LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zou deze keuken mogen kosten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
KillerTomato
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2009 14:48

Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door KillerTomato »

Goedendag,

Kan iemand mij vertellen wat een goede prijs zou zijn voor een goede middenklasse keuken die heeft:
2 hoge 60cm kasten voor vriezer en koelkast van 140 met kastjes erboven
6 onderkasten van 60cm
4 bovenkasten van 60cm
1 hoek van 90x90 met caroussel

4 meter composiet werkblad

1 90x90 caroussel
1 fornuis bruto 2500
1 afzuiger bruto 1500
1 koelkast bruto 1500
1 vriezer bruto 1500
1 afwasser bruto 900



Bedankt

KillerTomato

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door Kulta »

Hallo KillerTomato

Als je antwoord wilt op je vraag, dan zul je iets specifieker moeten zijn in je omschrijving. Welk keukenmerk, welke uitvoering (kunststof, hoogglans, gefineerd), welke apparaten. (merk en typenummer)

Zoals je de vraag nu stelt wordt het een beetje lastig om een normaal antwoord te geven.

Vergelijk het met:

Wat kost een auto?

Zonder iets meer te omschrijven kun je met het antwoord alle kanten op.

KillerTomato
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2009 14:48

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door KillerTomato »

Bedankt voor je reactie Kulta

ik heb bewust de merknamen achterwegen gelaten; het leek me namelijk niet interessant meer aangezien ik de bruto prijzen reeds heb vermeld. De brutoprijzen zijn de gemiddelde verkoopprijzen van de apparatur zoals ik de op internet ben tegengekomen.

Het merk keuken is voor mij niet interessant als het maar goed is. Ik vraag om de prijs van een goede middenklasser, dus geen ikea en ook geen topmerk. Om het inderdaad wat duidelijker te maken, ik wil een folie deur.

De auto vergelijking gaat volgens mij mank. Op elk willekeurig autoforum zal men op de vraag 'Wat mag en goede middenklasse auto kosten' weldegelijk een antwoord weten. Ik vermeld het aantal kasten ( lees benzine / diesel / CC ) en de opties ( lees apparatuur ).


groeten

killerTomato

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door ice1982 »

Oke, omdat jij het niet wil snappen...

Tussen de 7500 en 22500 euro!

Succes ermee!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 aug 2009 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

KillerTomato
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2009 14:48

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door KillerTomato »

De bovenstaande reacties van de heren verkopers doen mij vermoeden dat de theorie van Einstein niet correct is, het licht heeft hen in iedergeval nog niet bereikt.....

Ik geef aan een goede middenklasse keuken, het 'Ranking the kitchen' topick staat vol met voor mij onbekende merken maar het lijkt
me dat ik midden-midden bedoel. Maar voor de duidelijkheid 1 van deze merken bedoel ik, prijstechnisch zal het ongeveer een eenheidsworst zijn verwacht ik zo.

Maar goed, volgens mij vraag ik niet om Einsteins theorie te bewijzen maar om een zeer eenvoudige berekening. Laat ik zelf maar eens een opzetje maken.

Ik kruip nu in de schoenen van de verkoper.......
Een klant vraagt mij om een ruwe schatting te maken voor een middenklasse keuken merk SCHEISSEGAL Kuchen GmHh

Samen met een klant zijn we tot de onderstaande apparatuur gekomen. Ik noteer deze op een papiertje samen met de bruto verkoopprijs uit de catalogus:
1 fornuis merk X a 2500 euro
1 afzuiger merk T a 1500 euro
1 koelkast merk F a 1500 euro
1 vriezer merk X a 1500 euro
1 afwasser merk Q a 1000 euro

Nu trek ik een streepje waaronder ik het bedrag 8000 euro opschrijf.
Aangezien ik een ervaren verkoper ben ken ik de inkoopprijzen en weet ik welke marge ik wil/moet halen. Ik koop in voor 4000, geef de klant 30% korting en maak de apparatuur prijs af op 5600 euro.

Het werkblad doe ik identiek
4m * 400 euro = 1600 euro
beetje hakken voor een spoelbak en afwerken randen 800 euro
maakt 2400 euro, de marge calculator er overheen en we maken af op 2000 euro

Nu de kasten in folie
2 x 208 cm hoge 60cm brede kasten voor vriezer en koelkast van 140 met kastjes erboven 2 x 600 = 1200 euro
6 onderkasten met deuren 6 x 250 = 1500
4 bovenkasten van 60cm 4 x 200 = 800
1 hoek van 90x90 met caroussel 1x800
paslijsten e.a meuk 700
totaal 5000 euro, afmaken op 4500

kraan verlichting etc 1000 euro

Uw keuken ex montage gaat 13100 euro kosten meneer

Kijk, zo moeilijk lijkt het me niet, ik doe geen uitspraken over marges e.d. het gaat mij er alleen om of de vetgedrukt bedragen de bedragen zijn die voor een midden klassen keuken reeel /gangbaar zijn. De verkopers op dit forum moeten mijn dat ongetwijfeld kunnen aangeven.

Kom op verkopers, dit moeten jullie kunnen

KillerTomato
Laatst gewijzigd door KillerTomato op 16 jul 2009 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door gast286 »

Het is fijn te lezen dat het licht jou wel bereikt heeft
geef de klant 30% korting en maak de apparatuur prijs af op 6200 euro.
gaat best lekker zo : 8000 x .7 = 6200,- :?: :?:
4m * 400 euro = 1600 euro
beetje hakken voor een spoelbak en afwerken randen 800 euro
maakt 2600 euro,
en nog zo 1 , 16+8 = 26, ik zou zeggen : "welkom in mijn winkel, gaat u zitten, samen komen wij er wel uit"
Kom op tomaat, dit moet kunnen, wanneer mogen we leveren :wink:

KillerTomato
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2009 14:48

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door KillerTomato »

ROFL Hark


Ik zal ff de bedragen corrigeren :oops:
Dat is nu met effect van het tijdstip ( 1:50 ) en een boel whishey :lol:

Maar goed, voor de vraag maakt het niets uit

gr

KillerTomato

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door Kulta »

De auto vergelijking gaat volgens mij mank. Op elk willekeurig autoforum zal men op de vraag 'Wat mag en goede middenklasse auto kosten' weldegelijk een antwoord weten. Ik vermeld het aantal kasten ( lees benzine / diesel / CC ) en de opties ( lees apparatuur ).
Ik ga er in dit geval van uit dat Opel een middenklasser is.

Wat kost een Opel? Graag benzine uitvoering.

Volgens de site van Opel
http://www.opel.nl/Showroom/Default.aspx

begint dat bij € 9.795 (Agila) en loopt dat op tot rond €43.000 (GT)

Dus knappe jongens op dat autoforum dat ze op de vraag
'Wat mag en goede middenklasse auto kosten'
een antwoord kunnen geven zonder verder in te gaan op het model.

In je tweede posting geef je aan dat het een folie deur mag zijn. Zijn we in ieder geval iets verder.

Wat betreft de apparatuur: Omdat de Nederlander verzot is op korting, en het liefste zoveel mogelijk worden de prijzen uit de brochures kunstmatig hoog gehouden. Zo is de bruto prijs van een Siemens combi nagenoeg gelijk aan de brutoprijs van een Whirlpool combi. Netto is er echter een ernorm verschil. Een kortigspercentage hanteren is dus niet reeël

En wat betreft de kasten. Een kast met laden is duurder dan een kast met een deur. (ook bij een middenklasser)

Dus hoe dan meer informatie zorgt voor meer kans op een normaal antwoord

Gr,

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door ice1982 »

Als jij het allemaal beter weet, waarom vraag je dan advies??

1) Je bent zo onzeker dat je overal bevestiging om vraagt.
2) Je hebt geen cent te krauwen!

Meestal is het 3) een combinatie van beide!

Waarom zou er in hemelsnaam iemand tijd en energie in jouw vraag steken, wanneer jij te beroerd bent fatsoenlijke informatie te geven? Het interesseert echt helemaal niemand op dit forum wat jij voor je keuken moet betalen, en welk merk het word!

Jij hebt een vraag, jij wil een antwoord, geef dan ook antwoord op de gestelde vragen!

