LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies inzake aanschaf Hacker Systemat AV 5025 A800 Keuekn

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
fgj.veldman
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2009 14:05

Advies inzake aanschaf Hacker Systemat AV 5025 A800 Keuekn

Ongelezen bericht door fgj.veldman »

Ik Sta op het punt om een Hacker AV systemat AV keuken aan te schaffen. Echter weet ik niet zo goed of ik niet te veel betaal voor de keuken. Men zegt dat ze geen prijsvechters zijn zoals mandemakers keukens en dit een zeer goede offerte is.
Buiten de apparatauur bestaat de keuken uit het volgende:

U907848 onderkast h78 b 90
BK9046 Lade indeling tbv keukengerei h77,6 b 59,6
DM607807 Los front voor vaatwasser
U607852 Onderkast met doorlopende deur h78 b60
HAS60 driedelinge afval emmer
US907829 Spoelelement met 2 uittrekladen h78 b90
U1206528 Onderkast met 2 uittrekbare laden h60 b120
U1206528 Onderkast met 2 uittrekbare laden h60 b120
HG6022192 Hoge kast voor geintegreerde koelkast met inbouwnis h220,8 b 60
HG6022192 Hoge kast voor geintegreerde koelkast met inbouwnis h220,8 b 60
EB6056 losse legplank h1.9 b56,7
9999 achterwand
HG6022192 Hoge kast voor geintegreerde koelkast met inbouwnis h220,8 b 60
OKG9039 wasemkapdeur h38,6 b 89,6
EG8305 schouwwasemkap
EG82011 Koolstoffilter
OK1203911 Bovenkast met klepdeur
OK1203911 Bovenkast met klepdeur
UA128 uitsparing voor inbouwspot
BL264 Verlichtingarmatuur halogeen
UA128 uitsparing voor inbouwspot
BL264 Verlichtingarmatuur halogeen
UA128 uitsparing voor inbouwspot
BL264 Verlichtingarmatuur halogeen
UA128 uitsparing voor inbouwspot
BL264 Verlichtingarmatuur halogeen
UA128 uitsparing voor inbouwspot
BL264 Verlichtingarmatuur halogeen
BL400 trafo
BL100 schakelaar
SO110 plint 3,6 m

zonder granieten werkblad wordt deze keuken mij aangeboden , zonder montage kosten etc voor Eur 7072.

Betaal ik te veel ?

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: Advies inzake aanschaf Hacker Systemat AV 5025 A800 Keuekn

Ongelezen bericht door sarpmg »

Prijs is zonder apparatuur, blad en montage?

fgj.veldman
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2009 14:05

Re: Advies inzake aanschaf Hacker Systemat AV 5025 A800 Keuekn

Ongelezen bericht door fgj.veldman »

Ja voor het blad (graniet) 2* 1.5 m incl RVS onderbouwspeolbak betaal ik 4000 euro en voor montage en aansluiten inclusief een houten ombouw 2500 euro. Apparatuur haal ik van het internet

janjansssen
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44

Re: Advies inzake aanschaf Hacker Systemat AV 5025 A800 Keuekn

Ongelezen bericht door janjansssen »

7072 euro voor alleen kasten? moet een foutje zijn

wat voor front is het? hout? gelakt?
bij welke winkel?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Advies inzake aanschaf Hacker Systemat AV 5025 A800 Keuekn

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Hm lijkt mij (als leek) zijnde veel geld voor een Activ ja.

Wellicht per email aan de hand van deze lijst een prijs vragen bij een twee of drietal andere Hacker dealers?

nienkestephan
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2009 19:47

Re: Advies inzake aanschaf Hacker Systemat AV 5025 A800 Keuekn

Ongelezen bericht door nienkestephan »

Voor iedereen die overweegt een keuken te kopen: ga op zijn minst even naar Duitsland om te vergelijken. Hieronder onze ervaringen:

Wij hebben een kleine keuken. Moesten echt eens aan een nieuwe. Zijn bij negen zaken geweest, zes in Nederland, drie in Duitsland. We hebben vier Nederlandse offertes gevraagd en twee Duitse. Aanvankelijk wilden we echt in Nederland slagen. Echter, onze ervaringen waren niet goed. Niet uitgewerkte offertes ("ja dat is niet onze gewoonte meneer"). Prijzen waar we sterk de indruk van hadden hadden dat het niet klopte "dit is echt de uiterste prijs meneer", waar dan een week later zomaar 1500 euro vanaf ging.

