LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verdwaald in keukenland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
elsi
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2009 14:57

Verdwaald in keukenland

Ongelezen bericht door elsi »

Wij willen graag een nieuwe keuken kopen, dit is voor ons de eerste keer. Inmiddels zijn we bij een aantal zaken geweest. Satink (Zwolle), Mandemakers (Zutphen), Brugman (Zutphen), Nieuwenhuis (Deventer) en Raab Karcher (Vriezenveen). Door de agressieve verkoopmethodes vallen voor ons Brugman en Mandemakers sowieso af. Bij Nieuwenhuis hadden wij een beter gevoel maar vanwege hun deelname in de DMG groep valt dit ook af.

Satink en Raab Karcher maken een vertrouwde indruk op ons. Op dit forum ben ik hier ook geen negatieve berichten over tegengekomen. Bij Raab Karcher hebben wij een greeploze Keller keuken uitgekozen met composiet (gezoet) blad en bij Satink eenzelfde keuken maar dan van Nextline. Ik val op matte, vrij robuust uitziende werkbladen, daarom de keus voor grijs composiet. Gisteren ben ik uit nieuwsgierigheid even Grando Keukens binnen gelopen en daar viel mijn oog op een keramiek (ceramistone) werkblad. Aangezien ik al twijfels begon te krijgen over composiet (oa vanwege reacties op dit forum) leek dit keramieke blad mij een erg goede oplossing. Ik ben geen overdreven poetser en zoek vooral een echt WERKblad.

Het probleem is nu alleen dat Raab Karcher en Satink dit soort werkbladen niet in hun assortiment hebben en ik weiger uit principe bij Grando keukens te kopen. Dus wat nu??? Gaan voor het goede gevoel bij Raab Karcher of Satink en dus composiet nemen? Of toch de gok nemen met Grando? Of weet iemand anders nog een goede optie (in de buurt van Deventer)?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Verdwaald in keukenland

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:idea:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 12 feb 2010 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

elsi
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2009 14:57

Re: Verdwaald in keukenland

Ongelezen bericht door elsi »

Dat principe slaat eigenlijk op het 50% belang van DMG in Grando. Dat tezamen met een groot aantal negatieve 'recensies' maakt dat ik er geen goed gevoel bij heb.

En Raab in Vriezenveen is in ieder geval (nog) niet gestopt met keukens. Gisteren nog geweest.

Maar je geeft aan dat ik voor nextline moet gaan, waarom kies je nextline boven keller?

en heb je misschien ook advies over hetwerkblad?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Verdwaald in keukenland

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 12 feb 2010 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

janjansssen
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44

Re: Verdwaald in keukenland

Ongelezen bericht door janjansssen »

Bedoel je Raab Karcher bouwstoffen?
Heb je al een offerte laten maken?

elsi
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2009 14:57

Re: Verdwaald in keukenland

Ongelezen bericht door elsi »

Ja Raab Karcher bouwstoffen, offerte is al gemaakt.

arjan1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2009 22:51

Re: Verdwaald in keukenland

Ongelezen bericht door arjan1984 »

Je weet toch nooit of het goed gaat van te voren??

Je kan het bij Grando proberen, je weet het nooit, wat er na het gesprek met je keuken gebeurd weet je toch niet.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Verdwaald in keukenland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Je weet toch nooit of het goed gaat van te voren??
Klopt, maar is dit ook een reden om meer risico te nemen?

Vergelijk het met een belegging:

Beleggen met veel risico kan een hoog rendement opleveren
Beleggen met weinig risico levert minder rendement op en duurt vaak langer

't is maar wat u wilt ........

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Verdwaald in keukenland

Ongelezen bericht door legoleek »

Je weet toch nooit of het goed gaat van te voren??
En ieder heeft een weer een andere acceptatie graad van wel of niet goed gaan.

bij de een breekt de pleuris, hel en verdoemenis uit als een handvat ontbreekt, terwijl de ander z'n schouders ophaalt bij een verkeerd gemeten stenen werkblad.

uiteindelijk worden keukens, bij wie dan ook, door mensen besteld en gemaakt. En een keuken is een samenraapsel van heel veel verschillende leveraniers die elk weer eigen regeltjes en dingetjes hebben.

wat uiteindelijk het belangrijksteis, is HOE het wordt opgelost.

consument76
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2009 10:15

Re: Verdwaald in keukenland

Ongelezen bericht door consument76 »

Niets meer aan bovenstaande toe te voegen.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Verdwaald in keukenland

Ongelezen bericht door hark »

@ elsi :

Nog even iets anders belangrijks waar ik niemand hier over hoor.
Bij alle zaakies waar oom Ben een vinger in de pap heeft moet je waken voor het volgende :
* Het gehele bedrag dient voor levering te worden overgemaakt.
Je neemt een bewust risico hiermee..Nooit doen in deze tijd. Er zijn echt wel keukenzaken te vinden waarbij je gewoon 1 a 2 weken na montage en oplevering kunt betalen. Als ze niet vertrouwen dat jij betaald waarom zal je oom ben dan vertrouwen dat hij gaat leveren en monteren na betaling ??
* Bij oom Ben wordt de keuken niet standaard aangeloten.
Ze monteren de keuken maar sluiten dan echt de kraan afvoer etc niet aan. Pas als je hier moeilijk over gaat doen zijn ze wellicht bereid hiervoor een loodgieter in te schakelen ( op jou kosten uiteraard )

Succes ! :D

keuken007
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2009 22:16

Re: Verdwaald in keukenland

Ongelezen bericht door keuken007 »


theoine
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2008 22:31

Re: Verdwaald in keukenland

Ongelezen bericht door theoine »

zeker niet kopen bij Brugman .

slechte ervaring .

Gesloten