LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offerte Systemat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
smullie22
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2009 17:18

Offerte Systemat

Ongelezen bericht door smullie22 »

Wij zijn er vandaag op uitgeweest om een mooie en voor ons betaalbare keuken te vinden. Nu is onze vraag aan de kenners of deze offerte een beetje scherp is of totaal niet?
Verder staat het een ieder vrij om, op of aanmerkingen te maken!

Het gaat om een rechte keuken van 3.40 meter lang met daar tegenover een vrijstaande amerikaanse koelkast.

Keukenmeubelen:

Hacker AV Systemat AV 4030 oud wit hoogglans front;

1x 60 cm kast
1x 60 cm kast met spoelbak
1x 60 cm kast voor vaatwasser
1x 90 cm 2 uitschuif elementen met binnenla voor bestek
1x 60 cm hoge kast voor combi magnetron
2 x 80 cm bovenkast met liftdeur


Apparatuur:

Siemens vaatwasser type: SX66M053EU
Siemens inductieplaat type: EH675MB11E
Siemens combi magnetron type: HB84K552
Siemens 70cm afzuigkap type: LC756BA40
Siemens amerikaanse koelkast type: KA58NP95
Newform keukenmengkraan tpye: D-Rect inox look
Reginox spoelbak opbouw type: Ohio 50


Werkblad:

Kemie ceramistone type: Lava Negro 6552
in verstek en 5 cm rand


Wij kwamen uit op een netto prijs van €11.500 inclusief montage.

Mikester
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 10:15

Re: Offerte Systemat

Ongelezen bericht door Mikester »

Ik ben niet bekend met de kwaliteit van Systemat, maar persoonlijk vind ik de offerte aan de prijs.

Bekijk op internet eens de adviesprijzen van de apparatuur en haal daar eens pakweg 60% vanaf. Ook de prijzen van het werkblad, spoelbak en kraan even goed analyseren. Inbouwen kost pakweg 700 euro.

Om te vergelijken: Ik ken iemand die met praktisch dezelfde afmetingen qua keuken, echter met geïntegreerde koelkast, composiet natuursteen, Bosch koelkast, combioven, vaatwasser, afzuigkap en Atag gaskookplaat incl inbouwen na erg stevig onderhandelen uitgekomen is op ergens tussen de 7000-8000 euro. En deze firma was geen onderdeel van dmg!

In jouw geval maakt de inductiekookplaat het natuurlijk wat duurder, ook de amerikaanse koelkast scheelt in prijs, maar ik denk niet dat dit een meerprijs van 4000 euro mag hebben. Ik denk dat een prijs tussen 8000-9000 reeel is. Vergeet ook niet dat de keukenboeren het momenteel niet gemakkelijk hebben, dus je onderhandelingspositie is goed.

matthijsboef
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 12:13
Contacteer:

Re: Offerte Systemat

Ongelezen bericht door matthijsboef »

Hallo Smullie22 :P
Ik denk dat het wel een aardige offerte is. Ga de apparaten maar eens opzoeken op kieskeurig. De prijs komt misschien op kieskeurig iets lager uit en ik vind dat je dat voor lief moet nemen, een gehuurde loods bij de internetwinkel kost minder dan een keuken boer met showroom en een roedel verkopers. Je krijgt er advies voor terug.

Ik gok dat je rond de 4 a 5 duizend aan apparatuur hebt, daarnaast moet je ongeveer 1000 euro rekenen voor het plaatsen (zzper a 65 euro per uur voor 10 uur verspreid over 2 dagen) plus aansluit materiaal en nog wat winst, ze moeten ook geld verdienen)

Zit je op 6000

Blad kost als je het zelf op internet ergens besteld 2000 tot 3000 euro inclusief bak en afwerkingen.

Dan is het al 8500 als we middelen

Blijft er 3000 euro voor de kastjes over.

Als ik het zou moeten betalen zou ik het een redelijke prijs vinden. Ik heb me samen met mijn vrouw suf georiënteerd, en hebben uiteindelijk 9600 uitgegeven voor een keuken zonder apparatuur (wel een koelkast erbij)

De rest kopen we zelf via kieskeurig.nl

matthijsboef
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 12:13
Contacteer:

Re: Offerte Systemat

Ongelezen bericht door matthijsboef »

Kon het niet laten,

Via kieskeurig.nl zit ik met de apparatuur op 5350 ex de spoelbak en de kraan. Helemaal zo gek nog niet die berekening.

Het blad wat ik jouw heb genoemd is inclusief spoelbak, dus dat komt er niet meer bij. Het is handig om de spoelbak samen met het blad te bestellen omdat dan de kans groter is dat het past.

Voor jou geen issue omdat de keuken en de rest bij dezelfde zaak vandaan komt.

Gesloten