LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klanten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
butch
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 sep 2008 17:11

Klanten

Ongelezen bericht door butch »

Ik werk al 10 jaar werkzaam als keukenadviseur met ervaring in de verkoop bij filiaalbedrijf, orderverwerking en familiebedrijf.
Op deze site staan gebeurtenissen van mensen die klachten hebben over keukenzaken of onduidelijkheden hoe t werkt of zich benaadeeld voelen.
Vraag op een verjaardag ervaringen over keukens, tandartsen, autodealers, GWE bedrijven en iedereen heeft een mening.
De dingen die hier beschreven worden op de site zijn niet goed te praten.

Wat ik wel wil zeggen dat we in Nederland een beetje doorslaan naar de verkeerde kant.
Ik zal s opsommen wat er op je af komt in een showroom

1- We gaan misschien een huis kopen wilt u 3 uur met mij gaan zitten en een tekening maken?
2- Ik wil een keuken van 15000 voor 5000 euro
3- Ik bel u morgen terug want ik ga m bij u kopen
4- Graag een offerte naast die 5 andere zodat ik kan gaan vergelijken
5- Ik heb mijn financiering nog niet rond???maar de badkamer is al gekocht...
6- Even overleggen met mijn ouders buurman neef buurman na 3 uur in de showroom...

Bedenk eens wat u doe voor u werk en u zou elke dag 3 uur werk voor niets zitten te doen....Is je werk zeggen ze dan....ja verkopen is mijn vak...ben geen offertemachine.Durf eens te zeggen na een uur als klant : dit is niets voor mij wees eerlijk geen *** smoezen...

Mijn vak doe ik iedere dag met plezier, vind t heerlijk om met mensen aan tafel te zitten, te brainstormen, gummen opnieuw tekenen.
Maar de laatste tijd twijfel ik ook wel eens aan het publiek...Ik weet dat ik nu een bak stront over me heen krijg , maar ik sta ook hier voor mijn boterham.
Mensen denk eens na hoe heel de kortingwereld is ontstaan.....ook mede door de klant.....
Mijn mening: net als een architect en tegenwoordig bij de hypotheekmarkt een rekening voor een offerte van bijv 200 euro die je betaalt als je niet koopt.
Dan krijg je een situatie dat je met serieuze mensen aan tafel gaat zitten.Gaan we verder na de intake dan gaat de teller lopen...

Ach zit zo maar even te dagdromen....en dromen zijn bedrog....

Nou kom maar op met de kritiek, bedenk wel er zijn ook serieuze verkopers

Tooony
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 feb 2009 15:12

Re: Klanten

Ongelezen bericht door Tooony »

Is niet alleen je vak inderdaad, maar als je iets verkocht wilt krijgen zul je je toch het een en ander moeten laten welgevallen.
Ik zit zelf ook in de verkoop (B-to-B) en meer dan eens is het een kwestie van een lange adem hebben en af en toe op je tanden bijten.
Bij succes is het mooi vak...

Ik begrijp je klaagzang maar moeilijk en zeker in deze tijden.
De enige manier om iets verkocht te krijgen is positief blijven en al je potentiele klanten met veel ennthousiasme te woord staan.

Een potje gaan zitten grienen om die grote boze buitenwereld zal je niet echt vooruit helpen.

butch
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 sep 2008 17:11

Re: Klanten

Ongelezen bericht door butch »

Bedankt voor je reactie....
Maar laat me wel wezen het is geen grienen of klaagzang, er zit altijd 2 kanten aan t verhaal...
De klant en de verkoper....maar het laatste stukje was dagdromen.

We hebben zeker een mooi vak, zeker als je t vertrouwen krijgt van een klant die zijn handtekening zet voor een kleine of grote keuken.

Leve de verkoop

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Klanten

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 02 mei 2009 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

butch
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 sep 2008 17:11

Re: Klanten

Ongelezen bericht door butch »

Nee een 100 procent score bestaat niet alleen klagen we hier over de verkopers, maar er zijn er ook die hun best doen om alles goed te laten lopen.
Het is zon mooi vak en creatief maar soms loopt bij mij ook stoom uit mn oren hahahaha
zeg als klant wat je wilt....de BCC reclame slaat de spijker op zn kop:
ik ga even mn portmonee halen, ben zo terug hahaha

Mensen we hebben t nog niet zo slecht in Nederland kom even op aarde allemaal...

De reden dat ik deze topic opende is niet om te klagen maar om even uit de ogen van een verkoper te kijken hoe wij naar de klanten kijken

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Klanten

Ongelezen bericht door legoleek »

Wij hebben offertes van Hacker, Pro Norm en Nobilia liggen.

.....butch...zei je iets ?.......zucht

butch
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 sep 2008 17:11

Re: Klanten

Ongelezen bericht door butch »

Ik ken alleen Hacker en Pronnorm keukens...zoek de klik met:
de zaak
de verkoper
de mooiste keuken
de beste indeling
de beste prijs
Als die 5 goed zijn kopen....

