemers etc, maar niet die van het genoemde bedrijf.
Mbt de klacht heb ik steeds contact gehad met de klachtenservice van vendoplan als tussenpersoon. Nu vendoplan failliet is en al het personeel (volgens de curator die ik zojuist aan de telefoon had) al ontslagen is, kan dus niemand mij vertellen hoe het bedrijf heet wat het natuurstenen blad heeft geleverd.

Wie weet hoe dit bedrijf heet?????????????????
Sterkte toegewenst aan alle gedupeerden

PS: Het betreft Vendoplan Nijmegen, da's misschien ook wel handig om te vermelden
Laatst gewijzigd door driekus op 16 sep 2008 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

Kans op doorstart is een zoethoudertje. Het is voor eeen overnamepartij veel interessanter de boel te laten ploffen, voor een habbekrats over te nemen en de rotte gedeelten af te sloten.

montagewonder
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 sep 2008 08:51

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door montagewonder »

Die natuurstenen bladen met de bewuste vlekken komen van nuovo design

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door hark »

mensen, mensen mensen,

Natuurlijk is het errug kudt als een keukenleverancier failliet gaat.
Maar ik zeg het nog 1 keer:

Niets vooruit betalen !! Is echt niet nodig bij vele tientallen keukenwinkels in nederland. Goed blijven zoeken en geen pernoot betalen voordat de boel netjes geplaatst is.

Gaan ze failliet is het erg genoeg dat je opnieuw moet beginnen met selecties maken, uitzoeken etc.
Maar, je hebt ten minste alle centen nog !

NIET VOORUIT BETALEN !!!!!!!

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

dinsdag, 9 september 2008

Heren ondernemers,

De controles naar de handelwijze rond (aan)betalingen in de keukenbranche door de Consumentenautoriteit zijn een feit. Alle CBW-ondernemers in de keukenbranche kunnen een bezoek van de Consumentenautoriteit verwachten. De CBW kondigde al in het voorjaar aan dat de woninginrichtingsbranche, met name de (aan)betalingspraktijk van CBW-erkende ondernemers, op de agenda van de Consumentenautoriteit staat.

Deze week ontving de CBW een brief waarin ze wordt gevraagd te melden welke keukenondernemingen zijn aangesloten bij de CBW, voorzien van hun naw-gegevens. De CBW is verplicht hier aan mee te werken. In de controles ligt de nadruk op de (aan)betalingspraktijk van de CBW-erkende keukenondernemers.

ConsuWijzer (het informatieloket voor consumenten) ontvangt veel klachten over de keukenbranche. Een groot aantal klachten heeft betrekking op het aanbetalen van keukens. Deze klachten zijn voor de Consumentenautoriteit aanleiding voor uitgebreide controles in de keukenbranche.

In plaats van een aanbetaling komt het voor dat ondernemers het volledige bedrag vragen voor aflevering. De CBW adviseert haar leden dringend om de CBW-erkend regels, zoals een maximum aanbetalingspercentage van 15% voor keukens, na te leven. Ondernemers voorkomen hiermee een fikse boete.

GWTE (At Your Service)

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 21 okt 2008 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.

amanda2312
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:51

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door amanda2312 »

Ja dat niet vooruit betalen weten we nu wel, maar we hebben er nu eenmaal mee te dealen!
Ik denk niet dat één van de mensen die dit is overkomen, dit nogmaals laat gebeuren.
Bedankt voor je advies, helaas hebben de mensen op dit forum er op dit moment weinig aan..

Heeft iemand inmiddels de curator persoonlijk gesproken?

Bard123
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:39

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Bard123 »

We hebben ook nog steeds geen verder nieuws ontvangen.

Wel beetje zuur dat precies op deze dag bij onze buren wel een keuken wordt afgeleverd. Vandaag zou ook onze keuken komen van Vendoplan :(

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door 16again »

pffff schreef:
Bieden we een betaalkorting aan van 3 % indien de klant voor die tijd giraal of digitaal betaald.
Gaat dat je probleem met wanbetalers oplossen?
Klanten die netjes willen betalen zullen wel voor die korting gaan.
Klanten die toch al niet willen betalen vinden het niet zo erg dat er 3% extra op de rekening staat: maakt weinig uit, want ze betalen toch niet.

valentijnh
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2008 11:09

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door valentijnh »

Wij kregen vandaag een envelop van V&D op de bus met een uitleg over de rol van V&D bij het faillissement en de verhouding met Vendoplan met daarin een kadobon van €25 als blijk van medeleven.
We zijn prettig verrast door deze brief aangezien wij wel bij onze keukenaankoop duidelijk uitleg hebben gekregen over de verhouding tussen V&D en Vendoplan.

V&D gaf in deze brief ook aan dat zij pro-actief bezig zijn om meer informatie te verkrijgen over het faillissement en daardoor een soort van verantwoordelijkheid op zich te nemen.
Een hele goed zaak en bij deze complimenten voor de V&D!

Wij wensen andere mensen heel veel sterkte en hopen op een goed afloop.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 21 okt 2008 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Bard123
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:39

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Bard123 »

we hebben vandaag ook de brief van VenD ontvangen over Vendoplan keukens. Het eerste bericht dat we nu schriftelijk ontvangen dat de keuken voorlopig niet geleverd wordt. Over die doorstart nu maar afwachten, als we maar snel duidelijkheid hebben, want we zitten nu zonder keuken.

Toch blij dat VenD hun verantwoordelijkheid neemt en iets doet.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 21 okt 2008 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten