LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 23 sep 2008 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door maxx »

Het is IJburg, beste Pffff.


Je weet toch wel dat meestal de klagers blijven hangen op een forum :lol:


MVG

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Hee, maxx en in welke categorie val ik dan? 8)
Ik is geen klager ;)

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 23 sep 2008 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Beste Pfffff scherp van geest als altijd !

Je laatste zin gaat op! Ben erg tevreden een foto volgt maar daar moet ik mij even in verdiepen.

Een objectief ( tsja echt waar) verslag van mijn keukenplaats ervaring met alle + en de -. En tevens met alle gedachtes wat we wellicht anders of beter hadden willen doen. Tsja is ook fair toch heb je meestal na enkel maanden gebruik.

Betreft een format keuken hoogglans lak, 2 delen. Witte kasten hoogglans wit van 2x 1.20 en 1x 60. Aanrecht is composiet grijs (4 cm en plint)(niet jouw voorkeur) maar met graniet vonden wij niet de juiste strakke kleur en vonden wij dat vlekgevoeligheid kans groter was. Franke afzuigkap FDF12174XS (topper! 870 m3 echt) een quooker en de vaatwasser SL60T393EU of een SE weet ik effe niet. en de Siemens Touch Slider kookplaat. Frank spoelbak en quooker met solitaire kraan.

5x 60kasten totaal 3 meter lang.
De kasten zijn chocobruin van kleur met een siemens combimag. HB86P770N. koffiezetter TK68E571 en combistoom HB36D770 , vrieser GU15DA40 en koelkast. KI weet ik effe niet.
Tevens natuurlijk alles van Blum en Orgalux uitschuifbare kastlade enz.

Het koopproces:
Na overleg met enkele collega's zijn wij toch bij meerdere zaken geweest ( ja ook de grotere) pakken en snelle praat met absurde discussie over prijs enz..Geen enkel serieus gesprek over mogelijkheden en andere dingen maar te snel over prijs. en uiteraard de offerte niet mee.


Mijn ervaring bij mijn dealer was goed.( kleinere zaak en geen keten) Direct, inhoudelijk en meedenkend tevens gewoon relaxed en niet het idee dat je continue op je hoede moest zijn. Passie en plezier en betrokkenheid waren merkzaam waarbij zelfs mijn vriendin er weer vertrouwen in kreeg na de 3 zaken die we bezocht hadden. Offerte gewoon mee en thuis nog even nakijken.

Installatie:
S'morgens waren wij verrast de eerste installateur stond reeds om 6.45 geparkeerd en in diepe slaap achter het stuur ( Rit uit de flevopolder brak op) koffie en nadat de 2de was gearriveerd begon men vrolijk aan het werk. Alle werkzaamheden die vooraf moesten waren keurig ingeregeld! ( verschil met duitsland). Leuke jongens die met veel plezier en passie keurig werk hebben afgeleverd.

Niet alles was er. Tsja wellicht een min maar als je niet alles krijgt vanuit de fabriek dan kan je daar ook niks aan doen. Keurig geregeld en opgelost na 2 weken.
De kookplaat was de verkeerde echter laten zitten hebben erop gekookt totdat de nieuwe kwam. Keurig! Koffiezetter was een leveringsprobleem maar dat neem ik mijn eigen werkgever kwalijk :oops: Maar keurig geregeld. Zelfs het verkoopteam Maxx samen met het installatieteam is langs geweest voor de goede nazorg. Verder nog wat orgalux indelingen aangeschaft en keurig door het "moeder"bedrijf geadviseerd en geregeld.

Mijn bedenkingen na enkele maanden:
Tsja na wat maanden denk je toch wel eens wellicht dit of dat...

Wellicht een RVS onderplint omdat wij dat makkelijker vinden ipv mooier.
De wand is verder gespachteldputz bovenaanrecht en wellicht plaatsen we daar met de tijd een glasplaat ( 4mm dik melkglas).
Wellicht één of meer planken. (ja daar kan ik altijd nog voor langs)

Algemene indruk van het gehele proces is dat wij de aanschaf van de keuken als prettig hebben beschouwd. Vertrouwen en samenwerking met leverancier zeer goed. Bellen is terugbellen en afspraak is afspraak. Wij vonden het gewoon een leuk project met alles erop en er aan. Zelfs dit forum bezoek ik nog regelmatig om de discussie te volgen.

