LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tips voor nieuwe keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

hallo allemaal,
mijn vriend en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht en wij zijn ons nu aan het oriënteren
voor een keuken. We zijn nu bij een aantal winkels geweest en hebben daar ook wat laten tekenen
die winkels zijn: Tieleman, Keukenstudio en Nipius. (we zijn ook nog bij woning en keukenvision geweest
maar keukenvision is mij helemaal NIET goed bevallen!!)

Nu zou ik van jullie wel raad/ advies en tips willen omtrent de keuken die ik wil :-), als jullie dat natuurlijk ook willen ;-) haha


Want soms twijfelen me vriend en ik nog wel is over de kleur, hebben jullie misschien een idee?

Ik heb onderaan al foto's bijgevoegd van de opstelling
Laatst gewijzigd door Mariska1984 op 17 apr 2009 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

portugalia
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 mei 2008 23:58

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door portugalia »

Zo te zien weet je aardig goed wat je wilt. En over de kleur, ikzelf ben niet zo kapot van wit, maar dat is zo persoonlijk. Wat is jullie smaak, stijl?
Succes met kiezen, wat een luxe toch eigenlijk op je 25e?!

butch
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 sep 2008 17:11

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door butch »

Ik zou een offerte laten maken in een winkel? of zie ik het te simpel....

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

uhhhmm ik ben 24, ik ben in de laatste week van december geboren haha de 23ste :oops:

Ja we zijn ook bezig hoor met een keukenwinkel en hij heeft vandaag de tekeningen ge-emailt en nu hebben we een afspraak staan voor de offerte, dus ben benieuwd.... Maar die afspraak is pas over 3 weken want wij konden niet eerder... :( Dus nog even in spanning!


Afbeelding

Afbeelding

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door legoleek »

hoi mariska,

even wat detail-design ideetjes.
Hoge kasten.
oven en magnetron naast elkaar, onder vriezer en koeler. Oogt het allemaal net wat strakker.kan de greepschaal onder de apparaten door lopen. zoals het nu getekend is moet je ze open toveren. (of handvatten toepasen
Greepschaal door laten lopen bij de vaatwasser net zoals de lade kast.
lade kast links van kookplaat eindigen met een wang, dan kijk je niet in de greepschaal.
de houten kasten ook in wangen zetten.
zorg dat ze het blad in de loze hoeken laten ondersteunen en niet laten "zweven" het ceasarstone is op zicht best sterk maar op deze manier breekt het geheid.

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

maar krijg ik dan niet een veelste kleine koelkast? en een te grote vriezer?

en mijn oven en stoombakoven, zijn toch niet even groot? Dus als ze dan naast elkaar zitten ziet dat er toch ook niet zo mooi uit...?

En wat bedoel je precies met wangen, zijkant?

en nog een laatste vraagje... wat bedoel je met:
Greepschaal door laten lopen bij de vaatwasser net zoals de lade kast.

Moet dat dan voor de sier..?

Ja je merkt het al je hebt hier echt te maken met een leek :roll: :D

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Mariska1984,

Als je de oven en stoomoven boven een vriezer en koeler wilt plaatsen dan kun je met greeploos design beter apparaten gebruiken van 88cm hoog. Als je een greep gebruikt op de koeler en vriezer dan kun je deze apparaten 102cm hoog nemen.

Dit heeft te maken met de hoogte van de oven en stoomoven. Aangezien deze apparaten meestal zijn uitgevoerd met een klepdeur kun je je hieraan branden als deze openstaan. Dus plaats de apparatuur niet te hoog anders krijg je vanzelf een brandmerk op de onderarmen.


Als de greeplijsten niet doorlopen maar vaak verspringen dan doet dat afbreuk aan het plaatje. Dan kun je misschien beter een ander alternatief (er zijn veel grepen die nagenoeg niet zichtbaar zijn) kiezen.

Wangen alias stollen(wanden) alias zijpanelen kunnen een mooi effect geven om een hoge kast en ontnemen het zicht op de uiteinden van de greeplijsten (hier zijn de zijwanden namelijk doorgefreesd). Sommige keukenleveranciers fresen de zijwand van de kast niet geheel door waardoor ook zonder zijwanden om de kasten de greeplijsten weg te werken. Zijwanden kosten ook geld.....

Op het ontwerp is weinig aan te merken. Je zou eventueel de apparatuur in de 2 bruine kasten kunnen plaatsen met daaronder serviesruimte. Hierdoor kun je de hoge kastenwand ander uitvoeren en worden veel combinaties (koelvries of aparte koeler en vriezer) mogelijk. Het probleem met de greeplijsten is dan ook direct opgelost.

MVG

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

Bedankt voor de tips! Ik ben gister bij de keukenwinkel geweest en heb dit besproken wat bleek: de oven en de combi-steamer die ik wil hebben kunnen niet naast elkaar omdat de lijnen van de oven zelf niet doorlopen in elkaar. Ook zitten de display's dan niet even hoog. Dat komt doordat ik persé een hele grote oven wil en niet zo'n compacte. Het is dus het beste om ze onder elkaar te doen.

