LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rotpunkt keuken of niet

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
welkekeuken
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2009 12:26

rotpunkt keuken of niet

Ongelezen bericht door welkekeuken »

Ik heb een offerte liggen voor een rotpunkt greeploze hoogglans gelakte keuken
De verhoudingen zijn:

meubels hoogglans gelakt: 4400
2 werkbladen graniet : 3700
apparatuur bosch: 3900

12000 euro ex plaatsen
voor het plaatsen rekenen ze 2 dagen en kost 1000 euro

de keuken wordt qua lengte ongeveer 6 meter en is verdeeld in 3 stukken, waarvan 1,8m:kookeiland + eilandkap
en 2,4m:werkblad en 1,8m :hoge kasten waaronder een apothekerkast en inbouw apparatuur

Het lijkt mij een nette offerte, maar ben even benieuwd of je voor dit bedrag een andere duitse keuken kunt krijgen die beter is. Ik lees veel negatieve verhalen over rotpunkt hier, maar volgens mij is het best een prima en degelijk product met ook goed hang- en sluitwerk(salice).
waarom zou ik 5000 euro meer betalen en wat krijg ik dan extra behalve een bekendere naam....

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: rotpunkt keuken of niet

Ongelezen bericht door hark »

Of de prijs goed is kan ik als consument natuurlijk niet beoordelen.
Maar hij lijkt me allessinds redelijk.
Op gebeid van kwaliteit zou ik me bij een hoogglans gelakt keuken van Rotpunkt geen zorgen maken.
Deze is zeker niet zo slecht als alle verkopers op dit forum menen; die dienen namelijk andere belangen :lol:

Let wel op de betaling ; gewoon vragen om alles na montage te betalen en geen stuiver aanbetalen en of betalen bij levering van een partij dozen !
Let ook op of ze de apparatuur een de water aan en afvoer aansluiten !
Bij montage wordt vaak bedoeld een stekker in het stopcontact steken....Nee meneer / mevrouw; loodgieters werk dient U zelf te verzorgen !

Succes

welkekeuken
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2009 12:26

Re: rotpunkt keuken of niet

Ongelezen bericht door welkekeuken »

Dat is inderdaad wel een goeie over de betaling. Ik neem aan dat een aanbetaling van 5 % of zo wel normaal is en de rest pas dan na aflevering + montage

dan over de keuken zelf: waarom zou ik een ander merk moeten nemen en geen rotpunkt, ik ga nog even offertes opvragen bij andere keukenboeren voor schmidt, systemat, qlina en nextline, en ben heel erg benieuwd waar zij mee aan komen zetten qua prijs

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: rotpunkt keuken of niet

Ongelezen bericht door hark »

Waar woon je ?
Ikzelf heb de keuken gekocht bij Middelkoop in Culemborg.
Mocht alles gewoon 8 dagen na complete montage betalen.
Dat gaf mij enorm veel vertrouwen.
Alle keukenzaken aangesloten bij Mandemakers vragen vooraf 100% betaling of als uiterste als de chauffeur op se stoep staat.
Toen ik in Waalwijk was vroeg ik ook waarom ik alles vooraf moets betalen.
Antwoord: we weten niet of we U kunnen vertrouwen.
Hoe weet ik dan of ik hun wel kan vertrouwen.
Als er iets mis gaat heb je nooi teen stuk meer achter de deur als je alles al hebt betaald.

Bij Middelkoop verkopen ze allerlei merken van low cost tot high end.

Succes met goochelen. :lol:

welkekeuken
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2009 12:26

Re: rotpunkt keuken of niet

Ongelezen bericht door welkekeuken »

dat lijkt me heel redelijk, 8 dagen na levering en montage, dat ga ik ook voorleggen daar. En als dat niet gaat lukken, dan koop ik de keuken wel ergens anders

ik woon in amsterdam, maar je kunt je keuken overal bestellen in nederland

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: rotpunkt keuken of niet

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Antwoord: we weten niet of we U kunnen vertrouwen.
Hoe weet ik dan of ik hun wel kan vertrouwen.
Tja, dan begint u al met een probleem.

Bij ons geldt, geen wederzijds vertrouwen = géén overeenkomst.

Mensen die niet vantevoren betalingswensen aangeven hebben zich gewoon aan de overeenkomst te houden (aanbetaling, de rest bij aflevering, montage bij oplevvering). Lieden welke vantevoren aangeven dat zij een andere betalingsconditie aangenamer vinden krijgen van ons een aangepaste, in overleg gemaakte, order.

Onze ervaring leert dat de mensen welke achteraf klagen of "geen geld in huis hebben" hier al voortijdig van een financiële genoegdoening uit gaan; die gaan direct door naar de incasso (hier moet ik wel bij vermelden dat, door onze directe benadering, dit slechts 1x op de ca 300 keukens voor komt).

Als u in A'dam woont kan u eens vergelijkend onderzoek doen bij schouwkeukens in Watergang (verkopen Rotpunkt en Schmidt als ik me niet vergis) en geven duidelijke prijzen.

verders zal het waarschijnlijk wel wat rustiger worden op het forum als naam, geb. datum en tel.nr. vereist zijn :wink:

welkekeuken
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2009 12:26

Re: rotpunkt keuken of niet

Ongelezen bericht door welkekeuken »

Als ik op graniet.nl zie dat een offerte voor een granieten blad (pikzwart nero assoluto) 1800 euro kost incl btw en ik omgerekend bij een gemiddelde keukenleverancier voor zo'n blad het dubbele betaal namelijk 3600 euro, dan valt er nog heel wat te besparen op een keuken van 13000 euro van Rotpunkt.

keukenlelystad
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2009 13:09

Re: rotpunkt keuken of niet

Ongelezen bericht door keukenlelystad »

Dat er valt te besparen geloof ik best maar om nu direct de prijs van het internet vergelijkt met de prijs in de offerte is niet eerlijk.
denk ook aan vervoer etc.
rotpunt is een degelijk merk werk er zelf ook mee.
Maar tussen verkoop prijzen is er degelijk een verschil.

keukenaankoopadvies
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2009 22:22

Re: rotpunkt keuken of niet

Ongelezen bericht door keukenaankoopadvies »

De offerte die je hebt ligen lijkt enigzins redelijk doch is het nooit onverstandig om ergens anders ook een offerte te vragen als het maar wel om een goed merk gaat naders is het appels met peren vergelijken.

Gesloten