LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring keuken aanschaffen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Bok98

Ervaring keuken aanschaffen

Ongelezen bericht door Bok98 »

Beste toekomstige keukenkopers,

Hierbij mijn verhaal wat er afgelopen maand allemaal is gebeurd tijdens de aanschaf van mijn keuken:

Als eerste een bezoek aan Grando. Hier werden wij goed geholpen, er werd tijd voor ons genomen en we hebben samen een mooie keuken gecreëerd. Helaas was de prijs voor ons te hoog. Zelfs na de korting. de keuken was van 19.000 naar 13.500 gegaan. We gaven aan dat we er nog even over wouden nadenken. Dit was geen probleem en ons werd te tekening meegegeven. De offerte helaas niet maar dat is bij de meeste keukenboeren.

Via email verkeer hebben we aan grando laten weten dat we de prijzen eigenlijk erg hoog vonden en we graag een nieuw voorstel wouden ontvangen. En we wilden graag weten wat de keuken zo duur maakte. Het ging namelijk om een kleine keuken (L vorm 300 bij 210)
Als reactie kregen we pas 9 dagen later te horen dat dit echt de laagste prijs was en dat we een dure smaak hadden.
De mail was snel en slordig verstuurd.

Als reactie hierop hadden we onze eigen berekening gemaakt met internet prijzen. We kwam uit op 6500 euro zonder de kastjes maar wel met graniet werkblad prijsklasse 5 en siemens apparatuur. Mij vraag aan Grando was dan ook of de kastjes zo duur waren. Op deze mail hebben we nooit meer een reactie gehad. Blijkbaar is het toch lastig, een prospect die gewoon wil weten hoe de kosten voor de keuken in elkaar zitten.

Jammer want we waren in de eerste plaats echt goed geholpen...

We zijn daarna naar de keukenconcurrent gegaan. Zelfde keuken laten maken, wel ander merk. Ik vroeg om de scherpste prijs en vertelde dat we al een offerte bij Grando hadden lopen zonder de prijs te vertellen. Na een half uur rekenen kwamen ze met 18.500 euro! Ik vertelde dat zit een heel stuk boven het bod van Grando lag. Hij ging weer rekenen en kwam als absolute bodemprijs op 16.500 euro. Toen ik hem vertelde dat ik dit echt veel te hoog vond kreeg ik alleen te horen: Ja kan ik begrijpen meneer. Toen ik vroeg waarom de keuken zo duur was kreeg ik wederom weer te horen: U heeft een dure smaak. Er werd zowel bij grando als bij keukenconcurrent geen enkele moeite gedaan om de offerte te beargumenteren of om te kijken waarmee we de keuken goedkoper konden maken... Toen ik vroeg of er echt niks meer van deze prijs af ging keek de verkoper me aan en zei, tja misschien nog wel iets maar ik weet niet welke prijs u zelf in gedachte heeft. dus ik zeg, nou iedergeval onder de 12.000 euro. Hierop kreeg ik een hard gelach als antwoord en er werd me succes met het zoeken gewenst. Mocht ik een offerte krijgen dan kon ik hem altijd mailen.

Hierna zijn we naar keukenhome geweest. Vertelde dat we een offerte hadden lopen bij grando en verteld dat ons de keuken werd aangeboden voor 11.000 euro (beetje zitten bluffen) Alles werd uitgerekend en na een goed gesprek kregen we een aanbieding van 10.000! Daarbij was de keuken ook nog eens luxer. Glas in de lades, slip matjes standaard etc.

We kregen de offerte zonder probleem mee en ons werd medegedeeld dat deze speciale prijs tot de volgende dag geldig was.

We zijn met deze offerte de volgende ochtend naar Grando gegaan aangezien we hun wel nog een kans wouden geven, ze hadden natuurlijk wel de keuken in de eerste plaats gemaakt.

De verkoper keek naar de offerte, hmm tja dit is wel een ander merk maar we gaan t even proberen. Na 20 minuten rekenen kwam de uitkomst: Nee sorry, dit gaan we echt niet redden. Maar jullie hebben toch een laagste prijs garantie vroeg ik? Ja maar dit is een ander merk. De laagste prijs die we kunnen geven is 13500. Ik moet eerlijk bekennen dat jullie een zeer goede deal krijgen bij keukenhome.

Hierop zijn we direct naar keukenhome gereden en na wat praten hebben we de keuken meegekregen voor 9500 euro! Merk Salvani tov het Grando merk maar 4000 euro minder... Wat een verschil!

We hadden de 1ste offerte van 10.000 euro ook nog naar de keukenconcurrent gemaild aangezien die ook vertelde altijd onder de prijs te zitten maar daar hebben we ook nooit meer een reactie op gekregen. Niet erg aangezien de deal nu al rond is met keukenhome.