Ik wil mijn apparaten ook persé in de witte kasten naast de koelkast zodat ze dan niet vanaf de woonkamer zichtbaar zijn. En dan heb ik een hele kast voor al mijn servies. Ook heb ik de offerte gekregen... hahha
Hij komt uit op € 17.000 zonder plaatsen het merk is smart select, dat schijnt uit dezelfde fabriek te komen als Siematic....

Is dit een reëele prijs?

Groetjes

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door legoleek »

duss, stel ik altijd de vraag Waarom wil je perse een grote oven. Of dan van een merk wat niet horizontaal strookt ?
over welk merk hebben we het eigenlijk

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Mariska, ben je met de keukenzaak aan de Mozartlaan bezig?
Zo ja, Ze zijn niet de goedkoopste, maar zelf wel goede ervaringen mee met meedenken in voortraject en qua montage en service na plaatsen.

De betreffende merk is Signia. Kijk maar op de site van Keukenstudio.
Keukenmerk is naar mijn mening superdegelijk. Beter dan gemiddeld.
Nivo Opel, zo ongeveer.

Tieleman in Spijkcity?
Wooning zou ikzelf niet doen. Nipius geen ervaring mee. Tieleman wel.
Succes verder.

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

Ja die ja :wink:

Maar hun hebben het over smartselect... is dat dan eigenlijk Signia ?

Wat zijn je ervaringen met Tieleman?
De man bij Tieleman heeft ons een Next aangeraden en hij zegt ik zou niet voor Keller gaan omdat de afwerking neit goed is...

Hoezo geen Wooning, ik weet van der verkooptruks dus ben voorzichtig, maar als ze mij daar toch een goede all-in prijs bieden...

Ik heb namelijk ook nog een vloer, badkamer en 2 wc's nodig... en ik denk dat ik daar wel een hele goede deal zou kunnen sluiten, voor alles in zijn geheel. Maar ik weet nog niet welke merken keukens ze verkopen bij wooning ik ben daar eigenlijk alleen pas voor een vloer en badkamer wezen kijken. En ik ben er deze week pas achter dat wooning bij de DMG groep hoort.....

Maar is een Next keuken vergelijkbaar met die Signia alias Smartselect?

Legoleek --> ik heb het over Bosch of Siemens en ik wil persé een grote oven omdat ik helemaal gek bij van broden/ koekjes/ cake bakken ben. En met een lage oven kan ik niet goed broden bakken is mijn ervaring nu. De ruimte tussen brood en plafond oven is dan te weinig waardoor brood zwart wordt. En ik wil ook een grote overn omdat daar meerder inschuifniveau's inzitten zodat ik veel koekjes in 1x kan bakken :lol:

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door legoleek »

als je dan Neff neemt, die kan horizontaal op 1 lijn gezet worden.
neem je een grote oven (zijn meteen ook de beste bakovens) daarnaarst je combistoomoven en daaronder een warmhoud lade.

of Miele (die hebben tegenwoordig echt grote ovens !!!!) laat je niet afschrikken door het merk (prijstechnisch dan) scheelt niet zo heel veel met de andere, maar wel ontzettend degelijk. zeker wat stoomovens betreft. !!!

neem anders eens de moeite om bij Miele in vianen te kijken, echt een aanrader.

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

ik zou heel graag Neff of Miele willen daar gaat het niet om maar ik ga al over het budget heen met die extra oven....

En me koelkast wordt dan echt te klein.. Maar bedankt voor de tips. Ik zou het wel graag naast elkaar willen en er dan een warmhoudla onder willen :lol: maar dan ben ik echt veel meer geld kwijt.... warmhoudla kost ook weer € 800!

Wat vinden jullie/ jij een reëele prijs voor deze keuken?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door legoleek »

moet je je eens goed laten informeren, je kunt ook een" lege" warmhoudlade nemen, dus gewoon een lade met RVS frontje

en Neff is niks duurder dan bosch of siemens !!!

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

is het niets duurder???
Dan kan ik beter Neff hebben toch?
Maar ik zag zojuist dat Neff alleen een hele duure pyrolyse oven heeft...


Maar wat vind jij een goede prijs voor deze keuken?

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Grappig :P

Ja, dat is Signia. Alleen zij hebben het de naam SmartSelect gegeven.
Als je op hun site kijkt bij keukens. Dan heb je de verschillende merken die ze verkopen onder elkaar. Als je dan op SmartSelect drukt kom je op de site van Signia. Daar staan ook alle mogelijke kastformaten enz.
Wel transparant zo tegenwoordig.

Ervaring Tieleman, opzich in de aankoopproces wel positief.
Alleen had ik bij Keukenstudio meer vertrouwen en beter gevoel in de advies van de verkoper. Bij Keukenstudio waren dingen wat bij anderen niet konden wel mogelijk en werden geen valse beloftes gedaan over de mogelijkheden voor het wegwerken van CV-ketel.
Grappig! Bij mij kwamen ze bij Tieleman juist met een Keller aan! Maf...

