LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pas op met tulpkeukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
GERRIT GROENTEMAN
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2008 16:24

pas op met tulpkeukens

Ongelezen bericht door GERRIT GROENTEMAN »

tulpkeukens uit rijssen komt al enige tijd haar verplichtingen niet na.
denk goed na voordat je met deze club in zee gaat,en betaal zeker niet aan.

tulpkeukens
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2008 13:14

Re: pas op met tulpkeukens

Ongelezen bericht door tulpkeukens »

verbaast me niets,hoor veel negatieve berichten van deze firma
zeker niet aanbetalen inderdaad,voordat je het weet vallen ze weer om.
heb zelf ook zeer negatieve ervaring met tulpkeukens,geen zaken met doen dus.
:cry:

Eric Den Dolder
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2008 15:43

Re: pas op met tulpkeukens

Ongelezen bericht door Eric Den Dolder »

Beste Gerrit,

Ik zelf heb zojuist een keuken geleverd gekregen van Tulp en eigenlijk na genoeg geen klachten. Alleen wat kleinigheidjes. De monteur kwam iets later opdagen als afgesproken en ze hadden een te grote koelvroescombinatie mee gebracht, maar die werd dezelfde dag nog omgeruild. Uitstekende service als je het mij vraagt want bij mijn vorige keuken (18 jaar geleden) die overigens niet van Tulp kwam (jammer genoeg) werd ik steeds met dit soort problemen van het kastje naar de muur gestuurd.

Groetjes!

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: pas op met tulpkeukens

Ongelezen bericht door mar53 »

Zijn we weer 5 jaar terug?

Claudia28
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 dec 2008 21:30

Re: pas op met tulpkeukens

Ongelezen bericht door Claudia28 »

Ik kan over de firma Tulp keukens Rijssen wel een heel dagboek schrijven. Alles begon al voor 9 jaar terug, had een mooie keuken besteld, met de kleurstellingen kersen met zwarte afwerking, dus licht en kroonlijsten en handgrepen in het zwart. (voor die tijd was dat modern, nu niet meer!!)
Handtekening gezet en een aanbetaling gedaan van Fl. 3500 (gulden toen nog)
Ze hadden gezegd dat de levering in wk 32 was, (ik weet het nog precies want toen begon de vakantieperiode en kon nog net geleverd worden) dat konden ze toen al mededelen en wij alles zo ingepland, nog 2x gebeld of de week nog steeds correct was, en ja hoor alles was correct! De dag van levering was de oude keuken er al uitgebroken en ik moest afwassen op een campingtafel en eten koken op een campingfornuisje, maar dat ging allemaal. Ja jippie de dag van levering.
's morgens naar de abn-amro gegaan geld gehaald voor de aflevering. Jaaa daar was de vrachtwagen van Tulpkeukens. Goedemorgen mevr. wij komen u een nieuwe keuken brengen, klopt dat? Ja zeker klopt dat.
Ik loop mee naar de vrachtwagen en de deuren gaan open...... ik schrok... en zei onze keuken staat achterin de vrachtwagen? Nee hoor mevr, dit is u keuken! Nou dacht het niet. Het is een zwarte keuken en die heb ik niet besteld!! hadden ze alles verkeerd in de pc gezet en alles is dus andersom gegaan, kasten waren zwart en handgrepen waren kersenkleur en de kroon en lichtlijsten ook!!!!! Toen begon de ellende dus, ik woest gebeld naar Tulp in rijssen. Ze ontkende het in eerste instantie ook nog en een paar weken later kwam het hoge woord eruit, ze hadden de codes verkeerd ingevoerd in de pc!!! maar ja ik zat intussen al 6 weken zonder 'fatsoenlijke keuken", moest nog steeds alles premitief doen, veel gezeik en gezeurd uiteindelijk heb ik een noodkeuken gekregen voor hoe lang het zal duren. Ze konden er geen spoedopdracht van maken want alles was geautomatiseerd!!! dus weer 12 weken wachten, ik had mijn buik er intussen goed vol van. Maar oke, wie werkt maakt fouten dacht ik maar..... om een heeeeel lang verhaal met veel bellen en veel brieven u bespaart te blijven, kwam bijna 1 jaar later mijn keuken!!!!! er was dus veel mis gegaan in de fabriek in rijssen. De dag van levering kwam weer inzicht het was de week voor hemelvaartsdag, want de mannen die onze keuken kwamen plaatsen deden het op hemelvaartsdag (zwart betaald dus vandaar).
De deuren van de vrachtwagen gingen open en jaaaaaaaaaaa hoor daar was eindelijk mijn goeie keuken in de goeie kleurstelling. Ze hebben hem in de garage gezet en de chauffeurs zijn weggegaan!!!
Ja als u goed leest dan hebben ze 1 ding niet gedaan?

