LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn keuken, wat denken jullie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Afbeelding

Na veel denk en tekenwerk is dit de keuken die ik wil gaan kopen.

Let niet op de kleuren, die waren gelimiteerd door het programma. De basiskleur is gelakt wit met accenten van grijs eiken (kunstof). Het blad heeft een taupe kleur.

De keuken bevat aan kastwerk:
Hoge kast met nis 122 en 45, voor 122 vriezer en combi
Hoge kast met nis 140, voor koelkast
Hoge kast met nis 122 en 45, voor combi

Ladekast (2 verdeling)
Onderkast
Spoelkast
Vaatwasser
Ladekast (2 verdeling)

Ladekast (2 verdeling)
Ladekast (2 verdeling)
Ondiepe kast x3

Blad is composiet en opgedikt naar 4cm.

Qua apparatuur zitten er dus twee combi's een koelkast van 140, vriezer van 122, vaatwasser, 6 pits kookplaat en eilandafzuiger in. Alles van Bosch behalve de vriezer die is van AEG. De spoelbak wordt een Reginox Ohio met een Sondrio kraan van Boretti.

(Voor de geinteresseerden de typenummers in dezelfde volgorde als hierboven: HBC84K553, HBC84K553, KIF27A51, AN910504I, SMV40E10EU, PCN985ENL, DIB096850)

Ik heb de keuken bekeken in uitvoeringen van Alno, Systemat en Next125 en eigenlijk vallen de prijzen allemaal tussen de 15.000 tot ongeveer 20.000. M.i. is rond de 15.000 redelijk, correct me if I'm wrong.

Elk merk heeft zo z'n voor en nadelen. Zo heeft Next125 de nieuwe mat lak uitvoering in polariswit, wat mij wel heel erg trekt. Next zit daarentegen vaak meer richting de 20.000 terwijl Alno meer aan de onderkant zit.

Hebben jullie nog adviezen en/of bezwaren, tips met betrekking tot de keuze tussen deze merken. En heeft er iemand al ervaring met een keuken uitgevoerd in matte lak?

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 28 aug 2009 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door Mini7 »

Ziet er gaaf uit! Ik zou alleen de bovenkastjes niet zo nemen... misschien zo'n lange klepkast...

Hartelijke groet,

Mini7

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik denk...........
1. mooie keuken echter weet ik niet of de genoemde merken de belijning van de hoge kasten waar kunnen maken.
2. waarom zijn de hoge kasten niet greeploos?
3. waarom geen "rankere" wasemkap? Dit apparaat is nu beeldbepalend. (eigenlijk dus wat pffff ook aangeeft)

dat is, eerlijk, wat ik denk. Doe ermee wat u wilt......

tip: Schmidt heeft een zeer voordelig "micronlak" front.......

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door gast286 »

Vind de kombi erg hoog (met klepdeur) tenzij je zelf 2.5 mtr. bent.

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Dank voor het commentaar!

De belijning kan tegen kleine meerprijs worden gerealiseerd bij de drie merken. Het is wel uitzonderlijk dat ik onder de combi een vriezer heb van 102 maar het was te realiseren. De deurverdeling op de middelste hoge kast moet custom gemaakt worden zodat de belijning juist doorloopt.

De hoge kasten voeren we niet greeploos uit omdat de greeplijsten dan vertikaal zijn, daarnaast zitten er al grepen van de combi's. De grepen op de hoge kasten die lijken heel erg op die van de combi's en worden in het midden van de deuren geplaats. Het is een beetje een compromis tussen functionaliteit en esthiek. Met grepen is de koelkast en vriezen natuurlijk ook makkelijker te openen.

Hebben jullie suggesties voor merk en type voor de afzuigkap? De afzuiger op de tekening is natuurlijk niet hetzelfde als die van Bosch, maar die is inderdaad ook best flink.

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Vind de kombi erg hoog (met klepdeur) tenzij je zelf 2.5 mtr. bent.
Dat valt op zich wel mee, de klep zit op ongeveer 130 a 140, afhankelijk van hoe hoog ik de plint uiteindelijk kies. Tenopzicht van een vriezer van 88cm maakt het niks uit. 88cm vriezers worden vaak in een 122 nis gezet met een loze ruimte eronder.