We zijn erg blij met de aankoop maar we vinden het wel erg raar dat zowel de grando en zeker de keukenconcurrent zoveel winst op een keuken willen maken. Als je "vervelend" begint te worden reageren ze gewoon niet meer.

Bij geen van alle zaken hebben we trouwens een gevoel gehad dat we gelijk moesten tekenen ofzo.

Highway61

Re: Ervaring keuken aanschaffen

Ongelezen bericht door Highway61 »

Wat Keuken Concurrent doet heeft niets met eerlijk prijzen berekenen te maken, maar alles met proberen de klant voor zoveel mogelijk geld een kwalitatief mindere keuken aan te smeren. Daarbij worden alle trucs uit de hoge hoed gehaald, van onder druk zetten met zogenaamd hoge kortingen tot regelrechte intimidatie en onbeschoftheid aan toe...

Helaas denken blijkbaar nog steeds veel mensen dat het daar goedkoop is. De uitstraling en de manier waarop je behandeld wordt ja, niet de prijzen...

16again

Ongelezen bericht door 16again »

zowel de grando en zeker de keukenconcurrent........
Overeenkomsten zijn niet zo toevallig, hier zit (gedeeltelijk) dezelfde eigenaar achter.
Soms zitten 5 van dit soort formules van dezelfde eigenaar naast elkaar op de woonboulevard, ben je overal binnen geweest, dan weet je niet beter of dit is normaal.

Tevens is het gerucht hardnekkig dat die ketens een gezamenlijk offertesysteem hebben. Als je meerdere ketens bezit, ga je namelijk niet met jezelf concurreren......

striker009

Ongelezen bericht door striker009 »

Het offerte systeem is hetzelfde maar KC kan alleen maar zijn offertes zijn en niet die van KK MK Maxx of Wooning.

Er word gewerkt met intranet en als je een inlognaam + password hebt heb je alleen toegang voor je eigen formule.

Het kan wel zo zijn dat als je bijvoorbeeld in utrecht bent. De verkoper van KK naar KC belt of die klant daar toevallig ook is geweest. En wat voor prijs er mee is gegeven.

CocaCola81

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Ik ben gebeld door een KK vestiging van 50km verderop, nooit contact mee gehad of eerder geweest. Wel bij een KC geweest/Wooning informatie aangevraagd in eigen regio, mijn naam had de KK verkoper ook uit een "bestand".
De avond van eerste bezoek en tekenen bij KK ben ik overdag nog bij Sanders geweest, daar rustig geholpen i.t.t. KC, e.e.a. zou per post worden toegestuurd, ook verteld dat ik 's avonds een afspraak had staan bij KK.

Na het tekenen bij KK die avond, had daar de mooiste prijs tot dusver heb ik nóóit meer de offerte van Sanders mogen ontvangen.

Makes you wonder.. :wink:

Maarja, zo kreeg ik na mijn verhuizing met enkel adreswijziging aan KPN en Postbank al loterijspam per post op naam. Dus het gebeurt overal, mij heeft het geen windeieren gelegd.

Ik heb geen flauw idee hoe geavanceerd het systeem is maar ik zelf zou bijhouden:
Bezochte formules, aangevraagde informatie, te besteden budget, eigen invoerveld verkoper (waar zit je ruimte als verkoper, "klant twijfelt over x en y") of voor benaderingstips, merkvoorkeur, reden van niet tekenen, etc.

Als je dat allemaal weet, op voorhand en je kan je inlezen als verkoper, of tijdens het verkoopgesprek dan is dat natuurlijk geweldig.

Als ik ooit een .NL domeinnaam neem en daar een dik keukenforum neerzet, GoogleAds erbij, voor keukenkopers en keukenverkopers. En van de prospects een registratie voor het forum verwacht waarbij een tiental korte vragen over de te aan te schaffen keuken worden gesteld. En in de voorwaarden netjes staat vermeld dat deze informatie kan worden verkocht aan keukenzaken.
Waarbij je als keukenzaak op wekelijkse basis de prospectlijst kan kopen, al dan niet geselecteerd op budget, merk of keukenstijl.. dan heb je een aardig businessmodel denk ik.

Uncle Ben mag me bellen! 8)

16again

Ongelezen bericht door 16again »

.....nóóit meer de offerte van Sanders mogen ontvangen
Logisch, Sanders is ook van dezelfde eigenaar. Waarom nog een offerte maken als je kan zien dat er al gekocht is.
De verkoper van KK naar KC belt of die klant daar toevallig ook is geweest.
Of het offertesysteem van een andere tak per computer of per telefoon wordt geraadpleegd maakt geen verschil. De consument die denkt met een andere partij van doen te hebben wordt evengoed gewoon in het ooitje genomen.

Deskundige77

Ongelezen bericht door Deskundige77 »

O ja?

Gesloten