LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Show je keuken!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Valt me op dat over het algemeen gekozen wordt voor witte (hoogglans) keukens met donkere werkbladen.
Tis vaak wel qua idee veel van hetzelfde... :roll:

Qua keuken vind ik die van informatievreter erg mooi.
Al zou ikzelf kiezen voor andere frontjes, maar dat is smaak en die stanggrepen vind ik niet zo...
Die kastenwand is geweldig.

Die van zjoem is mijn favoriet.
Al zou ikzelf overal dezelfde grepen gedaan hebben en misschien zo'n witte wasbak.
Wel met kanttekening dat het bij het huis moet passen.
In mijn kleine stadsappartement zou die stijl keuken totaal misstaan.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door legoleek »

de Fits keuken.

Het hoogglans wit met zwart blad is niet bepaald uniek. Maar de aankleding maakt het gelukkig wel vrolijk en persoonlijk. :D
ik vind het in iedersgeval wel leuk, kijk eens op de kitchfactory.nl (com?)zullen jullie vast geweldig vinden
Over de spoelbak plaats heb ik ook mijn twijfels, ik zou in dit geval de spoelbak en kraan een kwart slag hebben gedraaid en de vaatwasser in de kasten wand verwerkt. Als je iets wil afgieten hoef je het niet over de kranen heen te tillen.

Geef alleen de keukentrolly aan iemand cadeau, die past echt nergens meer bij !

fits
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 feb 2008 20:56

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door fits »

het is http://www.kitschfactory.nl

geinig, binnenkort ook in loods5 in sliedrecht lees ik, eens gaan kijken maar weer.
die trolly....
tja...die trolly
Ben er wat aan gehecht geraakt, hij past niet nee. Maar hij is zo handig voor wat snelle kruiden, peper zout, olie, vijzeltje , mes en keukenpapier...
weet het nog niet...gaat pijn doen denk ik om hem weg te doen.

Opmerking over wit met zwart: mijn vorige keuken was een ouderwetse american kitchen van franke. Die heb ik laten spuiten in Oranje..GAAF was dat. Maar na 4 jaar kijken vind je het niet meer zo gaaf en verkoop technisch ook niet handig kan ik je uit ervaring mededelen. Dan is hoogglans wit lekker veilig en ik vind het super strak. Ik zag ook mooie lime groene keukens, leuke trend maar ik ben dan bang dat ik na 4 jjaar naar de lakspuiterlij moet en daar had ik en mijn vrouw even geen zin in. En verkoop technisch ook weer niet handig.
En als je daaromheen met kleuren speelt, mooie zeefdruk aan de muur, strakke bamboe vloer...dan wordt het wel wat.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door legoleek »

in dat geval als nachtkastje en gewoon als bijzet tafeltje voor de fritten en sausen, tijdens gourmetten met kerst :lol:

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door anti-pret »

kk61 lees je hier nog mee?
Ik ben erg gecharmeerd van je keukenblad, lekker stoer, goede kleur, lijkt mooi materiaal.
Kun je mij vertellen wat voor het materiaal is en evt. verdere bijzonderheden?
Bvd

rkupper
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2006 04:15

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door rkupper »

Hoi fits,

Ik zag dat je een wijnklimaatkast (2 zones) hebt ingebouwd. Welk merk is de kast en hoeveel heb je ervoor betaald? Sluit het mooi aan in de hoge kast?

Bedankt

Gr

RKupper

fits
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 feb 2008 20:56

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door fits »

die klimaatkast is van Liebherr, volgens mij wel een van de beste koelkasten merken.
Ze zijn eigenlijk veelste duur, zeker met zo'n glaswand in het wijngedeelte. Maar deze stond bij de keukenleverancier in de showroom en we hebben een mooie deal kunnen maken.
Hij sluit niet 100% aan, weet niet of dat beter kan maar ik ben er tevreden mee en het stoort niet.
Verder zit in dit type een no frost zone, en dat werkt echt geniaal. Er zitten nu nog groenten in van eind december er not tiptop uit zien.

Lilian86
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2009 22:04

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Lilian86 »

Ik heb alleen maar een tekening van onze keuken, want aan ons huis wordt nog druk gebouwd (nieuwbouw).

Afbeelding

Linksonder = vaatwasser, spoelkast met spoelbak, gasfornuis (90 cm met wok)
In de hoek links de vriezer, combi-oven, rechts koelkast met extra kast.
Alle apparatuur van Siemens. De lange handgrepen die er nu op staan kloppen alleen niet, dit zijn normale (kleine) handvatten.

Ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet, kan bijna niet wachten.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door legoleek »

best kinky zo'n grote spiegel in de keuken :wink:

ben benieuwd resultaat. (van de keuken dan)

Lilian86
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2009 22:04

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Lilian86 »

Het is geen spiegel, maar een raam ;) Resultaat duurt nog een half jaar ongeveer, maar dan zal ik het posten

rkupper
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2006 04:15

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door rkupper »

Hoi Fits,

Ben gelijk gaan kijken op website Liebheer. Jij hebt de grote kast genomen met 2 zones. Inderdaad een beetje duur maar ziet er geweldig uit.
Tot nu toe geen problemen ermee? Hoeveel % korting heb jij gekregen op de brutoprijs?