KillerTomato
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2009 14:48

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door KillerTomato »

Hoi Kulta

Mooi en duidelijk antwoord waar ik iets mee kan. Koelkast Liebherr, vrieskast Liebheer, fornuis Boretti, wasemkap ATAG, vaatwasser NEFF.
Wat deuren en schuifladen betreft, tja doe maar alle bovenkasten met deuren en alle onderkasten met schuifladen.


Je opel verhaal gaat echter niet op, ook hier is het merk niet belangrijk of iets een middenklasse is maar het type. Iedere opelverkoper zal je zeggen dat de insignia een middenklasse auto is en de agila een instapmodel voor de boodschappen. Maar voor de vertaling, ik zoek iets in de buurt van insignia/avensis/v50/A4


Kijk ICE1982, neem nou eens een voorbeeld aan een antwoord als dat van Kulta, ipv te schreeuwen. Hij neemt tenminste de moeite om aan te geven waarom merken belangrijk zijn en waarom ander extra info nodig is. Jij bralt alleen. Bovendien niemand verplicht je te reageren!

Groeten

KillerTomato

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor een indicatie van de kastenprijzen, en vooral ook om te zien wat de keuken duurder maakt, zou je zelf ook kunnen kijken bij bv. kvik of ikea, waar je duidelijke prijslijsten hebt voor elk type kast. Ik denk dat de prijs van kvik wel een beetje overeenkomt met de prijs van een middenklasse keuken. (Of de kwaliteit daarmee samenhangt weet ik niet.) Zo zul je zien dat een kast met laden en korven een paar honderd euro duurder is dan een kast met een deur.

Voor wat betreft de apparatuur zal de netto prijs per merk verschillen. De 'korting' van Liebherr zal bv. veel lager zijn dan van Neff. Ik denk dat de uiteindelijke prijs van Liebherr zo'n 80% van de boekjesprijs zal zijn, en van Neff zo'n 60%. Maar dat hangt ook helemaal af van waar je het koopt. (En of er zogenaamd veel korting op de apparatuur wordt gegeven, maar je dit via duurdere kasten weer moet terugbetalen...)

Ik denk dat je met je berekeningen voor je Scheisse keuken bij de kasten aan de lage kant zit, voor een goede middenklasser. Maar verder zou het wel redelijk kunnen kloppen. Bij elkaar zul je dan op zo'n 15.000 uitkomen?

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door Kulta »

Hallo KillerTomato

Wat betreft de vergelijking met auto, ik ben het niet met je eens, en dan hou ik erover op. Je vraagt:

een goede middenklasse keuken (lees opel)

dat zegt op dat moment nog niets over het type (lees Insignia/avensis/v50)


In je latere postings ben je wel iets duidelijker:

Merk SCHEISSEGAL Kuchen GmHh

Type Folie

En daar kan ik wat mee.

Misschien ontstaat de verwarring omdat "de gemiddelde Nederlander" bij een middenklasser auto, direct denkt aan een auto van pak hem beet € 22.000 - € 35.000 en niet in merken (Opel) en dat op het moment dat met het heeft over een middenklasse keuken, men het over een merk/kwaliteit heeft en niet over een bedrag.

Zou je bij de keuken ook denken in bedragen, dan is middenklasse zo rond de € 13.000 - € 16.000.

Als we de vergelijking dan verder doortrekken, dan hoop ik dat je bij je keukenzaak net zo makkelijk 10% meer uitgeeft aan opties (doe toch maar die lichtmetalen velgen, het buisinesspakket en de uitgebreide navigatie) als bij de autodealer. :wink:
Laatst gewijzigd door Kulta op 16 jul 2009 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door Kulta »

Ik heb het even uitgerekend.
Keuken Hacker. Uitvoering Activ prijsgroep 3

Als ik uitga van je wensen (en dan heb ik wel twee onderkasten met laden vervangen voor een vaatwasser deur en een voor een spoelkast met deur) wat betreft de kasten.

De meest verkochte artikelen aangehouden m.b.t. je appparaten (koeler met biofresh bijv) dus daar kan nog wat verschil in zitten, alsmede het type Boretti.