Enne niet nog een offerte laten maken zucht.......hahha

Succes

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Klanten

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Het hele kortingsgebeuren is nu eenmaal zo ontstaan door een wisselwerking van vraag en aanbod, tot enige tijd terug is het zo geweest dat diegene met de meeste "gratis" producten en de "laagste prijs" de meeste opdrachten binnensleept.....

Nu werkt u, Butch, als keukenadviseur en heeft zo een kijk op het "voortraject" van een keuken, en hier ben ik het volmondig mee eens. Doch zelfs in het verdere verloop van de keuken-overeenkomst komen we de vreemdste smoezen tegen.
* Had ik binnen 2 weken na oplevering moeten betalen, dat wist ik niet!? Het plintje zit scheef en het lampje van de wasemkap doet het niet meer en bovendien sluit het blad niet op onze pas gestucte muur (golfslagbad) aan. Als u dat verhelpt betalen we die paar duizend euro echt wel....., waarom we dat nu pas melden? U vraagt het geld toch nu pas?
* In de showroom heeft u andere lampjes hangen, die horen toch bij de kast?
* De monteur heeft allemaal zaagsel laten liggen, dat heeft me zeker een halve dag gekost en schoonmaakspullen, dus ik hou 450 euro achter..
* De aannemer heeft de bouw verzet, wilt u de keuken nog even 3 maanden in opslag houden?
* De badkamer viel nogal tegen qua meerwerk, kunnen we de rest over twee maanden voldoen?

Allemaal opmerkingen die ik zelf (echt!) niet zou durven maken naar een bedrijf toe...Vaak keer ik de vragen per direct om.

Toch, Butch, blijft het een leuk vak, omdat de meerderheid van de consumenten gewoon reël is en blijft en de positieve ervaringen de boventoon blijven voeren. Zodra de negativiteit de overhand neemt stop ik er direct mee, nochtans zit dat er voorlopig niet in.

met collegiale groeten, zelfstandigste.

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Klanten

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Tja, er is voor elke mening wel wat te zeggen.

als je het heel zwart/wit bekijkt komt het overgrote deel neer op communicatie. het is zeer belangrijk wat je verteld aan de klant en de manier waarop. hoe beter je communiceert naar je klanten, hoe beter alles begrepen wordt en hoe minder verassingen je tegen komt tijdens de afwikkeling van de zaken.

Daarnaast ben ik ook van mening dat je te alle tijde positief moet blijven, hoe kritisch (lees: zeurderig) klanten soms ook kunnen zijn.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Klanten

Ongelezen bericht door Machtold »

Ik kan meegaan in je verhaal butch...
Maar: je bent als consument een dief van je eigen beurs als je niet meerdere offertes opvraagd. Dat doe je in je eigen situatie ook. Het is geen pakje boter wat je koopt, maar iets wat zeker 10 jaar (of zelfs langer) mee moet gaan. Je moet dus zeker zijn of je tevreden bent met wat je koopt en je moet een goed gevoel hebben bij de verkopende zaak.
En idd, je kan als verkoper vinden dat de klant een zeur is, als ie zit te zeuren over een scheve plint, maar feit blijft dat je een deugdelijk product moet leveren, want daar betaald de klant voor. Als je bij de Ap een pond gehakt koopt en daar zit een vlieg in dan ga je ook terug! ik wel tenminste...

Maar ik vind wel dat als je tijd (zeker bij 3 uur), hebt besteed aan je klant, dat je daar een vergoeding voor mag vragen, die je weer van de prijs aftrekt als de klant daadwerkelijk bij je koopt, bijv....

Klant was ooit Koning
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 dec 2008 10:49

Re: Klanten

Ongelezen bericht door Klant was ooit Koning »

@ Butch

:Wat ik wel wil zeggen dat we in Nederland een beetje doorslaan naar de verkeerde kant.

Te is altijd verkeerd, zo ook ergens in doorslaan. Doorslaan naar de verkeerde kant ? ,bestaat er volgens jou dan ook een goede kant wat het doorslaan betreft.
"We" in Nederland bestaat m.i niet. Wie is “we”?. Zoals altijd is het verstandig om i.v.m de bejegening ,communicatie, en onbevoordeeldheid niet in "we" termen te denken. Niet iedere klant is hetzelfde, en net zo is niet iedere keukenzaak hetzelfde. Ik zie op dit forum in ieder geval geen personen die in de keukenbranche werkzaam zijn en die zich gaarne willen vergelijken met de ontransparante handelingen van hun DMG broeders.
Bij voorbaat stellen dat de klant vaker liegt dan de verkoper is net zo naïef en afkeurenswaardig. "Vals geld" herken je niet door het te vergelijken met vals geld, je moet het vergelijken met "echt geld".
En zo moet een ieder ook naar zijn eigen gedrag kijken.
Het "negatieve gedrag" van de klant kan de keukenbranche niet veranderen.
En zeggen dat de klant medeverantwoordelijk is voor de kortingswereld is te simpel, en getuigt van slachtoffergedrag. Een goede zaak bepaald zijn eigen regels en neemt zijn verantwoording. Een offerte van 200 euro, why not, ik zou daar in ieder geval geen enkele moeite mee hebben.


