LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wist u dat "keukenboeren" ook mensen zijn?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
zelfstandigste

Wist u dat "keukenboeren" ook mensen zijn?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik begin deze topic niet om te klagen maar om enig begrip in de verstandhouding tussen consumenten en de keukenhandel te kweken.
Eigenlijk verschillen de werkgevers en werknemers in de keukenbranche niets van werkenden in welke branche dan ook (voor veel ambtenaren durf ik wel een uitzondering te maken want die "werken" met andermans (belasting-)geld :wink: ).

Om enige sympathie te verkrijgen geef ik de volgende vragen:

wist u dat -

*Keukenmensen ook vaak een gezin te onderhouden hebben?
*Keukenzaken bij het niet plakken van energielabels (dat is zo'n sticker waar geen hond meer naar vraagt en geen subsidie meer oplevert) gestraft worden met een eenvoudige boete tussen de € 400,-- en € 25.000,-- (Het is voordeliger om de controleur de zaak uit te meppen :? )
*Keukenzaken ook rechten MOETEN betalen omdat zij, muziek kunnen afspelen, boeken kunnen copiëren en ingeschreven staan? We praten over ettelijke honderden euro's
*De transporteurs nog steeds geen wagens hebben die op urine rijden?
*De transporteurs afgerekend worden op het binnenrijden van milieuzone's het wel of niet aanbrengen van roetfilters en zich niet meer verzekerd krijgen voor remboursgelden? (dat laatste vanwege de vele overvallen!?)
*Keukenmensen dezelfde belastingen, huur, hypotheek en verzekeringen betalen als u?
*Zwaarder afgerekend worden als overige bewoners van een gemeente, bij het aanbieden van afval?, ondanks het betalen van de verwijderingsbijdragen.
*Volgens de "arbo" geen granieten bladen of combi's (alles boven de 50Kg) mogen plaatsen? (Dat valt aan geen enkele consument uit te leggen; een zelfstandige heeft geen arbo-controle-, een monteur in vaste dienst wel :? )
*Een keukenleverancier bij een mankement meestal aansprakelijk is? (tja, waarom liggen die prijzen nou toch hoger als een internetverkoop? Daar kom je pas achter als er daadwerkelijk een mankement/geschil is :roll: )
*Een keukenleverancier een eenvoudige "prooi" is voor controle op belastingen, arbeidsomstadigheden, reclame- en openingstijden?

Ik kan er nog wel een aantal aan toe voegen, maar wil overduidelijk aangeven dat dit stukje niet gepost is om te klagen, maar om van het ellendige vooroordeel af te komen dat "keukenboeren" het makkelijk hebben. Nee, dus het zijn mensen die werken om de boterham te verdienen. En exact als in iedere overige branche zijn er handelaars met oprechte- en met snode- bedoelingen.

met vriendelijke groeten van een, nog steeds, liefhebber van het keukenvak,

"zelfstandigste"

rvkeuken

Re: Wist u dat "keukenboeren" ook mensen zijn?

Ongelezen bericht door rvkeuken »

beetje jammer dat als je om begrip vraagt, met daarin 'keukenboeren' ironisch/sarcastisch, je vervolgens ambtenaren wel stereotypeert.....

keukenmeneertje

Ongelezen bericht door keukenmeneertje »

zo is dat zefstandigste,

Weet jij trouwens waar Sander G. uit K gebleven is ?

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 29 dec 2008 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

appeltaart

Ongelezen bericht door appeltaart »

Ik ben in totaal bij 5 keukenboeren geweest en met 4 heb ik goede ervaringen en met 1 (het omgekeerde van tunnelvrouw) slechte.

zelfstandigste

beetje jammer dat als je om begrip vraagt, met daarin 'keukenboeren' ironisch/sarcastisch, je vervolgens ambtenaren wel stereotypeert.....
Waarom stereoypeert?.......... Als een ambtenaar een blunder maakt van enige duizenden of miljoenen euro's loopt hij/zij de kans overgeplaatst te worden. Bij enig ander werkgever staan hier andere sancties op.(Helemaal bij mijn man/vrouw firma :wink: )
Mocht een kamerlid ontslagen worden is er nog altijd de riante "wachtgeldregeling". Weet u wat er voor een werkgever die de rekeningen, vanwege een bankwantrouwen, niet kan betalen rest?
Daarmee maken de "belastinggeldbetaalden" zichzelf al uitzonderlijk, toch?

En met het woord "keukenboer" wordt ik dagelijks getypeerd; ik zit er niet mee, ook weet iedereen wie ermee bedoeld wordt...

Nog steeds met heel veel plezier in het keukenvak, groeten, "zelfstandigste"

p.s ik verkoop met meer plezier een keuken van € 7000,-- aan een loodgieter, dan een keuken van € 20.000,-- aan een ambassadeur. Dat puur vanwege de aangehechte (emotionele-) waarde en interesse voor een mooi resultaat.

