LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door Marlein »

Hallo Allemaal,

Al een poos ben ik me aan het orienteren op een nieuwe keuken. Pfffff wat een woud van verleidelijke en dure dingen. Ik ben al ruim een half jaar bezig, maar ik vind het zo onzettend moeilijk. Wat is nou precies mijn smaak?

Apparatuur ben ik sinds gister uit. Dat scheelt dan weer. De indeling van de keuken is ook vrij duidelijk, maar het model. tjonge jonge. Zo veel keus.

Wat ik in gedachte heb is o.a. en diep aanrechtblad, 80 cm diep bij gootsteen en 100 cm diep bij kookplaat (uitspringende muur). Graag zou ik dan een systeem willen waarbij er aan het einde van het aanrecht opbergvakjes zijn. Bijv. voor afwasmiddel of een vak bij de kookplaat waar mijn olie's voor het grijpen, maar uit het zicht staan. Maar ook dat stopcontacten uit het zicht zijn.

Ik heb Valcucine en bulpthaup al "ontdekt". maar ik zoek nog meer merken/ Omdat ik deze 2 merken eigenlijk iets te strak naar mijn smaak vind.

Hebben jullie nog suggesties?

Vriendelijke bedankt,
Marlein

stofzuigertje

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Let op, wasbak is nat dus als je iets pakte is natte vlekken op kleding mogelijk als erachter iets gepakt moet worden.

Kookplaat, warm dus brandgevaar als je hier dingen achter zou zetten die je nodig hebt, decoratie kan.

Stopcontacten, onder de kasten beter bereikbaar en met licht lijsten onzichtbaar te monteren.

Extra diepe kasten zijn meestal ongebruikt dus nauwelijks bruikbaar en kosten meer dan ze opleveren.

Verder zou ik plint lade nemen dus in de plint een lade voor grote zware dingen als keuken machine opbergen die ruimte kost en bakblikken.

Ook 20Kg aardappelen bij boer gehaald kan er in en op de vloer is het koeler dus beter dan warme kasten erboven.

Kijk ook of de lade maar half of helemaal tot eind open gaat want er zijn rails en rails en die koop je maar 1x.

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door Marlein »

Even kijken of ik je antwoord helemaal begrijp:

wasbak is nat, maar toch nooit tot het randje gevuld? Dat probleem zie ik niet. Ik heb mijn afwasmiddel nu ook tegen de muur staan en die 20 cm maakt volgens mij niet echt uit. Ik had nl. juist bedacht dat de "boiler"van de quooker mooi achterin weggewerkt kan worden, net zoals leidiingen, zonder dat er lade ruimte verloren gaat.

Warme kookplaat is inderdaad uitkijken geblazen, ik neem gas en heb achter formuis een breedte van 1,5 meter om dingen neer te zetten. Decoratief lijkt me niet handig achter formuis ivm spattend vet.

Stopcontacten onder kastjes niet realiseerbaar, aangezien ik geen bovenkastjes wil. Hoe dat dan met werkverlichting moet, heb ik nog niet uitgevogeld. Maar dat komt nog wel.

Dank voor oplettendheid dat extra diepte niet altijd bergruimte oplevert. Ik dacht dat dat met laden een niet van tepassig was? Maar ik denk meer aan leidingen enzo die zo goed weggewerkt kunnen worden. Het uiteinde zou van mij ook opgehoogd mogen worden, dan is het aanrecht in 1-en weer wat minder diep.

pfff 20 kg aardappels? Die hoef ik niet te herbergen, gaat niet zo snel bij ons. Ik heb wel een zeer uitgebreide keukeninventaris. In mijn planning heb ik ca. 5,60 strekkende meters aanrecht met daaronder alleen laden, daar moet wel de vaatwasser vanaf. Verder nog een blok met koelkast en dubbele apothekerkast. Voor de verloren ruimte achter in de lades ben ik dus niet bang.

Heb je misschien nog merksuggesties?

groet, Marlein

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door maxx »

beste Merlijn,

Een dieper werkblad kan vele voordelen hebben. Je kunt kiezen voor een diep werkblad icm normale kasten waardoor ruimte achter de kasten ontstaat die het omleggen van leidingwerk vereenvoudigd.

Het kiezen van diepere kasten heeft alleen nut bij ladekasten. bijna alle merken verkopen tegenwoordig extra diepe laden dus keuze genoeg. Jammer dat de favoriet van Dustsucker ze niet heeft.

1 advies van mijn kant. Luister niet teveel naar Stofzuiger. Die bewaart ook aardappelen in de bovenkamer.