Ik wist niet dat er een no frost zone erin zit en dat je groenten erin kan bewaren.

Klopt het dat de wijnkast bovenop de andere app. is geplaatst en dus niet echt is ingebouwd maar gewoon opgestapeld. Je hebt n.l. onderbouw en inetgreerbaar appar. Bijv zoals een onderbouw vaatwasser die je gewoon onder het werkblad kan inschuiven.
Ik zie n.l. geen afdekplaat/front onder, boven en naast de klimaatkast.

Ziet bij jou echt goed uit hoor met zo'n nis waar de koel en de wijnkast is ingeschoven. Het probleem bij mij is dat ik een hoge kast hebt waar de wijnkast ingebouwd moet worden en niet ingeschoven kan worden.
Zijn weinig merken met integreerbaar wijnkasten met 2 zones. Zijn of vrijstaand of onderbouw.

fits
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 feb 2008 20:56

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door fits »

het is een vrijstaande welke simpelweg geplaatst is in de vooraf berekende openingen van de wand. Je kunt er dus ten alle tijden een andere inschuiven alstie dezelfde afmeting heeft.
Prijzen moet je even op internet of bij de leverancier bepalen.
hier is een linkje van de koeler; hij is echt geniaal.
http://www.koelen.nl/index.php?pageID=2 ... mID=372648

fits
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 feb 2008 20:56

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door fits »

er zijn ook losse wijnbewaarkasten trouwens als dat beter voor je is.
vrijstaand:
http://www.koelen.nl/index.php?pageID=2693&sc=1599
inbouw
http://www.koelen.nl/index.php?pageID=2 ... 98&sc=1603

Liebherr is topspul; kun je blind kopen (jammer dat je dan het mooie ontwerp niet ziet)
menig horecabedrijf heeft Liebherr

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Treasa77 »

@Lilian86, misschien een vertekend beeld, maar de werkruimte tussen spoelen en koken, is dat wel voldoende?
Het ziet er erg krap uit...

Succes met de bouw en veel voorplezier.

Lilian86
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2009 22:04

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door Lilian86 »

Ongeveer 60 cm en links ook nog ruimte om spullen neer te leggen. Hebben we nog wel over nagedacht. Ik kook en bak veel en de ruimte bij mijn ouders is kleiner, dus dat moet lukken.

(groter was wel fijner geweest, maar ik wou geen hoek maken voor het raam en een grote kookplaat was belangrijker dan de ruimte op het blad

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door kweenie »

Over zo'n side-by-side koelkast, ik heb er ook over zitten denken, maar heb er uiteindelijk niet voor gekozen.
De koelkasten zijn dieper dan gewone (inbouw) koelkasten, zodat ze een stukje uitsteken.
Vaak zijn de scharnieren ook aan de zijkant, zodat je niet 'naadloos' de koelkast tussen de kasten kunt zetten.
Bij het openen komen de deuren ook een stukje 'naast' de koelkast, als je de deur meer dan 90 graden opendoet.
De onderkant is vaak zo dat je de plint van de keuken niet kunt lagen doorlopen. De plint van de koelkast is vaak heel anders dan die van de keuken.

Ik vind het jammer dat er nauwelijks normale, volledig integreerbare, 90 cm inbouwkoelkasten zijn. Als je een koelkast met de inhoud van een side-by-side wilt, dan heb je dus de keuze tussen een vrijstaande, ingeschoven, side-by-side (vaak RVS), of een enkele erg dure koelkast zoals de Siemens CI 36BP00. Of je moet twee losse apparaten nemen, wat weer meer ruimte inneemt.

kk61
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:05

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door kk61 »

Hoi Anti-pret,

Ja hoor, ik lees af en toe nog mee en vooral de topics met foto,s vind ik superleuk.

Mijn werkblad is een Silestone Amazone Leather Touch.

Ik ben er nog steeds heel wijs mee en bewust gekozen omdat ik persé niet het ge-eikte zwart wilde bij het witte hoogglans.

Blad is makkelijk in onderhoud en de kleur is ook heel makkelijk te combineren met allerlei meubels en accesoires.

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door anti-pret »

@kk61, bedankt voor je antwoord. Ik ben het helemaal met je eens en vind zwart een erg harde kleur en zeker in een glanzend natuurstenen blad, wat extra koud aandoet.
Ik ben me pas kort aan het orienteren op een nieuwe keuken, dus op mijn foto's zul je nog een poosje moeten wachten :)
O ja, zou je misschien ook nog de naam van de kleur kunnen vermelden?
Gr.

kk61
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:05

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door kk61 »

Hey Antipret,

Merk= Silestone
Serie= Rivers
Kleur= Amazone
Type- Leather touch

Succes met het samenstellen van je keuken. Hoop wel dat je er zin in hebt anders dan je naam doet vermoeden :lol: Maar je nickname zal er wel niets mee te maken hebben.

janoez
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 nov 2007 12:15

Re: Show je keuken!

Ongelezen bericht door janoez »

Hier nog een paar foto's van mijn keuken nu hij klaar is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gesloten