Wooning heb ikzelf door de hele manier van doen en verzwijgen van dingen waar ik later zelf achter kwam een nare nasmaak gekregen.
Wel heb ik een aantal collega's die onafhankelijk van elkaar in zee zijn gegaan met Wooning en daar niet negatief over zijn na montage.
Het ligt er wel duidelijk aan wie je daar treft.

Als je graag alles onder 1 dak wil kopen, dan zijn er genoeg andere mogelijkheden zonder je gelijk bij een DMG-zaak terecht komt.
Bv Koolschijn in Delft, SieMatic, verschillende merken voor de badkamer en genoeg keuze aan vloer en wanttegels.
Andere zaken weet ik even niet zo bij naam te noemen in deze regio... :oops:

Next vs Signia. Ik vind het zelf moeilijk als mede-leek daar wat over te zeggen. Genoeg keukenzaken afgelopen en merken gezien en gevoeld.
Qua afwerking is de Next vind ikzelf mooier op bepaalde punten dan Signia. Je kan het beste echt zelf even goed kijken, voelen en vergelijken.

Maar qua service en montage heb ikzelf een goede ervaring met Keukenstudio. Bij Wooning wat ik gehoort heb is die van een stuk minder nivo. OVer Tieleman heb ik een positief verhaal gehoort.

Wel ook altijd bij Keukenstudio zelf kritisch blijven over de te gebruiken apparatuur enz. Maar dat is overal van toepassing :wink:

Welke blad willen jullie erop?

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

bedankt voor deze duidelijke reactie! Super!

Wij willen eingelijk glas maar dat is krasgevoelig en ik ben echt een pietlut.... Nu nemen we ceasarstone en dan 1,3mm dik zodat het wel het mooie dunne effect heeft van glas. Dat vond ik o.a. zo mooi aan dat glas dat het blad zou dun is:D

Waar heb jij nu uiteindelijk je keuken gekocht? En welk merk?

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Ik ben voor de Signia bij Keukenstudio gegaan.
Vandaar mijn goede ervaring met de montage en de service :wink:
Fijne van ze is dat ze hun eigen montageteam hebben.
Komen ze mensen te kort dan werken ze met een vaste groep ZZPers die meelopen met 1 van de eigen montagemannen.
Dus je hebt altijd mensen over de vloer die een directe link met Keukenstudio hebben.
Als ik ooit weer een keuken wil kopen ga ik gerust naar hun terug.

Je zal echt voor jezelf moeten bepalen bij welke zaak je het beste gevoel heb en of de prijs naar je zin is.
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk bij jou gaat worden en naar de foto's van het eindresultaat :wink: :wink:

Mariska1984
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:10

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

Ik heb zeker een goed gevoel bij deze winkel. Alleen ik lees zoveel verhalen over korting enzo dat ik nu eigenlijk niet meer weet waar ik van uit kan gaan. Ik wilde dat de keukenbranche gewoon vaste prijzen had. Maar ja dit is niet mogelijk als DMG ook op de markt is want die pakt het allemaal heel anders aan.... :(

Nu gaf keukenstudio aan ons een prijs door en hij zei dat daar al 25% van de apparatuur vanaf was en ook al 25% van de kastjes. Wat hij dus tegen ons zei was zijn startprijs... Hij zegt ga naar huis denk er over na. Bedenk wat je allemaal in je keuken wilt hebben of dat je toch maar 1 oven wilt bijvoorbeeld, stel je budget af en dan maken we weer een afspraak en dan kijken we of we er samen uit kunnen komen, beiden moeten er een goed gevoel over hebben. Dit vond ik erg fijn, niks PUSHEN!

Nu hoorde ik van andere vrienden weer (ook bij keukenstudio) dat bij hen uiteindelijk € 6000 korting is gegeven OOK op de startprijs. Hij zei bij hen precies hetzelfde over die 25% korting op apparatuur. Ze zijn toen naar huis gegaan en later weern een afspraak gemaakt en toen uiteindelijk zijn ze op € 6000 lager uitgekomen!

Dus na dit verhaal gehoord te hebben ga ik er vanuit dat er nog wat van die startprijs afgaat...

Hoe ging dat bij jullie?

Ik hou namelijk niet van afdingen, ik ben er ook niet goed in en durf het ook nooit zo goed hihi straks moet ik maar me vader meenemen want die kan dat heel goed! Maar ja dat is ook zowat :lol:

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: tips voor nieuwe keuken

Ongelezen bericht door rayke »

ik ben er ook niet goed in
Laat je offerte dan door een onafhankelijke controleren en vraag tevens een prijsadvies. Of schakel een "keukenmakelaar" in die voor jouw de onderhandelingen doet.

Het eerste kost je misschien een paar tientjes de tweede optie een paar honderd euro. Maar dat bespaar je dan dik op je keuken.

Gesloten