Mini7

Ongelezen bericht door Mini7 »

Beste Zelfstandigste,

Als ambtenaar heb ik een vast, niet al te hoog loon. Op dit moment ben ik daar erg blij mee, want ondanks de huidige crisis hoef ik niet voor mijn baan te vrezen. In tijden dat het met de economie wel goed gaat heb ik echter ook de zekerheid dat mijn salaris per jaar niet met meer dan pakweg 100 euro per maand stijgt. Of ik moet een andere baan zoeken.

Mijn ervaring is dat -uitzonderingen daargelaten- ambtenaren hardwerkende, integere mensen zijn die echt hart voor de 'zaak' hebben. Daarbij komen dingen die goed gaan zelden in de media, waar fouten die gemaakt worden breed worden uitgemeten. En trouwens: ambtenaren betalen ook gewoon belasting.

Door een eigen zaak te beginnen neem je een financieel risico dat -met hard werken, goed inzicht en een beetje mazzel- beloond wordt met een goede omzet en een bepaalde vrijheid die je in loondienst niet hebt. Ik heb veel respect voor mensen die dat aandurven.

Kortom: Ambtenaren zijn ook mensen!

Hartelijke groet,
Mini7

legoleek

Ongelezen bericht door legoleek »

@ zelfstandigste.

Helemaal mee eens. Laat de consument ook maar eens weten wat er gebeurt achter de schermen van ons keukenboertjes.

Wat mij eigenlijk frustreert, je steekt uren / dagen in een ontwerp/ begroting / technische haalbaarheid / beantwoordt de meest onzinnige vragen ( bijv.wat is het verschil in de was tijdsduur van een luxe miele t.o.v. een eenvoudige siemens bij 50 C:?: ) Hebt alles klaar..... sorry we hebben een merk x bij y gekocht, maar wel met jouw plan..nog bedankt.

Laat je iets door een architect/tekenaar ligt er een week later netjes een factuur, doet niemand moeilijk over.
Maar ga ik mijn uren doorberekenen voor een ontwerp, kunnen we volgende week dicht.

zelfstandigste

Kortom: Ambtenaren zijn ook mensen!
Tja, zo'n 80% van mijn familie werkt voor het rijk, momenteel ook de werkgever met de meeste zekerheid maar het zijn de excessen die zo opvallen en de verschillen zo duidelijk maken, kijk maar naar Ella Vogelaar.....bij welk niet rijks-gerelateerd bedrijf had zij het anderhalf jaar volgehouden?
Kijk maar naar een begroting van de HSL of de Noord-Zuidlijn waar miljoenen misrekend en weggegooid zijn........ moet een verkoper van keukens eens proberen om met € 100,-- meerwerk aan te komen!? Of een manager van een "keten" een jaar lang roepen dat ie "op de goede weg is" zonder de omzetcijfers waar te maken......

En ik heb ook gezegd voor veel ambtenaren een uitzondering te maken; dus niet alle ..........

Nog steeds optimistisch en vrolijk zijn werk uitvoerend; "zelfstandigste"

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

Laatst gewijzigd door pfffff op 29 dec 2008 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Na lezen van de topic start lijdt ik direct aan de keukenvariant van het Stockholm syndroom!

Ik geloof overigens dat ambtenaren best hard werken......in een markt zonder concurrentie.

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

Maar ga ik mijn uren doorberekenen voor een ontwerp, kunnen we volgende week dicht.
Ligt er aan hoe je het verpakt.
Heb dit 15 jaar wel gedaan en met goed resultaat.

Kulta

Ongelezen bericht door Kulta »

@rayke
Heb dit 15 jaar wel gedaan en met goed resultaat.
Betekent dat dat je dit nu niet meer doet? (en waarom niet meer?)
Ligt er aan hoe je het verpakt.
Ben benieuwd hoe je dat zo verpakt krijgt dat het ook gekocht wordt. Kun je een tipje van de sluier, zoniet de gehele sluier, oplichten?

keukenmeneertje

legoleek,

ik ontwerp al jaren tegen betaling, na aankoop gat de factuur gewoon in mindering. Werkt goed hoor, zonder al te moeilijk te doen krijg je alle informatie die je nodig hebt.

Probeer maar eens, moet je natuurlijk wel een luxere studio hebben.

legoleek

@ keukenmeneertje,

we hebben inderdaad wel een luxere zaak, maar we zitten midden in DMG-county. We zijn en doen al anders dan de rest. klant betaald echt alles 100% achteraf enzo.
't was meer een persoonelijke frustratie, geen zakelijke.
Door onze manier van werken scheiden we al de dagjesmensen van de serieuze.

