LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verschillende merken keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
lisjelis
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2009 12:06

verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door lisjelis »

hallo allemaal,

ik heb een vraagje volgend jaar wordt onze nieuwbouw woning opgeleverd, deze wordt zonder keuken opgeleverd nou ben ik al bij verschillende keukenboeren geweest. En de een zegt dat een rotpunkt keuken goed is de ander zegt dat een smith keuken goed is en een andere keukenboer die voor mij een hele mooie keuken had ontworpen voor een nette prijs (9000 euro) maar dan van het duitse merk Beckermann. het waren gelakte hoogglans deurtjes. deze keukenboer gaf aan dat een Beckermann keuken boven een Smith keuken stond. maar is dit ook waar of is het een verkooppraatje.

al vast bedankt voor jullie reactie

groetjes

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Tja wat goed en slecht is verschilt per persoon door de interpretatie van de waarneming.

Een Rotpunkt is zijn geld (mist netjes verkocht) zijn geld wel waard, een Schmidt en een beckermann zijn mijns inziens wel met elkaar te vergelijken (al heb ik kort met Beckermann gewerkt). En zullen qua prijs elkaar niet veel (behoren te) verschillen.

Kijk verder als de keukenmeubelen......Apparatuur, betrouwbaarheid bedrijf, kennis, behulpzaamheid e.d... alleen dan maakt u de juiste keuze.

ruuduitbreda
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2009 12:28

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door ruuduitbreda »

Beckerman.

Tja niet kopen loopt verachter op de heden daagse keuken´s
en wordt gebruikt als bouw keuken,maar daar is de prijs dan ook naar.
Zo niet dan betaal je teveel
Beter ben je af met een Hacker Aktive-Systemat wel duurder
maar dan heb je gelijk ook iets degelijks
deze hebben een beter kwaliteit als een Siematic of een Poggenpoh Keukenl

Campo
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mar 2009 15:16

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door Campo »

Beter ben je af met een Hacker Aktive-Systemat wel duurder
maar dan heb je gelijk ook iets degelijks
deze hebben een beter kwaliteit als een Siematic of een Poggenpoh Keukenl
Ik moet nog de eerste Hacker Aktive- systemat keuken tegenkomen die beter is dan Siematic of Poggenpohl.. .tenzij je appels met peren gaat vergelijken.

Bij lakdeurtjes heb ik zelfs gezien dat Nolte kwalitatief beter in elkaar steekt dan een Hacker Aktive - systemat! Niet dat het hacker of Nolte slecht zijn, maar Poggenpohl is weer een segment hoger.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

En zo praat een ieder weer voor eigen parochie!

Toch lachwekkend dit is de beste, tot ze volgend jaar weer eens een ander merkje in de showroom smijten en dan?
DIT IS DE BESTE!

Mvg Kuchegril

ruuduitbreda
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2009 12:28

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door ruuduitbreda »

Er zijn voldoende merken die nog beter zijn ,
Echter als het op service aankomt, duurt dit weken voor dit opgelost is.
Een Rotpunkt keuken in hoogglans lak komt uit italieën althans
de lak onderdelen. als je daar een probleem mee krijgt kun je lang wachten tot het is op gelost.

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Ben nu al een tijd bezig met een nieuwe keuken en blijf het merk verhaal een niet transperant verhaal vinden.

Ik zou wel eens willen weten of iemand al een paar jaar een beckermann keuken heeft staan en wat zijn ervaring is.

Heb nu 2 offertes liggen de 1 is beckermann en de andere cityline van Tielemans.

Moet zeggen dat Tielemans een erg goede naam heeft maar ik zie dit niet altijd terug in de manier van helpen en advies.

Forumvoorklanten
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jul 2009 09:58

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door Forumvoorklanten »

zelfstandigste schreef:Tja wat goed en slecht is verschilt per persoon door de interpretatie van de waarneming.

Een Rotpunkt is zijn geld (mist netjes verkocht) zijn geld wel waard, een Schmidt en een beckermann zijn mijns inziens wel met elkaar te vergelijken (al heb ik kort met Beckermann gewerkt). En zullen qua prijs elkaar niet veel (behoren te) verschillen.