En ook bij je werkblad, (tja het wordt eentonig e.e.a. is afhankelijk van de soort en de kwaliteit) uitga van een veel verkochte kleur.

Dan zou een dergelijke keuken geleverd en gemonteerd moeten kunnen worden voor ongeveer €12.500,-

Met het uitkleden van de kasten, minder ladenkasten, of bijv. een bredere ladenkast, goedkopere koeler (geen biofresh) of een ander type fornuis van Boretti, kan dat ook nog goedkoper. Maar met hetzelfde gemak, maak het, afhankelijk van je keuzes € 2000,- duurder.

Hele discussie is dus eigenlijk overbodig als we de term middenklasse keuken koppelen aan een bedrag van € 13.000 - € 16.000.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door keukenklepper »

..
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 11 feb 2010 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door maxx »

Nog 3 dagen......laatste loodjes. :lol:


Volgens mij stond er 3 jaar geleden in de KIM dat de gemiddelde waarde per verkochte keuken in Nederland stond op circa €9000,=

Daarin wordt dan wel van Bouwblok tot Boffi meegerekend.

Ik denk dat Killertomato (was toch een film?) er wijs aan doet om rustig rond te kijken en een 3 tal offertes te laten maken voor vergelijk. Killer lijkt me niet het type dat zich onder druk laat zetten dus kan met een gerust hart een meubelboulevardje bezoeken.

Kijk eerst wat je mooi vindt en kijk daarna welke merken dat kunnen leveren.

MVG

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door Kulta »

Wat ik bedoel te zeggen is dat als je in het in de auto branche over een middenklasser hebt, er dan niet over merk wordt gesproken, maar dat men het dan als snel heeft over een type, dat correspondeert met een bepaald bedrag.

Topic starter heeft het in zijn vraag over een middenklasse keuken

Hij heeft het dan over een merk dat in het middensegment oppereert. Niet over een bepaald bedrag. (was dat namelijk wel zo geweest, dan was de vraag over de prijs overbodig geweest)

Wat het bedrag moet zijn dat bij een keuken correspondeert met term middenklasser weet ik niet. Mijn € 13.000 - € 16.000 is slechts een slag in de lucht.

Of de term middenklasse moet corresponderen met de de gemiddelde keukenprijs kan ik niet beoordelen. Is dit bij auto's wel zo?

Wat betreft de 6 Eggerman Slate kastjes. 6 kastjes zijn natuurlijk geen keuken. Maar alleen de motor van een Ferrari á € 25.000,- (ik weet niet of deze prijs klopt, dit is puur als voorbeeld bedoeld) is natuurlijk ook geen middenklasse auto

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door legoleek »

Dublo-genie. :lol: moet ik onthouden.

zal voor de grap een vragen wat 6 kastjes met slate kosten.

kleine indicatie: corian front
2x hogekast koeler/nis 60
2x lade kast 120, op hoogte maat gemaakt
1x vaatwasser front ,idem
1x spoelkast,idem
1x onderkast 120 ondiep,idem
RVS-greepschalen
da's 7 kastjes ...wel een keuken.....pakweg 15.000
kwam de rest nog bij.

KillerTomato
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2009 14:48

Re: Wat zou deze keuken mogen kosten

Ongelezen bericht door KillerTomato »

Ik denk dat Killertomato (was toch een film?)
Inderdaad maxx, attack of the killer tomatoes
Topic starter heeft het in zijn vraag over een middenklasse keuken

Hij heeft het dan over een merk dat in het middensegment oppereert. Niet over een bepaald bedrag. (was dat namelijk wel zo geweest, dan was de vraag over de prijs overbodig geweest)
Spot on Kulta, ik vraag inderdaad niet een exact bedrag, slecht een bereik, van ongeveer X tot Y
Net als de vraag 'ik wil een middenklasse diesel auto kopen van welk bedrag moet ik ongeveer uitgaan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Middenklasse_(auto)
iedereen weet dat zo'n auto, ex opties, normaliter geen 60000 euro zal kosten en ook geen 20000 maar ergens tussen de 30000 en 40000 ofzo

Groeten

KillerTomato

Gesloten