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

Betekent dat dat je dit nu niet meer doet? (en waarom niet meer?)
Nee, geniet sinds een anderhalve maand van m'n vut :D

Werkwijze is heel simpel :
bij het intakegesprek gaf ik (en mijn opvolgers nog steeds) een indicatie voor het totaalbedrag op circa 1000 euro nauwkeurig.
Bij belangstelling wordt de offerte en tekeningen (alles handmatig op op A2 formaat in kleur) uitgewerkt tegen een vergoeding welke in mindering wordt gebracht op de defintieve order.

Dit heb ik dus een dikke 15 jaar zo gedaan.
Keukenniveau midden en topsegment.
Ben benieuwd hoe je dat zo verpakt krijgt dat het ook gekocht wordt
Je moet wel voldoende vakkennis hebben en serieus met je vak bezig zijn. Als je verhaal perfekt is, je inschattingsvermogen goed en je niet alleen handtekeningen jaagt dan kan dit in elk segment.

keukenmeneertje

maak je om DMG niet zo druk, die komen aan de beurt hoor, alhoewel het zou kunnen dat ze kosten wat het kost toch alles willen schrijven.
Goed voor de klant, minder voor de vakhandel.

Ik heb vernomen dat er een paar winkels heel erg slecht draaien.
Hier zitten natuurlijk ook een paar van de DMG hangertjes die te veel vertellen, standaard foutje van een verkoper. Ik luister en trek mijn conclusie.

Maar midden in DMG country ? kan alleen maar Utrecht zijn.

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

legoleek

Maar midden in DMG country ? kan alleen maar Utrecht zijn.
Als ik je grap goed begrijp is het midden van DMG county helaas niet meer utrecht maar ligt tegenwoordig ergens tussen Essen en Köln. :lol:

Gee111

Ongelezen bericht door Gee111 »

Mooi getypt, maar keukenkopers hebben hetzelfde. Iedere maand weer rekeningen, eten kopen etc. Ik werk ook in de verkoop, in een andere branche en met andere klanten (zakelijke). Ik heb flink rondgeneust voor een keuken en er zijn me een paar dingen opgevallen aan de keukenbranche in het algemeen en "fouten" van verkopers:

Na 6 gesprekken heb ik gratis een prima beeld gekregen van hoe mijn keuken eruit moet komen te zien. Ik heb er niets voor hoeven te betalen, geen commitment te geven. Bedankt keukenboeren!

Vergelijken is lastig. Alleen apparatuur is te vergelijken, maar volgens mij zijn daarin ook dealerschappen (ik kies voor Siemens, dat kan niet iedereen voordelig leveren). Vertel eens wat je kasten zo goed maakt! Ga niet alleen lopen kissebissen over de prijs als jij je meer richt op kwaliteit! Hoe kan ik als consument goedkoop van kwaliteit onderscheiden? Laat me je ladesysteem o.i.d. zien! Je 22mm spaanplaat, mdf, folie, lak etc. Dat staat in geen enkele folder!

Waarom kom ik bij jouw zaak? Om de advertentie? De aantrekkelijke prijs van die "superstunt"? Of kom ik omdat een familielid/collega/vriend(in) een keuken heeft gekocht en zo tevreden is (service en/of prijs)

Een keukenboer vertelt maar wat graag over zijn fantastische keuken en waarom hij beter is dan de buurman. Hij probeert vervolgens uit te vinden wat de juiste prijs is voor hetgeen hij aanbiedt. Ik proef onzekerheid en schiet met mijn indicatie extra laag in.

Zo'n ruwweg prijs op 5% nauwkeurig is goed genoeg voor mij om een beeld te krijgen van de prijzen. Vraag mij gewoon om een plattegrond tekening en werk het in de rustige uren even uit. Een lijstje met onderdelen (bevestiging voor mij dat je begrijpt wat ik bedoel) en een prijs is voldoende. Eventueel een splitsing in apparatuur, kastjes, blad, plaatsing.

Er is slechts één keukenboer geweest die contact met mij opneemt hoe het ermee staat en of ik een bijgewerkt voorstel wil hebben. Verder heeft niemand mij gebeld. Waarom niet? Bel eens die offertes na en vraag die nietkopers waarom ze niet besteld hebben. Neem geen genoegen met "te duur" als antwoord. Als jij niet nabelt tijdens de verkoopfase, wat kan ik van jou als leverancier verwachten op het moment dat ik besteld heb?

Ik wil als consument liever ook geen 8 uur (of meer) besteden aan het kiezen van een keuken. Maar ik wil wel een goed gevoel hebben over de prijs die ik betaal en de service die ik krijg. Voor een verkoper is de "spanning" verdwenen zodra hij de keuken verkocht heeft, bij mij begint het dan pas. Ik wil die keuken netjes geplaatst hebben binnen een bepaalde termijn zonder veel rompslomp.

Succes!

Gesloten