MVG

Keukenmontage
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2010 17:05

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door Keukenmontage »

U zocht een keuken met een werkblad van 80 tot 100 cm diep en dan ook nog voor een betaalbare prijs ?
Waarschijnlijk kunnen wij u hiermee wel helpen.
Mijn vrouw heeft al 20 jaar ervaring in de keukenbranche en heeft al vele vrienden en kennissen hiermee geholpen, lijkt het u wat, neem dat contakt met ons op wij kunnen u op keukengebied waarschijlijk zeer goed van dienst zijn.
Er is nl. zoveel mogelijk, dat mensen door de bomen het bos niet meer zien.
Wilt u mijn vrouw leren kennen kijk dan gerust een naar haar site http://www.keukenzorg.nl
Wij zijn u graag van dienst.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door rvkeuken »

En dat noemt men nu spam,

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door Marlein »

Ik denk dat keukenmontage mijn vraag niet goed heeft gelezen. Ik zoek een keuken met verdiept aanrechtbladen waarin achterin het blad een syteem van opbergvakken is geintegreerd. zoals bij bulpthaup en valcucine. En ik zou graag merken willen weten.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door maxx »

Blijkbaar staat bij keukenzorg het water aan de lippen. Toch knap want volgens de website hebben ze geen dure showroom.

Wat is er trouwens zo onafhankelijk aan deze website? Er worden gewoon keukens verkocht. Die manier van onafhanklijk mensen helpen pas ik iedere dag toe...

MVG

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Bijna iedere italiaanse keukenfabrikant heeft een mogelijkheid voor bergruimte achter het werkblad; kant en klaar in hpl of rvs, kost niets MEER aan werkblad.

Weet ook niet waarom het zo is dat italianen hier vaak gebruik van maken, weet wel dat het zo is.......

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door kweenie »

Marlein schreef:In mijn planning heb ik ca. 5,60 strekkende meters aanrecht met daaronder alleen laden, daar moet wel de vaatwasser vanaf. Verder nog een blok met koelkast en dubbele apothekerkast. Voor de verloren ruimte achter in de lades ben ik dus niet bang.
Waarom doe je de vaatwasser niet bij de koelkast in een hoge kast? Ik vind het zelf ideaal dat je dan de vaatwasser wat hoger kunt plaatsen, zodat het in- en uitladen veel makkelijker gaat. Bovendien kun je dan het aanrecht ook écht alleen met laden en korven doen. Dat maakt het voor het oog ook nog mooier. Ook omdat je dan overal de zelfde breedte kunt gebruiken, dus bv. 6 keer 90 breed of 7 keer 80 breed.

Bijkomend voordeel is dat je de ruimte achter de vaatwasser niet kwijt bent, omdat je met extra diepe korven veel meer de diepte kunt gebruiken dan met een vaatwasser met standaard diepte.

Let trouwens niet alleen op de diepte van de laden, maar ook op de hoogte van de kasten. Daarmee is ook veel ruimte te winnen. Bij sommige merken krijg je te maken met een hoge plint en dus minder kastruimte.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door pfffff »

Kijk eens bij Poggenpohl Porsche of SieMatic S1.
Verzinkbare stopcontacten zijn gangbaar en misstaan ook niet.

En Keukenzorg.nl ? Daar zou ik met een hele grote boog omheen lopen.

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door Marlein »

Dank voor jullie reacties.

Het is (helaas) niet zo dat ik 5,60 achter elkaar aanrecht heb. Dat zou het een stuk makkelijker maken en ook waanzinnig mooi. Ik heb me misschien niet goed uitgedrukt.

Het ladengebied is bij elkaar opgeteld 5,60 en nu ik nadenk is het zelf maar 5,30, maar dat is al in 3 delen verdeeld.Het langste stuk is 2.30 dat is het spoelgedeelte en dan is er een klein uitstekende massieve muur van 45 cm tussen en dan daarachter springt het wat uit (ligt de ruimte wat dieper), vandaar dat daar ook een dieper kook gedeelte van 1,50 breed komt.
En dan heb ik nog een stuk wat ik het ovenblok noem, dat is tegenover het kook gedeelte gesitueerd. Daar komen onder ook over 1,50 laden en erboven hoge druk, combimagnetron en oven gewoon formaat. dat ovenblok gaat ook weer tot het plafond en daar moet een ladder in geintegreerd worden.


De vaatwasser wil ik eigenlijk bij de gootsteen hebben. Het blok van de koelkast met dubbele (?) apothekerskast is 1,25 breed en 4,5 hoog (!) staat aan de overkant. En met een houten vloer (die ik niet weg wil), is het niet handig om met druipende spullen heen en weer te lopen. Dat wordt een gecombineerde kast met het entresol dat schuin boven aan de keuken aansluit. Maar ik ga er over nadenken. Alleen kan ik dan geen apothekerskasten meer kwijt. En dat lijkt me zo eindeloos met alle flesjes en blikjes en potjes liflafjes die ik altijd verzamel om te gebruiken bij het koken. Een andere overweging is om een verticale vaatwasser te nemen van Smeg. Maar ik weet niet hoe de kwaliteit en vooral dB daarvan is. Ik zal daar weer even in gaan duiken. in mijn herinnering was dat eigenlijk alleen maar een ruimte vreter. Weliswaar breder, maar de ruimte eronder kon je niet benutten, omdat het technische gedeelte daar zit.