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

Wij hebben zelf een Itho afzuigkap D840 bij onze keuken besteld.
Deze wordt in het plafond gemonteerd.
Dan heb je een vrij zicht door de keuken.
Onze keuze voor plafondmontage is mede gemaakt door onze lengtes (2m en 1,8m).

Succes ermee

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Hey da's een gaaf idee.

Jullie hebben dat ding dan gewoon rechstreeks in een verlaagd plafond ingebouwd? Werkt dat een beetje qua afstand enzo? Neem aan dat het ding dan met een afstandbedieing komt ;)

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 11 feb 2010 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door kweenie »

Weet je wel dat die 103 cm AEG vriezer maar 97 liter netto inhoud heeft? In een Bosch 88 cm kun je dus evenveel kwijt (98 liter).

Ik heb zelf ook gezocht naar een vriezer die wat groter zou zijn dan de 88 cm vriezers, maar kleiner dan de weer veel grotere 120 maat (waarboven je minder goed een oven kunt doen). En ik dacht in eerste instantie ook dat deze AEG was wat ik zocht: net iets groter dan een 88 cm. maar ik was teleurgesteld over de kleine netto inhoud. En heb uiteindelijk voor een Liebherr gekozen (104 liter).

over de afzuigkap, je zou ook het kookdeel en de kraan kunnen verwisselen. Heb je de afzuigkap niet zo in de ruimte hangen (en kun je eventueel zelfs in de kastjes inbouwen). Ook denk ik dat je vaker de kraan gebruikt dan de kookplaat, dus dat het leuker en gezelliger is om bij de kraan nog naar de kamer te kunnen kijken. Dan heb je bij het voorbereiden (groente snijden etc.) en af en toe wat omspoelen/afwassen nog contact met de mensen in de kamer.

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Verrek! Was me niet eens opgevallen, ik was er gewoon vanuit gegaan dat 102 automatisch meer heeft dan 88 lol.

Zou betekenen dat die combi's misschien wat lager kunnen.

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door *.* »

Als je systemat voor 15.000 kunt krijgen dan is dat niet verkeerd.
Of de schuller C3 voor 17.500.

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door shamrocknl »

De schuller C3 ken ik helemaal niet, is dat niet gewoon hun Next125 ofzo?

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door *.* »

ja dat is de greeploze lijn die door bruynzeel als nextline wordt verkocht.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door legoleek »

dan zij het wel flessers bij bruynzeel,

c3 is de greeploze versie van c2 wat weer de budget lijn is van Next125/line

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Bruynzeel verkoopt Next125 (heel erg duur) onder de eigen private label Optima.

Als C3 de budget uitvoering van Next is kan ik me niet voorstellen dat je de keuken dan voor rond 17500 zou moeten aankopen. Dan betaal je wel veel voor het kastwerk.

Ik ga er nu vanuit dat ik ruwweg ongeveer 3000 kwijt ben aan het blad en ongeveer 5500 aan apparatuur, kraan en spoelbak. 6000 a 7000 aan kastwerk lijkt me redelijk, voor bijvoorbeeld een Next of Systemat.

PeterR
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 dec 2005 12:35

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door PeterR »

Bruynzeel verkoopt geen C2 of C3.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Shamrock,

Kijk ook eens naar Format.

Highland Oak (grijs eiken) in kunststof met verticale of horizontale nerfrichting zonder meerprijs. Structuurlak spuitwerk is ook goed betaalbaar en leverbaar in vele kleuren waaronder Reinwit (spierwit!). Fronten tot 260 lang uit 1 deel etc.... Vlotte levertijden.

Greeploos met horizontale en verticale greeplijsten in RVS, ALu of in kleur gespoten.

Volgens mij zal een format dealer niet veel moeite hebben om binnen jouw budget te blijven. Het kan de moeite waard zijn....


MVG

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Mijn keuken, wat denken jullie

Ongelezen bericht door maxx »

o ja,

De klep van de combi/magnetron op 140 is echt te hoog. Vergeet niet dat die klep net zo heet wordt als de inhoud van het apparaat. Niet zo lekker voor de onderarmen!


MVG

Gesloten