We zijn uiteindelijk, mede vanwege de ervaringen op deze site, naar Duitsland gegaan en bij drie zaken langs gegaan. Bij één konden we niet geholpen worden vanwege de drukte, bij twee anderen hebben we offertes gekregen. Wat gelijk heel prettig was: offertes zijn netto offertes, geen gezeur over kortingen etc etc. De prijs is de prijs. Vervolgens de inhoud van de offerte: waar we in Nederland voor een Ballerina keuken met Bauknecht apparatuur (afwasmachine, kookplaat zonder wokbrander, magnetron, oven, koelkast) en granieten blad zonder verder enige toeters en bellen 9000 euro dienden te betalen (na echt heel strak onderhandelen en geloof me dat kan ik goed zonder overigens onredelijk te worden, iedereen moet eten tenslotte. Overigens: dit was veruit de laagste prijs die ons berekend werd in Nederland. Er waren zaken die ongelogen voor een vergelijkbare keuken 13.000 euro vroegen en dan zeiden: "meneer dit is echt het laagste wat ik u kan bieden") kregen we voor dat zelfde geld in Duitsland: een Hacker Systemat hoogglans met Siemens apparatuur (alleen de kookplaat, met wokbrander, is van Atag), plus granieten blad, plus Le Mans rekken. Prijzen zijn inclusief opmeten en plaatsen.

De keuken staat nu twee dagen: prachtig. En wat vooral erg prettig is: de monteurs zijn erg aardig, zeer gericht op onze wensen bij de kleine dingen. Er is een constructiefout bij het ontwerp gemaakt: zonder enige discussie erkend men de fout en er wordt volgende week een oplossing gebracht (een hoekkastdeurtje kan maar beperkt open vanwege de uitstekende afzuigkap. Er wordt nu volgende week een nieuwe afzuigkap geleverd en geinstalleerd, de geplaatste kunnen we gebruiken tot de nieuwe geleverd wordt: "onze fout meneer". De monteurs gingen pas de deur uit nadat alles was schoongemaakt en het tuinterras geveegd was (ze hadden daar gezaagd).

De zaak waar we gekocht hebben: Küchenprofi Gerwens
Otto-Hahn-Strasse 10
D–48599 Gronau
Tel.: +49 (0) 25 62 / 81 63 - 0
[email protected]

Ze leveren in heel het land, of je nu west, noord, zuid of oost woont.

En heus, we hebben geen aandelen, ook zijn het niet onze vrienden, maar het verschil met Nederlandse bedrijven is zo groot (en niet alleen het geld) dat ik iedereen aanraad op zijn minst eens te gaan praten daar (als je op zaterdag gaat, maak een afspraak van te voren). Men praat daar overigens uitstekend Nederlands, ook de monteurs spreken onze taal, en dat voor Duitsers!!

Ten slotte: met de monteurs gesproken over hoe het toch kan dat ze zoveel goedkoper zijn, zij zeggen: Nederlandse keukenzaken werken allemaal voor zichzelf, zijn slecht georganiseerd (dat is zo, kijk maar een hoeveel zaken lid zijn van de koepelorganisatie). Gerwens is lid van een inkooporganisatie die 2500 leden heeft. Zij kunnen zoveel korting bedingen bij grote keukenfabrikanten en merken als Siemens dat hier voor Nederlandse bedrijven niet tegen te concurreren valt. En laten die bedrijven niet miepen (zoals soms op deze site gebeurd: je moet het nl bedrijfsleven steunen in deze tijd etc), laten ze zich eens gaan organiseren en werkelijk vanuit het klantperspectief gaan denken. Er zijn er maar verrekte weinig die dit doen.

Vincent

janjansssen
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44

Re: Advies inzake aanschaf Hacker Systemat AV 5025 A800 Keuekn

Ongelezen bericht door janjansssen »

Betaal ik te veel ?
veel te veel...welke winkel is het?
Men zegt dat ze geen prijsvechters zijn zoals mandemakers keukens
Dat bepalen wij wel

@msterdam
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:37

Re: Advies inzake aanschaf Hacker Systemat AV 5025 A800 Keuekn

Ongelezen bericht door @msterdam »

Heeft iemand ervaring met http://www.duitsekeukens.nl in Hoofddorp? Zij geven aan te leveren tegen Duitse prijzen, maar ik vraag mij af of dit ook zo is.

creabea
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2010 16:55

Re: Advies inzake aanschaf Hacker Systemat AV 5025 A800 Keuekn

Ongelezen bericht door creabea »

Hacker is DMG Rational maakt de mooiste hoogglans fronten,kleine radius, voor en achterzijde hoogglans gelakt en....... voordeliger dan bij onze oosterburen

XtraT
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 okt 2010 19:31

Re: Advies inzake aanschaf Hacker Systemat AV 5025 A800 Keuekn

Ongelezen bericht door XtraT »

creabea schreef:Hacker is DMG ....
@ CreaBea: hoe bedoel je Häcker is DMG... Volgens mij verkoop je onzin!