De keuken wordt dus een parallelopstelling.

Ik zal de siematicgids opvragen. Ik dacht dat siematic geen gebruik maakt van Blum scharnieren. Die heb ik op de beurs gezien en die electronisch geopende laden vind ik helemaal geweldig!
poggenpohl gids heb ik net weggegooid, dat vond ik niets. Maar ik kan me niet meer herinneren iets van porsche gezien te hebben. Aangezien dat mijn favoriete auto is, zal ik ook nog een keer in de poggenpohl duiken.

Is elke italiaans klinkende naam ook echt italiaans? Ik bedoel dat ik niet per ongeluk bijvoorbeld bij een verkapte bruynzeelkeuken uitkom. Ik noem maar iets.

thanks.
Marlein

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door Marlein »

Website siematic bekeken.
Ik ga snel een catalogus halen. ziet er goed uit.
Wat is de prijsklasse van siematic?

Marlein

stofzuigertje

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast jou normale lade kast bedoelde ik een plint lade....
Dus onder de kast een extra lade voor nauwelijks gebruikte of zware dingen.

Ik koop dus 20 Kg en geen zakje van 2½ of 5 Kg en kan dat daar goed bergen.
Dus extra ruimte zonder verlies aan kasten.

De boiler achter de extra diepe kasten vind ik prima.

De lade, er zijn rails die niet volledig open gaan dus achterin lade moeilijk iets pakken...

Tip; Zet op de tekening van nu lege keuken eens alle dingen die je nu ook dagelijks gebruikt, koffiezet apparaat, Expresso, Broodrooster en zo en ook diverse pannen en je kreeg een betere indruk of deze groot en ruim genoeg is dan die lege die je in de winkel kreeg.

Ik heb zelf een stopcontact achter de apparaten dus Koffie en Expresso hebben daarom een vaste plek en door ze relatief laag te zetten komt het apparaat ervoor zodat ze ook uit het zicht zijn.

Als je er geen kasten boven hebt, een verlaagd plavond met LED spotjes die lang mee gaan en goed licht geven op werkblad zou een leuke oplossing kunnen zijn.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door rvkeuken »

siematic zit ergens tussen top en gemiddeld in (qua prijs).
Verder is het als ik het goed begrijp dus:
230 - 45 - 150 cm= 525 cm lang?
Je zou daar ook de volgende dieptes tegenover kunnen zetten:
70 - 50 - 90 cm (ruimte voor leidingen achter kasten, bergruimte genoeg, dus de boiler kan ook achter in een kastje), scheelt een hoop geld en op 50 c
Het klinkt als een redelijk complexe ruimte, waar naast je eigen gedachtes ook andere, interessante mogelijkheden zijn om de ruimte te benutten. Ik zou dan ook zeker eens een fatsoenlijke keukenwinkel binnenlopen en gewoon eens gaan zitten praten.

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door Marlein »

haha rvkeuken, ik begrijp niets van je bericht. maar dat komt natuurlijk omdat ik er dagelijks tegenaan kijk.

Het is een parallelkeuken aan de ene kant totale lengte 4,20 maar met onderbreking van dikke muur van 40 cm ( bij nameting). Die muur zit op 2,30.
dus 2,30 lengte dan muur 40 en dan 1,5 lengte.

Overzijde zelfde verhaal behalve dat daar geen stuk van 2,30 over is,maar van 1,25.
dus 1,25 dan muur en dan 1,50.

totale lengte voor laden 5,30 en dat stukje van 1,25 daarkomt koelkast en provisie apothekerskast.

Ik zal eens een tekenprogramma gaan googlen en het invoeren.

Het is inderdaad een complexe maar uitdagende ruimte. We wonen in een voormalig kloosten in de jordaan in Amsterdam.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: aanrecht met opbergruimte achterin het blad

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Wat ik bedoelde is dat je lades bij die verdikking niet 60 cm diep hoeven te zijn, hierdoor kan het werkblad over de gehele lengte iets minder diep worden (praktischer/goedkoper) (dus ipv 80 cm diep, 70 cm diep).
Geen verkeerde locatie trouwens, dacht al dat het geen nieuwbouw kon zijn :-) er is al verschillende malen een betrouwbare, deskundige siematic dealer in amsterdam voorbij gekomen op het forum.
Wout keukens in amsterdam west ben ik op advies van zelfstandigste heengegaan, fijn geholpen, alleen uiteindelijk voor een ander gekozen.

Gesloten