Mijn mening na een tijd:
Hebben ons verdiept in enkel merken ( Pronorm,Leicht, Eggersman) en zijn uiteindelijk geland bij Format.
Begrijp dat het een moeilijke markt nu is maar merk dat de verkoper zich kan onderscheiden door service hulpvaardigheid en oprechte passen en betrokkenheid . Nou dat heeft toch wel doorslag gegeven. Overigens kon dit ook zelfstandige zijn Loesjes Kulta en zelfs GWTE. PASSIE, betrokkenheid, verstand van zaken maken gewoon het onderscheidt. Dit zijn liefhebbers van hun vak en produkt. Uiteindelijke voorkeur voor Merk is dan iets ondergeschikt geworden. Tevens vindt ik dat goede installatie van belang is. Kundigheid op dat vlak is belangrijk. Tevens wil ik en weet ik dat ik daar altijd binnen kan lopen en netjes geholpen wordt enz. enz.


Tevens hebben de kleinere zaken onze voorkeur tov de DMG achtige zaken. Verder krijg ik net te horen van mijn vriendin wat ik hier nog aan het doen ben :shock: en moet ik kappen.

De prijs ? want wellicht gaan we die nog vragen.
Wij vonden het waard. En voor verder info bij de keukenzaak informeren.
Gekozen voor Format hebben wij alle vertrouwen in. Maar denk niet dat ik problemen zou hebben met Eggersman en een Leicht.

Wens iedereen veel succes in en met deze markt!
Wellicht ooit eens samen in de kookstudio van Siemens een pannenkoekkie bakken? want ik heb van iedereen genoten.

En Maxx, Mike en collega dank voor alles !
Foto's zet ik er nog effe op. Vragen en opmerkingen ? ik reageer wel.
Voor de nieuwkomer erg nuttige info tegenover de experts alhier.

http://www.kuechen-forum.de/vbulletin/

Datenbank der Küchenhersteller mit Bewertung nach objektiven Qualitätskriterien.

pfff wel de site bekeken? en?

Nieuwe uitdagingen staan voor de deur: schuttingen, tuin, kasten, meubels ect.
Laatst gewijzigd door KlantAdam op 13 sep 2008 01:57, 5 keer totaal gewijzigd.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 23 sep 2008 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wat een genot om het verhaal van KlantAdam te lezen voor het slapengaan,.....heerlijk.

KlantAdam bedankt ! :D

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door maxx »

Zo dat is er weer 1 om trots op te zijn :wink:


He Pfffff,

Lees ik nou dat je ook naar Ede gaat morgen? Vast omdat Geer rondloopt :) Ik ga ook een kijkje nemen. Ben zeer benieuwd naar dat nieuwe "dashboard" van Siemens. Afgelopen zondag heb ik de nieuwe lijn van Bosch gezien en deze was ook erg mooi. Siemens komt nu met blauw display waar Bosch het bij rood houdt. SIemens wordt echt retestrak, ik weet niet of iedereen dit mooi gaat vinden...tijd zal het leren.

Nog even over die koffieautomaat van beide merken..... als je geen zin hebt om te wachten dan heb je een probleem met het nieuwe model. Deze is pas leverbaar in maart 2009!! Maar dan krijg je wel ook wel wat. Als overbruggingsoplossing wordt door Bosch een mooie koffiemachine ter beschikking gesteld.

Nou, als ik je toevallig op de Wii-afdeling tegenkom zal ik je even een flink poepie laten ruiken. Als jij je van het buffet kan losrukken natuurlijk.... :lol:

MVG

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 23 sep 2008 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

zelfs GWTE.
Bij mij was alles goed gegaan.... :wink:

GWTE

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Ik had die Wellmann niet gewild :wink:

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Mijn bedenkingen na enkele maanden:
Tsja na wat maanden denk je toch wel eens wellicht dit of dat...
Mmmmmmmm....ondanks het goede advies van Maxx. Het klinkt toch niet als een op en top succes verhaal, die nieuwe Format keuken. Je bent wel eerlijk lijkt mij. Geen loftrompet.

Het verhaal nog eens nagelezen....het blijkt een dun laagje chroom...