Kijk verder als de keukenmeubelen......Apparatuur, betrouwbaarheid bedrijf, kennis, behulpzaamheid e.d... alleen dan maakt u de juiste keuze.
Kom op zeg, een grotere bagger als Rot punkt bestaat niet, verkoop je dat zelf?

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door Chief »

Kom op zeg, een grotere bagger als Rot punkt bestaat niet, verkoop je dat zelf?
Onderbouw nou eens waarom dit bagger is,
dit heb ik al zo vaak zien staan.

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Wanneer is iets bagger als het aan onderstaande punten voldoet:
* Slechte services en niet nakomen van verplichtingen
* Slecht materiaal wat slecht afgewerkt is
* Tijdens montage verkeerde onderdelen geleverd worden of maten niet goed zijn
* De levensduur verwachting niet gehaald wordt
* Kastdeuren na verloop van tijd gaan zakken of materiaal los raakt

Zo maar een paar punten om slecht of goed te beoordelen. Wil hiermee niet zeggen dat dit geld voor een bepaald merk want dat ik kan ik juist niet beoordelen.




Chief schreef:
Kom op zeg, een grotere bagger als Rot punkt bestaat niet, verkoop je dat zelf?
Onderbouw nou eens waarom dit bagger is,
dit heb ik al zo vaak zien staan.

zanikje
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:58
Locatie: Thuis

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door zanikje »

Kom op zeg, een grotere bagger als Rot punkt bestaat niet, verkoop je dat zelf?


Beste Forumbezoekers

Laat u niet in de luren leggen door zeurende en met belangenverstrengelde(n) Forumwatchers.

Radar is voor klanten

hafeenst
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2009 16:17

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door hafeenst »

JR-zundapp schreef:Wanneer is iets bagger als het aan onderstaande punten voldoet:
* Slechte services en niet nakomen van verplichtingen
* Slecht materiaal wat slecht afgewerkt is
* Tijdens montage verkeerde onderdelen geleverd worden of maten niet goed zijn
* De levensduur verwachting niet gehaald wordt
* Kastdeuren na verloop van tijd gaan zakken of materiaal los raakt

Zo maar een paar punten om slecht of goed te beoordelen. Wil hiermee niet zeggen dat dit geld voor een bepaald merk want dat ik kan ik juist niet beoordelen.
- Service is niet afhankelijk van het merk keuken maar van het bedrijf en de verkoper.
- Wat is slecht afgewerkt materiaal?
- Verkeerde onderdelen, zie punt 1
- Levensduur..ik koop geen keuken voor 30 jaar
- verhangen.... kijk... dat is dus een belangrijk punt mbt de kwaliteit.... wat is kwalitatief goed hang/sleutwerk?? hoor ik niemand over

Heb zelf een offerte voor een rotpunkt bij een bedrijf waar ik veel mensen om me heen heel positief over hoor...

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Rotpunkt is een goed merk maar let ook op achterwanden, spuitwerk of folie van de kasten. Tevens kunnen de betere merken veel meer maatwerk leveren zoals aangepaste hoogte en breedte van kasten.

De verkoper en de winkel bepaald ook een groot deel van het kwaliteit en service. Maar sommige keukens gevens 5 jaar garantie vanaf de fabriek.

Zo maar wat punten

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door maxx »

- verhangen.... kijk... dat is dus een belangrijk punt mbt de kwaliteit.... wat is kwalitatief goed hang/sleutwerk?? hoor ik niemand over

Nou, dan ben je hier niet geweest :lol:

Goed hang- en sluitwerk of beter gezegd meubelbeslag is zeker zo bepalend voor de duurzaamheid van de keuken als de fronten en werkbladen. Een scharnier wat na 2 jaar doorhangd en niet meer af te stellen is zorgt voor een slecht kwaliteitsgevoel.

Er worden een aantal merken veel toegepast zoals Blum, Salice, Grass en Hettich. Ik ben zelf een grote voorstander van Blum vanwege het uitgebreide assortiment, duurzaamheid en uitstekende service bij garantiegevallen.

