LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afzuigkap vraag

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Geachte medeposters,
Het is zover, sjoerdje gaat een keuken kopen. En al ben ik sinds lang niet meer werkzaam in de keuken en sanitair branche voel ik mij toch enigzins aan mijn beroepseer gebonden om een mooie keuken te plaatsen. Nu heb ik hiervoor een bepaald type afzuigkap nodig, als bedoeld bij de volgende foto:
Afbeelding
Dit is een foto uit de systemat brochure.
Weet een van jullie toevallig een merk en type van deze of een vergelijkbaar type? of wellicht een andere optie om toch een vergelijkbare look te kunnen creeeren?
Bij voorbaat dank,
Sjoerd15

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Sjoerd15,

Ga je nu al een keuken kopen? Je hangt pas 3 jaar op dit forum :lol:


Kijk een op de website van Wave Design. Staan diverse alternatieven met deze look.

MVG

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Volgens mij zijn er wat iltaliaanse meubelfabrikanten die dit apparaat mee verkopen; elica misschien?
Zou ook eens kijken bij Guttmann en Best.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

alvast bedankt voor de reactie's!
Op de website's van wave en guttmann kon ik het niet vinden, en de website van Best kan ik niet vinden :oops: ...
Ik sta dus nog open voor suggesties...

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Hai Sjoerd15,

Of ik heb een heel sterk deja-vu maar ik heb dit eerder gezien hier op het forum. Destijds was de topicstarter het in de folder van Hacker tegengekomen en vroeg zich ook af wat het type was etc. Nu heb ik al wat lopen zoeken maar ben de thread nog niet tegengekomen.

Wel het volgende topic http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 60279b1193 waarin onder andere, onderaan, een MaxFire unit wordt genoemd:
http://www.maxfire.it/maxfire/prodotti_ ... ng=1&id=88

Ik zoek nog even door voor je!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door maxx »

Blijf ver uit de buurt van Best..... Leuke kappen als het goed gaat maar zeer slechte aftersales als er iets mis is. Ze hebben momenteel ook geen agent in Nederland dus service mag je zelf regelen.

MVG

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door gast286 »

Wave design Pensile lijkt erop

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

allen bedankt!
budget gewijs, welk product/merk is dan aan te raden? ik weet niet wat de netto prijzen zijn van wave design, maar zag de atag variant vor ongeveer € 850 aangeboden worden...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door kweenie »

Wellicht is het handig om aan te geven wat je precies aan dit model aanspreekt? Dat maakt het wat makkelijker om alternatieven aan te geven.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

ok, het feit dat een afzuigkap compleet weg te werken is, onzichbaar wanneer niet gebruikt en daardoor het lijnenspel van brede bovenkasten niet verstorend... dat spreekt mij aan...
Daarom valt een vlakscherm ook af, deze is niet "onzichtbaar"te maken, je blijft altijd een randje zien...
Heb je hier iets aan?? (raar trouwens om nu eens vragensteller te zijn :oops:)

Mixie
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:26

Re: afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door Mixie »

De Falmec integrata 90, die is vergelijkbaar met de Hacker variant, en heel betaalbaar. Falmec kun je o.a. krijgen bij Grando of bij bij een dealer van Falmec Nederland.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door legoleek »

Daarom valt een vlakscherm ook af, deze is niet "onzichtbaar"te maken, je blijft altijd een randje zien...
en daarom heeft bosch een soort liftsysteem (of het werkt ??)

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door h999 »

@Sjoerd15,jij hebt geluk dat ik nog eens kom kijken,was nl ook op zoek achter zo een damkap,maar enkel hacker heeft deze.wij hebben ook zoiets gekocht,nl eentje van wave design type pensile.
welke breedte wil je 120 cm ik zal vanavond eens proberen een foto te nemen van de mijne,stuur ik je het wel door,anders oip het forum of anders via je e mail adres.
gr

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: afzuigkap vraag

Ongelezen bericht door legoleek »

let op de hoogte van de kast bij de Pensile ( er zijn 3 varianten) !

Gesloten