Persoonlijk kies ik doorgaans eerder voor goede service dan voor de laagste prijs.
Al ben ikzelf in een onbewaakt moment ook het DMG schuitje ingestapt, ik betaal dus wel hoofdprijs en daarnaast krijg ik de service van een troostprijs :lol: .

Resumé , niet iedere klant is hetzelfde. Tijdens het ontwerpen van mijn nieuwe keuken aan de tafel van het DMG schuitje heb ik 2 keer meegemaakt dat de keukenadviseur tegen mij klaagde over nieuwe klanten die bij de ingang al vertelden dat zij" slechts " ff kwamen kijken (hij kon dit van achter zijn bureau horen).
"FF kijken" was het woord dat hij het meest te horen kreeg in deze branche, het zou verboden moeten worden.
Dus nog voor dat de kortingswereld la kan worden open getrokken ontstaat er op die manier een verkeerd beeld van de klant.
Wat is er verkeerd aan "ff kijken". En wie wilt er op dit forum, (degenen die werkzaam zijn in de keukenbranche) wenst vergeleken te worden met het onbeschofte gedrag van hun DMG broeder?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Klanten

Ongelezen bericht door legoleek »

@ ontroonde koning
En wie wilt er op dit forum, (degenen die werkzaam zijn in de keukenbranche) wenst vergeleken te worden met het onbeschofte gedrag van hun DMG broeder?
ik...

klanten mogen mij vergelijken met een dmg'er , laat maar komen..
Dan kunnen ze eens ervaren dat het ook kan zonder het gepush en gelieg.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Klanten

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Persoonlijk kies ik doorgaans eerder voor goede service dan voor de laagste prijs.
Gelukkig...., en mede door de malaise, gaan steeds meer mensen op deze manier met een overeenkomst om....

Ben zelf keukenverkoper maar heb een aantal offertes laten maken voor het leveren en plaatsen van een nieuwe cv-ketel en radiatoren.
Hier telt voor mij, het voorkomen (vertrouwen in vakmanschap), en voorlichting meer als de prijs.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Klanten

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Het is natuurlijk wel zo dat je eerst even rond moet kunnen kijken.

Ik hoorde ook allemaal verhalen over Duitsland en wij zijn ook even wezen kijken.
Als men zegt dat je in Duitsland goedkoper uit bent moet je natuurlijk geen appels met peren vergelijken.
Geef mij maar een "eerlijke" nederlandse keukenverkoper :D .

Wij hebben hele goede ervaringen met Mark van Vo...... keukens uit Oldenzaal. We zijn er in totaal ook wel 3 uur geweest. De eerste keer een beetje kijken wat je aan een keuken kwijt bent. Na die tijd heeft hij, samen met ons, bekeken wat wij wilden en wat past.
Hij gaf ons een goed adviesen was geen verkoper die alleen voor het geld verkoopt.
Ik had er, vanaf het begin, een goed gevoel bij.
6 mei wordt onze keuken geplaatst. Ben heel benieuwd.

Klant was ooit Koning
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 dec 2008 10:49

Re: Klanten

Ongelezen bericht door Klant was ooit Koning »

Touché legoleek, daar sta ik als ontroonde koning in mijn blote reet gelijk een keizer zonder kleren . Je hebt geleek lego, vergelijken een beter woord zou vereenzelvigen zijn geweest, excuse moi.

Wees blij dat jij je niet hoeft te verlagen tot de overbekende en hilarische smoesjes zoals , de actie is echt enkel vandaag geldig, heeft u even tijd dan ga ik het met mijn chef bespreken

Wie trapt daar nu nog in ? Ik en mijn vrouw bijvoorbeeld. Ik dacht echt dat de verkoper in overleg moest met zijn chef om te bekijken of de inductiekookplaat die ik wilde bestellen tijdelijk voor de helft te koop was. Ik had notabene niet eens om korting gevraagd.
Achteraf gezien, en na het bekijken van dit forum ,was hij niet met zijn chef in gesprek, hij was zich met het idee van zijn provisie op dat moment in alle triomf aan het rukken op de wc.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Klanten

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Nou, nou, iets minder kan ook hoor.
Waar slaat dit op????

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Klanten

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Nou, nou, iets minder kan ook hoor.
Waar slaat dit op????
Dit slaat op het feit dat mensen oordelen (in geschrift of in handeling..) zonder eerst alle voorwaarden of notulen te lezen......

Klant was ooit Koning
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 dec 2008 10:49

Re: Klanten

Ongelezen bericht door Klant was ooit Koning »

Nou, nou, iets minder kan ook hoor.
Waar slaat dit op????

Wat kan minder Janneke ?

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Klanten

Ongelezen bericht door bdi »

Janneke is niets gewend.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Klanten

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik ben heel wat gewend, maar ik vind dat dat taalgebruik niet hoeft.

Gesloten