MVG

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Ik weet niet waar hier is maar heb me aardig verdiept in het wereldtje van keukens :roll: :roll:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door maxx »

Hier is hier, is toch duidelijk :roll:


Verdiepen in het wereldje of in het wereldje werken. Toch een duidelijk verschil.

Kan natuurlijk zijn dat je als hobby keukenbouwer bent. Maar aan de naam te zien sleutel je eerder graag aan brommers. Das wel nodig ook met een Zundapp.... ben zelf altijd een Kreidlerman geweest.

MVG

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

:evil: Je doet in ieder geval niet je best om aan klanten te werken met de opmerking over de zundapp.
Maar als je werkt in de keukenbranche ben je niet objectief. Dat ben ik wel en heb ook meerdere ervaringen opgedaan met verschillende winkels en juist de kennis van keukens vind ik erg tegen vallen :(

Maar ik zeg absoluut niet da ik alles weet en ben absoluut van mening dat elke keuken zaak geld mag en moet verdienen. Maar het mag wel op een eerlijke manier met een nette prijs kwaliteit verhouding.

Gelukkig zijn er een aantal winkels die zich hier ook aan houden.

Maar zeg eens eerlijk er zijn maar weing keuken zaken die al meer dan 10 jaar bestaan onder dezelfde naam. Dus hoe sirieus moet je de garantie en service van de winkel nemen....

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door maxx »

Je doet in ieder geval niet je best om aan klanten te werken met de opmerking over de zundapp.
Ach, geintje moet kunnen. Al mijn maten hadden Zundapp dus ik had een Kreidler.
Maar als je werkt in de keukenbranche ben je niet objectief. Dat ben ik wel en heb ook meerdere ervaringen opgedaan met verschillende winkels en juist de kennis van keukens vind ik erg tegen vallen
Snap ik niet. Waarom kun je niet objectief zijn als je in de keukenbranche werkt? Ik heb diverse kanten van de keukenwereld kunnen bekijken als keukenmonteur en nu winkeleigenaar. Ik heb zelf keukens gebouwd en die ervaring kan ik nu gebruiken. Ik verkoop niets waar ik zelf niet achter kan staan.

Dat je nog niemand bent tegengekomen die je uitleg kan geven over de technische kant van de keukens zegt meer over de winkels waar je bent geweest dan over de keukenmarkt. Er zijn veel verkopers die nog geen kastje kunnen afstellen of een ladesysteem uit een kast kunnen verwijderen.
Maar ik zeg absoluut niet da ik alles weet en ben absoluut van mening dat elke keuken zaak geld mag en moet verdienen. Maar het mag wel op een eerlijke manier met een nette prijs kwaliteit verhouding.

Gelukkig zijn er een aantal winkels die zich hier ook aan houden.
Klopt als een bus. Jammer genoeg is er vaak weinig transparantie te vinden.
Maar zeg eens eerlijk er zijn maar weing keuken zaken die al meer dan 10 jaar bestaan onder dezelfde naam. Dus hoe sirieus moet je de garantie en service van de winkel nemen....

In iedere branche zijn er eendagsvliegen. Een slechte keukenzaak zal in zijn regio snel zonder klanten zitten als ze de kantjes eraf lopen. Ik ben nu circa 5 jaar bezig dus ik moet nog zo'n 30 jaar. De garantie en service van de keukenwinkel is 50% van het totaal. De andere helft zal van het geleverde product moeten komen. Als dit product niet goed is van kwaliteit dan redt de service van de keukenwinkel de situatie ook niet meer. Bagger is bagger.


MVG

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door legoleek »

weing keuken zaken die al meer dan 10 jaar bestaan onder dezelfde naam
jawel hoor: wij zelfs meer dan 30 !

@zundap & Maxx ; stelletje duitse buikschuivers... :lol: Suzuki 50ZRSL

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: verschillende merken keukens

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

En welke merk keuken verkopen jullie het meest???

En nu objectief motiveren waarom want ik heb begrepen dat er merken zijn waar veel meer op verdiend wordt en dus ook liever verkocht wordt terwijl dit niet altijd in het voordeel van de klant is :oops:

Enn uh mijn zundapp bestaat al 40 jaar dat zal de meeste keukens niet gaan halen :wink:

Gesloten