GWTE :)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Het verhaal nog eens nagelezen....het blijkt een dun laagje chroom...
:D Alleen bij GWTE komen de topverhalen naar boven (nimmer op dit forum helaas)
Wellicht een RVS onderplint omdat wij dat makkelijker vinden ipv mooier.
De wand is verder gespachteldputz bovenaanrecht en wellicht plaatsen we daar met de tijd een glasplaat ( 4mm dik melkglas).
Wellicht één of meer planken. (ja daar kan ik altijd nog voor langs)

Algemene indruk van het gehele proces is dat wij de aanschaf van de keuken als prettig hebben beschouwd. Vertrouwen en samenwerking met leverancier zeer goed. Bellen is terugbellen en afspraak is afspraak. Wij vonden het gewoon een leuk project met alles erop en er aan. Zelfs dit forum bezoek ik nog regelmatig om de discussie te volgen.
Gezien bovenstaand relaas, is het best wel een dikke laag chroom.

Om weer wat te leren: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chroom_(element)

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Tenslotte worden ook de return, het nettorendement en de koers-winstverhouding gegeven. De return meet welk rendement een belegger haalt met een aandeel dat hij of zij precies één jaar lang in portefeuille heeft gehouden. Het nettorendement is de verhouding tussen het jongste nettodividend en de aandelenkoers. Met het jongste nettodividend bedoelt men de som van de dividendbedragen die de jongste 12 maanden zijn uitbetaald (na belastingen); voor de koers van het aandeel houdt men rekening met een eventuele wijziging in het aantal bestaande aandelen. De koers-winstverhouding is de verhouding tussen de aandelenkoersen en de winst per aandeel. Algemene indruk van het gehele proces is dat wij de aanschaf van de keuken als prettig hebben beschouwd. Vertrouwen en samenwerking met leverancier zeer goed. Bellen is terugbellen en afspraak is afspraak.

Het misstaat inderdaad niet tussen de koele beursberichten.

GWTE :P

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

En dat zonder schrijffouten? ......Ah gekopieërd :!: :D

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Beste GWTE,

Korte samenvatting; Wij zijn zeer tevreden!

Dun laagje chroom? nee hoor als een keuken staat is de ervaring dat je achteraf altijd dingen hebt waarvan jezelf denkt dat had ik toch wel gewild. De planken zaten overigens wel in de eerste tekening van Maxx.
De Rvs onderplint vonden wij niet mooi dus ook niet genomen, vinden wij overigens nog steeds niet mooi, maar mijn vriendin gaat wel erg heftig met de stofzuiger en mop tekeer dus tja dan is rvs wellicht makkelijker.

Misstaat niet tussen de beursberichten? als ik mij laat gaan wordt ik als niet objectief en teveel als vriendje beschouwd . Nu maar eens kort en zakelijk gehouden.

P.s. onderons we hebben Maxx na afloop gekust zo tevreden waren we maar dat vonden voor hier niet gepast.

Wellmann maakt nog steeds wat los :D

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

En dat zonder schrijffouten? ......Ah gekopieërd
Hoe bedoel je....


Geplaatst op 12 Sep 2008 07:24 door zelfstandigste


--------------------------------------------------------------------------------

Ahum, hout IS het meest hygiënisch, val mij tegen van u, Pfffff en wat heeft u toch met een mortuarium?

De eigenschap van hout is dat het vocht onttrekt, de eigenschap van bacterieën en schimmels is dat ze vocht nodig hebben.
iedereen maakt ze... :lol:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Weer iets grappigs... GWTE besteed meer aandacht aan het pogen te corrigeren van o.a. mijn berichten, als in te gaan op de topicvragen.

Volgens mij ontstaat daardoor juist de negatieve weerklank van vele forumbezoekers. Mijn hoop is dat onze beste GWTE gevoed wordt door de antipathie jegens hem, en doorgaat met het (in ieder geval voor mij) impleteren van een komische noot...........

Met andere woorden IK vermaak me prima met zo'n heethoofd.

@ KlantAmsterdam, een ieder kan uw verhaal naar zijn of haar inzicht interpreteren, maar gelukkig is 1 ding duidelijk.....dat u tevreden bent met de keuken.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Niet geheel volledig.

Tevreden met keuken en keukenleverancier.

Nadat de foto;s geplaatst zijn maar afsluiten dit topic?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: hoe staat je keuken erbij klantamsterdam

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Goed idee! 8)

Mocht het plaatsen van de foto's niet lukken, mailen kan ook.
En anders zie ik het vanzelf wel een keertje bij maxx.

Gesloten