DMG verkoopt welliswaar Häcker, maar dat betekent niet dat Häcker van DMG is. Wij hebben zojuist een Häcker Systemat keuken besteld bij een zelfstandige keuekenzaak (KeukenExpo in Nieuwegein). Voortman keukens en Nijhof in Baarn verkopen ook Häcker Systemat. En deze zaken zijn ook geen onderdeel van DMG.

IK kan niets zeggen over Rationall, maar wij hebben Häcker Systemat vergeleken met Siematic en uiteindelijk gekozen voor Häcker Systemat.

roosje12
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:52

Re: Advies inzake aanschaf Hacker Systemat AV 5025 A800 Keuekn

Ongelezen bericht door roosje12 »

Beste XtraT,

Mag ik vragen waarom jullie voor Systemat hebben gekozen?
Wij zijn nu ook aan het zoeken naar een goede Siematic zaak. Niet dat wij persé Siematic willen.
Graag wil ik wel de voordelen van Hacker Systemat horen.

Mvg.

XtraT
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 okt 2010 19:31

Re: Advies inzake aanschaf Hacker Systemat AV 5025 A800 Keuekn

Ongelezen bericht door XtraT »

roosje12 schreef: Mag ik vragen waarom jullie voor Systemat hebben gekozen?
Wij zijn nu ook aan het zoeken naar een goede Siematic zaak. Niet dat wij persé Siematic willen.
Graag wil ik wel de voordelen van Hacker Systemat horen.
Hallo Roosje 12,

De eerste keuken die wij samen mooi vonden was een greeploze hoogglans gelakte Systemat keuken bij KeukenExpo in Nieuwegein, een zaak waar we op zich een goed gevoel bij hadden en hebben. Omdat we vergelijkingsmateriaal wilden zijn we verder om ons heen gaan kijken. We zijn er achter gekomen dat er meer keukens zijn die hier op lijken. Brugman biedt een keuken die hier erg op lijkt. maar de behandeling bij Brugman vonden wij niet prettig. Nadat ik afgebeld had kon er opeens nog eens €2.000 van de eerder als zeer scherp betitelde prijs af. Ons volgende bezoek was bij EigenHuis keukens in Houten om te informeren naar een Siematic keuken. De adviseur vroeg herhaaldelijk naar ons budget en bij al onze voorkeuren benadrukte hij dat we een dure smaak hadden. Ook hier hadden wij geen goed gevoel, een vervolgafspraak heb ik afgezegd. Omdat wij toch wel wilden weten of een Siematic keuken binnen ons bereik lag en of de prijs van de ons aangeboden Systemat keuken reëel was, zijn wij naar BMN in Nieuwegein gegaan voor een Siematic S2. Hier zijn we heel goed geholpen. We kregen de tekeningen en de lijst met onderdelen netjes thuisgestuurd. En de Siematic was in een vergelijkbare opstelling ook redelijk geprijsd.

De uiteindelijk doorslag is voor ons toch het prijsverschil geweest. Systemat kan zich in onze ogen qua kwaliteit meten met Siematic. Uiterlijk zien wij nauwelijks verschil. Ik moet wel zeggen dat de Siematic beter scoort qua reputatie en ook de vewachting m.b.t. het naleveren van onderdelen is hoger. Ook waren wij gecharmeerd van het meeneemmechanisme, waarbij de ingebouwde besteklade direct naar buiten komt bij het openen van een grote lade. Dat laatste functie heeft systemat helaas niet.

Let wel op. wij zijn ook bij Grando geweest. die verkopen een op het eerste gezicht soortgelijke keuken en zeggen dat het een Systemat is. Maar ons viel op dat de hoeken van het eindpaneel koud in verstek tegen elkaar aangezet zijn(met een naad dus). Bij de Systemat keuken die wij gekocht hebben wordt dit paneel in de fabriek vervaardigt, is de hoek volledig gelakt en is de naad niet zichtbaar.

Belangrijkste advies is daarom kijk zelf goed naar wat je mooi en goed vindt, zorg dat je qua prijs vergelijkingsmateriaal hebt, teken niets op voorhand en koop de keuken bij de mensen en de zaak waarin je vertrouwen hebt.

Gesloten