LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenlade automatiseren

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door h999 »

Hallo,
Een vraagje,kan je een lade elektrisch maken,en wat zou dat ongeveer kosten.Of is er iets ander waardoor je de lade kan opendoen,drukknop of zoiets.
Thanks

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door trappist »

ik denk dat je moet denken aan zoiets als een kassalade, je drukt op een knop en de lade springt een stuk open, sluiten gaat dan weer met de hand.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door zelfstandigste »


h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door h999 »

Zou dat duur zijn?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door maxx »

Beste H999,


Blum Servodrive is alleen geschikt voor de Blum Tandembox ladesystemen. Montage is redelijk eenvoudig maar er moeten een aantal aanpassingen aan kast en front gemaakt worden.

De eerste kast is altijd de duurste omdat voor Servodrive een soort trafo gebruikt wordt. Een ladekast met drie laden kun je voor circa €300,= uitvoeren met Servo Drive. Omdat je een gehele keuken kunt aansluiten op 1 trafo zijn de 2e kast etc goedkoper.

Technische gegevens kun je vinden op www.blum.com en www.vanhoecke.be

MVG

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door h999 »

Zou dat bestaan ook voor Grass lade's?
Thanks

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ja, bestaat ook voor Grass.

Prijzen liggen net onder die van Blum en er zijn 2 soorten, 1 volledig electronisch (duur veel aanpassingen aan kast, lade altijd helemaal open) en 1 deels mechanisch (komt deel open bij aanraking, en dicht duwen).

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door rayke »

Kan bij vrijwel alle lademerken, ook beschikbaar voor apothekerskasten (zelfs draaibaar), voor bovenkasten (om een beeldscherm achter een bovenkast te laten verdwijnen. Voor rolluikkasten enz.

Servodrive op laden zoals nu regelmatig voorkomt is nog maar het begin.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door maxx »

Grass werkt ook niet als er een stroomstoring is terwijl de keuken gewoon gebruikt kan worden bij de Blum-variant. De Servo-drive uitwerper wordt niet aan het ladesysteem bevestigd maar ondersteund alleen het openen. Hoe zwaarder de lade wordt afgevuld des te beter werkt het systeem.

Omdat er veel meer aanpassingen aan kast en keuken nodig zijn bij de Grass-variant zal de prijs uiteindelijk duurder uitvallen dan van Blum Servo-Drive. Daarbij heeft Blum zeer goede mallen die eenvoudig te gebruiken zijn. Kan niet fout gaan.


Blumen houden van mensen, Grass is konijnenvoer :lol:


MVG

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door maxx »

Nog even ter aanvulling:

Het Blum tip-on syteem voor laden is nu ook leverbaar. Na een druk op het front opent deze zich een 10-tal centimeters.

MVG

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door h999 »

Geplaatst op 05 Apr 2009 08:08 door maxx


--------------------------------------------------------------------------------

Grass werkt ook niet als er een stroomstoring is terwijl de keuken gewoon gebruikt kan worden bij de Blum-variant. De Servo-drive uitwerper wordt niet aan het ladesysteem bevestigd maar ondersteund alleen het openen. Hoe zwaarder de lade wordt afgevuld des te beter werkt het systeem.

Omdat er veel meer aanpassingen aan kast en keuken nodig zijn bij de Grass-variant zal de prijs uiteindelijk duurder uitvallen dan van Blum Servo-Drive. Daarbij heeft Blum zeer goede mallen die eenvoudig te gebruiken zijn. Kan niet fout gaan.


Blumen houden van mensen, Grass is konijnenvoer


MVG
Kan misschien wel zijn dat Blum beter is en meer mogelijkheden heeft,ga ik mij niet over uitspreken,maar mijn lade's werken ook goed :lol: .

Zou er voor Grass ook zoiets bestaan?En welke soorten zouden er zijn?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door legoleek »

Grass ?

http://www.macleanagencies.nl/

kijk hier maar eens.

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door h999 »

Ik heb eens gebeld naar mijn keukenhandelaar,en hij zij dat dit bij het fabriek gemonteerd word.Hij zou het ook eens vragen of dit achteraf kan,zo een senso matic,ik praat nu wel over leight keukens,heeft iemand dat al eens achteraf gemonteerd zo een senso matic,of in die aard.

In principe moet dat niet elektronisch zijn,een soort puscher is ook goed,is voor mijn lade waar mijn vuilbakken in staan te open.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door legoleek »

@h999
Ik raad het af om een senomatic (da's de mechanische versie) te installeren.
Van nature zal men aan de bovenkant van de lade (front) duwen om deze te openen. Het mechaniek zorgt er voor dat het front ca 3 a 4 mm verder uitsteek dan de normale fronten. Als het front induwt "buig" je het front iets of wat naar achteren en zal het mechaniek niet reageren. Om het mechaniek te laten werken moet je op een punt drukken waar de ladebak zit. (dus onderaan het front) Uitgaande van een Leicht kast van 80 cm voor een spoelbak, zul je of heel diep moeten bukken of lichtjes schoppen tegen de onderkant van het front. Je kunt wel nagaan dat dit niet helemaal gezond voor je rug dan wel je keuken is.
Een betere optie zou zijn. het hele -leicht afval systeem vaarwel zeggen en een (ik meen) Franke systeem installeren met een Kick pedaaltje wat onder het frontje uitsteekt.

legoleek

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 05 mei 2009 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Keukenlade automatiseren

Ongelezen bericht door h999 »

Geplaatst op 07 Apr 2009 21:40 door legoleek


--------------------------------------------------------------------------------

@h999
Ik raad het af om een senomatic (da's de mechanische versie) te installeren.
Van nature zal men aan de bovenkant van de lade (front) duwen om deze te openen. Het mechaniek zorgt er voor dat het front ca 3 a 4 mm verder uitsteek dan de normale fronten. Als het front induwt "buig" je het front iets of wat naar achteren en zal het mechaniek niet reageren. Om het mechaniek te laten werken moet je op een punt drukken waar de ladebak zit. (dus onderaan het front) Uitgaande van een Leicht kast van 80 cm voor een spoelbak, zul je of heel diep moeten bukken of lichtjes schoppen tegen de onderkant van het front. Je kunt wel nagaan dat dit niet helemaal gezond voor je rug dan wel je keuken is.
Een betere optie zou zijn. het hele -leicht afval systeem vaarwel zeggen en een (ik meen) Franke systeem installeren met een Kick pedaaltje wat onder het frontje uitsteekt.

legoleek
Ik zal het eens bekijken of navragen.
Is dan de senso matic niet elektronisch? Ik dacht dat sensomatic elektronisch open gaat en manueel moest dichtdoen.

Systym van franke,ken ik niet .Is dat dan mogelijk,met deze pedaal dat mijn lade opengaat ?
Thanks

Gesloten