LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klopt de prijs van deze keuken ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Emi
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:44

klopt de prijs van deze keuken ?

Ongelezen bericht door Emi »

Hallo,
We hebben de definitieve offerte binnen voor onze keuken. We zijn erg tevreden met onze "keukenboer " Adviseur denkt goed mee en neemt de tijd voor je. Ook wordt je op geen enkele manier onder druk gezet. Het is dan ook geen DMG zaak.

De prijs van de keuken valt ons toch een beetje tegen. Het is een grote uitgave.
Willen jullie eens bekijken of de prijs van de keuken realistisch is ?
Hoeveel ruimte is er nog voor onderhandeling ?

Details van de keuken:
Merk E+K (saturn / nova color)

Afmetingen van de l-keuken 3.65 bij 2.10
Bovenkastjes uitgevoerd in gladgelakt magnolia
Onderkastjes en 2 maal hoge kasten voor inbouw koelvriescombi en de inbouwkast voor 2 ovens uitgevoerd in kunstof / houtkleur (pruimen dekor horizontaal)

Metalen handgreep kleur edelstaal

Totaal van alle kasten komt op 7.246 euro

Apparatuur:
Bosch: Vaatwasser, inductiekookplaat (3 pits), compactoven/magnetron, stoom-bakoven
Itho: afzuigkap
Liebher: koelvrieskombi

Kraan en zeeppompje van Grohe
3x tl verlichting

Apparatuur hadden we zelf al berekent op 10 % duurder al wanneer je het koopt via internet. Die 10 % bovenop de prijs lijkt me redelijk voor het advies dat we gekregen hebben en de service die verleent kan worden bij problemen.

apparatuur komt totaal op ongeveer 6.650 euro

Werkblad: Composiet 12 mm met bladdikte 40 cm Polo gepolijst
220 cm 90 cm en 90 cm
uitsparing voor kraan, zeeppompje, inductieplaat (60CM) en (1 1/2) spoelbak
Spoelbak Franke CNX260

dit komt uit op ongeveer 3080 euro

Achterwand is van kunstof - zelfde houtkleur als de onderkastjes
60 cm, 365 cm en 90 cm
montageprofiel

dit komt uit op 389 euro

Montage
we krijgen herin wat dingen gratis (de montage zelf maar er zijn wel kosten beraamd voor dingen als:
verleggen leidingwerk zowel water als elektra
aansluiten apparatuur - verwijderingsbijdrage
werkzaamheden omtrent stopcontacten/meterkast
uitvlakken wanden
dit komt uit op bijna 2000 euro

Tel je alles bij elkaar op kom je uit op meer dan 19.000 euro
veel geld. Voor we definitief gaan tekenen hoor ik graag van jullie

Alvast bedankt
Emi

Emi
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:44

Re: klopt de prijs van deze keuken ?

Ongelezen bericht door Emi »

niemand die me kan vertellen of de prijsindicatie correct is ?

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: klopt de prijs van deze keuken ?

Ongelezen bericht door Kulta »

Hallo Emi,

Prijs lijkt me redelijk, misschien iets aan de hoge kant, maar ik heb geen idee wat er allemaal aan leidingwerk gedaan moet worden.

Afronden is misschien een optie. Verder is het gevoel wat je hebt ook belangrijk. Wat kun je van de keukenzaak over bijvoorbeeld een half jaar of een jaar verwachten.

Maar eigenlijk mag ik niet meer reageren :oops:

Misschien even een mailtje aan [email protected]
Hij/zij wil het forum dicteren! Dan weet hij/zij vast ook het antwoord op je vraag!

Gr,

Emi
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:44

Re: klopt de prijs van deze keuken ?

Ongelezen bericht door Emi »

Toch bedankt voor je reactie

We zijn erg tevreden met de keukenzaak. Ook bekenden hebben goede ervaringen met service. Ze zijn er ook als er iets mis is.

Het is ook geen keukenzaak waarbij de verkoper even met de baas moet gaan praten.
We hebben het gevoel dat we altijd goed advies hebben gekregen en dat is ook heel wat waard.
Toch is het een hele uitgave en dat is even slikken. Je geeft per slot van rekening niet iedere dag zo'n bedrag uit.
bedankt voor je inschatting - dan hebben we een realistisch beeld over de prijs.
Als we minder geld uit willen geven aan de keuken zullen we wellicht andere keuzen moeten maken.

Uit mijn ervaring is de aanwezigheid van keukenverkopers op dit forum geen storende faktor. Het ligt er natuurlijk geheel aan hoe een ieder zich op het forum gedraagt maar dit telt voor alle deelnemers niet alleen de keukenverkopers.

Ik ben hier ook niet om een betere aanbieding te krijgen van een van de hier aanwezige keukenverkopers. Als klant beslis ik zelf waar ik mijn keuken koop.
Een ieder die op dit forum rond heeft gekeken zal ook wel beter weten dan zomaar op een aanbod in te gaan.

Wat misschien wel een idee is dat het voor de leken duidelijker wordt gemaakt wie de keukenverkoper is en wie niet. Dan weet je wellicht ook het advies beter op waarde te schatten.

Bovendien is advies altijd meer betrouwbaar als meerdere mensen hetzelfde advies geven.

Zelf ben ik verstandig genoeg om mijn hoofd niet op hol te laten brengen door de keukenverkopers hier. Ik kom hier voor advies en informatie en er zijn genoeg mensen die toevallig ook keukenverkopers zijn die ook met die insteek op dit forum aanwezig zijn.

Gesloten