Ik moest nog een restant betalen van fl.9600,-!!! en die is toen niet betaald en nu nog steeds niet, hahahahaha en dat vond ik wel erg prettig en heb nooit meer iets over de factuur vernomen..... Terwijl ze nog langs zijn geweest om te controleren om te kijken of er geen fouten of op-aanmerkingen waren en die waren er uiteraard wel... alles wat niet goed of beschadigt was heb ik nieuw gekregen en is gemonteerd door een monteur van Tulp keukens zelf.

Dus mijn ervaring met tulp keukens is ook superslecht, op 1 ding na en dat was de nooit betaalde factuur............, maar ja daar heb ik wel bijna 1 jaar zonder keuken voor moeten zitten.

Mensen denk goed na en doe geen aanbetaling meer en koop geen keuken bij Tulp keukens in Rijssen, kan nu iets beter gaan nu er wisseling is geweest van manager, dat weet ik uiteraard niet, maar toen destijds was het een lapswans....

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: pas op met tulpkeukens

Ongelezen bericht door loesjes »

Ik moest nog een restant betalen van fl.9600,-!!! en die is toen niet betaald en nu nog steeds niet, hahahahaha en dat vond ik wel erg prettig en heb nooit meer iets over de factuur vernomen.....
zielig hoor........ik hoop dat ze je nog alsnog aanschrijven.

ondanks alle ellende heb je nu wel een keuken. oke, ze zouden misschien met een tegemoetkoming kunnen komen voor alle ellende, maar om nu zoveel niet te betalen omdat zij er niet om vragen, vind ik een hele zielige gedachte......
hoop dat je het met je eigen geweten kunt rijmen.

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: pas op met tulpkeukens

Ongelezen bericht door oostd188 »

Nou ik vind het vanuit het bedrijf gezien een erg slechte boekhouding!
Gohh... missen we niet iets? geen FL.9600,- ?? nee hoor helemaal niks sterker nog er zijn 8 boekjaren overheen gegaan en nog niks gezien!

Stelletje sukkels.....

Nee ik vind het meer dan terecht!
Voor €1.588,- erg nette deal hoor!! :D

Claudia28
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 dec 2008 21:30

Re: pas op met tulpkeukens

Ongelezen bericht door Claudia28 »

[quote]
zielig hoor........ik hoop dat ze je nog alsnog aanschrijven.

ondanks alle ellende heb je nu wel een keuken. oke, ze zouden misschien met een tegemoetkoming kunnen komen voor alle ellende, maar om nu zoveel niet te betalen omdat zij er niet om vragen, vind ik een hele zielige gedachte......
hoop dat je het met je eigen geweten kunt rijmen.



Er zijn 5 jaar verstreken en ze mogen ons nu niet meer aanschrijven, helaas, is wettelijk bepaald, zelf moet je alles 10 jaar bewaren, en in archief hebben en je mag de klant binnen 5 jaar uiterlijk de factuur sturen. (werk zelf op afd. boekhouding bij een aannemer :) )

Waarschijnlijk was het restant gewoon de tegemoetkoming!!! Onze dank was in iedergeval groot. Ik ga vast niet het geld brengen, net wat Oost188 zegt; zij hebben hun boekhouding niet op orde...... anders waren ze allang gekomen, of het geld willen hebben, maar was niet noodzakelijk ze draaien goed denk...... toen niet, vandaar dat de fabriek ook gesloten is geweest en weer een nieuwe herstart heeft gemaakt.

Gesloten